Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta vähän epäkohteliasta kirjoittaa joulukorttiin vain toisen puolison nimi ja perheineen.

Vierailija
17.12.2008 |

Pahoitin jälleen mieleni kun miehen sukulaiselta tuli kortti miehen etunimi ja sukunimi + perhe. Ihan kuin ei meidän muiden nimiä edes muistais! Ja kaksi lasta vai on, niin mahtuu kyllä kirjoittamaan. Tai sitten laittaisi vaan perhe X, niin ettei olis kenenkään nimi yksin nostettu esille.

Joskus olen laittanut pelkät etunimet, mutta aina kaikki perheenjäsenet luettelen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa perheissä on 3 lasta eli kirjoitan vanhempien ja lasten nimet omalle rivilleen ja alle sukunimen. Mielestäni se on kohteliasta ja kertoo siitä, että toivotamme hyvää joulua heille ihan jokaiselle.

Sen sijaan appiukkoni on joskus kirjoittanut korttiin mieheni etu- ja sukunimen ja sen perään +merkin ja minun etunimeni, aivan kuin emme olisi naimisissa!

Nyt kun on lapsia hän kirjoittaa vain lasten nimet eikä meidän ollenkaan:/

Toisaalta kyseessä vanha mies joten ei kannata olla vihainen, taitaa olla vain ajatuskatkos kyseessä.

Vierailija
2/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitten varmaan moukka, koska usein laitan esim. omille ystävilleni kortit juuri noin. Toki kaikkien perheenjäsenten nimet muistan ja tiedän, mutta ei tartte pitkiäkin litänioita kirjoitaa. Joillakin kun on esim. eri sukunimetkin.. Eli anteeksi kaikilta, että ole laittanut kortteihin (ja vielä valokuva sellaisiin :D)) Minna Möttönen perheineen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin lähettäjän päälimmäinen tarkoitus oli ihan varmasti loukata sinua verisesti.

Ihan oikeasti, mistä teitä oikein sikiää??

Vierailija
4/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin lähettäjän päälimmäinen tarkoitus oli ihan varmasti loukata sinua verisesti.

Ihan oikeasti, mistä teitä oikein sikiää??

....tosiaankin - ette te ja teidän perhe ole mikään maailman napa. Minusta tuo on ihan normaali tapa laittaa kortti...

Vierailija
5/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ylipäätään saat kortin! Kyllä luulis olevan ihan sama miten ne nimet siinä on, kelle se on osotettu yms. Mäkin varmaan kuuluun moukkien liittoon, koska noin itsekin kirjotan kortteihin.

Vierailija
6/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut, että se jotain loukkaisi kun minua ei haittaa. Tosin me mieheni avo sellainen asumme eri osoitteissa, mutta olemme seurustelleet yli toista kymmentä vuotta ja on meillä yhteinen lapsi. Siis toiset koulukortit tulevat minulle ja toiset miehelle. Ei minua haittaa yhtään.

Kiitos ap:lle aloituksesta, seuraavan kerran kirjoitan kaikkien nimet.

Vierailija
7/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaannut turhaan

Vierailija
8/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi veljeni/ystäväni tai joku muu jonka olen tuntenut ennen miestä/vaimoa/lapsia, niin laitan "Liisa + perhe" tai "Matti Meikäläinen ja Paula sekä lapset" ihan vain sen takia, että se yksi ihminen siinä on se läheisin ja vaikka perhe olisi tärkeä myös niin on mielestäni oikein osoittaa se "kenen kautta tunnetaan".

Jos taas kyseessä on pariskunta tai perhe, johon olen tutustunut "sellaisenaan" niin "perhe Meikäläinen" tai "Liisa ja Tero Kurki"

Vierailija
9/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävämpää on saada kortti jossa minun perässä oli miehen sukunimi, vaikka on eri sukunimet meillä.. Katkera anoppi ei tykkää ku ei olla menty naimisiin ja lapsi on mun nimellä. ;)

Vierailija
10/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuli vielä mieleen, että uusperheitä on paljon. lasten nimet kirjoitetaan siis joka korttiin. siis kahteen kertaan eri perheisiin lähi- ja etävanhemmille. no ensi vuonna aloitettava vieläkin aikaisemmin joulupostin raapustaminen. hommaa pukkaa...

Vierailija
11/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta korttiin useimmiten koko sakin. Pieleen tais silti mennä. En taida enää laittaa koko kortteja, kun aina niistä sitten naristaan. Prkle, mun käsialakaan ei taida kelvata.

Vierailija
12/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitin jälleen mieleni kun miehen sukulaiselta tuli kortti miehen etunimi ja sukunimi + perhe. Ihan kuin ei meidän muiden nimiä edes muistais! Ja kaksi lasta vai on, niin mahtuu kyllä kirjoittamaan. Tai sitten laittaisi vaan perhe X, niin ettei olis kenenkään nimi yksin nostettu esille.

Joskus olen laittanut pelkät etunimet, mutta aina kaikki perheenjäsenet luettelen!

Vierailija
13/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ystävät ja lapsuudenkaverit lähettävät aina miehen nimellä (+perhe), ja omat ystäväni minun nimelläni. Samaa teen itsekin. Enpä ole osannut loukkaantua, vaan olen vain ollut iloinen, että ollaan saatu kortteja.

Vierailija
14/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetän ystäväleni kortin niin laitan juuri ystävän nimen ja perheineen.

Ei hänen mies tai puoliso mulle merkkaa mitään. Samoin OMAN sukulaisen kohdalla. Mulle on ihan sama kenen kanssa se setä on nainut ja mukuloita saanut. Setähän se verisukulainen on. Vaimoja, miehiä, avokkeja, tyttö- ja poikaystäviä tulee ja menee vaikea pysyä edes perässä ketä on kenenkin pentu jne.

Vierailija
15/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävämpää on saada kortti jossa minun perässä oli miehen sukunimi, vaikka on eri sukunimet meillä.. Katkera anoppi ei tykkää ku ei olla menty naimisiin ja lapsi on mun nimellä. ;)

Meillä sama juttu. Ei ole ihan koko suvulle mennyt perille etten ole ottanut miehen nimeä (vaikka muksu on miehen niminen). Mamma sen tietää, mutta ei kai voi hyväksyä kun ei suostu oikein nimiä kirjoittamaan.

Vierailija
16/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, miksi miehen nimi+perheineen loukkaa.

Minua ei loukkaa vaikka meille tulee kortti, jossa yhteisenä sukunimenä on mieheni sukunimi vaikka emme ole edes naimisissa.

Eiköhän lähettäjä, kaikkine virheineen (?), ole kuitenkin tarkoittanut hyvää?

Vierailija
17/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin yli 50 joulukorttia enkä tasan jaksa jokaiseen korttiin kirjoittaa joka ikisen perheenjäsenen nimeä erikseen! Jos kortissa lukee Maija Möttönen perheineen, niin eikö se kerro, että kortti on tarkoitettu koko perheelle?????

Vierailija
18/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla kiitollinen että ylipäätään kortit pistin menemään. Harmi, että ei nyt tule tahtomallasi tavalla. Ehkäpä sitä et sitten ansainnutkaan..

Vierailija
19/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata loukkaantua.

Aikaisemmin oli hyvää käytöstä kun merkattiin "Herrasväki Kortinsaaja."

Ja aina se oli miehensukunimi. Ei siinä sen kummemmin eroteltu muuta perhettä.

Kannattaa vain olla iloinen saamistaa korteista. Ne on lähetetty tuomaan hyväämieltä, jos haluttaisiin loukata ei laitettaisi korttia ollenkaan.

Vierailija
20/24 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki 50 korttia lähti, niin aloin jo "lyhentää".. Ehdottomasti kuitenkin se perheineen, onhan se tarkoitettu kaikille ja minusta sopii, jos en miestä ja lapsia tunne ollenkaan, nainen on lapsuusystäväni. Joskus tulee kortteja, ettei ole kuin miehen nimi tai ei ole lapsia mainittu mitenkään, siis sitä perheineen, se on vähän moka..

Mutta hei! Mitenkäs kirjoitetaan, kun naisella on yhdistelmänimi, pitkä, tyyliin Möttönen-Horttanainen, ja mies on Horttanainen.. Kirjoitin vain miehen nimellä, en jaksanut kirjoittaa x Möttönen-Horttanainen ja x Horttanainen. Ja tilanahtauskin tulee, varsinkin jos nimet ovat vaikka Katariina ja Petteri. Mielessä kävi, mitä ystäväni ajattelee, kun hänen sukunimensä on vain puoliksi. Ehkä pitäisi kirjoittaa molemmat. Tai tietysti pitäisi, mutta onko se masentava moka jos ei kirjoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi