Missä on siivoojien ammattiylpeys ?
Kyllä minä ainakin jos olen kännissä illanvietossa ja oksennan ravintolan matolle, huomioin siivoojien ammattitaidon ja ammattiylpeyden ja jätän siivoamisen ammattilaisille.
Ei minulle tieteenkään tule mieleen että auttaisin siivoamisessa. No ravintolassa tuo tietysti olisikin outoa, mutta hävettää, kun törmään ihmisiin, jotka sotkettuaan ovat auttamassa siivoamisessa.
En minäkään halua että kukaan tulee neuvomaan tai autatmaan minua omassa työssäni. Kyllä minä haluan hoitaa oman työni omalla ammattiylpeydelläni, enkä todellakaan halua siihen ketään muuta sähläämään kun teen työtäni.
Mielestäni on kohteliasta odottaa siivoojilta vastaavaa ammattiylpeyttä ja meidän muiden tulee se tietysti huomioida. Eihän siivoojan ammattia kukaan arvosta, jos eivät itse siivousalan ammattilaiset.
Annetaan arvo jokaiselle ammatille, jookos.
Kommentit (4)
vastaajat olla siivoojia ?
Siis olikohan ajatuksena se, että siivoojat valittavat, että heidän työtään ei arvosteta.
Ap ilmeisesti ajaa takaa sitä, että siivoojat tuskin hihkuvat riemusta kun tulee oksennus vastaan, vaan valilttavat, miksi ihmiset eivät siivoa omia jälkiään.
Harva ammattilainen sanoo asiakkaille, että tehkää itse.
Yleensä ammattilaiset tarjoavat mielellään apuaan ja yksityisyrittäjät suorastaan etsivät markkinoita ammattitaidolleen.
Vai törmääkön yleensä siivoojiin, jotka innostuvat työstään ja jotka ovat heti tekemässä yhteistyötä innokkaasti, kun löytävät potentiaallisen asiakkaan.
Eli siis suomeksi sanottuna (niille siivoojille), jos ei ole palkka siivoojilla kummoinen, niin ei ole oman ammatin arvostuskaan , eikä into työntekoon. Hommat tehdään hammsa purren ja ajatellaan, että helvetti kun ihmiset eivät osaa elä siististi ja korjaa jälkiään.
Ammattiylpeyshän tarkoittaisi, että etsitään tekemätöntä työtä ja sännätään sinne välittömästi.
Siis olikohan ajatuksena se, että siivoojat valittavat, että heidän työtään ei arvosteta.
Ap ilmeisesti ajaa takaa sitä, että siivoojat tuskin hihkuvat riemusta kun tulee oksennus vastaan, vaan valilttavat, miksi ihmiset eivät siivoa omia jälkiään.
Yleensä ammattilaiset tarjoavat mielellään apuaan ja yksityisyrittäjät suorastaan etsivät markkinoita ammattitaidolleen.
Vai törmääkön yleensä siivoojiin, jotka innostuvat työstään ja jotka ovat heti tekemässä yhteistyötä innokkaasti, kun löytävät potentiaallisen asiakkaan.
Eli siis suomeksi sanottuna (niille siivoojille), jos ei ole palkka siivoojilla kummoinen, niin ei ole oman ammatin arvostuskaan , eikä into työntekoon. Hommat tehdään hammsa purren ja ajatellaan, että helvetti kun ihmiset eivät osaa elä siististi ja korjaa jälkiään.
Ammattiylpeyshän tarkoittaisi, että etsitään tekemätöntä työtä ja sännätään sinne välittömästi.
ja ei ravintoloissa ole mitään "päivystävää siivoojaa" joka tulisi erikseen yrjöt keräämään. käytä nyt sitä järkeäsi jos sellaista on.
-siivooja