Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## huhtikuun helmet 2009 - kesäkuu ##

01.06.2009 |

uusi pino kesäkuulle. Linkitykset myöhemmin kun pääsen kännykän päästä taas oikean koneen ääreen.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle päivällekin avaus.

Juu löysin sen raskaustestin vielä. Eilen saunassa sain oikein nerokkaan idean jos tekisi sellaisen muistelo laatikon vauva-ajoista jonne laittais sen raskaustestin ja vaikka eka tutti, suloisin myssy, ihanin body, hiuskiehkura (meidän tompalta ehkä vähän hilsettä).. niis kun meillä viimeinen vauva tämä siis. En vaan tiedä mitä sillä aarrearkulla sitten tekisin. Saunassa saa hyviä ideoita.

Päkkänälle hyvää matkaa. Meillä ei vieläkään ole autoa jossa olisi ilmastointi hakusessa on. Nyt kutsutaan

Vierailija
82/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollainen aarrearkku ollut niinkuin puoliksi tekeillä/suunnitteilla jo esikoisellekin. Eli laatikkoa ei ole, mutta on sellainen paperinen lahjapussukka jonne heittelen jos jonkin näköistä korttia ja pientä esinettä. Nyt aloin myös tekemään omaa pikku nyssäkkää sellaisista vaatteista joita haluan muistona säilyttää. Siinä on sekä esikoisen vaatteita että Sakun vaatteita. Esikoisen kaikki säästetyt vaatteet on nyt kierrossa sen verran Sakulle mitä niistä nyt sitten sopii (ja ei ole äklö pinkkiä).

Anoppi on säästänyt mun miehen kaikkia lapsuuden leluja ja kenkiä yms yms ja niitä on tosi kiva katsoa. Osa niistä on päätynyt myös meidän esikoiselle jonka mielestä on huisia katsoa iskän vanhoja juttuja. Tosin anopin säästövimma on mennyt pikkasen överiksi (tuskin raskii mitään pois heittää).

Pitäisi vaan ryhdistäytyä ja hankkia ihan oikeat kunnon laatikot niin ne pysyis sitten molemmille järjestyksessä. Nimimerkki: molempien raskaustikut ja esitutit säästössä :-)

Mä survoin meidän jäbän suuhun aamulla tuttia niin tiuhaan, että herättiin vasta puoli ysiltä. Sitten se olikin jo kainaloita myöten raukka märkä. Mutta oli sentään aika pirtsakka (vaihteeksi). Vähän ehti taas mennä jo väsyn puolelle kun käytiin kylvyssä ja jne, mutta onneksi sammahti kitinöiden kera tuonne vaunuihin.

Kuurasin keittiön ja ajattelin ehdottaa meidän perheelle ulkonasyömisiltaa ettei tartte ennen lomaa enää keittiötä sotkea ja siivota.

Pitäisi lähteä vielä kaupoille, hakusessa on tuttiketju ja esikoisen kanssa pitäisi mennä divariin hakemaan lomalukemista.

Nyt jatkan hommia sillä 45 minsan herätysmerkki lähenee huimaa kyytiä...

Päkkänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on nyt niin, että tämä tyttö ei nuku päivällä...Eilen nukku 2x 0,5h. Olin parituntia vaunujen kanssa ulkona, niin 10min. oli ennätys että nukkui ilman heräämistä! Tosi outoa. Ja tätä nukkumattomuutta on jatkunut jo kauan,2-3 viikkoa. 1-2viikossa voi nukkua yhden kerran päivässä 1h unet.

Yöt on menny ihan hyvin vielä, mutta tänään herättiin 5, vaihdoin vaipan ja likka meinas että jos noustaiskin jo. Onneksi hän nukahti puolen tunnin valveilla olon jälkeen- huh! Noustiin sitten siinä 10 aikaan.

Iltaisin mennään 21 jälkeen nukkumaan ja nukutus onnistuu aika hyvin. Mutta siis päivisin ei meidän neiti nuku päikkäreitä ja kaikkea olen jo koeillu.. Tuttikin on jo förbi..

Vähän on alkanut aamuisin tuo nenä rohista ja keittosuolaliuos on saanut käyttöä. Tosin tuntuu, että sitä saisi olla laittamassa koko ajan..Neiti myös panttaa tuota kakkaa aika ajoin. Tossa oli pari sellasta jaksoa, kun ei ollu kakkavaippaa tullu 5-6päivään. Nyt on taas menossa 3. kakatonpäivä.. Keitetyä vettä ja mallasuutetta n kokeillu, mutta silti meillä on paljon noita pissavaippa-päiviä vain :D

No mutta kastajaiset oli ja tyttö sai ihanat 3 nimeä. Mukavia lahjojakin tuli :)

Vauva-lehti tuli mulle 5.6. ja oon ollu tosi tyytyväinen muutenkin tähän lehteen.

Neuvolassa oltiin ja likan 2kk mitat: 5,185kg ja 57,5 cm, pipo 38,3.

Tämmösiä kuulumisia täältä :)

Tsemppiä kaikille mammoille vauva-arkeen, niille kirjoittelijoille ja lukijoille myös!

magda ja likka 2kk + jotain.

Vierailija
84/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania pikku vauvoja teillä! Yritän itekin laittaa pari viikkoa vanhan kuvan meidän kitisijästä... Ekoja hymykuvia! Tosin kitinät on vähentyneet kun lopetin d-tippojen annon! Päättelin että kun on kesä, ja ite syön d-vitamiinia ja oon auringossa ni vauvakin saa edes jonkin verran d-vitamiinia. Ja en ala mielenterveyttäni menettämään ssen takia.

Neitihän nukkui päivällä vaunuisssa korkeintaan 10 min pätkiä ilman heijausta. Omaan sänkyyn en saa sitä edelleenkään kun yöksi nukkumaan ja oon lopettanu yrittämisenkin.

Ristiäiset meni ihan ok. Tosin mies alotti kolmea päivää ennen saunaremontin ja mä sain viihdyttää vieraita ja tehdä kaiken... Muuten kaikki menee hyvin!

Nyt pitää lähteä hakemaan miestä kertausharjoituksista. Olin siis tän viikon kolmestaan 6-vee monsterin ja vauvan kans. Ja seurana tietty koirat. Mä en tajua miten te muut selviätte monen lapsen kanssa!!

Niin ja käyn mäkin lukemassa viestejä usein. tosin monesti ehin lukea yhden viestin kun kutsuhuuto jo kuuluu... mut kiva kun kirjoittelette!

Terv.

Sirppu ja Sara Emilia (ent. Itu)

PS. Sara kääntyi toissa päivänä mahaltaan selälleen kolme kertaa! Tosin taisivat olla vahinkoja kun sen jälkeen ei oo enää kääntyny. Toinen käsi oli suorana ni pääsi kääntymään. Mää käänsin sen sit aina takas mahalleen.

Vierailija
85/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oltiin muutama viikko sitten ja sara painoi 6070g, pää 40cm ja pituus 61,5!

Vierailija
86/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun oli ihana hymytytyön kuva!

Magdan vauvako se oli joka ei nuku. Ihan kiinnostaa kuulla, että milläs mielellä teillä sitten ollaan hereillä? Jaksaako olla tyytyväinen vai kitiseekö tai huutaa?

Meillä on selkeästi se, että kun on väsy niin huutaa. Ei ole sitten mitään pikku kitinää, siitä saattaa kyllä alkaa mutta on meinaan sitten kunnon huutoa. Tänäänkin oli taas se dejavu tossa viime viestin jälkeen. 45 minaa nukku, yritin heijata vaunuihin, kitisee, sitten rähinöi. Otan syliin huutaa, uskallan laskea alas niin sitten huutaa jo pääpunasena. Lopputulos on se, että nukahtaa tietysti tissille. Jee jee!

Vauvaboxin jatkona mulla on mappi jossa on muovitaskuja. Muovitaskuihin säästetään parhaimmat piirustukset sekä teatteri liput, kavereiden synttärikutsuja yms yms. Esikoisella 10 v on menossa jo toinen mappi ihan täyteen.

Päkkänä - jonka jäbä vetää nyt sikeitä täkkimytyssä sohvan päällä

87/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania mimmejä ja mainioita miehiä! Myös kivoja nimiä olette lapsillenne antaneet.

Taidan varastaa idean tuosta vauvaboksista ja alkaa kerätä kenkälaatikkoon kaikkea jännää. Raskaustesti on kyllä heitetty ihan tylysti vessan roskiin vajaa vuosi sitten... saa nähdä, miten jaksan, kun vauvakirjan täyttäminenkin tuntuu työläältä. Meinasin myös blogin aloittaa...

No katsellaan.

Eilen sain hyvät naurut, kun oltiin Urhon kanssa kuvaamossa passikuvassa. Kuvaaja meinasi jo luovuttaa, mutta tsemppasin sitä niin, että saatiin kovin uneliaasta miehestä hyväksyttävä kuva.

Ollaan menossa kesällä Eurooppaan autoilemaan (Krakovaan, Prahaan, Berliiniin), vaikka alun perin piti olla Suomessa (kun oltiin häämatkalla koko viime kesä Italiassa). Sitten tuli matkakuume ja ajateltiin, että vauva vielä kulkee helposti mukana. Mä ajattelin kanssa, että saadaan ainakin tuo aika olla pelkästään perheen kesken, kun ollaan miehen kanssa niin liikkuvaista sorttia, että kesä kaupungissa olis voinu tarkoittaa, että nähtäis toisistamme vain kipinät kantapäissä, kun molemmilla on niin paljon kesämenoja.

Saatiin myös rokotelappu ja meinataan osallistua.

Illalla grillaamaan siskon luo (jolta lähti aamulla limatulppa). Saas nähdä joudutaanko lapsenvahdeiksi.

Auringonsäteitä ja saippuakuplia,

Sande ja Urho 2,5 kk

Vierailija
88/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandelle hauskaa lomamatkaa! vauvan kanssa voi reissata vielä hienosti. 1 v:kin kulkee vielä kivasti matkassa, ja rauhallinen 2 v:kin jos ei ole muita lapsia mukana... Meillä oli kans miehen kanssa tapana reissata - kaupunkilomia, konserttimatkoja jne. Nykyään haaveillaan kanarian lomasta täyshoidolla tai muutamasta päivästä pärnussa... Meidän 3&4 v poikia ei voi enää kuskaa rattaissa, kun eivät malta pysyä paikallaan. Pitkiä matkoja ei jaksa kävellä ja paikallaan ei voi olla hetkeäkään. Salaa haaveillaan kaupunkilomasta syksylle: isot pojat mummolaan ja vauva mukaan. Miehen töissä on yt:t menossa ja ennen päätöksiä ei viitsi paljoa investoida, vaikka ei tuo mies kovin todennäköisenä omaa irtisanomista pidäkään.

Meillä nukutaan edelleen suurin osa päivää. Ja jos unet menee sekaisin, kitistään ja huudetaan. ELi unen määrä on suhteessa hyväntuulisuuteen. Esikoinen oli meidän lapsista huonoin nukkuja ja myös äänekkäin vauva. On se kumma taito tuo nukkuminen. Edelleen iltaisin esikoinen järkkää sen nukkumaanmenoshown: kakkonen sit komppaa mukana, jos sille päälle sattuu. Mä olen vakavissani ehdottanut väliseinää poikien makuuhuoneeseen: kakkonen nukahtaa aina hienosti, jos esikoinen sammuu eka tai viedään vanhempien makuuhuoneeseen rauhottumaan. Olis sit vain yks rauhaton lapsi iltaisin. Ja edelleen otan vastaan vihjeitä, miten 4 v:n saa tottelemaan puhetta...

Kestovaippailua olen harrastanut tahtiin 2-3 vaippaa päivä. Eivät falskaa tai muuta, mutta saa olla vaihtamassa useammin. Mutta kai se silti luontoa säästää. Tuli ostettua ihan liikaa vaippoja kun pyykkiä pesee käytännössä joka päivä eikä niitä pissavaippoja tule: ei viitsi yön yli kakkavaippoja säilöä, ettei pala kakat kiinni tai ala haista...

Hauskaa viikonloppua kaikille

tuuti

Vierailija
89/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä laittaa nopsasti viesti ennen lomalle lähtöä. Autolaiset oli jo Kuopiossa ja minä odottelen parin tunnin päästä lähtevää konetta.

Meidän kilju on tänään kunnostautunut ja nukkunut hienosti päikkäreitä. Ai että kun oon ylpee ja iloinen. Jos ne nukkuiskin aina noin hyvin niin mähän voisin tehdä useammankin lapsen...

Uikkarin kävin ostamassa pojalle tuossa ohimennen ja tänään ei edes cittarin kassa saanut huutoa aikaiseksi. Jee. Ehkä me sitten huudetaan koneessa.. :-)

Viikonloppuja toivottaa

Päkkänä ja Saku

Vierailija
90/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkkänälle mukavaa lomaa. Taitaa poika tykätä matkailusta, kun päikkärit maistuu ;)

Meillä hieman edistystä tuon neidin päikkäreissä. Aamulla noustiin puol 10 ja päikkäreille simmahti sitteriin 1,5h ilman mitään ylimäärästä showta.. päivällä nukkui 0,5h. Iltapäivällä oli ihan tyytyväisenä itekseen tunnin, jonka jälkeen nukkui tunnin... Nyt väsymys painaa sen verran, että itku tulee herkemmin, eikä oma hiha maistu enää, joten tutti kelpaa :)

Nukahtamisvaikeuksia, mutta vähän ollaan edistytty. En käyny tänään ollenkaan vaunujen kanssa ulkona. Kun kerran sisäilma teki noin hyvää.. Mutta kokeillaan huomenna, jollei sada.

Kakkaa ei sit vaan oo näkynyt sitten tiistain jälkeen, mutta kovin rauhallinen hän on. Ei valita mahaa ym. Silti olen antanu sitä mallasuutetta päivittäin sekä relatippoja.

Jännä huomata, että kyllä sitä 2kk ikäinen on niiin paljon kehittynyt vastasyntyneestä:) Neiti nauttii kamerasta ja muutenkin huomiosta ja isi on must :)

Koko päivän oon ollu sisällä. Jos tuo isäntä tulis isälle ja päästäis mut lenkille -niin tää päivä olis hyvin pulkassa!

Meinaan alkaa totuttelee tohon tuttipulloon tässä lähiaikoina, jotta oma meneminenkin onnistuis. Pääsis kirjastoon rauhassa ja uimaan. Meillä vaan tuo tuttipullo tuntuu niin vieraalta, tosin ei sitä niin montaa kertaa olla vielä kokeiltukaan. Tuntuu vaan niin hirveeltä rumbalta, kun lypsää ekaksi ym. ;) Tai mä taidan olla vähän laiska vaan..

Tarkoitus olis olla täysimetyksellä tohon 4kk asti.. Mitäs muut?

Viikonloppuja kaikille!

Magda ja likka 2kk + jotain

Vierailija
91/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut enkä ehtinyt olla koneella juuri ollenkaan! Yritän kirjoitella myöhemmin kuulumisia. Tässä kuitenkin kuva :)

Shinon ja Pyry Aleksi Juhani, ensi viikolla 2 kk

Vierailija
92/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

komea mies myös shinonilla.

meillä mennään täysimetyksellä 6 kk ikään, jos sujuu ja jos ei suju niin ei mennä. ei stressiä, mutta kakkosen kanssa se tuntui tosi helpolta tavalta, ei tarvinut miettiä mitään ruokajuttuja, sen kun laittoi tissin suuhun. esikoinen sai soseita 3 kk iästä alkaen, kun vatsa oli niin löysällä että pahaa teki. ja maissipottu auttoi...

tuuti

Vierailija
93/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen yön aikaan istuin koneella ja kirjoitin pitkästi, eikä lähetys tietenkään onnistunut.

Ihania hymyjä shinonin ja sirpun pikkuisilla. Nimimerkki ei vieläkään onnistunut hymyn kuvaaminen. Täytyy ruveta pitämään kameraa kaulassa koko ajan niin ehkä onnistuu.

Meillä kanssa esikoinen sai alkaa maistella perunasosetta n.3kk ikäisenä. Aloiteltiin sillein hiljakseen. Voi olla, että nyt tehdään samoin. Onko täysimetystä jos kerta viikkoon ollaan nan-maitoa annettu? Hyvin tompalle riittää äidinmaitokin. Esikoista olin syöttämässä koko ajan, nyt olen ajatellut, että ei välttämättä aina ole nälkä vaan joku muu juttu ja tomppakin välillä on hereillä ja katselee ympärilleen ja hihkuukin välillä. Tänään ihan selvästi sanoi äiti, vai ettekö muka usko?

Hirveästi oli silloin yöllä asiaa, mutta nyt lähetän tämän lyhkäsemmän version, että jos epäonnistuu niin ei kovin paljon harmita. Ja vaunuista herättiin.

Vierailija
94/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentomatka meni kunnialla. Meidät varmaan otetaan kyytiin myös paluumatkalla :-)

Mielenkiinnosta kysymys teille joilla edes joskus syödään pullosta. Paljonko menee kerralla vaavilta alas? Meidän jäbä veti tänään laagista 2 dl. Mun mielestä se oli ihan kammo määrä. Siinä oli viel mukana lekurin määräämää sakeuttajaa eli joutuu tosissaan lisäks imemään. Ja by the way, ei puklun puklua. Ihme aine tuo sakeuttaja! Mut 2 dl... Ei ikinä aiemmin!

Lomalaiset päkkänä ja saku

95/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-äiti kysy täysimetyksestä. Meillä annetaan nan-maitoa noin kerran viikossa pari purkkia eli mulla imetysvapaata 6-12 h/vko. Lääkärin mukaan osittaisimetys, vaikka siis yli 90 % ainakin syö rinnasta. Mutta ei kai noilla niin väliä noilla termeillä.

Päkkänä maitomäärästä. Meillä kokeiltiin nyt ekan kerran pulloa. Hyvin meni. Näyttää menvän mikä vaan, mitä suuhun työntää. Kun olin lauantaina ulkona, mieheltä tuli viesti "Ahnuli on nyt syönyt kaikki äidinmaidot ja purkin nannia päälle"

Seiskalta imetin, kymmeneen mennessä oli vetänyt 3 desiä lisää...ja hän siis 5-kiloinen eikä ilmeisesti pahemmin puklaillutkaan.

Jotain takaisinvirtausta tuolla kuitenkin on, kun usein tulee ihan ällön pahan hajuista oksua eli on siis käynyt mahassa. Ja melkoinen läpipaskoja ilmeisesti myös on, kakkaa edelleen 8 kertaa päivässä.

siitä puheen olleen, turisee taas siihen malliin...

Sande

Vierailija
96/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein jos saisi kirjoitettua! Sain vasta viime viikolla koko vauva sivun edes toimimaan. Ei suostunut näyttäytymään koko sivusto minulle lainkaan. Ja sitten ku ei päässy sivuille niin ei päässy laittamaan mihinkään ylläpidolle mitään viestiäkään et ei pelitä, no mutta nyt toimii!!

Päkkänälle hirveesti jaksamista! Arki kuulostaa rankalta teillä!

Revyy: mitä on mallasvesi?

Veden annosta.. Meillä ei anneta sen kummoisemmin vettä kuin jokaisen syötön jälkeen pari lusikallista jotta maidot huuhtoutuu alas..

Meillehän tosiaan iski se sammas ja se ei parannu täältä sitten millään. Tai siis hiivahan se on kun sen aiheuttaa. Ja tätä on nyt kestänyt se kuukausi!! Ensin sain sen tytöltä pois puolukalla ja sille ei ole tullut takaisin suuhun sammasta enää. Ja siitä lähtien olen antanut joka syönnin jälkeen vettä. Mutta mullehan se hiiva sitten aiheutti rintoihin ihan järkyttävän punoituksen, kutinan ja helv moisen kivun suoraan sanottuna! Siitä kivusta oli synnytyskivut kyllä kaukana. Ensin kokeilin itselle puolukkaa, ei apua. Sitten ostin ominpäin daktariinia apteekista. Kipu lähti mutta todella voimakas punoitus jäi. Niin ja koko aika mentiin lypsämällä. Sitten ku kivut alkoi helpottaa hieman niin kokeilin imetystä. Niin eikös se kipu palannut taasen. Lääkäri määräsi sitten daktarin oraaligeeliä laitettavaksi ja ei auta yhtään. Ja lypsetään lypsetään. Sitten kokeiltiin antibioottia ja ei auta... Nyt olen pystynyt suunnilleen viikon imettämään tässä, mutta daktariinia laitetaan edelleen koko ajan. Kipu on poissa mutta punoitukset ovat jääneet.. Neuvolassa ollaan ihan ihmeissään että mitä tää tällänen on kun ei rauhoitu rinnat lainkaan.. Kolme lääkäriä jo katsonut ja mitään apua ei ole..

En nyt tiedä tajusiko tästä kukaan mitään, mutta juu.. Jos joku taistelee tällä hetkellä sammaksen kanssa niin hurjasti jaksamisia sinne!! Sammas kyllä todella vei kaikki voimat koko perheeltä!

Ja huuhtokaa ihmeessä lapsienne suita vedellä. En toivo kenellekään sammaksesta aiheutuvaa kipua!!

Ja joku kyseli puolukan annosta, niin kauan ku on sammasta niin niin kauan puolukkaa. Ja jos pikkasenki näyttää et on sammas tulos niin uusiks vaan het. Ja miltä se näyttää niin valkoista katetta kielessä ja mahd poskissa. Ja se ei lähde huuhtelemalla pois.

Puuha/jumppamatosta joku kyseli. Meille hommattiin parisen viikkoa sitten, kun neitiä kiinnostaa niin paljon kaikki ympärillä tapahtuva. Ja on tykännyt ihan hirmuisesti. Ostettiin tuollainen hmm viidakko systeemi. Kaupassa oli kaksi vaihtoehtoa. Tuo tasainen matto viidakkoteemalla ja sitten pyöreä rengas parilla lelulla. Otettiin tasainen matto, kun pyöreä rengas ei ole niin pitkäkäyttöikäinen..

Vesirokosta joku puheli. Mulla on itsellä ongelmana, että en tiedä antaisinko itseni sairastaa sen vai hakisinko rokotteen. Kun mitä vanhempana se tulee niin sitä vaarallisempi se on ja jos raskausaikana tulee niin täällä pistetään sairaalaan sitten siksi aikaa.. Ja kun ei ole tuota ollut vielä.. Ikää nyt ei ole kuin se 23, pian 24. Mutta on se enemmän kuin 1 tai 2 vuotta.. Pitääkö se rokote sen varmasti sitten poissa?

Rytmistä. Nyt mä voin oikeesti jo sanoa, että meillä on rytmi. Kun ollaan pari-kolme viikkoa menty samalla kaavalla. Nukkumaan mennään 21 aikaan. Ja nukutaan kolmeen yöllä. Sitten syödään 6, 9, 12, 15, 18 ja taasen 21. Kaikki välit nukutaan tuonne 15 syöttöön asti. Mahdollisesti nukutaan vielä 15-17 aikaan, mutta usein valvotaan 15-21 väli ja seurustellaan. Joskus huudetaan koko aika ja joskus ollaan hiljaa koko aika. Ja joskus yöunet menee pidemmiksi, kuten viime yönä porskutti unta 6.5h. Tosin nukkumaan alkoi vasta 22.

Tulimme eilen meinaan laivalta illalla. Tehtiin extemppore laivamatka. Perjantaina päätettiin et lauantaina lähetään laivalle. Reissu meni hyvin! Jänskätti et miten kaikki nukkumiset ym lapsen kanssa sujuu. Mut olen tyytyväinen koko reissuun. Takastulles sit alkoi uni painaa ja nälkä tulla niin kotimatka huudettiin aina ku piti olla vaunuissa. Bussissaki piti sit pitää sylissä. Mutta palkkiona sitten hyvin maittanut uni. Jei.

Jälkitarkastuskin oli tuossa viikko sitten. Sain viimein vastauksen siihen, että kuinka kauan maha on tunnoton. Mutta useita kuukausia kuulemma saattaa mennä ja saattaa olla ettei koskaan palaudu tunto. Kiva homma :/ ..Noo samapa tuo. Th ja lääkäri molemmat suosittelivat pelkopolille menoa seuraavan lapsen kohdalla pelotti tai ei. Sen verran traumaattinen kokemus synnytys oli.

Papaa ei täällä otettu ainakaan jälkitarkastuksen yhteydessä ja ilmeisesti turussa ei oteta edes terveyskeskuksessa. Koska neuvolatäti käski kysymään terveyskeskuslääkäriltä, että onko hänellä yksityisvastaanottoa jossa voisi sitten käydä papan ottamassa.. Prkl sanon minä..

Nii ja kierukkaa täälläkin suositeltiin ensimmäiseksi neuvolassa. Ja sanoin että vasta sitten kierukka ku on lapsiluku täysi, et jotenki siihen saakka tuntuu tyhmältä laittaa 5v ehkäisy sisälleen.. Olivat ihan hölmissään ja suunnilleen tuputtivat kierukkaa. Mut sitten tyytyivät siihen, että emme käytä ehkäisyä. Ja eikä sitten mitään sanoneet etteikö raskaaksi saisi tulla vaikka sektio onkin tehty. Eli seuraava laps on tervetullut!

Pikkuäiti nimistä kyseli. Meille tuli kolme nimeä tai etunimi on kaksiosainen väliviivalla siis, mutta kolme nimeä siis.

Sokerirasituksesta tuli mieleeni, kun th sanoi neuvolassa että vuoden sisään se pitää ottaa synnytyksestä. Ja lääkäri taas sanoi että tasan vuoden päästä synnytyksestä.. Että mitenhän sen kanssa mahtaa olla.. Tosin jätän sen mahdollisimman viime tinkaan. Koska jos tässä nyt pääsisi käymään niin että piankin lisäännyttäisi taas niin ei huvittaisi kolmesti vuoden sisään käydä rasituksessa. Kun seuraavassa raskaudessa joudun kuitenkin sen takia rasitukseen kun nyt oli se raskausdiabetes..

Nii petipuuhista.. Täällä on kans aloiteltu jo pari-kolme viikkoa sitten. Ei tuo mies kanssa oikein jaksanut malttaa odottaa niin piti sitten antaa periksi :D

Jälkivuodoista.. Täällä kesti sen 4vko. Sektioihmisil vissii kestää kyl vähemmän aikaa muutenkin..

Tuuti kyseli fuzzeista. Meillä menee s koko edelleen vaikka kertavaipoista on 3 koko ollut käytössä jo ties kuinka kauan. Mutta pian tarvii varmaan investoida fuzzienkin m kokoon.. Se vaan on 180e erä taas, huh!

Satuilija: meillä on samaten et on sellaisia päiviä et neiti kakkaa vaan niin paljon et tulee yli äyräiden oli kerto tai kesto alla. Se vaan ei ehdi imeytymään kun sitä tulee ja tulee ja tulee.. Silti yleensä kerran päivässä ihan normaalisti kakkaa, mut sit tulee noita päiviä..

Minunkin mielestä tyttö vauvat on tyttöjen näköisiä ja pojat poikavauvojen. Mieheni ei ole samaa mieltä. Sanoo että meidänkin neiti voisi ihan hyvin olla poika, että ei erota.. :/

Nii tuossa ku lypsin kauan maitoa niin kerta-annos oli 100-130ml. Yleensä meni se 100. Ja 3h välein söi sen määrän.. Neuvolassa sanoivat sen määrän olevan passeli.. Nyt tuntuu että voisi mennä 150 kepeesti.

Juu ja nyt aletaan meillä hermostumaan, eli pitäisi ruokaa alkaa antamaan.. Eli imetyspuuhiin tästä. Tekisi kyllä mieli jo soseet aloittaa neidille!! Oletteko aloittaneet jo?

Nii ja olisi kiva lukea että mitä lapsukaisenne jo osaa? Meillä mennään mahalta selälleen.. Menty jo parisen viikkoa. Ja päätä kannatella, käsivarsilla oloa on nyt osattukki sielt syntymäst saakka..

Kyl se on nyt mentävä :D

Verticia ja Nea-Emilia Sirkka 4pvä vajaa 2kk!

Vierailija
97/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälästä huolimati. 8.6 otettu..

Vierailija
98/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi! Minäkin saan nyt vihdoin kirjoitettua tänne:) Paljon onnea kaikille nyytin saaneille! Eikö olekin ihanaa!

Meillä oli ristiäiset 9.5 ja `peanut´ sai nimekseen Luka Sebastian Juhani.

Onkos täällä ollut nimistä keskustelua? En löytänyt....

Meillä yöt nukutaan mielestäni hyvin, putkeen n. 6 h. Päiväunetkin ovat usein n. 4 h. Poika syö paljon ja on kasvanut hienosti, tänään oli neuvola ja painoa oli kertynyt 5725g ja pituus oli 61 cm. Ikää hänelle tuli 11.6 :)

Mukavaa sateisen päivän jatkoa kaikille!!

Terkuin

Toukka80 & Luka 2 kk +

Vierailija
99/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana neiti Verticia! Musta kans tytöt on tytön näköisiä ja pojat pojan näköisiä. Ehkä miehet ei vaan osaa katsoa?

Kiva kuulla että mitä vauvat osaa... meidän vauva osaa heiluttaa jalkoja ja nukkua ;-) Siis ei mitään yritystäkään vielä kääntyä tms. Pystyssä tykkää olla ja kannattelee päätään, mutta mahallaan makaa naama patjassa ja huutaa. Ja ylipäätään on niin vähän hereillä, että ei ole oikein vielä päässyt treenaamaan. Tosin nyt menee jo puolikin tuntia muuten kuin syöden tai nukkuen... Huutamista meillä ei suuremmin harrasteta. pari hymyä on jo bongattu, mutta enimmäkseen mies on hereillä sitterissä ja heiluttaa jalkojaan. Lattialla en oikein uskalla pitää, ettei jäisi isoveljien jalkoihin.

Mä sain duunista lomarahat! Soitin oikein palkkikseen ja kysyin että mitä tää nyt on. Maksetaan kuulemma kaikille, vaikka pitäis lomansa milloin. Aika huisii. Nyt on kesälomabudjetti kunnossa, hih!

Vaunut huutaa, pitää mennä

tuuti

Vierailija
100/163 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanantaita kaikille

Kestoista - vaipoista

Sekakäyttäjä täälläkin. Noi äp:n kestot ei mielestäni mitää huippuhyviä oo, mutta käytän muuten paitsi reissussa ja yöllä ja pitkillä päikkäreillä. Ehkä ne olis parempia, jos niihin tosiaan jaksais kehittää jotain lisäimua. Mun mielestä tämä kestoilu on paljon helpompaa mitä olin etukäteen aatellu. Tosin otan rennosti, en tosiaan edes kuvittele, et kokonaan kertiksistä luopuisin. Melkein alusta asti on noita äp:n kestoja käytetty, meillä on niitä pari satsia. Ihan hyvin niillä on pärjänny. Vajaa parin viikon päästä pitäis saada fuzzia M kokoa, mut on varmaan vielä iso? Satuilijako sanoi jo käyttävänsä tuota kokoa mut minkä kokoinen on vaavi? Lahja painaa epävirallisesti 4,5kg nyt.

Oon aatellu ostaa niitä kompostoituvia, mut ei niitä viitti vasiten prismasta hakea. Eli ostin nytkin tavallista toisteks halvinta. En oo huomannu eroa eri merkkien välillä.

Ristiäiset

Meillä tulee valtavat juhlat. Vaikka ei tuu kuin isovanhemmat, kummit ja molempien sisarukset perheineen meitä tulee olemaan reilusti yli 30 plus lapsia yli 10.Toivottavasti ei sada kaatamalla. Bileet on meillä kotona. Tuoleja ja astioita joutuu hieman haalia lainaan. Meillä ei oo edes kahvikuppeja, siis yhtäkään. Mukeja vaan.

Valtavan suloisia nää teidän ja meidän huhtivauvat. Meillä ei oo sitä digikameraa niin ei voi kuvaa laittaa. Eiköhän se järjesty kun joku ottaa kuvia lähiaikoina…

Sande

Musta on kyllä niin hienoa lukea sun rennosta meiningistä. Te touhuatte vaikka mitä… Meille oli voimain ponnistus lähteä 4h(yhteen suuntaan) matkalle yo-juhliin. En vois kuvitellakkaa mitää ulkomaanreissua. Tosin me nyt ei muutenkaan matkustella.

Joko siskosi on saanut vauvansa? Mun sisko synnytti viikko mun jälkeen tytön. Asuvat kyllä kaukana, mutta soitellaan ahkerasti ja kerran on jo nähtykin.

---

Täältä on kyllä niin kiva lukea, mitä kukakin touhuaa. Itsellä ei paljon kerrottavaa. Tai siis tuntuu ainakin siltä. Me asutaan omakotitalossa, niin kaiken ajan (ja rahat ) vie kodinhoito, kodinlaitto (sisustus on liian raflaava sana tähän kohtaan) ja pihatyöt yms. Pari kertaa kuussa käyn isommilla ostoksilla muualla kuin lähikaupas ja joskus kyläilemässä. Mulla on kotiäiti kaveri naapurissa ja heidän kanssa ollaan jonkin verran. Välillä tehdään ruokaa koko porukalle jompikumpi ja joskus käydään yhdessä jossain vaikka kauppakeskuksessa.

Synnytyslasku

Ei ole näkynyt laskua? Oli kyllä yllätys ettei maksa mitään, oltiin kuitenkin melkein 3vrk sisällä. Kotikunta sen kai sit maksaa. Miten muilla?

Imetys

Mulla kans haaveissa täysimetys 6kk ikään asti. Tosin annan kyllä perunaa ym aikaisemminkin jos on tarvis.

Kiva kuulla Verticiastakin pitkästä aikaa. Suloinen tyttö.

En nyt oikeen osaa kommentoida muuta…

Mitat saadaan ens viikolla, kun on pitkästä aikaa neuvola.

Jaksamista kaikille!

Paik ja Lahja 7 vkoa +