Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## huhtikuun helmet 2009 - kesäkuu ##

01.06.2009 |

uusi pino kesäkuulle. Linkitykset myöhemmin kun pääsen kännykän päästä taas oikean koneen ääreen.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikuukautisneuvolassa käyty ja mitat seuraavat: paino 4440g, pituus ainakin 56cm (neuvolan täti ei saanut jalkaa täysin suoraksi) ja pää oli 39,5cm.

Viikon päästä onkin jo lääkärineuvola!

Eli meiän vauva on nyt vähän yli kuukauden ikäinen, tuntuu että synnytyksestä olisi jo ikuisuus ja että vauvakin olisi ollut meiän perheessä jo vaikka kuinka kauan. Ja ihme kaipuu sinne synnärille niihin tunnelmiin ja vauvan ensipäiviin! Haikeus ja huokaus! Jotenkin tää mun haikeus tulee aina esiin kun tuun tänne lueskeleen teiän juttuja ja meiän odotuskeskustelut tulee samalla mieleen...

Olikin aika rankka viikonloppu meiän perheessä.

Mies ja esikoinen ja keskimmäinen oli reissussa autolla, kun se syttyi kesken ajon motarilla tuleen. Ehtivät juuri ja juuri ulos autosta eli kellekkään ei tapahtunut onneksi mitään! Taisi olla suojelusenkeli lähettyvillä! Oli alle 10 sekunnista kiinni, ettei käynyt huonosti! Lapset sai varmaan karmeat traumat, vaikka tuntuvat olevan ihmeen ok. Mieskin on ok, vaikka tapahtuma mielessä kovasti pyörii. Pisti kyllä taas miettimään sitä, mikä on oikeasti elämässä tärkeintä ja turhimmat nipotukset ja narinat jääneet taka-alalle.

Jotenkin on kuolema kauhean lähellä muutenkin, suvun vanhuksia on kuolemaisillaan, yksi juuri kuoli pari viikkoa sitten...

Ja samalla elämän kiertokulku tulee konkreettisesti esille, kun itsellä juuri syntynyt vauva kainalossa.

Juhannuskin on muka tällä viikolla! Ei kyllä tunnu yhtään miltään keskikesältä, kun juurihan tuo kesä vasta alkoi!! Ihanaa päästä mökille luonnon helmaan!! :)

Iltahuutamisista oli puhetta, täällä kanssa ihan selkeästi iltaisin nukahtaminen ei ole niin helppoa kuin päivällä ja yöllä tisuttelujen jälkeen. Siinä 22-24 aikaan vauva yleensä nukahtaa, ja sitä ennen tarjotaan tisua ja tuttia vuorotellen kun uni ei meinaa tulla ja menee huudoksi. On niin väsynyt ettei halua tissiä suuhun ja tutti ei kelpaa ja sitten sylissä hytkyttely kävellen auttaa unen tuloon tai sitten ei ja kaikki alkaa alusta. Yöllä onneksi ei kukkuile ja syö 2-5 aikaan kerran tai kaksi ja sitten 6-7 aikaan kerran ja heräilee 8-9 aikaan.

Ihanasti on meiän vauveli alkanut juttelemaan "auuuu" ja "äyyyy" ja hymyilee samalla paljon, kun juttelee! Ihana otus! :)

...Oho, hujahti puoli purkkia jädeä suuhun tässä kirjoitellessa ;) Nam!! :D

PikkuKeiju ja vauveli 1kk

Vierailija
102/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Onkohan jo vähän myöhä kirjoittaa synnytyskertomusta? :) Tästä sitä voi lukea, ken haluaa...

17.4. yöllä 3 aikaan alkoi supistella kertaheitolla säännöllisesti 10 minuutin välein (sitä ennen ei ainoakaan supistusta), jotain 30 sekuntia kerrallaan. Odottelin siinä aamuun asti ja soitin sairaalaan, että mitä tehdä? Sanoivat että ei mitään kiirettä, kun oot ekakertalainen, oota, että tulee n. 6 minuutin välein ja kestää 45 sekuntia. No mies lähti vielä töihin siinä ja minä kärvistelin kotona. Soitin sitten puoliltapäivin miehelle, että nyt on parasta lähteä sairaalassa käymään (ajomatkaa kuitenkin se reilu tunti). Klo 13 maissa sitten oltiin sairaalassa ja laittoivat siihen käyrähommeliin ja totesi, että 3 (vai 4?) senttiä auki. Aika paljon ensisynnyttäjäksi... sanoivat. Siinä piti sitten maata joku puolituntinen, ja olin jo todella kipeä! Piti käydä jotkut verikokeet ottamassa, pyysin saada kivunlievitystä, ja kun kätilö tuli takaisin, vastaus oli: sorry, ei ehdi! 8 senttiä auki. En ehtinyt käydä vessassa, en saada peräruisketta, en mitään kivunlievitystä. Sitten vain piti mennä jo sinne synnytyssaliin, hetki siinä kärvistellä hirmu tuskissaan. Puhkasivat niitä kalvoja ja kai siinä jotakin oksitosiinitippaakin laitettiin. Ilokaasua tarjottiin, mutta en voinut sitä juuri käyttää, kun se alkoi oksettaa. Pian alkoi ponnistushommat ja olin itse ihan paniikissa, koska kaikki oli edennyt niin hirmu nopeasti, että minulla ei ehtinyt pääkoppa mukaan. Ponnistusvaihe kesti vähän yli tunnin ja oli kyllä raju. Muistan kätilön välillä sanoneen, että täällä näkyy jo tummaa tukkaa. Itse vain kysyin, että meneekö tässä vielä monta tuntia… Jolloin vastaus oli, että kohta se syntyy! Vauva syntyi naama ylöspäin, joten se vaikeutti ulostuloa. Piti tehdä se välilihanleikkaus myös, mutta ei repeämiä. Poika syntyi 17.4. klo 16.51. Jouduin olemaan 6 päivää sairaalassa, koska maitoa ei tullut. Se oli kamalaa, kun en saanut nukuttua siellä ollenkaan. Lisämaidon antamisen sain oikeastaan lopettaa vasta viime viikolla! Niin kauan kesti ennen kuin imetys alkoi täysillä toimia. Mutta nyt kaikki näyttää paremmalta :) Niin ja lisämaitoa annettiin pullosta kerrallaan 30-50 ml, useita kertoja päivässä. Osan ruuasta söi sitten tissiltä.

Pojalla on iltahuuto joka ilta alkaen klo 20 ja kestäen 1-3 tuntia. Muuten on kiltti kuin mikä ja syö ja nukkuu hyvin. Kunpa kaikki jatkuisi näin kivasti :)

Shinon ja Pyry, ylihuomenna 2 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavasti ollut porukkaa kirjoittelemassa. Itse kävin eilen jo lukemassa, mutta en sitten ehtinyt kirjoittaa.

Suloinen neiti on Verticialla ja ihan tytön näköinen. Sandekos jännitti siskonsa synnyttämistä. Mulla esikoinen myös vain 3kk nuorempi siskon lasta, ja voin sanoa, että jännitin siskon synnytystä melkein enemmän kuin omaa. Jännää kuulla myös sandesta.

Shinonilla nopeaa toimintaa. Vielä kiva lukea synnytyskertomuksia. Ykkösellä muuten esitetään olikohan se ruotsalainen vai tanskalainen sarja kätilöt. Katsoin sitä pari jaksoa ruotsinkieliseltä (oli tekstitetty) Tulee huomenna telkkarista olikohan joskus seitsemältä, olen jo ajastanut digiboksin, muuten unohdan.

Eilen leivottiin sadepäivän kunniaksi 3veen kanssa pullaa ja isi hoiti tomppaa. Mies tulikin nyt töistä joten lähden hänen kanssaan päivin-päiväkahville syömään niitä pullia. 3vee lähti taas vaihteeksi mummolaan (on siellä joka päivä jonkun aikaa) ja meidän tomppa nukkuu, heräsin äskön vauvelin vierestä itsekin.

Vierailija
104/163 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aidossa italialaisessa pizzeriassa, ihan vaan sen kunniaksi, et mies lähti yöksi pois ja ollaan nyt sitten kaksin neidin kanssa. Tänään ollaankin nukuttu pitkään ja fotottu ja kierretty Töölönlahti.

En oo aina ihan vakuuttunut, et tyttö näyttää tytöltä ja meinaankin sanoa hänelle "kuulehan jätkä"

Pitää yrittää keritä/muistaa katsoa kätilöt tällä viikolla. Yhdessä jaksossa oli niin sentimentaalisesti eläytyvä ruotsalaisisä, et olin pudota penkiltä kun lopuksi kävi ilmi, et hän on ammatiltaan teurastaja. Ruotsalainen teurastaja liikuttui kyyneliin, mietin millä rutiinilla hän vetää työpäivänsä läpi.

Kiva kun Shinon jaksoit kertoa synnytyksestäsi. Tosi hienoa, et imetys on alkanut sujua...itse oisin varmaan jo luopunut toivosta. Kannatti jaksaa yrittää;)

Tiuhti ja Mini huomenna seitsemän viikkoa

Vierailija
105/163 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuKeijun perheessä aikamoinen horror-hetki, huhhuh! Onneks ei käynyt pahemmin, eikä vauva ollut mukana.

Shinonille kiitos synnytystarinasta! Kiinnostavaa lukea. Olis kiva myös kattoa sitä Kätilöt-sarjaa, mut meidän digiboksi alkaa olemaan täynnä kun jostain syystä sitä ei ehdi tyhjentämään.

No jopas on söpöjä tyttöjä Mini ja Pikku-Verticia! Kyllä mustakin tytöt näyttää tytöiltä ja pojat pojilta, ihan on samat tyttöilmeet kuin meidän neidillä. =) Sain vihdoin otettua hymykuvankin, yritän pistää sen tänne, vaikka tää systeemi taas väittää vastaan......aargh!

Reissua on ollut täällä monenmoista, noi pikkuiset liikkuu niin näppärästi mukana. Aina sitä hiukka jännittää etukäteen. Me oltiin neidin kanssa mummilassa kahdestaan ja voi että kun oli kivaa kun tyttö sai heti palvelua kun pikkasenkin inahti! Mun äitini esim. kanteli tyttöä sylissään ympäri pihaa varmaan tunnin verran kun ei viihtynyt vaunuissa... Autoon meidän neiti kuukahtaa kohtuullisen nopeasti, pientä huutoa on aina lähdettäessä, mut sitten uni maittaa. Kahden tunnin ajomatka meni oikein hyvin putkeen.

Juhannusreissu anoppilaan tehdään niin päin, että mä meen tytön ja vaunujen kanssa junalla edeltä, mies tulee töiden vuoksi autolla perässä pahimpaan ruuhka-aikaan veljensä kanssa. Vaunut+tavarat+vauva+kuski mahtuu meidän autoon ihan jees, mut jos tuohon lisätään apukuski, niin tulee jo tiukkaa ja 3 aikuista+vauva -yhdistelmällä täytyy unohtaa vaunut ja suurin osa tavaroista... Hieman hirvittää reilu 4h junamatka täydessä junassa tyttö sylissä, mut saapahan sylitystä oikein kunnolla =) Toivottavasti ei puklaile siihen penkille ;) Manducan hommasin junareissua varten, jos olis helpompi kuin 5-metrinen liina. Eilen sain neidin nukahtamaan reppuun ja nukkuvana myös pois =D, kantoliinasta poisotettaessa kun herää aina ja äkäisenä.

Lasku sairaalassa olosta tuli joku pari kk synnytysreissun jälkeen, älkää huoliko, kyllä se tulee...

Hassua kun meidän neiti punnittiin maanantaina 3kk neuvolassa just päälle 5 kiloiseksi ja täällä on paljon nuorempia mutta painavampia pikkuisia... Ja et PikkuKeijun vauveli just käynyt 1kk neuvolassa ja meillä jo 3kk...aikamoinen on huhtikuisten haarukka! Joo ja meidän kompaktikokoisen neidin kuuppa on saman kokoinen kuin PikkuKeijun pikkuisella, vaikka ikäeroa se 2kk!

Meidän tyttö osaa hymyillä ja jutella kovasti, uusi taito on käsien löytyminen. Tissistä on aina reipas ote, samoin räplää mun vaatteita ja tietty lussuttaa käsiään. Jotain vois jo pysyä kädessä, mut noi helistimet yms. on vähän turhan isoja siihen. Selältä masulleen yritystä on kovasti, mut tuntuu et noi kestopaketit pyllyn ympärillä hieman vaikeuttaa kääntymistä.

Kestoista puheen ollen, imset alkaa käydä pieneksi. En tiedä mitä pitäs hommata tilalle, meillä on parit s-koon fuzzit, jotka falskaa melkein aina, joten en ole niistä kovin diggaillut. En oo käyttänyt lisäimuja imseissä (ei mahdu), mut tiheä vaihtoväli on toiminut meillä.

Jahas ja natina alkoi. Oikein mukavaa juhannusta koko porukalle! Anoppilassa ei ole nettiä, mitenkähän mä selviän 4 päivää ilman? ;)

t.Tsili & Neiti ens yönä 3kk!

Vierailija
106/163 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mikä nettiuudistus, pisti vielä saman kuvan toisinpäin ja muokatessa hukkas kuvan, mut viestiä ei voi poistaa ;)

Vierailija
107/163 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olette kuulleet vauvan naurua? Melko varmasti tomppa eilen nauroi. Ainakin suu oli hymyssä ja kurkusta tuli ääntä joka kuulosti naurulta. (eikä tämä ole sitä äiti-sana vitsiäni. Ja tänään sama toistui.

Koko eroja vauvoilla on. On aika hassua, että minä pienikokoisena (siis ihan oikeasti pikkuäiti) olen saanut niin isokokoisia lapsia. 3vee painaa sen n.20kiloa ja tomppa nyt varmaan jo yli kuusi kiloa, parin viikon päästä 3kk neuvola. Isot päätkin näillä pojilla on esikoisen pään kasvua oikein kontrollikäynneillä neuvolassa seurattiin. Tompan kanssa ehkä päästään helpommalla kun iso pää on normaalia meilläpäin. Meillä oli lääkäri joka aina huvittuneena katseli kun kannoin isoa poikaa sylissä. (onneksi tää lääkäri nyt pois) Pitää aina muistaa mainita, että joo mies on yli 180cm..

Verticiahan kyseli niitä vauvojen taitoja. Meillä siis ehkä nauretaan (ja puhutaan heh) ja potkitaan äitiä mahaan vaipanvaihdon aikana.

Ihan ensin piti sanoa, että onpa ihania hymytyttöjä huhtikuisissa!

ja osio pikkuäiti suosittelee: jos teillä on isopäinen vauva kannattaa hankkia kietaisubodyja ja bodyja joissa kauluksessa nepit tai napit. Ja itse olen mieltynyt myös leikkipukuihin.

mutta nyt kutsuu tomppa

Vierailija
108/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän 4,5 v painaa 15 kg. Tää nuorimmainen on ensimmäinen meidän pojista joka pääsee keskikäyrälle. Kakkonen pääsee pituudessa, mutta ei painossa. Ja kaikki paidat menee helposti pään yli, vaikka olis hihat jo lyhyetkin.

Meillä on nyt pari päivää juteltu. Tai siis on vauva ennenkin äännellyt, mutta nyt sanoo höö ja hymyilee, kun menee lähelle. Ja nyt on jaksanut olla hereilläkin pidempiä aikoja, tänä aamuna jo reilun tunnin. Illalla meni 2,5 h, hurjaa. Meidän esikoinen sanoi ihan oikeasti vau-va 3 kk vanhana, mutta ei kyllä toistanut sanaa ennen yksivuotispäivää. Eli meni ihan satunnaisen jokeltelun piikkiin. Mutta siksi uskon vakaasti että Tomppa sanoi äiti. Seuraavaa kertaa en silti veikkais ihan puolen vuoden sisään :-)

Mulla on kauhea ongelma, kun en osaa päättää, lähdetäänkö juhannuksena mökille. Olis kotonakin kaikkea puuhaa ja ristiäiset on seuraavana viikonloppuna. Eilen kävin ostamassa pojille juhlavaatteet. Itsellekin olisi, kengät vaan puuttuu. TÄytynee laittaa hääkengät, jos en muita ehdi etsiä. Ovat vähän turhan prameat, mutta menettelee?

Nyt houkuttelemaan isompia päivävaatteisiin, vauva nukkuu jo ulkona.

tuuti

Vierailija
109/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottamaan hyvät juhannnukset kaikille!

Jotain muuta pikkaisen kanssa...

Meidän poitsu jokeltaa ja hymyilee jo kanssa nauraa se yrittää siitä tulee sellainen hauska ääni... en voi sitä oikein mitenkään kuvailla:)

ja kasvaa koko ajan... nyt kävi kaikki 62 liian pieneksi.. pituus ei siis täsmää ja kestojen kaa noi 68 on aika nafteja... pitäisi osta bodyn pidentäjiä... kuhan kerkiää...

Viikko ois muuttoon :) ihanaa kohta ei tarvi ahtautua tänne enään... jopa saanut pakattua ihan kivasti! oltiin viime lauantaina kirppiksellä myymässä ja johan meni hyvin tavaraa oisko ollut 6 banaani laatikkoa ja pari ikean kassia pääosin vauvan ja pojan vaatetta.... huh huhu sitä vilsketta taas... oisko ollut neljäs kerta ku ollaan valtterilla myymässä ja aina on mennyt tosi hyvin... suosittelen lämpimästi...

Nyt täytyy rientää päätimme eilen että lähdemme kaverin mökille mukaan muuten olisi tullut taas kaupunki juhannus tai ´Seurasaareen me varmaan muuten ois menty mutta nytten päästään oikesti mökille :)

Kysymys vielä sille joka laittoi erikoisen nimen: menikö läpi maistraatissa? ja muutenkin mites muilla?

terveisin mikumamma ja Jedi Jasperi viikon yli kaksi kuukautta :)

Vierailija
110/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päivystän täällä juhannuksenakin. Ollaan tavallaan mökillä kesät talvet kun asutaan täällä metsän keskellä ja uimarantakin on kävelymatkan päässä vaikkei ihan pihassa.

Nyt onkin luvattu aika viileää säätä juhannukseksi. Meillä pieni reissu suunnitteilla ensiviikonlopuksi (kaupunkiin!).

Olkaahan pyhät kiltisti maalla tai kaupungissa, ei saa riehua eikä tapella. (sanoo mun sisko aina)

Pesin eilen ikkunat ulkopuolelta ja tänään ehkä muut välit jos ehdin niin tulee valoa tähänkin tupaan. Tomppa lussuttaa nyrkkejään turvakaukalossa aika tyytyväisenä, joten ehkäpä juon vielä tuota aamukahviani. (3vee yöpyikin vaihteeksi mummolassa).

Vierailija
111/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania hymytyttökuvia Pikku-Tiuhti ja Tsili! :)

Olen tosiaan ylionnellinen siitä, että imetys alkoi vihdoin onnistua! Sitä tunsi itsensä niin "huonoksi äidiksi", kun ei edes imettämään pystynyt, vaikka niin ei tietenkään pitäisi ajatella! Nyt onneksi maito riittää, vaikka ei sitä vieläkään aivan ylenmäärin ole, esim. lypsettyä saa vain ihan pieniä määriä (kun tarvii minun koirareenien ajaksi jättää iskälle ja vauvalle maitoa).

Meillä oli eilen 2 kk lääkärineuvola. Poika painoi 6 190 g ja pituus 59,4 cm, pää 41 cm. Hassua tosiaan, miten suuria kokoeroja näiden vauvojen välillä on! :) Vauvalla on napatyrä, mutta se on niin pieni, että kuulemma vuoden ikään mennessä pitäisi hävitä, ei vaadi leikkausta.

Meidän vauva kävi tänään vyöhyketerapiassa. Täytyy kokeilla kaikkea, auttaisiko mikään tuohon iltakoliikki-itkuun. Ainakin vauva meni siinä tosi rennokksi ja väsyneeksi, katsotaan nyt, onko siitä muuta iloa :)

Meidän vauva myös jo hymyilee ja välillä oikein jopa ääneen nauraa (siltä ainkain tuntuu, jos ne öhinät nyt naura ovat ;) Muita taitoja ei taida vielä ihmeemmin olla :) Se on kyllä olemassaan sellainen tarkkaavainen ja katselee hirmu kiinnostuneena ympärilleen, eli voi kai sanoa, että se on oppinut nyt seurailemaan ympäristöään.

Kaikille oikein mukavaa juhannusta! Me ollaan ihan vaan kotosalla.

Shinon ja Pyry 2 kk 1 pv

Vierailija
112/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityksestä on ollu juttua.

Meillä likka on jo muutaman viikon selkeästi jokeltanut ja pietä naurun tynkää pukkaa herkästi aamuisin. Jalat käy vilkkaasti ja on käyny jo pitkään... Ja ne kädet on löytynyt ja sormea katsellaan välillä hyvin tarkkaan. Nuo kädet viihtyvätkin nykyään parhaiten suussa ja kuolaa riittää ... hampaitako tulossa?

Meillä likka on edelleen päiväkukkuja. 10 h menee, jossa voi olla pari kertaa 0,5 torkut... Että tämmönen tapaus :)Yöllä sitten nukutaan hyvin

Nautitaan viikonlopusta!

Magda ja likka 2,5 kk

Vierailija
113/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukvaa juhannusta kaikille!Mukavaa mökkimatkaa tai minne nyt meettekin. Ajakaa varovasti!

Kiva lukea vielä synnytyksestä Shinon.

Olipas hurja tapaus Pikkukeiju. Onneksi oli onnea matkassa. Kylmää vieläkin ajatuskin ...

Siis niin ihania kuvia huhtiksista! Voiettä!

Laittakaa lisää anon minäkin kameraton.

Joskus oli puhetta onko vauvaihminen vai ei. Kun mä en oikein ole. Osaan olla paljon paremmin isompien kanssa, mutta nyt melkein 2kk kokemuksella voi sanoa, että kakkosen kanssa oon kyllä paljon rennompi. Ei suorita tätä äitiyttä niinkuin esikon kanssa.Ja siis myös nautin paljon enemmän kun luotan omiin vaistoihini. Varmaan tuttua monelle.

Tsili

Kuin usein vaihdat niitä Imsejä? Mä kahden tunnin välein (jossei oo kakkaa tullu aiemmin) Ja jos on pissannu on likomärkä. Tosin iho on sen kestäny ja ilmakylpyillään aina kun mahd. niin eikai siinä sit mitää.

Synnytyslaskusta vielä

eipä tullu mieleen, että se lasku vois vielä tulla...hyvä pointti!

Kauheen monella vauvalla ollut nuha. Meilläkin on jo toista kertaa. Kaks viikoa sitten ja nyt taas. Outoa. Mut niin on isoveljelläkin.

Pikkuäiti

Onko ne sun vai miehen vanhemmat missä esikoinen kyläilee? Ovat varmaan sit alusta asti olleet täysillä mukana?Meillähän asuu miehen vanhemmat kans tuossa lähellä, mut kutsuja ai kauheesti satele.Eivät ihan hirveesti oo kiinnostunu.Tuo teidän kuvio kuulostaa ihanalta.Että lapsilla mummola päivittäisessä arjessa mukana.

No ehkä se on ymmärrettävää kun miehen vanhemmat on vielä töissäkin ja ei täällä olla muutenkaaniin yhteisöllisiä kuin maalla mistä itte oon kotoisin.

No mutta heidän mökille mennään käymään varmaan lauantaina. Sekin sopivasti 10km päässä.

Verticialle piti sanomani mahan haavan paranemisesta...Mulla ihan muu leikkaus tehty ja n.15cm vekki mahassa. Tunto oli tuosta kohdasta tosiaan pois varmaan vuoden ellei jopa kaks. Mut sekin varmaan yksilöllistä.Sittemmin parani ihan normaaliksi. Ja voi kai pienmepi vekki parantua äkkiempää.

Onko mulla mennyt ohi vai onko Santra käynyt yhtään kirjoittelemassa? Noh terkkuja sinnekkin ja kaikille muille jos käytte lukemassa.

Ja edelleen rentouttavaa juhannusta kaikille.

Paik

114/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan möksälle lähdössä, mutta mennään yötä vasten, niin ei tarvi pahimmassa ruuhkassa olla. Nyt äijät ottaa sohvalla yhteispäikkäreitä. Liikkistä.

Pakkasin mukaan myös shampanjaa 1-vuotishääpäivän kunniaksi, ehkä otetaan pikku hihittelyhiprakat kannon nokassa miehen kanssa, kun anoppi leikkii Urhon kanssa.

Tyttö tuli siskolle eilen. Kättärillä ihmettelin oikein tuimaa ja persoonallista söpöliiniä. Kaksi vanhempaa lasta on ollu tosi vaikeita, mutta vaatiihan se totuttelua. Siinä serkun vieressä Urho näytti jo oikein isolta pojalta.

Ihania kuvia taas.

Pikku-Tiuhtikos se oli Töölönlahtea kierrellyt. Mekin mennään ympäri varmaan viidesti viikossa. siellä niitä kärryttelijöitä riittää! Ties vaikka törmätäänkin.

Taidoista. Meillä samassa vaiheessa kuin Magdalla. Urho jokeltaa ja naureskelee, välillä todella kovia riemunkiljahduksia (yleensä kun leikkivät isänsä kanssa), kädet ja jalat käy kovasti, leikkii itsekseen ja tarttuu tavaroihin.

Kädet on löytynyt ja menee usein suuhun, kuolaa tulee paljon. Toissapäivänä ihmeteltiin jalkoja, luulen, että ne kohta löytyy.

Pari kertaa pyörähtänyt mahalta selälle, mutta varmaan oikeasti vahingossa valunut esim. sängyllä/sohvalla painoa kohtia. Lattialla mahalla ollessaan pyörittää itseään esim. vasemmalle puoliympyrän verran.

Urho on ruvennu nukkumaan paremmin (esim. 4-5 h:n pätkä aluyöstä)ja kakkimaan/syömään (n.5/8kertaa)harvemmin. Äiti kiittää!

Keleistä huolimatta, pitäkää mieli korkealla

Sande ja Urho Henri Santeri

Vierailija
115/163 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sande-tädille ja Urho serkulle! Muistan elävästi kun sisko tuli 3kk "jättivauvansa" kanssa katsomaan meidän vastasyntynyttä kolme vuotta sitten.

Maalla on mukavaa. Lähimpänä asuvat miehen vanhemmat jotka ovat jo eläkkeellä ja meidän 3vee pitää mummolaa toisena kotinaan. Vähintään kerran viikossa on ollut yötäkin mummolassa Tompan syntymän jälkeen. Sehän täällä maalla vähän ikävää on kun ei ole ikäkavereita 3veellä. Meidän esikoisen paras kaveri onkin pappa, jonka kanssa käyvät kalassa ja hoitavat koiria yms.

Omatkin vanhempani asuvat aika lähellä ja sielläkin 3vee on jo kerran jopa yöpynyt serkkupoikansa kanssa. Miehen vanhemmille nämä meidän pojat ovatkin ainoat lastenlapset ja siksi niin rakkaat.

Kertokaas sande ja pikku-tiuhti sitten täälläkin jos satutte tapaamaan toisenne!

Toivottavasti kaikilla lähtenyt pitkä viikonloppu turvallisesti käyntiin ja vauvat ovat olleet kilttejä. toivoo: pikkuäiti (joka siis kotosalla menee nyt saunaan!)

Vierailija
116/163 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että on ollut aktiivista porukkaa palstalla. Olen lukenut viestit joka päivä, mutta tolla kännykällä ei jaksa kauheasti viestiä naputella.

Kotona siis ollaan vuokatin matkalta, sopivasti viettämään kaupunkijuhannusta. Meikäläinen ei ole koskaan ollut mikään pakkojuhlinnan kannattaja ja ollaan monesti ihan suosiolla jussi kaupungissa kun silloin täällä on niin ihanan hiljaista. Jos olisi oma mökki tai edes jollain sukulaisella niin ois se kyllä ehkä ihan kiva joskus mökilläkin olla. Ihan ventovieraiden nurkkaan sitä ei viitsi kuitenkaan mennä.

Ois paljon kerrottavaa, rutkasti kaikkea ihanaa ja positiivista.Kyllä loma tekee hyvää kaikille ja etenkin meidän pikkumiehelle.

Jostain syystä eilen kun tultiin etelään niin kaikki menikin ihan päälaelleen. Sain virtsarakon tulehduksen ja meikäläisellä ne ei ole mitään pliisuja. Vietin yli neljä tuntia kuumassa suihkussa ja pääsin nukkumaan joskus kahdelta yöllä. Silloin oli jo haettu päivystävästä apteekista lääkkeet numero 2. Se sitten siitä vauvan hoidosta ja imettämisestä. Juuri kun vielä ajatelin, että tästä meille urkenee uusi ihana arki kun kaikki tuntui menevän niin hyvin.

Ja lisäksi meidän jäbälle tuli yht´äkkisesti taas joku outo itkukohtaus. Pidin sitä normaalina meidän pojan käytöksenä kunnes se parku vähän väliä taas hillittömästi tissillä. Halusi syödä, mutta aina väliajon tuli kauhea hepattiiti ja hillitön itku. Ajattelin että jos sillä olis korvat kipeet, kun oltiin kylpylässä ja lentokoneessa, jos vaikka imeminen jotenkin sitä sitten laukaisis. Ilmeisesti korvista ei ole kyse, sillä armas mieheni joka vietti pojan kanssa yön sanoi, että se piti syömislakkoa aamuun asti. Oli se saannut jossain vaiheessa yöllä pakotettua sen sitten juomaan vähän vettä, mutta muuten ei. Aamulla oli kelvannut vähän yli desi maitoa. Meidän poika kun ei ole perso tuttipullolle. Baari kuin baari mistä tulee maitoa kelpaa sille.

Nyt minä ole töttöröö kun valvoin puoliyötä. Mies on töttöröö kun valvoi puoliyötä joten saa nähdä mitä tästä päivästä tulee.

Positiivisempia lomakuulumisia kertoilen jahka päästään tästä taas elämisen malliin. Soon I hope!

Päkkänä ja Saku

Vierailija
117/163 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla päkkänästä, eiköhän se taas elämä kirkastu. sanon mä jonka kultamussu pulautti maidot kaula.aukostani...yhh meen vaihtaan vaatteita

Vierailija
118/163 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ja vähän aikasemmin sama pikku tyyppi pissi lattialle kun oltiin vaipan vaihdossa.

pieniä vastoinkäymisiä onneksi vain. Onnellinen olen kuitenkin kun tomppa nukkui juuri pitkät päiväunet.

nyt kun tomppa röyhtäisi ja pulautti vielä vähän milkkiä äiteen paidalle taitaa tää imetys tältä rupeamalta riittää ja meen juomaan kahvia.

Vierailija
119/163 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisikohan jo kirjoittaa ilman ettei kopsi tätä wordiin ensin.. :D

2kk neuvolassa oltiin eilen ja tänään neiti onkin sitten tasan 2kk. Jei..

Mitäs se neuvola sanoikaan.. 5,7kg, 58,5cm ja pipo 40,3cm. Hyvin ol käyrillä kyl :D

Jussin vietto mennee kotona, tänään oltiin vankkuri-vehmaalla. Kivaa oli sielläkin vaikka satoikin ensin muutaman tunnin, mut loppupäivä oli sitten selkeempää..

Nyt on neidil joku kapina menossa. Ei huoli maitoa eikä mitään, kitisee vain, huokaus..

Muutenki on joku menossa kun syödä ei malta kunnolla ja ei nuku paljoo yhtään. Yössä nukkuu ehkä kaks tuntia. Syönnin jälkeen ensin pyörii tunnin ja tuhisee, ähisee. Sitten nukkuu tunnin ja taas tunnin ennen syöttöä tuhisee, ähisee ja pyörii.. Ja taas sama rumba uudestaan. Ja minä en osaa siinä nukkua kun toinen ähisee, puhisee niin aikas vähillä unilla mennään.. Tätä jatkunut nyt öö 4 yötä ja päivää.. Ja yhtenäkää päivänä en oo ehtinyt päikkäreitä ees nukkumaan ku aina ollut jotain neuvolaa tms.. Hermot on kireellä ja suhde kärsii..

Taidoista.. En muist mitä aikaisemmin sanoin. Ainakin et kääntyilee selältä mahalleen ja jokeltelee ja hirveitä naurunpurskia tytölle tulee välillä. Käsi löytää jo hyvin suuhun ja onkin välil mukavempi kuin tutti :( .. Jalat ja kädet tuolla nyt on vispannut syntymästä saakka, tekis mieli välil sitoo kiinni ne :D ..Kuolaa myös muuten ihan hirveesti, johtuuko se sit hampaiden tulosta vai? Voisko siin ol syy valvomisiinki.. :o

Njoo, pakko men ottaa tuo kitinä-iita välil minun sylii et mies saa levätä (ihan ku ei ois se saanu öitään nukkua...)

Verticia & Nea 2kk

Vierailija
120/163 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaiset juhlii osa tillin tallin. Kun lopulta sain nukutettua lapset viereeni nukahdin sitten itsekin, mutta nousin vielä vähän tekemään kotihommia ja keitettiin miehen kanssa yökahvit. (aikamoiset pirskeet vai?)

Tomppakin on ruvennut kuolaamaan aika runsaasti. Eka hammas kait voi tulla jo 3kk? Jos nyt en ihan väärin muista niin esikoisellekin tuli n.4kk ikäisenä ja se on perinnöllistä.

Tuli vaan mieleen se Päkkänän kuvaus itkukohtauksista, voisko sekin johtua hampaan tulosta? Sehän vaivaa siinä vaiheessa eniten kun ei vielä ole puhjennut. Se kuolaaminen oli esikoisella kamalaa. Koko ajan olisi pitänyt vaihtaa paitaa taisin välillä pitää jotain ruokalappuakin ja talouspaperia tungettiin paidan alle, että oli iho kuivana.

Niin ja tomppakin saa sellaisia rähinä kohtauksia imettettäessä. Olen huomannut, että Tomppa välillä ainakin yliväsyy, haluaisi nukkua ja syödä ja sitten ähertää imemistouhunsa kanssa. Mutta nyt poistun nukkumaan tai ehkä yksi imetyskeikka edessä, kuuluu semmoista tuhinaa..