Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## huhtikuun helmet 2009 - kesäkuu ##

01.06.2009 |

uusi pino kesäkuulle. Linkitykset myöhemmin kun pääsen kännykän päästä taas oikean koneen ääreen.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai kohtahan se on jo päivä puolessa. Lähetin isommat lapset kummien matkassa Puuhamaahan ja Aatun kanssa on ehditty käymään jo 3kk neuvolassakin. Mitat oli komeat 7165g ja 64cm. Rokotteita sai kaksi kun toinen oli kolmoisrokote ja toinen rokotustutkimuksen eka rokote.

Neuvolanth:n kanssa juteltiin "huudattamisesta" kun kerroin, että yöunille käy omaan sänkyyn, huutaa alle 10 min ja nukahtaa, enkä ole tuohon huutamiseen mitenkään reagoinut.

Th oli (onneks;)) samalla kannalla, että tuo aika on sopiva huudatusaika tämänikäiselle vauvalle. Ja kertoili sitten äideistä, joiden kanssa käy kädenvääntöä siitä, voiko äiti käydä päivän aikana suihkussa ilman että vauvan perusturvallisuus horjuu kun se jätetään yksin. Hankaloittaa vaan kovasti elämää jos jokaikiseen inahdukseen reagoi.

Vertician sivut kävin minäkin katsomassa ja ihailin kovasti!! Kyllä olet taitava!! Ei multa onnistuis vaan mikään noista korteista, kakuista puhumattakaan..

Hienoa että Päkkänän ja Sakun elo alkaa helpottumaan!!

Jotain muuta oli vielä mielessä mutta tämä kahvintuska taisi sen karkoittaa:) Joten palajan taas kun ehdin ja ennätän

Aaku ja huomenna 3kk täyttävä Aatu

Vierailija
142/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellähän se oli rakkautta seksin muodossa neljästi viikossa, kuule nautihan minunkin kiintiön puolesta, koska meillä ei todellakaan ole.

Töölönlahti tuli taas kierrettyä ja jopa imetettyä yhdellä varjoisalla penkillä, kun alkoi hurja parkuminen. Tiedä sitten tuliko Sande vastaan???No me kierretään lähes aina myötäpäivään, entäs te? Olisihan se mielenkiintoista nähdä...kun mulla ei ainakaan ole yhtään vauvaystävää näillä nurkilla. Onko muutoinkaan ollut miittejä huhtikuisilla, tai edes haaveita miiteistä?

Joku kyseli meneekö erikoinen etunimi läpi? Toivottavasti menee. Maistraatin suosituksesta kirjoitetaan liitteeksi perustelu miksi haluamme sen nimen ja miksi se on meistä sopiva. Juhannuksena sitten kirjoiteltiin ja koitettiin olla vakuuttavia. Mielenkiintoista on se, että vaikka pappi suostuisikin kastamaan, niin sitten maistraatti tai nimilautakunta saattaa älähtää vasta muutamien kuukausien viiveellä. Nice. Kauheesti koitettiin ennakkoon kysellä, mutta maistraatista ei osattu sanoa mitään eksaktia, ei selkeetä eitä eikä kyllää. Sitten on vielä sekin että jos haluisi kesällä ulkomaille, niin mitenköhän mahtaa saada asiakirjoja...jos paperit seisoo? Tietääkö kukaan kuinka nopeesti kastamisesta Helsingissä saa paprut, entä silloin kun menee vihille?

Tulihan se, sairaalalasku nimittäin. Synnytys ompeluineen oli n.80€ ja yöt n.30€...mitä mitä miksei miehen öistä laskutettu, vai tuleeko hänelle ihan oma lasku? Toisaalta kukaan ei missään vaiheessa kysellyt hänen tietojaan.

Ihanaa viime yönä mentiin nukkumaan kympiltä ja herättiin vasta neljän jälkeen.

Paljon tyttö seurustelee ja helpoiten hymyilee, jos sanoo hassulla äänenpainolla VAUV-VA.

Jos joku oli urhea ja matkasi junassa kaksin, nostan hattua! Me käytiin kolmisin ykäämässä Stockalla ja onneksi meni vaan lattialle, eikä minkään monen sadan euron laukun päälle. Juhannuksena tehtiin "etelänmatka" Suomenlinnaan, jossa tuuli niin hurjasti, et toivottavasti ei tuu kukaan kipeäksi.

Vaipoista! Oon tod. sekkäyttäjä ja kohta varmaan lähtee lapasesta. Mitä te miksailette keskenään?

Mulla on käytössä

*Myllymuksujen taskut, jonne sisään laitan harson tai Imsevimsen sellaisen froteisen muotoillun imun.

*Harso, jonka sisällä Ruskovillan flanelli tai villaimu ja päällä R.n villahousut tai ImseVimsen kuoret

Nyt sitten ostin lisäksi Juttan bambuisia imuja---tuntuivat muhkeammilta kuin flanelli, josko imisivät enempi.

Kuitenkin 2 tuntia on aikalailla maksimi ja yöksi todellakin kertiksiä. Kohta loppuu noi Pampersit niin pääsen kokeileen maissisiavaippoja.

Mennään sitten kuitenkin rokotuksen koekaniineiksi heinäkuun puolessavälissä. Toivottavasti siitä ei ole haittaa.

Huh hellettä vaan kaikille ihanille vauvoille ja äideille jaksamista ja voimia

T.Tiuhti ja Mini 7vk+6pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi valittaa nyt kun lämpenee. Kahvia muuten menee litra tolkulla helteelläkin. Luultavasti tompan nauttima äidinmaito on 50% kahvia. Meillä 3veekin juo kahvia silloin tällöin.

Kahviholisti tunnustautuu. Meillä miehen kanssa kahvinkittaus yhteinen harrastus muuta harrastetaan ehkä kerta viikkoon.

Kävin tänään vielä tompan kanssa kahden vaate ostoksilla ja nyt löytyi itselle vaatteita. Jotenkin kivempi ilman miestä olla vaateostoksilla (kun toinen kulkee perässä ja hopottaa mennään jo). Tomppa aika killtisti kaukalostaan katseli äitin sovituksia, eikä kommentoinut isommin. Saan kestovaippoja lisää yhdeltä kaveriltani, joten ehkä voisinkin sitten ruveta käyttämään enempi. Kertakäytöiset vaan kakkassa toimii paremmin kun ei tarvii ruveta pesemään vaippaa heti.

Lumipalloja meillä pihassa kun se pensas kukkii ja pääskyllä pesä kuistin katolla. Kuuluu vaativa sirputus kun emolintu menee pesälleen. Voin arvata mikä kiire sillä on saada poikasensa vaikenemaan tökätä ruokaa niiden nokkiin.

emolintua sympatiseeraava pikkuäiti

Vierailija
144/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että iso tyttö mini on ja ihana pieni hymy.

Vierailija
145/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Mini, kylläpä näyttää paljon isommalta tytöltä kuin mitä viikot ovat, ainakin tähän meidän natiaiseen verrattuna.

Varasin sitten lääkäriajan refluksin vuoksi, maanantaina viedään tyttö näytille. Itäkeskuksen Pikkujätti vaikutti oikein asialliselta ja puhelimessa mietittiin mennäkö allergialääkärille vai kirurgille. Jälkimmäiselle mennään kun olen jo noita välttämisdieettejä kokeillut, eikä auta oksuihin.

Huh kun oli rankka päivä kaupungilla, tuli istuskeltua terassilla lounaalla, käytyä vähän aleissa ja ihasteltua kesäistä kaupunkia. Neiti nukkui makoisasti ja piti ihan herätellä tissille. Ihan luksusta, yleensä nukkuu max 30 min ja alkaa natina. Kaupungilla hengaaminen tulee vaan kalliiksi, pitäs tehdä piknikkejä lähimetsään.

Miten te ootte pukeneet pikkuisenne kun on kuuma? Kun tuntuu et on liikaa päällä jos on pitkähihainen body ja pöksyt, mutta kädet on kuitenkin ihan kylmät. Mieluummin oon pitänyt vaunuissa läpivetoa että ilma vaihtuu ja pikkuisen enempi vaatetta ja silkkimyssyn päässä. Erityisesti kiinnostaa helsinkiläisvauvojen ja muiden meren lähettyvillä vaunuilevien pukeminen, vaikka aurinko paistaa niin tuuli on kylmä.

Me ollaan kans messissä jos saadaan huhtitreffit Helsinkiin!

Vaippapuolella aletaan siirtymään imseistä Myllymuksujen taskuihin ja fuzzeihin, imuina on pääasiassa Juttan mikrokuituimuja ja fuzzeissa vielä lisänä Jutta hamppu-puuvillataskut. Harsot on meidän pissikselle ihan liian köykäisiä. Mummi kutoi hienoja hahtuvapöksyjä, jotka taitavat jäädä käyttämättä. Imseistä voi muuten tehdä imuja taskuvaippoihin kun jäävät pieneksi!

t. Tsili&Neiti

146/163 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin kyllä Töölönlahdella tänäänkin. Mä oon se, joka yleensä kävellä lompsuttelee (Urhon) kärryjä lykkivän papparaisen (mun isä) vieressä ja näyttää väsyneeltä ;) Tule vaan nykäsee hihasta jos törmätään. Välillä mennään myötä-, välillä vastapäivään.

Mä oon kanssa mukana mahdollisilla huhtitreffeillä. Nyt loma-aikaan ollaan kyllä paljon reissussa, mutta elokuu voisi käydä meille.

Kiinnostavaa kuulla, mitä refluksilääkäri sanoo. Mä oon välillä miettyny, onko meilläkin.

Meillä on lämpimällä ilmalla Urholla hellevaatteet (shortsit ja t-paitabody + hattu + arskat). Välillä kokeilen niskasta lämpötilaa terkkarin neuvon mukaan. Kädet on kylmät välillä sisälläkin. Silloin tällöin laitan hanskat.

Kävin viime viikolla läpi KAIKKI kirjoitetut jutut raskauden alusta, kun laitoin omat jutut word-dokkariin. Meinasin tehdä itselleni odotuspäiväkirjan ja Urholle sitten valokuvakansion, johon otan parhaita lauseita. Mutta katsotaan, milloin ehdin.

Hieno blogi, Verticia! Mites teidän kämppäasiat muuten? Ette vissiin kuitenkaan vietä sillan alla vauva-arkea?

Kiitos onnitteluista. Meidän skumppa jäi juomatta!!! Mutta saatiin kyllä skumppaa ja viiniä ja olutta ihan tarpeeksi. Ei sitä anopin luona viitsi ihan tillin tallin olla. Kokko oli kyllä komia! Urho myös kääntyi mahalta selälleen, joten nyt en enää viitsi jättää millekään tasolle valvomatta.

Eilen käytiin moikkaamassa serkkuja. 4-vuotias on iso tyttö jo, 2,5-vuotias poika ihan yhtä pihalla kuin aiemmin ja 5 päivän ikäinen tyttö näytti jo lempeämmältä hänkin. Tänään kävin mutsilla ja nähtiin toiset serkut. Se trio oli ihastuksissaan Urhosta ja sylitteli ja viihdytti Urhoa, kun mä ahdoin jäätelöä ja pullaa kitaan supervauhtia. Heh, näistä kiloista en luovu.

Urho on ollu tosi rasittava tänään ja eilen. Mun poikani ei halua nukkua ollenkaan. Ihan minipäikkäreitä ja yöllä mennään kahden aikaan nukkumaan ja kukutaan hereillä 1,5 tunnin välein. Tissillä ihan koko ajan ja känisee. Hhhmf. Tänään rauhoittu, kun annoin nannia päivällä ja 2 dl meni hetkessä. Jos sillä olikin jano??? Kaikenkaikkiaan ihana jampesteri kyllä on.

Oon muuten huomannu, että jos annan nannia illalla, nukkuu paremmin ja pidempiä pätkiä, kakkaa harvemmin...Ehkä se sulaa hitaammin ja kaveri saa enemmän hyödynnettyä...tiedä häntä.

Ensi viikolla 3 kk neuvola jo!

Aurinkoa koko Suomeen,

Sande ja Urho

Vierailija
147/163 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan! On ollut vähän ongelmia saada näitä sivuja auki. Tökkiiköhän tää meikäläisen kone vai onko sivu-uudistus jälleen voimissaan??!!

Vaikka silloin ihan hiljaa tollee vaivihkaa kehuskelin kun meidän poika vihdoin ymmärsi nukkumisen päälle niin eilen tuli kaikki sitten kostoksi takaisin monenkertaisesti. Hmpf! Nukutin sen päivän varrella varmaan sen 10 kertaa ja jätkä nukkuu vaan pikkutirsoja ja sitten se kränää ja huutaa loppuajan. Nosti rähinät päiväkävelyllä ja nosti rähinät iltakäveylläkin. Juu ja kakka on edelleen hukassa ja tuttia ei huoli silloin kun vatsassa kiertää, voi jee!

Tänään mennään kättärille lekuriin kontrolliin näiden vatsaoireiden takia. Katotaan nyt mitä ne sanoo. Kun on julkinen puoli niin veikkaan, että käskee jatkamaan lääkkeitä ja se sit siitä. Meidän aika siirrettiin aamupäivästä iltapäivälle ja nyt tosiaan oikein toivon, että meidän jätkä huutais siellä.

Kerroppa Tsili sitten mitä teille siellä pikkujätissa sanotaan. Ois kiva kuulla. Me ollaan käyty tuossa myyrmäen pikkujätissä kun se on meitä lähimpänä ja menen kyllä sinne tarvittaessa näiden vatsaoireidenkin kanssa jos tää meno ei rupee muuttumaan. Tuo kirurgi tuolta kättäriltä ei ollut viimeksi vielä halukas ottamaan näin pientä jatkotutkimuksiin.

Ens viikolla meillä on se tyrälääkäri. Katsotaan mitä ne sanoo sitten operaatiosta. Nyt se nivustyrä välillä painuu itestään, mutta välillä se on niin hurja että se menee ihan kivekseen asti ja näyttää aika kamalalta. Napatyrä on edelleen kuin periskooppi, se näyttää vaatteet päälläkin hassulta. Mä olen melkein satavarma, että ne tyrät myös osaltaan huudattaa vaikka ne itsessään ei ole kipeitä. Ainakin ne viimeksi puhuivat kättärilläkin, että vaivat ruokkivat toinen toistaan.

No niin, tulipahan taas sairasjuttuja kerrakseen. Sorry!

Eilen kävin pikkumiehen kanssa hakemassa lidlistä vähän jädeä. Se maistuu kyl sitten niin hyvältä kun on kuuma. Sieltä saa vähän vaihtelua näihin normaaleihin makuihin.

Mies on alkanut kutsua mua pömpöksi kun mun normaalisti litteään vatsaan on nyt jäänyt pömppö. Karkin ja jäden syönti ei varmaan tee sille hyvää mut so what! Sinäänsä positiivista, että mulla normaalisti kaikki jää peffaan niin nyt on löytynyt uusi paikka varastoituvalle rasvalle :-)

Tulipahan höpöteltyä. Nyt jos ois ennalta viisas ja pakkais lekurikamat valmiiksi.

Keilaamaan pitäis mennä varmaan illalla sillä 10 kerran keilakortista on 9 käyttämättä ja se menee sunnuntaina umpeen. Auts!

Päkkänä ja Saku

Vierailija
148/163 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja grillattii siellä ja vietettiin aikaa, itseasiassa aamusta iltaan. Ja lauantaina grillailtiin kotona ja oltiin vaan. Kyllä se vähän taustal harmitti et koton ollaan, mut joo..

Mä olen sellainen menijä etten paikallani viihtyis lainkaan. Mä olisin koko ajan jonkun luona käymässä tms.. Valitettavasti vaan ei ole rahaa siihen.

Rahasta tuli mieleeni, että viime viikolla piti saada jo pankilta vastaus että saadaanko me asuntolainan erää alemmas. Ei tullut mitään vastausta. 1-3 päivää piti kestää ja torstain ku oli viikko odotettu niin soitettiin sinne ja sanoivat, että tällä viikolla tulee vastaus. Eli tällä viikolla sit pitäis tietää meneekö asunto myyntiin. On taas kyl niin ahdistava olo tän asian kanssa ettei tosikaan. Ja sen lisäks vielä jää 200e laskuja maksamatta tässä kuussa ja ruokaan / bensaan ei ole rahaa lainkaan. Mieskin joutuu alkaa käymään pyörällä töissä, ei hyvä juttu ei. Tai tekeehän se hyvästä, mutta ei ole mikään pieni työmatka.. Lisäks pitäis uusia kestovaippoja ostaa ku fuzzien s:t menee kyl ihan just pieniks, hyvä jos viikkoaka pötkitää noilla kyl enää. Ahdistaa!

Kestoista.. Fuzzei ollaan tosiaan käytetty ja ne on toiminut niiiin hyvin lisäimun kanssa, pienen lisäimun. Mutta kaveri suositteli öö.. lunttaan.. bumgenius vaippoja. On muutaman euron vaan kalliimpia kuin fuzzit mut nuo bumgeniukset on koko vaippaiän vaippoja. Onko kellään kokemusta näistä? Ajattelin et jos kävis parit ostamassa kokeiluksi ja jos toimii niin mahtavaa ja ellei niin p juttu.. Mut joo, tarttis rahan niihin pariinkin kestoon..

Siis oikeesti jollekin tullu 4kk iässä hampaita.. Ei kiva.. Koska me olemme jokseenkin päätynyt nyt siihen tulokseen et meidän neidillekin meinaa hampaita pukata läpi.. Koska tässähän ollaan nyt viikko menty niin, että yöt ja päivät valvotaan ja ei oikein syödäkään... Ja nyt on 3 yötä nukuttu hyvin mut päivät on jotain ihan järkkyi vanhaan hyvään rytmiin verrattuna.. Ja eilen kaikki huipentui siihen, että tyttö itkee nälkäänsä, mutta ruokaa ei silti huoli. Tunti meni et saatiin syömään ja tunti sit syötettii, ku imetää 2min ja huudetaa 10minuuttii. Ja kuolaa tulee niiiiin paljon.. Eli hampaita puskee kaiketi ja ikenet on kipeenä ja sattuu sitten imeminen. Nii ja käsi olisi koko ajan suussa ja ku meil on edelleen hihat solmussa ku muuten on ihan raapaleilla niin sit on aina body ihan kuolassa :D ja kait se tekee gutaa ku vähä karheeta saa kutiaviin ikeniin laittaa..

Saatiin ristiäislahjaksi tuollainen purulelu :D, kuulostaa koiranlelult, mut en tiedä tuon nimeä. Sen voi laittaa pakastimeen jäähtyy ja sit sitä saa kalvaa niin helpottaa ienkipua. Niin täytyy sitä alkaa tarjoomaan neidille.. Joskos ne päivätkin sitten tästä paranisi taas joskus..

Kauhulla odotan sitä ku tulee hampaita. 2kk meni et imetys saatiin onnistumaan täällä! Viimein! Ja nyt alkaa sit purukalusto tulemaan riesaksi..

Hienoa päkkänä, että miehesikin osallistuu nyt enemmän hoitoon. Miehet tarvii jostain syystä välillä tuollaisia hei mä osaan hetkiä :D .. Sama täälläkin. Välillä unohtuu mieheltä et voisi hoitaa tyttöä jne, mut sit se taas älyy sen ku saa olla kaksin tytön kanssa edes hetken :D

Mun pitäisi tänään alkaa laittamaan laatikkoon tytölle pieneksi jääneitä vaatteita.. Sais samalla tilaa muille vaatteille. Ku jaksais vaan tai lähinnä se on viitsimisestä kyllä kiinni.. :D

On tuoki niin epäreilua et joillakin se papa otetaa jälkitarkastukses ja joillain paikkakunnil sitten ei.. Niin väärin. :D.. Mulla on edellisestä 4 vai 5 vuotta aikaa ja ei nyttenkä oo varaa lähteä yksityiselle sitä ottamaan ku täällä ei kunnallisella kerta oteta. Aaargh..

Paaru/Lyyti: Oletko kokeillut siirtämistä omaan sänkyyn vasta ku on nukkunut sylissä tai vieressä vaikka 20min? Ku vauval syvin uni tulee 20min päästä noin, nukahtamisesta.. Meillä toimi ja yöt menee vallan omas sängys..

Sandelle myöhästyneet onnittelut 1v hääpäivän johdosta!!

Njoo, mutta jos alkaisi tekemään jotain muutakin kuin netissä istumista vain :D

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja hirveesti jaksamisia!

Vierailija
149/163 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10s kerta toden sanoo..

eli siinä loput aiemmasta viestistä.

ja pankist soitettii ja saatiin erää alemmas vaik o ne ulosotot miehel ja ny ei tarvii muuttaa, jeeeee!!!

kirjottelen lisää paremmal ajal.

Verticia & Nea 2kk 5pvä

150/163 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Verticia kämppähommasta!

Me haistaan kyllä niin pahalta. Urho kakalta ja nesteoksulta, mä oksulta, maidolta ja hieltä, hiuli hei! No onneksi täällä Kalliossa on totuttu haisuleihin.

Urholla on taas joku läheisriippuvaisuusylisosiaalisuusjakso. Koko ajan pitää leikkiä tai seurustella, muuten alkaa huuto. Eilen riideltiin kaksi kertaa. Ensin kävin suihkussa ja sitten vielä laittamassa itselleni ruokaa.Hyi mua. Tää täällä kyyneleet silmissä, pää punasena huutaa huomiota. Nyt lepäilee tossa sylissä. Oon ollu nyt taas niin pitkään kiinni siinä, että huomenna täytyy hilppasta terdelle tai fillaroimaan, kun isä hoitaa. Tällä viikolla se on ollu niin paljon töissä ja ajelemassa ja nyt FNM:ssa. Kyllä me pärjätään, mutta mulla meinaa välillä hermo haljeta ton rakkaan riippakiven ja tissitakiaisen kanssa.

Hampaita voi kuulemma olla jo syntyessä! Vaikka se aika harvinaista on. Mä ostin Urholla myös sellaisen imeskelylelun/viilentäjän. Siinä luki, että EI saa missään nimessä laitta pakastimeen, vaan siis jääkaapissa viilennetään.

Nyt täytyy mennä vissiin vaihtamaan kakkavaippa kolmannen kerran 1,5 tunnin sisällä. Jaa että miksi en kestoile, huoh.

Kesätontuilta toivon lapselleni ja itselleni malttia.

S

Vierailija
151/163 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä järvestä. Meidän 3vee varsinainen vesipeto ei tulisi järvestä millään pois. Ukkonenkin meillä kävi, mutta illasta oli taas aurinkoista vedessä polskia.

Hyvä kun mainitsitte purulelut. Esikoisen ajalta ovat vielä tallessa luulisin. Ne kait desinfioitiin keittämällä myös? Nyrkit maistuu Tompalle ja kuolasta paidat märkänä. Varmaankin ikeniä syyhyää hampaat.

Olipa kiva kuulla, että vertician perheen ei tarvii muuttaa. Mitenköhän se mikumamman muutto on mennyt vai jokohan he muuttivat? Niin ja onnea vielä 1v hääpäivän johdosta sandelle. Multa mennyt ohi se juttu kokonaan.

Tompalle helle ei tee hyvää kun kaula ja kainalot hautuu ja haisee muutenkin. Pulauttelee tiuhaan ja kaulakin sellaisilla poimuilla ettei sitä meinaa saada millään puhdistettua. Ja tuo aika uusi juttu kuolaaminen ei tietenkään paranna asiaa. Suihkussa olen ruvennut pesemään tänäänkin suihkuteltiin.

Nyt nukkuu pojat ja voisin tietysti mennä myös pesemään vessaa, mutta tällä hetkellä ei ole inspiraatiota oikein muuhun kuin nukkumiseen. Joten hyvää yötä.

Niin ja jos Helsinki tapaamisen pidätte kertokaahan sitten tällä palstalla kokemuksianne. Täältä ei Helsinkiin tänä kesänä tulla (viimeksi 7vuotta sitten Helsingissä "häämatkalla")mutta mielenkiinnolla luen mitä olette tehneet ja mistä puhuneet.

Vierailija
152/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille! Vieläkö yksi matti myöhäinen pääsisi mukaan turinoimaaan kanssanne? Olen minä puskista lukenut teidän juttuja jo tuolta raskausajoilta, mutta en sitten ole ikinä saanut aikaiseksi kirjoittaa. Mutta nyt tekisi mieli päästä mukaan. :)

Me ollaan 23-vuotias tuore äiti ja huomenna 10 viikkoinen pojanpallero täältä Lahdesta. Ensimmäinen lapsi hän on siis minulle ja kaikin puolin niin ihana. :)

2-kuukautis neuvolassa mitat olivat 6720g, 63cm ja pipo 42 eli käsittääkseni reippaan kokoinen poika. Oli kyllä jo syntyessään isohko vauva, 4410g, 54cm ja pipo 38.. Koko raskausajan lupailivat mulle pientä ja siroa poikaa. Synnytyspäivänä tehdyssä ultrassa antoivat kokoarvioksi 3,3 kiloa! =o Eipä niihin painoarvioihin aina tosiaan ole luottamista. Mutta eipähän jännittänyt niin paljoa kun luulin että pienen pieni vauveli sieltä tulee. :D

Nimiäisetkin pidettiin jo tuossa toukokuun lopulla, kun äiti halusi ne nopeasti alta pois. :) Pojasta tuli sitten Joona. ?

Tämä oli nyt vähän omanapaista tekstiä näin ensimmäisen kerran. Ajattelin vähän kertoa meistä jotain (tehän minulle aika tuttuja jo olette, kun on tullut viime syksystä lähtien teidän juttuja lueskeltua, *häpeää*) ja jos huolitte tunkeilijan mukaan niin jutellaan sitten lisää. :)

Kaunista kesäpäivää kaikille!! :) Tämä äiti lähtee kohta alennusmyynteihin kaverin ja Joonan kanssa..

Vierailija
153/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa vielä kuvan natiaisesta.

Joona on tässä noin 5 viikkoa, että ei nyt mikään tuorein mahdollinen kuva, mutta joku näin alkuun. :)

Vierailija
154/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

tervetuloa mukaan tiituska!

Verticialle tuhannesti onnea, kun saat kämppähommat järjestymään. Olishan se ihme, jos ei joustettais, kun korot on tulleet alas ja elämäntilanne on mikä on. Mutta ikävän kauan roikottivat epätietoisuudessa, hyi niitä! Oletko muuten ajatellut myydä fuzzeja huuto.netissä tms. Niistä saa jopa 10 euroa kpl, niin että sillä vois jo rahoittaa osan tulevista vaippahankinnoista. Tietty sit pitää hommata uudet, kun seuraavaa lasta suunnittelee, mutta itse myin osan rahapulassa viime kierroksella ja olen nyt hankkinut käytettynä osan, niin ei niin suurta tappiota päässyt tulemaan.

Meillä kans on kaks vesipetoa, mökillä oltiin eilen ja ei olis saanut poikia ilman jäätelöä pois vedestä. Pienimmäistä en vielä päästänyt uimaan ;-)

Meillä ollaan muuten kans suihkulinjalla, vauva on niiiin paljon helpompi pestä suihkussa. Ja kyllä se siitäkin tykkää. Mies vie usein suihkuun mukanaan ja antaa sit mulle puettavaksi, niin pääsee itsekin pesulle. Tai sit toisinpäin.

Viime yönä tuli ennätysunet, 23-5.30. En kyllä nukkunut enää sen jälkeen, mutta olihan sitä siinäkin. Nukutaan siis vauvan kanssa saman verran yössä, tosin se saa nukkua päivälläkin ja minä en... Nyt vetää rattaissa unta palloon, t-paidassa ja makuupussissa, joka on löysästi ympärillä. En raskinut ottaa omaa tuoksuvaa makuupussia pois, vaikka onhan se varmaan kuuma. Mutta tämä on sellainen peittoveijari, haluu nukkua aina tukevassa paketissa. Vanhin veli ei suostunut tuolleen pötköttään hetkeäkään. Outoo.

Meillä vauva nukahtaa melkein aina syliin, missä annan nukkua 6-10 min ja sit siirrän omaan sänkyyn tai rattaisiin. Sen jälkeen 20 min kohdalla pitää käydä nostamassa syliin sekunniksi tai heiluttamassa rattaita 5-10 vetoa, niin unet jatkuu. Joskus jopa 3 h.

No nyt se huutaa, toiste lisää

tuuti, jolle tuli kiire

Vierailija
155/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottaudutaan ehdottomasti mukaan jos joku rupee järkkää Helsinki-treffejä, vantaalta kun ei niin pitkä matka sinne kaupunkiin ole.

Me ollaan nautiskeltu maalaismaisemista mökillä tytön kanssa, serkut oli matkassa joten menoa riitti ja vähän alta 2-vuotias serkkutyttö oli innokas hoitaja. Nyt tuli myös kokeiltua mitä tyttö tykkää vaneilystä, ja ei se nyt ainakaan vaikuttanut saaneensa traumoja, nukahti syliin matkan aikana. Ajattelin et tyttö saa hurjat heparit kun puetaan pelastusliivejä, mutta ei, rupes nauramaan. Ja joo, löysin citymarketista niin pienet pelastusliivit ( koko 5-15 kg ). Nyt meillä ois viikonloppuna sit matka anoppia ja appiukkoa katsomaan niiden mökille, kyllä saa meidän tyttö rampata autolla mökeillä.

Iloitsin hurjasti kun luin viestejä kun päkkänällä oli itkemättömyyspäivä, vaikka ei vielä ollu pitkäkestonen juttu, mutta suuntahan on siis oikea.

Tsilille piti vastata tosta meidän tytön nukkumisesta. Höpisee ja pöpisee ittekseen sängyssä, kattelee lakanaa tai kättänsä, välillä joutuu käydä nostaa tutin mutta muuten osaa rauhottua ittekseen. Toki ei kaipaa muutenkaan jatkuvasti seuraa, viihtyy tosi hyvin yksin ja kattelee mitä muut touhuaa. Enemmänkin on niin et jos sille menee kokoajan höpöttämään ja viihdyttämään niin hermostuu kun haluis olla rauhassa. Päikkäreille mennessä saattaa juoruitkeä, eli ei selkeetä itkua mut kuitenkin itkua, ja aikansa tekee sitä ja nukahtaa. Välillä oon heijannu vaunuja, mutta taitaa sekin jäädä kun huomasin mökillä ettei sillä oo merkittävää vaikutusta siihen itkemiseen, kunhan välillä käy kurkkaa ettei tutti oo tippunu, mutta sillon tuleekin erinlainen itku.

Lupailin sitä herkkulakkoa kun ristiäiset on pidetty, ja joo, lakko oo ees kerenny alkaa kunnolla. Sen verran että en oo ostanu kaupasta nyt mitään herkkuja, mutta kun oon ollu mökillä niin taatusti on mummo pitäny herkuissa, ja kieltäydy siinä nyt sitten kun toisen paistelee jotain muurinpohjalettuja jäätelön ja hillon kera. Mutta edes vähän edistystä... josko myöhemmin vähän enemmän, kun on nää vierailut saatu tehtyä tai jotain.

Verticialle onnittelut että saitte pitää kämppänne!

Meillä on kestoissa oon käyttäny fuzzeja ja lisäimuna on ollu babyidean hamppuimua, jutan bambu-hamppupuuvillaimua ja sit oli vielä joku kolmas hamppuimu. Siis näistä oon tykänny, mulla oli myös jutan hamppu-puuvillataskuja mutta en tykänny niistä, meni ihme kurttaan, ja oli mulla muksujen hamppuimuja mutta oli iso möhkä, täytyy varmaan leikata kahteen osaan niin on helpompi.

Tiituskalle tervetuloa ainakin mun puolesta, eiköhän tähän joukkoon iloiseen mahdu.

Nyt meillä taidetaan heräillä päikkäreiltä, joutu nukkuu vaunuissa olohuoneessa kun parvekkeella meillä on aivan liian kuuma laittaa lasta sinne. Joten meillä se tarkottaa lyhyempiä päikkäreitä (toisille ne on pitkät päikkärit, n. 1 tunnin ). Täytyy siis mennä.

Satuilija ja Aamu reippaasti reilu 2 kk.

Vierailija
156/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy nopeasti kirjoittaa kun mummi pitää huuto-einaria sylissään. Päikkärit maistui äsken taas vartin verran...

Käytiin eilen siellä lekurilla. Juu ja nyt sitten aletaan kokeilemaan eri juttujen vaikutusta vatsavaivoihin ja yllätys yllätys, aloituskohde on maito. Poitsulle määrättiin ulostuslääkettä sillä vatsa pitää saada ensin toimimaan. Mallas ei ole meillä auttanut yhtään ja lekuri sanoin sen olevan aika tehotonta. Kun vatsa toimii jälleen joudutaan pitää päiväkirjaa nukkumisista, itkuista ja syömisista jne.

Ens viikon alusta viimeistään mun pitää siirtyä täysin maidottomalle ruualle ja sitten pidetään taas päiväkirjaa. 2 vkoa täysin maidotonta ja tosiaan ei saa sitten olla sitä maitoproteiiniakaan. Seuraava kontrolliaika on 9.7.

Jotenkin en jaksa uskoa että olis maitoallergiaa, mutta olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt, että lekuri oli hyvin asiallinen ja selvästikin haluavat selvittää itkuihin syyn. Peppureijän ympärystä näyttää kuulemma olevan haavaumia täynnä ja ihottumaakaan ei aina tule vaikka olis allergiaa. Saas nähdä tsili tuleeko teillekin sitten sama homma.

Eli kaikki lääkkeet pois pojalta, ei kortisonia pyllyyn, ja sitten apteekin erikoismaitoa kun maidoton 2 vkoa alkaa jos on tarve lisämaidosta.

Tänä aamuna meni eka ulostuslääke, mutta edelleen ollaan tilanteessa vain jarrutusjäljet vaipassa. Nyt menossa kakaton päivä nro 7. Vastike kuulemma hidastaa vatsan toimintaa ja rintalapsilla vatsa toimii paremmin. Meillä on annettu nyt korviketta viikon aikana neljänä päivänä 1 dl päivässä. Kai se sitten meidän pojalle riittää.

Lekuri sanoi, että nää on usein hakuammuntaa tää selvitystyö, mutta mun mielestä tärkeintä on että on joku suunnitelma mitä tehdään ja miten edetään.

Nyt lähden pelastaa mummia....

Päkkänä ja Saku

Vierailija
157/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin olen aika hukassa pukeutumisen kanssa. Tsilikö se kyseli, miten Helsingissä pukeudutaan lämpimällä...meillä on pehmeä kantokoppa vaunuissa ja oon ottanut siitä irti kaikki pehmusteet mitä lähtee myös sen päällimmäisen. Beibi sullotaan vaunuun, jossa on ohut lakana alla ja ohut päällä ja puettuna lyhythihaiseen bodyyn ja housuihin tai lyhyt hihaiseen polvipitkään haalariin+sukkiin. Jotenkin en uskalla laittaa ilman sukkia, kun jaloissa on se heikoin verenkierto. Päässä ohut hattu ja lapasia ei ole. Vaunuissa on sitten se puolittainen kupu päässä ja sen päällä aurinkosuojana harso ja ötökkäverkko. Missään ei helteellä oleilla vaan liikkeessä kaiken aikaa ja silti pelottaa lämpöhalvaus. Sanden pojalla taisi olla lasit, pitäsköhän hommata itsekin?

Tänään valitsin paahteisen Töölönlahden sijaan hieman varjoja tarjoavan keskuspuiston.

Kävin neuvolassa, koska oon niin huolissani eilisiltaisesta ja tän aamuisesta ripulivaipasta. Sittemmin ei oo ripulia tullut muttei myöskään normi shittiä. Neuroottisena vahtaan pissavaippoja ja syömistä ja tuntuu ettei neitiä nälätä ja nukkuu enempi kuin muulloin. Oon niin huolissani, ettei vaan pääse tyttö kuivumaan. Onko muilla ollut ripulia tai muiden vauvat väsyneitä/kärttyisiä nyt helteellä?

mitat 8vk+1pv 59,7cm ja 5510g. ootin 5700g.tä, mut paino olikin noussut vain n20g/pv viimeisen 2 vkn aikana, kun taas sitä ennen 33-37g/pv. ei kai Mini vaan hoikistu. itse olen ollut kolmikuisena 60cm ja 5800g.

kannattakohan tänään kylvettääkään?

ja kastejuhla tulossa ylihuomenna. kunpa hän malttaisi syödä.

piti sanoa jo aiemmin, et tsili on niin persoonallisen näköinen, et tekisi mieli nähdä vanhemmatkin!

ja vakavien aiheiden loppukevennykseksi, näyttääkö teistä muistakin siltä, et neuvolakortin lapsista toinen näpyttelee läppärillä?

pää oli 40cm, et kai aivot on kasvanut kuitenkin...edes jollain lohduttautuva huoltenkerääjä Tiuhtinen

Vierailija
158/163 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein kaivaa kortti esille ja katsoa. Mä en ollu vissiin edes vilkaissut tuota kuvaa aiemmin..

Kitinästä ja helteestä, niin meillä ainakin tyttö oli tänään TOSI kitisevä. Ihan hikimärkänä koko päivän rassu, vaikka yritti miten vähän pitää päällä. Ei nukkunut kunnolla ja muutenkin oli tosi vaikeaa hänellä. :(

Meidän tyttö oli eilen ekaa kertaa hoidossa. :) Oltiin miehen kanssa siellä Faith No Moren keikalla. Hoitopaikassa oli mennyt kuulemma tosi hyvin. Pari varttitunnin itkuraivaria oli saanut, mutta oli myös nukahtanut tunniksi! Se on pieni ihme, koska kotona ei oo vielä ikinä nukahtanut ilman tissiä (no täällä kai ne onkin tarjolla koko ajan, niin ajattelee kai, että mitä suotta ilman tissiä nukkumaan! ;) tai nukkunut vaunuissa noin pitkään. Mutta hyvä, että oli vieraskorea! Kun vielä joskus kotonakin.. Sitä odotellessa.

2kk nla oli myös iällä 7vk 6pv. Mitat 5230g 57cm pipo 38. Kuukaudessa oli tullut 3 senttiä pituutta ja 845g painoa. Hurjaa tuo kasvuvauhti! Ja henkinen kasvu se vasta hurjaa onkin! Ihana seurata, kun neiti selvästi alkaa hoksata että tää kohdun ulkopuolinenkin elämä on välillä ihan ok. Tänään autossa nauroi ja jutteli varmaan ½ tuntia sille Liberon kukalle, jonka olin ripustanut kaukalon kantokaareen ihasteltavaksi. Oli ehkä maailman suloisin! Äidin sydän ihan sykkyrällä. :)

Toiveissa on enää se, että suostuisi nukkumaan vaunuissa, että päästäisiin liikkeelle jonnekin. Tuon siis saa siirrettyä vaunuihin, kun nukahtaa syliin. Havahtuu mutta nukahtaa sinne sit. Nukkuu puolisen tuntia ja herää eikä suostu nukahtamaan sinne uusiksi. Tänään kävin ostamassa Manducan kantorepun. Maksoi ihan sikana, mutta tyttö oli saanut sukulaisilta syntyessään rahaan tyyliin että ostakaa jotain kivaa ja/tai hyödyllistä, joten sijoitin 100e tuohon reppuun. Nyt alkaa harjoittelu siinä viihtymiseksi. Tänään meni kyllä huutamiseksi treenit (nukahti sit hetkeksi siihen kun annoin kantovuoron miehelle, ettei maito haisis nenään), mutta haluan uskoa että repusta tulee vielä meille apu. Nyt kun en oikein pitkälle uskalla vaunuilla lähteä, kun ei sit jaksa kantaa lasta kotiin ja työntää vaunuja yhdellä kädellä. Saati sit, että jos lähtis oikeasti vaikka ostoksille tms. Ei onnistu vielä meillä.

Mutta sinne Hki-tapaamiseen kyllä pyrkisin tulemaan ehdottomasti, jos sellaista joskus järkätään! Oottehan te tottuneet huutoa kuulemaan, jos meidän laps pikkusen äänijänteitään availee! ;D

Päkkänälle tsempit maidottoman kanssa. Minähän olin kanssa 3 vk maidottomalla kun tytön vatsavaivojen syytä etsittiin. Ei ollu vika maitoproteiinissa. Ja tuli muuten ikävä juustoa! Ja kamalaa oli myös jäätelöttömyys! Mehujätskeissäkin lukee että saattaa sisältää maitoproteiinijäämiä. Mutta vinkkinä: Ingmanin Tofulinen päärynäjäätelöpuikko on ihan älyttömän hyvää! :) Mutta kyllähän sen kestää, jos se auttaa selvittämään mikä pikkuista vaivaa. :( Meillähän ilmavaivat yms jatkuu edelleen, löytyi se peräsuolen tulehdus jota nyt hoidetaan, mutta vatsanpurut jäi selvittämättä. No, ehkä niihin auttaa aika.

Niin, tuolla 2kk nla-lääkärissä ei todellakaan otettu vakavasti, kun mä kerroin tuon lapsen vatsaongelmista. Minä kun epäilen, että sillä seilaa vatsanesteet ruokatorvessa edes takaisin. Ei siitä sen enempää, kun en jaksa nyt kirjoittaa kaikkia oireita. Lääkärille selitin ne kaikki ja hän sanoi että "kaikki lapset itkee ja tuollaista muotoa refluksitaudista ei lääkärikirjat tunne" ja se oli sillä kuitattu. Tulipa taas ymmärretty olo. :(

Mutta joo. Ihan sama. Toivottavasti alkais helpottaa pian, eikä kyse olisi tosiaan mistään muusta kuin normaalista vatsan käynnistysvaikeuksista.

Mä muuten luin jostain, että sektiolapsilla menee alatiesynnytyksen läpikäyneisiin lapsiin verrattuna ½ vuotta pidempään hyödyllisen bakteerimassan saamiseksi suolistoon. Maitohapot auttaisi, mutta Rela-tipat pisti meidän lapsen mahaa kipeäksi ja oon ihan liian laiskasti sekoitellut kapselista jauhetta veteen. Välillä muistan, välillä en. Sitä on niin vaikea saada lapsen suuhunkin, kun on niin nestettä. Menee lusikasta vähintään puolet poskille. Pitäs muistaa joskus hakea apteekista lääkemittaruisku, että vois sillä antaa. No, kuulemma auttaa sekin, jos äiti käyttää ja imettää, joten mä vedän ne Rela-tipat lapsen puolesta. :)

Mitäköhän vielä oli.. Verticia kyseli, että saanko siirrettyä lapsen jonkin ajan kuluttua omaan sänkyyn. Hmm.. En tiedä. Ei oo tullut kokeiltua nyt, kun neiti on vähän isompi. Ihan pienenä ei onnistunut, nyt en oo jaksanut käydä testaamaan.. Onnittelut muuten pankkiasioiden selviämisestä! Ihana juttu!

Oho, tulipas taas romani. Terkut kaikille! Jäi tuo kommentoiminen aika vähille, kun en mä muista nyt enää mitään teidän kuulumisista. :)

Lyyti/Paaru

Vierailija
159/163 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituskalle tervetuloa!

Hienoa Verticia, että laina-asiat järjestyivät ja saatte pysyä kodissanne!

Sandelle semmoista, että kuulostaa meininki tutulta. Pikku kitisijää on pakko leikittää tai pitää sylissä, muuten tulee hirveä huuto. Päivän jälkeen oon jo ihan tiutau ja hermo kireellä. Onneks miehellä alkaa loma. Lauantaina aion muuten keikalle ja baariin, tekee superhyvää, vaikka täydet tissit ajaa kotiin jo ennen puoltayötä...

Oho Lyyti/Paru (kummalla kutsutaan?), hienosti oli teidän tyttö ollut hoidossa! Mä en uskalla antaa huutonatisijaa yli tunniksi kellekään muulle kuin miehelle, joten me käydään kimpassa keikalla joskus hamassa tulevaisuudessa. Ja kuulostaa toi teidän neuvolalekuri ihan meidän lekurilta, ties vaikka oli sama tyyppi!

Pakko hehkuttaa, uusi yöunille nukuttamistaktiikka keksitty: neidille yökamat päälle, sitten manducaan, johon nukahtaa n. tunniksi, heti kun alkaa natina siirretään sänkyyn ja tissi suuhun ennenkuin ehtii tajuta heräävänsä. Tissiä pidetään suussa niin kauan, että se irtoaa nukahtaneesta vauvasta n. 10-20min. Toiminut nyt kahtena iltana ja mä oon niin onnellinen! Nyt olis aikaa vaikka petipuuhin öö vaikka olkkarin sohvalla! =)

Päkkänä, olitteko te ihan normilekurilla vai oliko se joku spesialisti? Kun mä mietin sitä kun ne Pikkujätistä kyseli et allergialekurille vai kirurgille. Mennään siis jälkimmäiselle, koska oon jo maidon välttämistä kokeillut. Oksentelua se ei vähentänyt, mut vatsanväänteet ja ihottuman vei pois. Edelleenkään en hirveesti käytä maitotuotteita, korkeintaan vähän juustoa ruuassa, jätski näkyy heti neidin naamassa. Tsemppiä diettiin, onneks soija- ja kauramaidolla ja jugurtilla pärjää hyvin. Toivottavasti kakka tulee maidottomuuden myötä!

Ihan totta Pikku-Tiuhti, kyllä siinä neuvolakortissa on tytöllä läppäri! =D Josta puheenollen, neiti ruikkas tänään mun läppärin päälle pissit kun oltiin perinteisillä tyttö ilmakylvyissä pesevän pesukoneen päällä ja äiti surffaa vessanpytyn päällä -touhuissa. Kuulostaa muuten aika weirdolta, mutta jotenkin ne ilmakylvyt on otettava niin että vauva tykkää...onneks ei muuten oo ruikkijapoika...

Heh, ei me mitään kovin persoonallisen näköisiä olla, neidillä on mun silmät ja miehen suu ja maailman isoimmat posket! Eiköhän me ne Helsinki-treffit saada aikaiseksi, ollaan sitten siellä näytillä =) Ootteko te treffeille tulijat kesän kaupungissa, vai jätetäänkö elokuulle?

Neiti on aika vakava vauva, vaikka välillä tulee toki kunnon hymyä. Selkeästi semmoinen pohtijapersoona ja tarkkailija enemmän kuin tekijä. Ootteko muut huomanneet miten luonteenpiirteet näkyy jo noin pienenä? (Tyttö on tietty superaktiivinen puuhunkiipeilijäsuupaltti muutaman vuoden päästä...)

Kiitos Tiuhtille myös pukeutumisvinkeistä, miten mä en tajunnut et lakana päälle, höh tyhmä minä. Vaunuista saa näppärästi kuomun etuosan pois, jolloin siinä on vaan verkko, mut siitä paistaa aurinko läpi jolloin on pakko pistää harsoa sinnekin. Silkkimyssyä oon pitänyt päässä jos yhtään tuulee, välillä tuntuu et se on liikaa, mut pakko kai korvat on suojata? Jos ei tuule, niin silloin kai voi ottaa pois jos on tosi kuuma? Hommasin viimeisestä palkastani aivan mahtavat Baby Banzin retro-arskat neidille, mut se vihaa niitä yli kaiken. Toimii ehkä paremmin kunhan tyttö pääsee rattaisiin istumaan.

Jee Satuilija, kiva että teidän veneilyt sujuivat! Mä haluisin kans viedä neidin vesille, mut oon varma et liiveistä tykättäs ihan yhtä paljon kuin aurinkolaseista. Täytyy jättää suosiolla ens kesään.

Mä harkitsen Myllymuksujen taskuja seuraaviks vaipoiksi. Mies ilmotti fuzzeista et vihaa niitä neppareita, joten ne saa jäädä, enkä mäkään tykkää. Pitäs alkaa kyttäämään huuto.netistä nyt jos tyttö alkaa nukkumaan yksikseen sängyssä iltaisin niin olis aikaa.

Tää helle on meille ihan tuskaa, neiti ei suostu nukkumaan kuin pikku pätkiä ja kärttyilee kovasti. Semmonen +20 ja puolipilvistä sopis mulle, muttei nyt valiteta kun on kerran kesä.

Jaa taas tämmönen romaani, ei tässä mihinkään petipuuhiin ehdi.. =P

t. Tsili & nukkuva Neiti 3kk ja risat

Vierailija
160/163 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vee eee - terve vaan taas. (Tais olla tikrun sanomaa jossain nalle puhissa)

Meillä on kämppä ihan sekasin kun kukaan ei jaksa siivota tälläsessa helteessä. Poitsu on partsilla nukkumassa. Nyt on ainoa aika se saada partsille kun on varjosta. Nyt siellä on itseasiassa harvinaisen mukavaa. Meillä viilennetään makkari aina ilmastointilaitteella ennen yötä. Ilman vauvaa me nukkuttais tietty se päällä, mutta jos ne nyt ois päällä niin mul ois rintatulehdus ja jäbä olisi taatusti nuhassa.

Paljon oli taas mielessä mutta katotaan mitä muistetaan.

Tiituskalle tervetuloa vaan jengiin. Kiva saada mukaan aktiivisia äitejä.

Verticialle isot onnittelut pankkineuvottelujen onnistumisesta. Kyllä mahtoi helpottaa oloa!

Hesa treffeistä. Jos saa olla vähän itsekäs niin yritettäiskös jo treffata heinäkuun ekalla puoliskolla niiden kanssa jotka on maisemissa. Ois tosi kiva saada ihan live-vertaistukea. Mähän olen menossa kohta kyllä jo töihin, mutta alkaa tuntumaan siltä, että saan siitäkin yhden stressin aiheen...

Mehän ollaan siis ton vatsan kanssa julkisen puolen hoidossa kun yllättäen neuvolalääkäri otti mut hyvinkin tosissaan. Ehkä siihen auttoi itkuiset silmät ja ahdistunut katse ;-). Kuten sanottu, en usko, että on maitoallergiaa vaan kenties jotain refluksin tapaista mitä ne ei oikein halua ilmeisesti tän ikäisiltä tutkia koska sitä on kai luonnostaan jonkin verran. Jos ei sitten muu auta, niin meen pikkujätin kautta vaikka siihen PH mittaukseen jonka pitäisi se happamuus selvittää.

Meillä nukuttiin eilen kanssa huonosti. Pikku pätkiä taas ja uudestaan ei saanut heijattua uneen. Kun otit syliin niin sitten jatkettiin unia siinä. Yö meni hyvin ja herättiin vasta ysiltä!!!! Tosin tietysti syötin 3 kertaa ennen sitä!

Meidän yönukuttaminen onnistuu vain näin. Menen sänkyyn ja pakkaan mukaani kaiken minkä voin tarvita, kännykän, puklurätit, tutit, huulirasvan (ja tarvittaessa iltapalan). Siiten syötän istaaltani ja katson telkkaa. Välillä menee yksi tissi joskus kaksi ja yleensä odotan että syö niin kauan, että nukahtaa ja tissi tippuu suusta. Sitten annan nukkua mun sylissä vielä hetken. Joskus käytän sitä vertician mainitsemaan 20 minsaa. Se jälkeen kippaan poitsun siihen patjalle ja käyn ite pötköttää viereen. Välillä simahtaa saman tien, välillä vaatii x kertaa tutitusta ja välillä nostaa rähinän. Tän jälkeen ei kyllä tissiä enää tipu joten jos rähinöi niin sitten yritetään vaan paijaamalla ja tutittamalla ja sylittelemällä tyynnyttää. Muuten ihan ok, mutta mun on pakko mennä pojan kanssa yhtä aikaa nukkumaan. Se alkaa pikkuhiljaa tympimään. Omaan sänkyyn en vielä voi harkita siirtäväni sillä yöllä joutuu joskus tutittamaan useamman kerran. Mä oisin täysin zombi jos joutuisin nousee ylös pinnikseen joka kerta.

Meillä pitää muuten siirtää pois manducasta ennekuin herää, sillä jos herää siinä niin se saa hillittömät hepulit. Nyt en oo sitä käyttänyt kuumuuden takia. Ajattelin kyllä et vois lähikaupassa käydä sen kanssa.

Mä en voi vielä haaveilla vieväni poikaa hoitoon. On se joskus ollut anoppilassa tai mun vanhemmilla niin, että on just nukkumassa. Meidän äiti, joka oli siis perhepäivähoitaja, meinas saada viime viikolla traumat kun oli pojan kanssa mun lekurin ajan ja se huusi vatsaansa naama punaisena. Ehkä sitten joskus. Täytyy sanoa, että tämä yhteinen harrastus tahtoo jäädä vähän pikis puolelle kun ton nukkumiset on mitä on. Ois kiva ottaa joskus ajan kanssa jos sais ton johonkin hoitoon....

Ootteko te huomanneet ajatettelevanne syntyjä syviä kun ottee yksin vauvan kanssa kotosalla? Mulla tuntuu välillä että aivot tekee liikaakin kaikkee funtsimis ja ajatteluhommia. Ne analysoi vähän kaikkea turhan syvällisesti välillä. Pitäisi olla sellainen on/off nappi. Etenkin jos on noita huuto jaksoja niin ois kiva kun jaksain toimia vähän niinkuin automaatti, ei ottais turhia paineita analysoimalla kaikkea.

Kenen muksulla täällä oli ne arskat. Mä ajattelin kans jos hankkis. Jäbä tykkäis katella vaunuista ympärilleen mutta kun häikäsee niin paljon ja välillä aurinko paistaa silmiinkin ihan suoraan. Mä haluaisin olla vaunuilla liikenteessä johonkin muuhunkin aikaan kun päiväunien aikaan. Muistan esikoisella, että kun jätti lasien hankkimisen myöhäiseen niin se ei suostunut niitä pitää enää ollenkaan. Jos totuttelin tuota nyt jo heti pienestä pitäen.

Jaahans, kävin tässä välissä partsilla tekemässä kaksin taiston siitä, että jatkuuko unet vai ei. Tällä kertaa tuli erävoitto äitille. Katotaan oliko pitkäaikainen voitto vai ei ?

Täytyy nyt varmaan siirtyä jo niihin siivoushommiin niin kauan kun kämpän lämpötila on alle 30.

Ai niin jollain täällä oli ripulia. Lähetätkö tänne pikkasen. Meillä kakaton päivä nro 8 ja ulostuslääkkeen päivä nro 2. Eikä mitään vaikutusta....

Palaillaan!

Päkkänä ja Saku