Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa antaa rahani pois. En tykkää

Vierailija
18.12.2008 |

Miehelläni on entisen vaimon yksi kanssa lapsi. Hän oli 3v kun tavattiin. Maksaa kyllä elareita ihan kiltisti. Tällä naisella on aika huono taloudelline tilanne.

Nyt ollaan naimisissa ja yhteisiä lapsia on 3.

Tämä lapsi on ihan kaikessa mukana. Pidän lapsesta kyllä, mutta kuluista puheen ollen, joulut ja synttärit ja muut. Haluaa samaa hintaluokkaa tälle lapselle kaikesta (vaatteistakin).

Ja tulevaisuudessa haluaa kustantaa ajokortit ja auton ja auttaa taloudellisesti kun opiskelee jne. Olen suunnitellut näin omilleni.

En pidä tästä koska hän on nyt minun rahojani jakoamassa. Tai siis en halua olla se joka kustantaa osan tämän lapsen kuluista. Mielestäni se elari saisi riittää.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli Matin lapsi ihan yllätyksenä sen jälkeen kun oli ne kolme yhteistä väännetty.

Vierailija
82/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vain haluaa lapsilleen tasapuolisen kohtelun, ihan ymmärrettävää ja jopa suotavaa.

Mutta teidän tilanteessa sinä joudut maksumieheksi ja se ottaa päähän, sekin ymmärrettävää.

Kannattaisiko teidän eriyttää rahanne? Eli maksaisitte puoliksi lapsienne kulut ja yleiset menot ja lopuilla rahoilla kumpikin tekisi mitä tykkäisi? Miehesi osallistuisi 1. lapsen kustannuksiin sen verran kuin pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti

Vierailija
84/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se EI tarkoita sitä, että naisten tulee panostaa näihin lapsiin. Eikös tuo nyt ole päivän selvää?

Vanhemmat huolehtikoon lapsestaan ihan itse. Mutta sen miehen on ensin maksettava puolet uuden perheen elämästä ja sitten OMILLA rahoillaan panostettava siihen exän kanssa yhteiseen lapseen.

Ei kai kukaan tosissaan odota, että exän uusi puoliso tukee exän lasta? Kuinka moni lahjoittaa rahaa naapurin lapsille? Haloo!!!!

Vierailija
85/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vain haluaa lapsilleen tasapuolisen kohtelun, ihan ymmärrettävää ja jopa suotavaa.

Mutta teidän tilanteessa sinä joudut maksumieheksi ja se ottaa päähän, sekin ymmärrettävää.

Kannattaisiko teidän eriyttää rahanne? Eli maksaisitte puoliksi lapsienne kulut ja yleiset menot ja lopuilla rahoilla kumpikin tekisi mitä tykkäisi? Miehesi osallistuisi 1. lapsen kustannuksiin sen verran kuin pystyisi.

Vierailija
86/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen saa enemmän ja tulee aina saamaan, koska hänen vanhemmillaan on isompi elatuskyky kuin miehellä ja hänen eksällään. Rautalangasta: mies tienaa 1500 nettona ja eksänsä 1000 Euroa. Kummallakin on kaksi elätettävää, yksi yhteinen ja uudet uusista liitoista. oma nettopalkkani on 2600, joten miellä on elantoon rahaa 3600 (minulla vain yksi elätettävä) ja taas miehellä ja eksällä 2500. Näin ollen meidän yhteinen saa enemmän. Tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Eihän tosiaan se eksäkään jakaisi hyvää meidän yhteiselle lapselle. Esimerkiksi säästän lapselle rahastoon joka kuukausi 200 Euroa, lisäksi säästötililä on joitain tonneja. Asunnosta omistan isomman osan ja mahdolliset perinnöt jakautuu sen mukaan.

Näin se kuuluukin mennä. Uusperheissä pitää olla oikeudenmukainen tai tulee sota...

miehen palkasta suuri osa menee siihen että kustantaa tälle neljännelle kaiken sen mitä minä kustannan lapsilleni

Joten se on minun lapsiltani pois koska he eivät saa tasavertaista osuutta isänsä omaisuudesta

pidän kyllä huolen testamentilla että tuo neljäs ei minun osuudestani mitään peri. En kyllä tätä lasta vihaa, en vain halua hänen minua perivän.

Nyt mieheni haluaa osallistua tulevaisuudessa tämän lapsen ajokortin kustantamiseenkin!

se ex vaimo on laiska ja vastuuton

-- ap

Vierailija
87/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän rahoitta lapsensa kulut puoliksi. Miehesi siis pitäisi laittaa rahaa puolet siitä mitä teidän yhteisiin laitetaan.

Jos ex haluaa lapselleen samat kuin teidän lapsille hänen kuullu kustantaa niistä puolet.

Miehesi maksaa elatustukea ja mitään muuta hänen ei tarvitse maksaa.

Jos haluaa kustantaa autokoulun, niin siitä voi korkeintaan puolet maksaa ja lapsen äiti maksaa sen toisen puolen.

Puhu nyt sille miehellesi järkeä. Sinun lapsillasi on yksi äiti ja tällä miehesi esikoisella on 2 äitiä. Eihän sen niin kuulu olla. Olet vain hänen äitipuolensa ja sinun ei kuulu kustantaa mitään. Antaa vaan rakkautta ja elämän ohjeita lapselle.

Vierailija
88/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän rahoitta lapsensa kulut puoliksi. Miehesi siis pitäisi laittaa rahaa puolet siitä mitä teidän yhteisiin laitetaan.

Jos ex haluaa lapselleen samat kuin teidän lapsille hänen kuullu kustantaa niistä puolet.

Miehesi maksaa elatustukea ja mitään muuta hänen ei tarvitse maksaa.

Jos haluaa kustantaa autokoulun, niin siitä voi korkeintaan puolet maksaa ja lapsen äiti maksaa sen toisen puolen.

Puhu nyt sille miehellesi järkeä. Sinun lapsillasi on yksi äiti ja tällä miehesi esikoisella on 2 äitiä. Eihän sen niin kuulu olla. Olet vain hänen äitipuolensa ja sinun ei kuulu kustantaa mitään. Antaa vaan rakkautta ja elämän ohjeita lapselle.

Vierailija
89/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se EI tarkoita sitä, että naisten tulee panostaa näihin lapsiin. Eikös tuo nyt ole päivän selvää?

Vanhemmat huolehtikoon lapsestaan ihan itse. Mutta sen miehen on ensin maksettava puolet uuden perheen elämästä ja sitten OMILLA rahoillaan panostettava siihen exän kanssa yhteiseen lapseen.

Ei kai kukaan tosissaan odota, että exän uusi puoliso tukee exän lasta? Kuinka moni lahjoittaa rahaa naapurin lapsille? Haloo!!!!

Haloo itselles!!!

Vierailija
90/154 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on päivän elvää, että jos menee yhteen miehen kanssa joka on etäVANHEMPI niin menen yhteen koko paketin kanssa-- se lapsi tulee siihnä mukana . Onhan tämä lapsi omien yhteisten lasteniSISARpuoli. Ja totta kai, haluan opettaa niille omillekin lapsilleni oikeudenmukaisuutta. KAIKKIA kohdeltakoon tasapuolisesti.

Jos ja kun nykyiseni exä, ei tienaa niin hyvin kun minä, niin silti nykyiseni mieheni nykyiset kaikki lapset saakoon samalla lailla vaatteita ja ajokorttinsa. Sitten sitä pitää vain lasken rahansa , ja jakaa sen mukaan että kaikkille riittää. Tämä miheni lapsi kun sattuu aina toisinaan asumaankin meillä ( viikonloppuja ja lomaiakoija ) niin eihän se niin saa mennä , että dsamassa talaudessa asuvat lapset eläisivät eri elintasoissa?

i]se EI tarkoita sitä, että naisten tulee panostaa näihin lapsiin. Eikös tuo nyt ole päivän selvää?

[/quote]

Vierailija
91/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se isä maksaa esikoisestaan elareita!! Laittaako joka kk 3 nuorempaansa samaa summaa/lapsi?? Sehän vasta hömöä on, että nuorempien lasten äiti kustantaa itse lastensa kaikki vaatteet ym. kun isä maksaa samat vaan esikoisestaan +elarit!!?? Miehen pitää nyt miettiä asiaa ihan perusmatikalla..

Mitä ihmettä jotkut ottaa keskusteluun samassa taloudessa asuvia sisarpuolia? Sehän nyt on aivan eri asia, silloin ollaan yhtä perhettä =ruokaillaan saman pöydän äärellä eli tottakai talouden varat jakautuu tasapuolisesti, koska jommankumman exä maksaa lapsesta TÄHÄN talouteen niitä elareita...

Vierailija
92/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kk-budjetti ja pitäkää siitä kiinni: kuinka paljon laitetaan asumiseen,

ruokaan jne. Hankkikaa omat tilit, joihin toisella ei ole käyttöoikeutta, ja yhteinen tili, jolta maksetaan lainanlyhennys/vuokra, sähkö, käyttövesi, vakuutukset yms.

pakolliset perheen yhteiset kulut.

Kumpikin saa käyttää ylijäävät, omat rahat miten tykkää. Siten rahankäyttö on

selkeästi eritelty, eikä ongelmia ilmene.

Vierailija
93/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiselleen selväksi, että hän on äidin mielestä vain puoliksi niin arvokas lapsi kuin ne muut

Kelle mahdat puhua?

valitettavasti

Vierailija
94/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Näinhän tää tilanne hyvinkin voi aplläkin olla. Eli ei ole mitenkäään eriasia.

Mitä ihmettä jotkut ottaa keskusteluun samassa taloudessa asuvia sisarpuolia? Sehän nyt on aivan eri asia, silloin ollaan yhtä perhettä =ruokaillaan saman pöydän äärellä eli tottakai talouden varat jakautuu tasapuolisesti, koska jommankumman exä maksaa lapsesta TÄHÄN talouteen niitä elareita...

[/quote]

Vierailija
95/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on reilua kodella KAIKKIA lapsiaan tasapuolisesti...! Mitä pahaa siinä on jos mies haluaa maksaa KAIKILLE lapsilleen ajokortin tmv?

+Oletettavasti isällä on huono omatunto siitä kun lapsen perhe on mennyt rikki jne. ja haluaa korostaa omaa rakkauttaan tasapuolisella kohtelulla.

Ja ap:n kannattaa miettiä sitä, että hän on NYT se enemmän tienaava, mutta tuleeko AINA olemaan...? Yhteiset rahat tuntuvat nyt kovin olevan "ap:n rahoja" ja laskee tarkalleen mitä rahoja mies näistä "yhteisistä" rahoista makselee jne.

Vaan entä jos mies "perii rikkaan amerikan-serkun" tai voittaa veikkauksen peleistä miljoonaan, tai hänen palkkansa nousee esim. työpaikan vaihdon myötä ap:n palkkaa isommaksi, mites sitten? Lupaako ap lopettaa miehensä haukkumisen vaikka hän edelleen "syytäisi" liikaa rahaa esikoiselleen...? Koska nythän miehellä siihen olisi varaa kun ap toisi vähemmän rahaa talouteen mitä mies---

Ja asia vierestä; kun ihmiset eroavat, niin kulut tuplaantuvat, ja kun muuttavat yhten niin puolittuvat. Ei tarvitse maksaa kahta asuntoa, ei ostaa kahta sohvaa/astioita jne. ei maksaa kahta sanomalehteä, ei kahta kotivakuutusta jne. jne. jne.

Eli se elatustuki harvoin kattaa niitä TODELLISIA lapsen kuluja. Varsinkin jos lapsi on hoidossa (tarhamaksut) tai isompi lapsi johon menee enemmän rahaa (kännykkämaksut, "merkkivaatteet", leffaliput, ymv.), tai jos lapsi harrastaa jotakin kallista lajia.

Tuttavapiirissä on aika monta tapausta joissa vanhemmat huolehtivat ihan aidosti noin puoliksi lapsen kulut. Eli vanhempi jonka luona lapsi asuu saa elastumaksun, ja sen lisäksi etä maksaa esim. puolet hoitomaksusta/ lapsen harrastuksen kokonaan/puolet siitä, hoitaa kännykkämaksut jne.

Minusta on aika surkea etävanhempi jos maksaa vain sen minimin lapselleen...!

Vierailija
96/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on mennyt vellit ja puurot sekaisin. Käsittämätöntä etä noin itsekkäitä ihmisiä löytyy. Entä jos teille tulee ero? Miehesi ei siis kuuluisi elättää SINUN (teidän yhteisiä) lapsiasi ollenkaan vai? Niin, mutta sehän onkin ihan eri asia eikö niin ap?

sori en pidä tilanteesta.

Jos nyt tämä ex rouva voittaisi loton, niin tuskin hän olisi mitään minun lapsilleni jakaamassa, ja en sitä edes odottaisi. Jos taas minä sen voittaisin niin pitäisin huolen että se jakautuisi minun ja lasteni kesken. Tekeeko se minusta pahaa ihmistä? Tuskin.

Elämä ei ole reilua ja niin se vain on. Jättäisiko mieheni minut sen takia? ja sitten maksais elareita neljälle lapselle? Tuskin.

Miksi minun pitää olla se joka jakaa kaikesta osan tälle toiselle lapselle?

Vierailija
97/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin perheeseemme kuuluu myös lapsi miehen edellisestä liitosta. Hän on ihana tyttö, tai oikeastaan jo nuori nainen, joka on paitsi mieheni lapsi myös yhteisten, pienten tyttäriemme, isosisko ja hyvin tärkeä osa perhettämme.Eipä ole tullut mieleenkään laskea kuka saa eniten ja kenen rahoja. Ero ja lapsesta erillään asuminen on miehelle kipeä asia, ihan ilman minun nipottamista tai riitelemistänikin. No, kukin tavallaan.

Vierailija
98/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kyllä niin toivoton tapaus...idiootti suorastaan. Jos miehesi haluaa kustantaa OMALLE lapselleen ajokortin, niin mitä se sun napaas kaivelee? Sun teksteistä paistaa kyllä täysi tyhmyys....Olisiko miehesi pitänyt keskittyä ainoastaan teidän lapsiin ja unohtaa lapsi, joka ei ole sinun...

Vierailija
99/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....herää vain kysymys miten näin fiksu mies on langennut kaltaiseesi itsekkääseen ja pirulliseen naiseen. Ettet vain olisi ollut osa syy miehesi liiton rikkoutumiseen? Sopisi nimittäin niin hyvin profiiliisi....

Vierailija
100/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kompata erästä kirjoittajaa, joka huomautti tilanteesta - mitä jos ap olisi ollut mies! Voi sitä *askanheittoa. Valitettavasti aina välillä hävettää olla nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi