Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄKEIJUT VKO 22**

28.05.2009 |

Vielä kerran testaan, saadaanko meille viikon 22 pino aikaseksi!!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaampa et tuleeko tämä perille... Toissapäivänä kirjoittelin, mutta en saanut tallennettua... Minullaki vauva todella alhaalla, ollu jo viikosta 36 asti, mutta uskompa et vielä saa tovin odotella syntymistä, vaikkakin supistelee välillä ihan kipeestikki, mut niin harvakseltaan ja viime lääkärin käynnillä ei ollu kohdunsuu muuttunut yhtään... Malttamattomina täällä kylläkin jo odotellaan. Lapsillakin loppu koulu ja eskari niin nyt olis jo hyvä aika syntyä :) Ja tämä närästys on tympeetä, innolla oottelen et pääsen tästä närästyksestä ja saa taas juoda limsaa ja syödä kirpeitä karkkeja ja paljon muuta mitä ei oikein tällähetkellä voi syödä. Mullaki jalkapohjat kipeenä, ollu jo parivkoa, johtuu turvotuksesta... ja vielä lopuks onnea jo vauvansa saanneille ja onnea myöskin tuoreelle avioparille :)

minnaht09 LA 4.6. vko 39+2

Vierailija
42/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja makoilee tuulettimen alla et-lehteä selaten, ei mee hyvin mulla :oD tottapuhuen en oikein osaa olla tekemättä mitään ja tuossa makoillessa se mummon et-lehti oli eka käteen tarttunu luettava. (ko. lehti tullu lehtikassissa, täällä vaihdellaan innokkaasti lehtiä naapureiden kesken)

Huhkin tuossa Rakkaani kanssa lasten uima-altaaseen vettä, oli siinä ihan tekemistä kun altaaseen ois mahtunu 720litraa vodaa (tosin ei laitettu niin täyteen) ja me kannettiin sitä kahdestaan 10 litran ämpäreillä :o) sitpä joutikin huilille, alkoi supistella vaihteeks aika ikävästi... mistä johtunee kun kunnon suppailujen jälkeen ei meinaa kärsiä nousta istumaan, tulee alavatsa ja alapää kovin helläksi???

Ne lakkiaiset on vieläkin käymättä, eiköhän täs vielä kerkiä... ärsytti kovasti kun näin hirveesti vaivaa päivällä olleen lakitustilaisuuden takia (=lähdin tahdonvoimalla vaikkei ois jaksanukaan matkustaa, ja lisäksi oli junnun päikkäriaika)ja sit lakitus jäi kuiteskin näkemättä. No, mies jäi "isojen tyttöjen" kans sinne kattomaan mut mun tuli paha mieli jo siitä kun joutui jättämään auton n. 300metrin päähän lakituspaikasta, pieni jäi sinne kuumaan nukkumaan ja sit kun linksutin epämukavine kenkineni (=jalat turvoksissa, ei oikein mikään kenkä istu jalkaan mut crockseillakaan ei kehtaa juhlamekon kans mihinkään lakituspaikalle ontua) niin totesin että herra siunaa kun on tunkkanen ilma eikä YHTÄÄN ISTUMAPAIKKAA VAPAANA! Jätin sit muun perheen sinne huohottamaan ja käpsin takaisin autolle...ja kävin pikapyrähdyksenä kaupasta hakemassa mansikoita joita sit mutustelin autossa ovi auki ja naputtelin kännykän sudokuita. Hyvin meni se tunti ootellessa, pikkuinen sai nukuttua ja toiset sit tuli voipuneena lakitustilaisuudesta...hihih, oikeestaan ehkä parempi näin :-D

Nauttikaamme lämmöstä, oi miten sitä viime talvena paleltiin!!!!!

t. tonttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tällaiset on sivut nyt..ei kai auta kun totutella=)

Huh hellettä todellakin...ja huomenna lupas lämpötilan kolmeen kymppiin!!!Kääks! Olen tänään polttanut jo nahkani karrelle..heh, innnostuin ehkä vähän liikaa! Toivottavasti kärsii huomenkin makoilla auringossa. Masu, joka on lähimpänä taivasta on ihan punainen..eihän sitä tietenkään aurinkoa ottaessaan huomannu..toivottavasti vauvalla ei ole ollu tuskaista!

Meillekin olis sattunu nyt yhet yo-juhlat, mut suosiolla jätin väliin..en tosiaan jaksanu tän mahan ja näitten turvotusten päälle keksimään mitään käärittävää..ja kengät, ei puhettakaan et mitkään juhlakengät menis jalkaan..tai ainakin puoli jalkapöytää pursuaa yli laitojen! Ja kaverit vielä kehtaa sanoa et ihana kun sulle on tullu vaan tuo pelkkä masu!!? Joopa joo..paino noussu kohta 20kg!!

Mulla on kans ollu painon nousun myötä aikamoista jalkapohja kipuilua..varsinkin kun on liikkeessä enemmän. Kantapäissä tuntuu välillä oikein pistävä kipu. Taivaallista kun rakas mieheni hieroo jalkapohjani melkein joka ilta.

Neuvolassa oli kaikki ok..painoarvioon saatiin lähete..aika saatiinkin jo ensi perjantaille. Saa nähdä millainen möhkäle siellä majailee=)

Mulla kans ollu nyt muutama vähän parempi päivä..vaikka välillä jo tuntu että supisteli ja kirraili aika kovastikkin ja olo oli tosi etova. Nyt olen taas nukkunutkin pari yötä havahtumatta..jännä miten vaihtelee. Maha on kylläjo aika järkyttävän kokoinen..oikeen sellanen viime hetken pullahdus on kyllä tapahtunu. Ei oikein keksi enää mitä päällensä laittaisi, ettei nyt näyttäs ihan mursulta. ei nyt ihmisten ilmoilla viiti noissa miehen vaatteissa kulkea=)

Jep, taidan lähteäsuihkuun ja syventyä lukemaan 9-kk lehteä!

Sinniäinen 37+2 ainakin=)

Vierailija
44/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanurista on nämä sivut. no nytpä on hyvä tilaisuus taas siirtyä taka alalle täältä odotuspuolelta (eli pois käytännössä kokonaan vauva.fi sivuilta).

Muksu:

nyt viikon ikäinen ja voi hyvin. sylittelyä ja isoon maailmaan tutustumista harrastellaan :)

hyvin on ottanut syntymäpainonsa kiinni.

Kyynelkanava ei ole tainnut aueta vielä kovin hyvin kun oikea silmä rähmii mutta putsaillaan ahkerasti. napatynkä on melkein irti :)

helposti on muksun tarpeet tyydytettävissä ja helposti äitikin ymmärtää mitä on vaille.

ensimmäinen kylpy venähti muutamalla päivällä yli sen mitä oli tarkoitus mutta eilen illalla tuli sekin sitten tehtyä ja muksu tykkäsi kovin olla vedessä.. pois tuleminen ei ollutkaan enää sitten niin kivaa

mä:

tikit läksi keskiviikkona häpyhuulesta (kirveli niin maan pirusti) ja sekin on jo ummessa ihan hyvin. energiaa löytyy kumman paljon meikäläisestä vaikka yö unet lyhkäseksi ovat jääneetkin.

maito ei vain näyttänyt nousevan niinkuin odotin ja pumppaamisesta rinnanpäät hellänä. ehkä voisi auttaa jos pojan pistäisi hommiin. harmittaa vain kun jaksaa hetken imeä hyvin ja sitten väsähtää unissa syömiseksi.

no mutta nyt siirryn taka-alalle ja toivotan kaikille nyyttinsä saaneille voimia ja vauvan tuoksuista helppoa arkea. nyyttiänsä vielä odottaville sanon että paljon voimaa ja jaksamista odottamiseen ja synnytykseen.

käyn kyllä vielä lukemassa siihen asti kun kaikki ovat poksahtaneet. että se viimeinenkin kesis sitten saa laittaa nimensä listaan :)

Pluu, Ukko, Muksu 1 viikko ja isoveikka melkein 5v.

PAI PAI kaikille!

Vierailija
45/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä ehtinyt testata toimiiko mun tunnarit joten kirjoitan tällä kertaa vierailijana.

Eli täältä Satakunnan keskussairaalasta kirjoittelen. Pikku prinsessamme syntyi maanantain ja tiistain välisenä yönä eli 26.5. klo 02.30 ja täällä sairaalassa oleillaan edelleen. Mulla oli käynnistysaika maanantaille 25.5. vauvan suuren kokoarvion (4,3 kg) vuoksi. No, ei se ihan niin iso sitten ollut, mutta lähellä kyllä: 4190g ja pituus 54 cm. Ihan hyvä siis että lopppujen lopuksi käynnistettiin, ettei päässyt kasvamaan enää isommaksi. Tänään piti alunperin päästä kotiin, koska tuo ensisynnnyttäjän 4 vuorokautta sairaalassa tuli täyteen, mutta vähän tuli nyt takapakkia, kun bilirupiiniarvot on viimeiset pari päivää vauvala ollut koholla, ja näyttivät tänään olevn edelleen nousussa, joten voi olla että vauveli joutuu vielä valokaappiin, jotta arvot saadaan laskemaan. Katsotaan nyt miten käy. Muuten vauva on terve ja supersuloinen yms!!!

Synnytyksestä sen verran (tämän voi lukea myös synnytystä pelkäävät henkilöt)että kaikki meni aivan loistavasti ja ihan turhaan pelkäsin koko synnytystä. Käynnistys aloitettiin maanantaina 25.5. heti aamusta (sain kapselin kohdunsuulle) ja eka kapseli ei aiheuttanut mitään muuta kuin ärtymystä. Toisen kapselin sain 4 h myöhemmin ja se alkoi aiheuttaa hieman tuntemuksia silloin kun oli liikkeellä/käveli. Mies lähti sairaalasta klo 20 kun todettiin ettei kolmaskaan päivän aikana laitettu kapseli tuntunut tehoavan ja itse jäin sairaalaan odottelemaan aamua. No, meni tunti miehen kotiinlähdöstä ja alkoi järkyttävä selkäsärky. En tajunnut, että kyseessä oli lähestyvä synnytys ennen kuin klo 23 meni äkkiä lapsivedet. Siitä alkoikin sitten meikäläisen synnytys. Lapsvettä tuli aivan törkeän paljon ja koko matkan synnytyssaliin, ja supistukset alkoivat välittömästi lapsiveden mentyä. Mies ehti onneksi mukaan, kun mua lähdettin saman tien kärräämään saliin. Supistukset tulivat nimittäin heti parin minuutin välein. Salissa todettiin, että olen 3 cm auki ja sain epiduraalin ja ilokaasua siihen asti kunnes epiduraali alkoi vaikuttamaan. Epiduraalin vaikutus oli taivaallinen ja sain sinä aikana kerättyä voimia, kun odoteltiin, että paikat aukeaa. Meni alle tunti ja olin täysin auki ja sain alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 15 minuuttia ja ei sattunut. vauva oli niin nopeasti ulkona, etten oikein edes ehtinyt tajuamaan että vauva olikin jo yhtäkkiä siinä meidän edessä.Jälkeiset tuli melkein heti vauvan perään. koko synnytys kesti yhteensä 3 h 30 min ja tämä siis laskettu lapsivesien menosta jälkeisten syntymiseen. Kokemus oli sanoinkuvaamattoman hieno, en vieläkään voi käsittää, että kaikki meni niin hyvin ja nyt meillä on aivan ihana tytär tuhisemassa.

Nyt pitää lopettaa, että ehtii nukkua hiukan ennen kuin vauva herää syömään.

fanny81 ja salamatkustaja joka ei kylläkään enää ole salainen

ps. kirjoittelen lisää kun pääsemme pois täältä sairaalasta

Vierailija
46/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, ompas ollut päivä! Suojaisalla pihalla oli päivän mittaan niin kuuma, ettei meidän ipanat suostuneet edes olemaan ulkona, vaan kömpivät sisälle... :D

Tonttis: Meille on siis syntymässä kolmas tenava kolmen vuoden sisällä. Voinet kuvitella, että ihmiset uskaltavat ihan suoraan epäillä vauva olevan vahinko ja niin päpin pois... :P Ja ystävä manasi aikoinaan samaa hommaa; heillä kun on viis muksua suht tasaisesti 2-3v:n ikäeroilla niin viidennen raskauden alussa sukulaisnainen oli tokaissut, että "te ette sitten koskaan ole oppineet tuota ehkäisyä käyttämään"... Ihmiset vaan osaa olla tolloja!!!

Kelläs se oli se selkä särki? Kävitkö lääkäriltä hakemassa apuja? Meinaan vaan kun olishan niitä tehokkaita ja turvallisia särkylääkkeitä olemassa, mut ovat reseptin takana...

( . ) Ihme kyllä, sormukset lähtee edelleen sormesta vaikka turvotukset alkaa olla jo ihan huomattavia (vaikken vielä vesityynyjen päällä varsinaisesti kävelekään, ni sormin painamalla nilkkoihin jää ihan kivat kolot...

Onko muuten kellään tullut suonikohjuja tai hämähäkkiluomia raskauden aikana? Mulla on noita viimeksi mainittuja molemmissa nilkoissa ja mietin, et millähän niitä aletaan syksymmällä hoitamaan...

No mutta. Kun ei mulla oikeastaan asiaakaan ollu (riemastuin vaan toimivista tunnuksistani), ni taidan jatkaa jäätelön syöntiä (vaikka seki kyllä närästää...) ja laatuaikaa lasten jo nukkuessa...

Luuk@ 36+1

Vierailija
47/57 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeisestä synnytyskertomuksesta sai virheellisen kuvan synnytyksen alusta, kun kirjoitin että mua lähdttiin heti lapsivesien mentyä kärräämään synnytyssaliin.todellisuudess tuo heti on hieman suhteellinen käsite, eli meni siinä tietysti hetki ennen kuin päästiin saliin. Mutta varsinainen synnytysalissa vietetty aika oli lyhyt (olin varautunut johonkin 12 tuntiin...) ja ei siis tuo synnytyksen kokonaiskestoaikakaan 3 h 30 min lapsivesien menosta jälkeisten syntymiseen mikään pitkä aika ollut mun mielestä kokonaisuudessaan.Ei se siltä ainakaan tuntunut.

Fanny81

Vierailija
48/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon onnea Fanny81!!!!

Todella hienoa, että kokemus on käynnistyksestä huolimatta ollut noin positiivinen! Vauvantuoksua!

Luuk@

49/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

50/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan saa sitä meidän listaa tänne laitettua vaikka kuin oon yrittänyt!!

ONNEA fanny81 tytsyn syntymisen johdosta:))

51/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä näköjään viestitkään tule kokonaisina...argh...

nyt valmistautumaan appivanhempien kyläilyyn!!

Anneh 36+0

Vierailija
52/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄKEIJUT 2009 Suunniteltu sektio 5.6.09Suunniteltu sektio 12.6.09

Vierailija
53/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄKEIJUT 2009 Suunniteltu sektio 5.6.09 Suunniteltu sektio 12.6.09

Vierailija
54/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄKEIJUT 2009 Suunniteltu sektio 5.6.09Suunniteltu sektio 12.6.09

Vierailija
55/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pikaisesti ilmoitan, että meille syntyi tiistaina 26.5. poika (3068 g ja 48 cm pipo 35 cm) käynnistyksellä. Synnytyksen kokonaiskestoksi merkittiin 1 h 4 min, josta 50 min oli eka vaihe, ponnistus 5 min ja jälkeiset 9 min. En ehtinyt saada mitään kivunlievitystä (jos ei lämpötyynyä lasketa mukaan). Synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä mieli, sillä ehkä hetkellinen KOVA kipu on kuitenkin parempi kuin pitkitetty kipu ;). Synnytyksestä olen toipunut mielestäni tosi hyvin. Pientä repeämää tuli, mutta ei mitään pahempaa (kätilö veikkaili, että olisin revennyt pahemmin nopeasti edenneen synnytyksen johdosta, mutta hyvä näin).

Perjantaina päästiin kotiin ja että elämä on IHANAA!

Tsemppiä mahakkaille ja onnittelut nyyttinsä jo lunastaneille.

Fay ja pikku-ukko 5 vrk ja isosisko 2 v 1 pv

Vierailija
56/57 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti sulta kysymäni, et miksi käynnistys? Ja millä viikoilla sut sit käynnistettiin?

Yritänpä minäki aikani kuluksi liittää tuota meidän listaa, vaikkakin on vanhanlainen ja synnyttäneet puuttuu ihan kokonaan!!! Jos nyt sattuis, et se näkyy tuossa, niin Anneh päivitteletkö tuosta sit eteenpäin...?

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Pluu/LA 4.6.09/HYVINKÄÄN SAIRAALA

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

m_maitoparta/LA 6.6.09/TAMMISAARI

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Tari/LA 9.6.09/KYS

Fanny81/LA 9.6.09/Satakunnan keskussairaala

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KÄTILÖOPISTO

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KÄTILÖOPISTO

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAMMALA

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KÄTILÖOPISTO

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYVINKÄÄ??

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEINÄJOKI

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/Satks

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KÄTILÖOPISTO?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KÄTILÖOPISTO

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

Sirunen/LA 27.6.09/ PK-SEUTU

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KÄTILÖOPISTO

BabyBumb/LA 29.6.09/KÄTILÖOPISTO

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

Noh. Nyt joutaa jo unelle, raskas päivä helteessä takana ja huominen ei pk-seudulla tainnut olla yhtään helpompi...

Luuk@ ja Oiva 36+2

Vierailija
57/57 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun en avannut uutta viikkopinoa, mut mä tässä nousin jo pari tuntia sitten mietiskelemään jotta pitäisköhän lähtee kohti jyväskylää: supistelee aika prkl:sti, heräsin siihen.... (ekat kipeet luulin tokkurassa että nään vaan synnytysunia :o)) aamullahan mun pitäis sinne soitella muutoinkin seiskan jälkeen että oisko mulle tilaa kontrolliin -enpä taiakaan ootella sinne asti vaan lähenpä kohta suurempia kyselemättä :o) otettava kuiteskin huomioon että kärsin sit istua sen reilun tunnin autossa suppareineni... ei kai ne mua enää mihinkään odottelemaan lähetä. No, laskettu päivä oiskin tänää joten nyt jännäämään onko tytynen näin täsmällinen :o)

iloista alkavaa viikkoa ja tervetuloa "meidän kuulle"

t. tonttis