Mies haluaa antaa rahani pois. En tykkää
Miehelläni on entisen vaimon yksi kanssa lapsi. Hän oli 3v kun tavattiin. Maksaa kyllä elareita ihan kiltisti. Tällä naisella on aika huono taloudelline tilanne.
Nyt ollaan naimisissa ja yhteisiä lapsia on 3.
Tämä lapsi on ihan kaikessa mukana. Pidän lapsesta kyllä, mutta kuluista puheen ollen, joulut ja synttärit ja muut. Haluaa samaa hintaluokkaa tälle lapselle kaikesta (vaatteistakin).
Ja tulevaisuudessa haluaa kustantaa ajokortit ja auton ja auttaa taloudellisesti kun opiskelee jne. Olen suunnitellut näin omilleni.
En pidä tästä koska hän on nyt minun rahojani jakoamassa. Tai siis en halua olla se joka kustantaa osan tämän lapsen kuluista. Mielestäni se elari saisi riittää.
Kommentit (154)
miehen palkasta suuri osa menee siihen että kustantaa tälle neljännelle kaiken sen mitä minä kustannan lapsilleni
Joten se on minun lapsiltani pois koska he eivät saa tasavertaista osuutta isänsä omaisuudesta
pidän kyllä huolen testamentilla että tuo neljäs ei minun osuudestani mitään peri. En kyllä tätä lasta vihaa, en vain halua hänen minua perivän.
Nyt mieheni haluaa osallistua tulevaisuudessa tämän lapsen ajokortin kustantamiseenkin!
se ex vaimo on laiska ja vastuuton
-- ap
Jos kyseessä olisi sinun lapsesi niin etkö sinä haluaisi samaa kohtelua hänelle kuin muillekin lapsille? Miksette voineet puhua näitä asioita selviksi jo silloin kuin aloitte perustamaan perhettä yhdessä? Miksi et voi olla ylpeä miehestäsi, sillä hän on selvästi tasapuolinen vanhempi. Mieti, miltä lapsesta tuntuisi, jos muut lapset saisivat vaikka mitä, mutta hän ei saisi mitään. Ei se ole lapsen vika, että vanhemmat on eronnut jnejne. Miksi lapselle pitäisi kostaa?
Tulee niin paha mieli tällaisista kirjoituksista. Itsekin olen uusperheellinen ja meidän perheeseen kuuluu yksi minun lapseni aikaisemmasta suhteesta ja pari yhteistä lasta. Mieheni ei ole koskaan arvottanut lapsia(mme), kaikki ovat saaneet ihan yhtä lailla rakkautta, hellyyttä ja materiaakin. Uusperheeseen ryhtyessä pitää miettiä jo tällaiset asiat selviksi.
Sinä ap ja miehesi maksatte kolmen lapsenne kulut puoliksi, mies kustantaa esikoisensa kuluista puolet, exä toisen puolen.
Olen etä-äiti ja aina otan huomioon että esikoisellani on myös isä, esim lahjoja ostan etälapselleni puolella siitä mitä muille.
Sinä ap ja miehesi maksatte kolmen lapsenne kulut puoliksi, mies kustantaa esikoisensa kuluista puolet, exä toisen puolen.
Olen etä-äiti ja aina otan huomioon että esikoisellani on myös isä, esim lahjoja ostan etälapselleni puolella siitä mitä muille.
Sain jo kivan joulufiiliksen tuosta joulupuu viestiketjusta mutta tässä se jo taas katosi...
Ihme vastauksia olet saanut. Tietenkään sinun ei tule kustantaa miehesi lapsen ajokorttia tms. Miehesi maksama elari on jo osaltaan pois teidän perheen taloudesta ja MYÖS lapsen äidin tulisi osallistua kustannuksiin. Aina ajatellaan, että isän pitäisi kustantaa kaikki, mutta myös sen äitin pitää osallistua. Ajatelkaa vähän, että kyseinen äiti saa jo elarit + korotetut lapsilisät (jos on yh), isä puolisonsa kanssa kustantaa kaikenlaista lapselle...eikö myös äidin pitäis johonkin laittaa rahaa. Älä ap anna periksi, jos todella on kysymys sinun rahoista, jokainen tekee OMILLA rahoillaan mitä haluaa.
Esikoinen saa äidiltään vähemmän aikaa ja huomiota ja sitten äiti laskee vielä pennosia että tulis halvimmat mahdolliset lahjatkin ettei vaan menis rahaa etälapseen, ja että lapsi varmasti tietää olevansa äidilleen vähemmän arvokas kuin sisaruksensa (sisarpuolensa?)
joka pitäisi vaimonsa lasta eriarvoisessa asemassa. Miettikääs nyt vähän! Jos tässä olisi roolit toisin päin, niin mies olisi hirveä mulkku, kun ei suostuisi osallistumaan vaimon ekan lapsen autokoulukustannuksiin, kun kerran yhteiset lapset olisi sen kortin yms. saamassa.
sinun lahjoihisi en halua rahojani tuhlata. Tässä on sulle joululahjaksi sukat vapaavalinnasta, tässä siskolle uusi pleikkari.
Miksi uuden puolison pitää panostaa vanhoihin lapsiin jollei vanhojen puolisoiden pidä panostaa uusiin lapsiin?
Matilla ja Maijalla 1 lapsi ja he eroavat.
Matti saa Liisan kanssa lapsen.
Paljonko Maija on valmis panostamaan Liisan lapseen? Ei yhtään. Miksi siis LIisan pitäisi panostaa Maijan lapseen?
Esikoinen saa äidiltään vähemmän aikaa ja huomiota ja sitten äiti laskee vielä pennosia että tulis halvimmat mahdolliset lahjatkin ettei vaan menis rahaa etälapseen, ja että lapsi varmasti tietää olevansa äidilleen vähemmän arvokas kuin sisaruksensa (sisarpuolensa?)
t: se etä-äiti, joka siis myös lähiäiti
Miksi uuden puolison pitää panostaa vanhoihin lapsiin jollei vanhojen puolisoiden pidä panostaa uusiin lapsiin?
Matilla ja Maijalla 1 lapsi ja he eroavat.
Paljonko Maija on valmis panostamaan Liisan lapseen? Ei yhtään. Miksi siis LIisan pitäisi panostaa Maijan lapseen?
Tässä tullaan taas siihen elämän yhteen perusasiaan...toisilta on helppoa vaatia enemmän kuin itseltään.
Ja parisuhde on PARIsuhde. Vai oletko sitä mieltä, että lapset päättävät aikuisten suhteista?
Tämän mukaan exällä oikeus nyxään ja nyxä on lainsuojaton!
Itsehän se uusi puoliso on päättänyt ottaa miehen,vaimon, jolla on jo lapsia. Tietoisesti tehty päätös. Jos on lapsi, niin siitä pitää huolehtia täysi-ikäisyyteen asti, vaikka päättäisikin ottaa ydinperheestä hatkat. Vanhat puolisot eivät elä uusien lasten kanssa, ja eivät ole tietoisesti valinneet että kumppani tulevaisuudessa tekee toisellekin lapsia.Matilla ja Maijalla 1 lapsi ja he eroavat.
Jos Liisa ja Matti eroaisivat, niin saisiko Matti sitten taas vaan jättää tämän jälleen rakentamansa elämän tyynesti taakseen. Sithän sitä voiskin siittää niitä lapsia sinne tänne.
Siis aivan omituinen ajattelutapa tällä kirjoittajalla.
sinun lahjoihisi en halua rahojani tuhlata. Tässä on sulle joululahjaksi sukat vapaavalinnasta, tässä siskolle uusi pleikkari.
Joo niin kalliita sukkia en sentään ostais...
Tässä tullaan taas siihen elämän yhteen perusasiaan...toisilta on helppoa vaatia enemmän kuin itseltään.
Ja parisuhde on PARIsuhde. Vai oletko sitä mieltä, että lapset päättävät aikuisten suhteista?
Tämän mukaan exällä oikeus nyxään ja nyxä on lainsuojaton!
Koska teillä nyt on tuollainen tilanne niin yhteinen tili ei todellakaan toimi. Jos et tykkää että sinun rahojasi käytetään miehen lapseen niin silloin teillä ei voi olla yhteiset rahat. Omat tilit ja selkeät sopimukset niinkuin tässä ketjussa on jo aiemmin esitetty.
Sehän on selvä että jokainen vanhempi haluaa kohdella lapsiaan tasavertaisesti niinkuin ap:nkin mies.
ja rahat on yhteiset.
En tiedä miksi minun pitäisi hyppiä ilosta.
-- ap
Materiaahan tuo on, ja jos 'neljäs lapsi' ei arjen menoissanne juurikaan tunnu, anna olla. Aikuisena tuo 'neljäs lapsi' muistaa kyllä hyvän kohtelunne, sekä miehesi että sinun taholtasi.
Tai sitten paitatte rahat erilleen, niin kuin ylempänä on ehdotettu.