Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa antaa rahani pois. En tykkää

Vierailija
18.12.2008 |

Miehelläni on entisen vaimon yksi kanssa lapsi. Hän oli 3v kun tavattiin. Maksaa kyllä elareita ihan kiltisti. Tällä naisella on aika huono taloudelline tilanne.

Nyt ollaan naimisissa ja yhteisiä lapsia on 3.

Tämä lapsi on ihan kaikessa mukana. Pidän lapsesta kyllä, mutta kuluista puheen ollen, joulut ja synttärit ja muut. Haluaa samaa hintaluokkaa tälle lapselle kaikesta (vaatteistakin).

Ja tulevaisuudessa haluaa kustantaa ajokortit ja auton ja auttaa taloudellisesti kun opiskelee jne. Olen suunnitellut näin omilleni.

En pidä tästä koska hän on nyt minun rahojani jakoamassa. Tai siis en halua olla se joka kustantaa osan tämän lapsen kuluista. Mielestäni se elari saisi riittää.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän erottele niitä niin kuin sinä. Kaikki lapsethan ovat syntyneet hänen siittiöstään, se että heillä on eriäiti ei paljoa asiaan vaikuta.

Sinä tunnut jakavan lapset, kun puhut niin usein SINUN lapsista, eiköhän nekin ole teidän yhteisiälapsia?

Vierailija
102/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsestään. Ja hänelle ei jää sen jälkeen varaa maksaa ajokorttia. Ymmärrätkö? Ap, pidä pintasi asiassa. Miehesi voi maksaa ajokortin, mutta sen jälkeen, kun laskut on maksettu, ruuat ostettu ja muukin välttämättömän tarpeellinen.

Mä en tajua, kuinka ahneita ja itsekkäitä ihmisiä tällä palstalla pyörii...? Jos ap ei halua maksaa ajokorttia, niin miksi hänen pitäisi? Kehtaattekin vaatia sitä. Miltä teistä tuntuisi, jos mies menisi kauppaan ostamaan uuden ja kalliin tv:n vain omaan käyttöönsä? Sen jälkeen te maksaisitte laskuja ja ruokia, kun miehen tili meni... Ehei, jos on yhteiset rahat: rahankäytöstä päätetään YHDESSÄ. Jos taas on eri rahat, niin sitten kulut jaetaan oikeudenmukaisessa suhteessa ja tässä tapauksessa ap:n miehellä ei taitaisi olla varaa tuohon. Kaiken kaikkiaan: ap:n mies on kohtuuton.

Sä olet kyllä niin toivoton tapaus...idiootti suorastaan. Jos miehesi haluaa kustantaa OMALLE lapselleen ajokortin, niin mitä se sun napaas kaivelee? Sun teksteistä paistaa kyllä täysi tyhmyys....Olisiko miehesi pitänyt keskittyä ainoastaan teidän lapsiin ja unohtaa lapsi, joka ei ole sinun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naapurien lapset liittyy miehen lapseen edellisestä liitosta? Ja miksi exän pitäisi muistaa uudesta liitosta syntyneitä lapsia? Eihän ne lapset asu exällä eikä niitä sinne viedä edes kyläilemään, joten eihän näitä asioita voi millään tavalla verrata keskenään.

Monien asenne tähän asiaan on laskelmoiva ja kylmä, kostetaan lapselle kaikki hänen äitinsä/isänsä puutteet ja varotaan, ettei häneen kulu penniäkään omasta pussista. Miksi? Miksi pitää perustaa perhe, jos ei siedä muiden lapsia kuin omiaan? Lapset kärsii ja vanhemmat haalii vaan materiaa ja omaisuutta itselleen. Vautsi!

Vierailija
104/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on merkitystä paljonkin isän ja lapsen tunnesiteen muodostumiseen... Ideaalitilanteessa lapset on tasavertaisia, mutta eihän ne aina ole. Naivia väittää muuta.

Ei hän erottele niitä niin kuin sinä. Kaikki lapsethan ovat syntyneet hänen siittiöstään, se että heillä on eriäiti ei paljoa asiaan vaikuta.

Sinä tunnut jakavan lapset, kun puhut niin usein SINUN lapsista, eiköhän nekin ole teidän yhteisiälapsia?

Vierailija
105/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän teidän omat lapset jää eriarvoiseen asemaan jos miehesi käyttää suuren osan palkastaan exän luona asuvaan lapseen. Ja sinä kustannat yhteiset lapset. Minusta miehesi lapsi ei jää todellakaan eriarvoiseen asemaan niin kuin täällä on kirjoitettu.

Tsemppiä... miettikää noi jutut uudelleen.

Vierailija
106/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuen tapaamisia ja olen ystävällinen. Rahat on minun. Niille löytyy parempiakin kohteita, jos alan hyväntekeväisyyttä harrastamaan. Minä en herää aamulla töihin, jotta mieheni lapsi saa ajokortin tai uudet kengät. Minä nousen aamulla töihin, jotta saan oman elantoni, saan lapsellemme elannon ja pystyn auttamaan miestä omassa elatuksessaan tarvittaessa. Siinä menee raja.

Monien asenne tähän asiaan on laskelmoiva ja kylmä, kostetaan lapselle kaikki hänen äitinsä/isänsä puutteet ja varotaan, ettei häneen kulu penniäkään omasta pussista. Miksi? Miksi pitää perustaa perhe, jos ei siedä muiden lapsia kuin omiaan? Lapset kärsii ja vanhemmat haalii vaan materiaa ja omaisuutta itselleen. Vautsi!

[/quote]

Vierailija
107/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjoituksesti kolmeen kertaan, että olisin ymmärtänyt pointtisi, mutta silti se jäin hämärärän peittoon. Siis oikeastiko, tosissasi rinnastat telvision oston lapsen ylläpidon kustantamiseen...hei herää!

Tällä lapsella ei ole osaa eikä arpaa tässä aikuisten sopassa. Aikuiset olkaa aikuisia! Please edes näin joulun aikaan. Mies vaikuttaa todellakin kunnon mieheltä. Tämä palta tosiaankin vaikuttaa olevan täynnä kanamaisia ämmiä, jotka vain ja ainostaaan ajattelevat ITSEÄÄN!

Vierailija
108/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin varma. Rakkausvauva on aina rakkausvauva.:)

Ja mistähän sinä muka tiedät, ettei ne aiemmat ole olleet rakkausvauvoja?

Vierailija
109/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on merkitystä paljonkin isän ja lapsen tunnesiteen muodostumiseen... Ideaalitilanteessa lapset on tasavertaisia, mutta eihän ne aina ole. Naivia väittää muuta.

Vierailija
110/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene ihan reilusti esittämään asiaa miehellesi niin kuin olet sen täällä esittänyt? Mitäs häpeämistä sinun mielipiteissäsi on, olethan jo saanut täälläkin vahvistusta sille, että olet aivan oikeassa? Vai pelottaako, että mies saa sinusta hieman negatiivisen kuvan?

Veikkaan tosin etteivät nämä "samassa tilanteessa olevat" palsta mamat ole itsekään esittäneet asiaa miehilleen aivan samoin sanoin kuin nyt täällä palstalla...

Vierailija
111/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiako vampyyrejä nykynaiset ovat? Voi kunnon miesparat. Ei ihme, että Suomessa erotaan niin usein, naiset kohtelevat miehiään todella kurjasti. Onneksi vielä löytyy mukavia naisia, jotka korjaavat nämä kunnon perheen isät kaduilta omikseen. Sitten jo itketänkin exien perään. Voi elämän kevät!

Vierailija
112/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene ihan reilusti esittämään asiaa miehellesi niin kuin olet sen täällä esittänyt? Mitäs häpeämistä sinun mielipiteissäsi on, olethan jo saanut täälläkin vahvistusta sille, että olet aivan oikeassa? Vai pelottaako, että mies saa sinusta hieman negatiivisen kuvan?

Ehkäpä ap on jo itsekin huomannut, että on tässä asiassa selkeästi vähemmistössä (suurin osa kirjoittaneista pitää ap:tä itsekkäänä mikä on ihan oikein. Lapset pitäisi aina asettaa etusijalle, oli he sitten omia tai e i) eikä kehtaa asiaa miehelleen esittää. En minäkään kehtaisi, hävettäisi niin maan perusteellisesti

Vierailija
113/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiselleen selväksi, että hän on äidin mielestä vain puoliksi niin arvokas lapsi kuin ne muut

Kelle mahdat puhua?

valitettavasti

Mulla ja exällä on laittaa esim 100 euroa esikoisen lahjaan ja mulla ja nyxällä on laittaa 100 euroa muiden lapsien lahjaan, mitä kohtaa ET ymmärrä?

Vierailija
114/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä lapsi omien yhteisten lasteniSISARpuoli.

Vierailija
115/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on lapsi edellisestä suhteesta. Hänen kantansa asiaan oli hyvin yksiselitteinen.

Hän maksaa elatusmaksun, hän maksaa lapsensa harratukset siltä osin kuin ne tapahtuvat lapsen meillä ollessa. Lapsella on meillä vaatteet, polkupyörät, harrastusvälineet jne.

Mutta mieheni mielestä hänen on maksettava puolet meidän perheen kuluista. Mitä hän ko maksujen jälkeen rahoillaan tekee on hänen asiansa.

Jos olen ap:n oikein ymmärtänyt, niin ap maksaa perheen elatuksesta suurimman osan ja mies kustantaa exän lapsen elämää. Näinhän se ei voi olla. Miehen kuuluu osallistua nykyisen perheen elatukseen samalla panoksella kuin naisenkin.

Itse olen "paha äitipuoli" olen suojannut omaisuuteni testamentilla siten, että miehen lapset eivät koskaan voi periä minun omaisuuttani. En koe, että minulla muutenkaan olisi minkäänlaista rahallista velvollisuutta mieheni exän lasta kohtaan.

Te exät vaaditte aika paljon miestenne nykyisiltä puolisoilta. On kerrassaan huvittavaa seurata, kuinka vaaditte näitä uusia puolisoita kohtelemaan lapsianne kuin omiaan...silloin kun kyse on rahasta.

Useat teistä vetoavat myös siihen, että uusi puoliso tietää lapsesta. Mitä sitten? Tietää kyllä mutta ei se tarkoita sitä, että uuden puolison tulee tukea lastanne taloudellisesti. Miehen on hoidettava omat asumis yms kulut eikä tilanne voi olla se, että nainen maksaa yhteiset menot, jotta exän lapselle riittää jaettavaa.

Mies tuntuu olevan naiselle kävelevä lompakko. Uskallan väittää, että kaikki te, jotka ette kykene ap:ta ymmärtämään olette katkeria exiä tai elätte vielä onnellisessa parisuhteessa ettekä ole joutunut tähän helvettiin.

Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että ei tämä helppoa ole. Miehen ja lasten kanssa ei ole ongelmia mutta te exät. Teidän kanssa on aivan mahdotonta tulla toimeen. Pahimmillaan tilanne on meilläkin ollut se, että miehen exä pistää lapsen soittamaan sunnuntaiaamuna klo 10 rahanruinaus-puhelun. Tai julkisella paikalla tullaan kerjäämään rahaa.

Jokainen hoitakoon oman taloutensa, miehet maksakoon elarit mutta jättäkää nykyisten puolisoiden rahat rauhaan. Ja jos ette halua, että elintasonne laskee eron takia, niin kohdelkaa ja rakastakaa miehiänne ettei tarvitse erota! Jos ero tulee, niin ymmärtäkää, että elintasonne laskee.

Ja ap, olet saanut hyviä neuvoja. Laskekaa perheenne kulut ja avatkaa niitä varten oma tili, johon laitatte rahat 50/50. Joka kerta kun miehesi antaa rahaa exän ja hänen lapselleen, hän antakoon myös teidän yhteisille lapsille saman summan. Näin kaikki lapset ovat tasa-arvoisessa asemassa isänsä suhteen. mikäli äitien varallisuusero vaikuttaa lasten elintasoon, niin sille ei sitten voi mitään.

Vierailija
116/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on lapsi edellisestä suhteesta. Hänen kantansa asiaan oli hyvin yksiselitteinen.

Hän maksaa elatusmaksun, hän maksaa lapsensa harratukset siltä osin kuin ne tapahtuvat lapsen meillä ollessa. Lapsella on meillä vaatteet, polkupyörät, harrastusvälineet jne.

Mutta mieheni mielestä hänen on maksettava puolet meidän perheen kuluista. Mitä hän ko maksujen jälkeen rahoillaan tekee on hänen asiansa.

Jos olen ap:n oikein ymmärtänyt, niin ap maksaa perheen elatuksesta suurimman osan ja mies kustantaa exän lapsen elämää. Näinhän se ei voi olla. Miehen kuuluu osallistua nykyisen perheen elatukseen samalla panoksella kuin naisenkin.

Itse olen "paha äitipuoli" olen suojannut omaisuuteni testamentilla siten, että miehen lapset eivät koskaan voi periä minun omaisuuttani. En koe, että minulla muutenkaan olisi minkäänlaista rahallista velvollisuutta mieheni exän lasta kohtaan.

Te exät vaaditte aika paljon miestenne nykyisiltä puolisoilta. On kerrassaan huvittavaa seurata, kuinka vaaditte näitä uusia puolisoita kohtelemaan lapsianne kuin omiaan...silloin kun kyse on rahasta.

Useat teistä vetoavat myös siihen, että uusi puoliso tietää lapsesta. Mitä sitten? Tietää kyllä mutta ei se tarkoita sitä, että uuden puolison tulee tukea lastanne taloudellisesti. Miehen on hoidettava omat asumis yms kulut eikä tilanne voi olla se, että nainen maksaa yhteiset menot, jotta exän lapselle riittää jaettavaa.

Mies tuntuu olevan naiselle kävelevä lompakko. Uskallan väittää, että kaikki te, jotka ette kykene ap:ta ymmärtämään olette katkeria exiä tai elätte vielä onnellisessa parisuhteessa ettekä ole joutunut tähän helvettiin.

Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että ei tämä helppoa ole. Miehen ja lasten kanssa ei ole ongelmia mutta te exät. Teidän kanssa on aivan mahdotonta tulla toimeen. Pahimmillaan tilanne on meilläkin ollut se, että miehen exä pistää lapsen soittamaan sunnuntaiaamuna klo 10 rahanruinaus-puhelun. Tai julkisella paikalla tullaan kerjäämään rahaa.

Jokainen hoitakoon oman taloutensa, miehet maksakoon elarit mutta jättäkää nykyisten puolisoiden rahat rauhaan. Ja jos ette halua, että elintasonne laskee eron takia, niin kohdelkaa ja rakastakaa miehiänne ettei tarvitse erota! Jos ero tulee, niin ymmärtäkää, että elintasonne laskee.

Ja ap, olet saanut hyviä neuvoja. Laskekaa perheenne kulut ja avatkaa niitä varten oma tili, johon laitatte rahat 50/50. Joka kerta kun miehesi antaa rahaa exän ja hänen lapselleen, hän antakoon myös teidän yhteisille lapsille saman summan. Näin kaikki lapset ovat tasa-arvoisessa asemassa isänsä suhteen. mikäli äitien varallisuusero vaikuttaa lasten elintasoon, niin sille ei sitten voi mitään.

Vierailija
117/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä ketjua harvakseltaa lukenut eikä missään lue, että exä olisi vaatinut/pakottanut miehn avustamaan lastaan. Vaan mies on nimenomaan haunut. Eli kumpi tässä nyt on se kaikkein kauhen exä vai nykyinen? Ja edelliselle kirjoittajalle, miehesi tuntuu pahasti olevan tossun alla. Asioitahan voi järkiperäistää loputtomiin, mutta missä on aikuisten vastuu lapsesta!

Vierailija
118/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä ketjua harvakseltaa lukenut eikä missään lue, että exä olisi vaatinut/pakottanut miehn avustamaan lastaan. Vaan mies on nimenomaan haunut. Eli kumpi tässä nyt on se kaikkein kauhen exä vai nykyinen? Ja edelliselle kirjoittajalle, miehesi tuntuu pahasti olevan tossun alla. Asioitahan voi järkiperäistää loputtomiin, mutta missä on aikuisten vastuu lapsesta!

Mieheni ei ole todellakaan tossun alla! Millä perusteella niin luulit? Ai, kun maksaa puolet perheen menoista vai kun jäljelle jäävät rahat ovat omia?

Mies saa haluta avustaa exän lasta mutta se ei saa tapahtua uuden puolison kustannuksella. Se oli koko kirjoituksen pointti. Jokaisella on vastuu omista lapsistaan ja sitä vastuuta ei voi lykätä uusille puolisoille.

Vierailija
119/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa haluta avustaa exän lasta mutta se ei saa tapahtua uuden puolison kustannuksella. Se oli koko kirjoituksen pointti. Jokaisella on vastuu omista lapsistaan ja sitä vastuuta ei voi lykätä uusille puolisoille.

Ja jos mies haluaa avustaa enemmän kuin armas vaimo "ymmärtää" onko mies silloin väärässä? Pointtini on, että se ei ole nykyiseltä vaimolta pois esim: sinulta. Sydämeen mahtuu joskus myös enemmän kuin "0maosuus"

Vierailija
120/154 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mies haluaa avustaa enemmän kuin armas vaimo "ymmärtää" onko mies silloin väärässä? Pointtini on, että se ei ole nykyiseltä vaimolta pois esim: sinulta. Sydämeen mahtuu joskus myös enemmän kuin "0maosuus"

tasapuolisesti, niin ihan sama mihin loput rahansa käyttää. Tai no ei ihan sama esim huumet ja alkoholi ei hyvä kohde.

Minäkin käytän oman "ylimääräisen" rahani mihin haluan ja miehellä lienee sama oikeus?

Mutta jos tilanne ajautuu siihen, että minä maksan yhteisen perheemme kuluista 75 % ja mieheni 25 %, niin silloin en ymmärrä sitä, jos hänen ja exän lapselle riittää rahaa elareita enemmän. Elarit pitää maksaa, se on selvä. Ylimääräinen antaminen on ihan ok, kunhan se tapahtuu tasapuolisesti kaikkien lasten kesken ja huom huom lasten kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän