Ulosotossa olevan kannattaa muuttaa toiseen maahan ja vaihtaa kansalaisuutta.
Jos velkaa on vähänkin enemmän niin sen maksaminen ei onnistu. Kannattaa siis aloittaa alusta toisessa maassa.
Kommentit (21)
Mites tämä muutto tapahtuisi ja asuminen? Jos siis varallisuus ulosotossa? Ap testaa vain 0 eurolla ulkomaille ja kauan pärjäät.
Ei taida se kansalaisuus joissakin maissa irrota kuitenkaan niin kovin helposti.
Eiköhän siellä ulkomaillakin ole joitakin kriteerejä kansalaisuuden saamiselle.
Yksi satavarma konsti välttyä velkojen maksulta on muuttaa Pohjois-Koreaan. Yksikään velkoja ei tule rahoja hakemaan ikinä koskaan. Tosin elämä on sitten huomattavasti lyhyempi ja kivuliaampi.
Mun veli muutti Espanjaan velkoja pakoon.
Sitten tuli postissa ilmoitus, että velat ulosotetaan Suomessa maksettavasta eläkkeestä.
Vierailija wrote:
Yksi satavarma konsti välttyä velkojen maksulta on muuttaa Pohjois-Koreaan. Yksikään velkoja ei tule rahoja hakemaan ikinä koskaan. Tosin elämä on sitten huomattavasti lyhyempi ja kivuliaampi.
No näin, mutta eipähän tarvitse kitua velkavankeudessa Suomessa. Minä jopa pidän Kimistä...
Vierailija wrote:
Mun veli muutti Espanjaan velkoja pakoon.
Sitten tuli postissa ilmoitus, että velat ulosotetaan Suomessa maksettavasta eläkkeestä.
Tuon nyt olisi tiennyt jo etukäteen tuon eläkkeen ulosoton, ellei olisi niin tyh mä veli. Taidat olla itsekin tyh mä?
Kansalaisuus ei liity ulosottoon millään lailla. Tämä on kerrottu sulle jo aiemminkin monta kertaa. Lisäksi kansalaisuuden saaminen kestää (käsittelyaikoineen) luokkaa 6-12 vuotta, vaatii paikallisen kielen opiskelun ynnä muuta "pientä".
Jos se henkilö ei saa täällä töitä, ei pysty tekemään tai on kipeä, tuskin onnistuu toisessa maassa automaattisesti. Miten saa matkarahat tai paluurahat. Pääsy sinne voi olla hankalaa ja asunnon saanti, saati kansalaisuus. Ellei ole jotain laillisia bisneksiä. Mutta mistä senkin aloittaa, jos kynityllä ei ole rahaa yhtään. Ehkä sukulainen asuu Suomessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No näin, mutta eipähän tarvitse kitua velkavankeudessa Suomessa. Minä jopa pidän Kimistä...
Pidät ihmisiä impulsiivisesti lahtaavasta diktaattorista? No jo on aikoihin eletty!
Vierailija wrote:
Jos se henkilö ei saa täällä töitä, ei pysty tekemään tai on kipeä, tuskin onnistuu toisessa maassa automaattisesti. Miten saa matkarahat tai paluurahat. Pääsy sinne voi olla hankalaa ja asunnon saanti, saati kansalaisuus. Ellei ole jotain laillisia bisneksiä. Mutta mistä senkin aloittaa, jos kynityllä ei ole rahaa yhtään. Ehkä sukulainen asuu Suomessa.
Äiti kyllä lähettää rahaa myös ulkomaille.
Jospa vaan yrittäisit saada asiat kuntoon Suomessa. Täällä sentään ymmärrät kieltä ja saat sossusta apua. Muualla joutuisit kadulle kerjäämään.
Itse pitkään ulkomailla asuneena ja elämää nähneenä voin sanoa että todella harva suomalainen ulosottopummi tulee oikeasti muuttamaan ulkomaille, pärjäämään siellä ja pysymään paossa velkojaan ikuisesti. Nämä haaveilut ovat lähinnä velkapersepummin korvien välissä samalla ja useimmiten yhtä utopistisia kuin ne verkkovalmennukset joissa luvataan että työskentele missä haluat ja tienaa hyvin tai jopa rikastu.
Mene töihin ja maksa velkasi. Nopeaa ratkaisua ei ole.
Vierailija wrote:
Itse pitkään ulkomailla asuneena ja elämää nähneenä voin sanoa että todella harva suomalainen ulosottopummi tulee oikeasti muuttamaan ulkomaille, pärjäämään siellä ja pysymään paossa velkojaan ikuisesti. Nämä haaveilut ovat lähinnä velkapersepummin korvien välissä samalla ja useimmiten yhtä utopistisia kuin ne verkkovalmennukset joissa luvataan että työskentele missä haluat ja tienaa hyvin tai jopa rikastu.
Muuten hyvä neuvo, mutta niitä töitä ei niin vaan saada. Kaikilla ei elämä mene piirustusten mukaan. Soisi ihmisten sisäistävän tämän vähän enemmän..
Vierailija wrote:
Meillä samat. Ulkomaille muuttaminen jo itsessään vaatii varoja, jollei halua asua jossain kadulla. Rahan meno on yllättävää muuttaessa maahan, jossa kaikki on itselle uutta, eikä ole minkäänlaisia tukiverkostoja.
Kyllä ensisijaisesti varmaan kannattaisi vältellä joutumista tuollaiseen tilanteeseen. Jos olet ottanut sen riskin, että saatat velkaantua paljon niin minusta se pitää sitten suoraselkäisesti yrittää hoitaa eikä miettiä miten niitä velkoja pääsee pakoon ettei vaan tarvitse maksaa itseaiheutettua ongelmaa..
Ulosotto seuraa kaikkiin EU maihin suoraan ja moniin muihin maihin paikallisen oikeuden kautta. Kansalaisuus ei vaikuita ulosottoon tai verotukseen, vain asuinpaikka merkitsee. Sitten täällä ulkomailla pitää olla tuloja, kun et saa mitään tukia mistään.
Haaveilua, ja semmoista pikku puljaamista, tuskin sitä velkaakaan joku persaukinen on alunperinkään paljoa saanut.
Toki etelä-suomesta jotkut liikkuu tuonne etelänaapuriin ja pitää itseään jotenkin siellä leivänsyrjässä kiinni. Samaan aikaan on työkkärissä katkeamaton asiakkuus n. vuodesta 1996 ja kelan pienin työmarkkknatuki sieltä. Lisänä pimeät työt täällä ja jotain kaupankäyntiä tutuille. Kait ne sitten laskeskelee, että tämä se on hyvä ja kannattava elämäntyyli.
Mun mielestä nämä jotka kuvittelevat voivansa vain lähteä ulkomaille ovat jotenkin lapsenomaisia ja epärealistisia. Luulen, ettei heistä moni ole koskaan asunut pidempään ulkomailla.
Esimerkiksi EU maihin ei voi paeta ulosottoa, koska ulosotto seuraa. Eli pitäisi lähteä johonkin sellaiseen maahan, jossa on alhainen kynnys päästä kansalaiseksi ja jonne ulosotto ei pääse.
Tälläisiä maita ovat tyyliin Brazilia tai muut enemmän kehitysmaat. Mietin vain, että näissä maissa eivät nämä henkilöt mitään tukia saa. Miten he kuvittelevat siellä pärjäävän? Paikat ovat täynnä varkaita ja jengejä, miten he aikovat siellä pärjätä ja vielä saada töitä ilman, että heitä hyväksikäytetään? Puhumatta siitä, etteivät osaa paikallista kieltäkään edes.
Tiedän yhden youtubettajan joka kai lähti ensiksi pakoon velkaa muihin kehitysmaihin, mutta syy miksi hän siellä selvisi on koska hänellä on TODELLA karismaattinen persoona, sekä on isokokoinen (pitkä ja leveä, ei lihava) mies, jolle moni ei uskalla uhkailla.
Opimme tämän Grand Designs suomesta.