**KESÄKEIJUT VKO 22**
Vielä kerran testaan, saadaanko meille viikon 22 pino aikaseksi!!
Kommentit (57)
Tuli sitten hätäpäissäni kirjoitettua teidän viikko pinoon kun mun piti heinähattuihin kirjoittaa!! Joten anteeksi sekaannus!!
Mukavaa loppu odotusta kaikille!!
anskur
Eipä näytä minunkaan ikivanhoilla tunnuksilla enää sisään pääsevän. Olen rekisteröitymiseni tehnyt joskus 5 v sitten ja nippa nappa pääsin sisään viime uudistusten jälkeen. Nyt en sitten näköjään ollenkaan. Enkä kyllä aio rekisteröityä uudelleen. Jos tänne ei voi vierailijana kirjoittaa niin jätän sitten koko kirjoittelun. Joka tapauksessa kirjoitteluni vähenee nyt kun esikoinen jää kesälomille.
Äitipolilla käyty. Masuasukin tämän hetkinen paino arviolta 3,6-3,66 kg. Napavirtaukset hyvät ja lapsivettäkin riittävästi (ilmeisesti koska ei kumpaakaan kommentoinut). Kohdunsuun tilannetta ei sitten edes tarkastanut kun ei halunnut mennä synnytystä käynnistelemään sitä kautta. Ja muutenkaan ei siis syytä tässä vaiheessa käynnistää. Eli nyt sitten vain odotellaan että käynnistyisi itsekseen. Noin 2 vk päästä on joka tapauksessa KYS käynti edessä jos ei ole syntynyt ennen sitä. Eli vaappuminen jatkuu ja kovasti toivon että nuo ennustusten mukaiset helteet eivät tänne tulisi.
Nyt pojan kanssa pihalle.
Heinäminkki + kaveri rv 38+4
Minuakaan ei huolita kirjautuun sivuille eli olen sitten vierailija...Raivostuttavaa!!!
Eilen oli neuvola, siellä kaikki ok. Sf-mitta oli pienentynyt 1-2cm:llä, mutta johtuu tod.näk. vauvan laskeutumisesta (pää ei enää juuri liikkunut tuolla alhaalla). Lapsivettä tuntui ainakin terkan mielestä olevan ihan hyvin. Kokoarvioksi antoi nyt noin 3kg. toivottavasti ei ainakaan yli mene, kun laskettuun aikaankin on vielä 2.5 viikkoa...
Muuten multa on kaikki merkit ja kivut häipyny jonnekin. Yönkin nukuin tosi hyvin...En tiedä sitten johtuuko siitä että oon ollu kotosalla ja ottanu vähän rauhallisemmin. Esikoinenkin on ollut tiistaista lähtien mun vanhempien kanssa Tukholman reissulla niin että mulla on ollu ihana rauha puuhailla mitä vaan:) Varsinkin kun keskiviikkona sain lopulta kaikki rästijutut opiskeluiden puolesta tehtyä!
Nyt täytyy mennä testaan mahdunko vielä keväällä ostamaani tunikamekkoon, kun huomenna olis serkun yo-juhlat. Jos en, niin täytyy varmaan menä verkkareilla:)
Hippiainen rv 37+1
Joo vierailijaksi näköjään jouduin. Ei oo tullut mulle sähköpostiin mitään viestiä uudesta salasanasta. :(
Tänä aamuna oli neuvola ja tässä kuulumiset sieltä.
29.5.2009 rv 35+3
Painoa:-156/vk. Ihan hyvä,että ei oo tullut lisää. :)
RR:117/70 Pulssi 100
Pissa:---
Sf: 31,5
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Sydänäänet:++140
Liikkeet: ++
Eli kaikki oli hyvin. Sf mitta sama,kun viime kerralla,mutta vauva oli jo laskeutunut. Oon sen itekki tuntenut,kun välillä kävellessä vihlasee alapäästä. :)
Edelleen ne vauvan vaatteet oottaa pesijää ja kaukalo. Millon sitä sais aikaseksi laitettua ne,että ei tuu kiire.
Eipä meille mitään ihmeempää.
Tänään kävin viimesen kerran hakemassa eskarilaisen. On se ihana,kun alkaa kesäloma niin loppuu tuo kuskaus.
T.sasa79+masuasukki 35+3
Saas nähä koska näihin uusiin sivuihin tottuu,tuntuu tökkivän jonkun verran.
Onnittelut kaikille jo nyytin saaneille,ihanaa :)
Eilen oli neuvola ja muuten kaikki jees,paitti proteiinit oli siinä hilkun että olis plussalla että tänään kävin sitten labrassa pissanäytteet viemässä ja otettiin samalla maksa-arvot ja sappihapot kun on jalkoja kutitellut aikalailla. Turvotus jaloissa on vaan lisääntyny ja eikä laske millään...
Tässä kanssa varrotaan koska tulis lähtö synnytykseen. mitään merkkejä ei ole vielä mutta eihän sitä koskaan tiedä :)
Meevi: menetkös Ahvenistolle sitten? Hokasin meinaan että mainitsin Hämeenlinnan :) Ties vaikka samaan aikaan oltais mestoilla :)
Jahas,taidaan painua takas ulos hommeloihin ja nauttimaan auringosta :)
Pipatti (rv 37 ja jotain)
Meillä saman kokoiset vaavit masussa ja samat hommelit ollut muutenkin,ei syytä käynnistellä vaikka mä riutunut viikko tolkulla jo näissä suppareissa,kohdunsuu ihan kypsä ja käyrille tasaisia suppareita,mut ei kun mee vaan kotiin oottaan käynnistymistä,viikon päästä perjantaina laitetaan vauhtia synnytykseen ellei sitä ennen synny.Kyllä keljutti ihan kakosella.
Mä valitin sähköpostin kautta kun en päässyt omilla tunniksilla sisään enään,ensin laittoivat vastauksen että oletko kokeillut sähköpostiosoitteella? Kun sivustolle kirjaudutaan nykyisin sillä.Mut en saanut toimimaan silti,sitten tulikin vastaus et oli jotain bittihäiriötä ollut ja sen takia ei toiminut ja sen kun korjasivat niin pääsin omilla tunnuksilla sisään.Joten laittakaa ihmeessä sähkistä meneen tonne.
Tari rv 38+6
Kiva, että täällä on samaan paikkaan joku muukin menossa synnyttämään! :) Luulin, että oon ainoa Hämeenlinnaan menijä. Siis Hämeenlinnan keskussairaalaan menen synnyttämään. Mikä tuo Ahvenisto sitten on...? Muutin tänne Forssan kupeeseen, Tammelaan, tuossa vuosi sitten, joten en noista systeemeistä tiedä sen kummemmin. Mut laitettiin Hämeenlinnan keskussairaalaan automaattisesti.. :P
Alkaa hieman tukala olo jo olemaan. Jalkapohjat tuli heti kipeeks ku siivos, painaa sen verran tuo masu. Ja selkä kipeeks kans.. :/ Myös vaikee istua ja kumartua, kun pikkuinen on laskeutunut jo täysin alas. Mutta mies sanoi, että viikon päästä olis parempi synnyttää, kun nyt on niin hyvät kelitkin.. :D Haha. Mä olisin kyllä jo valmis luovuttamaan tän mahan kaa taistelun. Nyt on sitten siivottukin, ja keittiöremppa lähes valmis. Myös kaukalo on pesty valmiiks.. :) Joten kohta saakin jo pikkuinen tupsahtaa valmistelujen puolesta! ;)
Hyvää viikonloppua kaikille! Mä lähren syömään ja nostan nää jalat ylös ku särkee..
-Meevi ja Juniori 39+4 (huh, viimeisiä viedään...)-
Mä en edes vaivaudu kokeilemaan mun tunnuksia, kerran ei tunnu teilläkään toimimaan. Ihan kamalilta tuntuu uudet sivut.. Ja merkitkin tuntuu olevan jotenkin kortilla..
Osaako joku teistä perustaa jonnekin muualle jonkun suljetun yhteisön? Kun käsittääkseni sellainenkin on mahdollista. Sillain saatais taas jatkaa vaivattomammin tätä kirjottelua.
Omia kuulumisia sen verran, että vauva nukkuu ja syö hyvin. Mukavalta tää vauva elämä tuntuu ja ah niin kevyeltä verrattuna siihen suureen mahaan, jonka kanssa teistä osa joutuu vielä hetken olemaan, tsemppiä siis helteisiin! Ja meistä tuli tänään ihan "oikea" perhe, kun käytiin miehen kanssa maistraatissa sanomassa tahdon. Tarkoitus oli juhlia ilman vauvaa, siis vatsan kanssa, mutta pikkumies tahtoi ilmeisesti niihin juhliin mukaan :)
Nooh, eipä taas muuta. Voikaahan hyvin keijut!
maitoparta ja Soma 8 vrk
ja sulhoa myös! Myötätuulta yhteiselle taipaleelle ja ihanaa vauva-aikaa!
Pakko ihan heti narista näistä sivuista, en yhtään tykkää tosta keskustelujen etusivusta ja viestit muutenkin jotenkin hankalia lukea..
Mulle muuten oli lähetetty uus salasana sähköpostiin.
No, toivottavasti nää tästä vielä paranee ja kaikki jaksaa koittaa kirjotella, kamalaahan se olis jos tässä vaiheessa loputkin tippuis pois kun ei sivut toimi.
No, mutta sitten muihin juttuihin,
m_maitoparralle kovasti onnea naimisiin menon johdosta, mun pitikin kysellä että ehdittekö ennen nyytin syntymää mutta ehditkin ensin kertomaan =)
Emmariina77:lle kirjoittelinkin tossa jo aiemmin, mutta jos et sitä ehtinyt lukea niin mietin täällä vaan että kumpihan meistä saa nyytin ensimmäisenä kainaloon, ja myös että ollaankohan me loppukuisten kanssa täällä odottamassa vielä heinäkuullakin =)
Nyt taidan raahata tän turvonneen kroppani sohvalle, oon tänään ollut shoppailemassa, ja sen todellakin tuntee nilkoissa.
Koittakaahan jaksaa kirjoitella.
Ruu ja masuasukki 38+1
kunnes lähetin sähköpostia tuonne palveluun ja johan alkoi pelittämään. Kannattaa siis laittaa postia! Älkää nyt sentään luovuttako kirjoittelemista, kun jo näin pitkälle ollaan päästy ;-) Oudoilta nämä sivut kyllä tuntuvat, mutta kaippa näihin tottuu samallalailla kun kaikkiin muihinkin päivittyviin palvelimiin..kunhan vähän aikaa kirjoittelee.
m_maitoparralle onnittelut naimisiinmenosta!
Ja hippiäiselle onnittelut koulujuttujen valmistumisesta! Mä oon aika kade..mulla kun tuota hommaa riittää varmasti gradun kanssa siihen asti kunnes mahan asukki päättää ulos tulla. Tänään oli kyllä pitkästä aikaa tehokas draivi päällä ja hommat eteni. Jos samalla tavalla olisi jaksanut joka päivä paahtaa, niin graduhan olisi jo valmis..Noh, kun papu vielä ensiviikon malttaisi pysyä mahassa, niin alkaisi hommat oleen jo paremmassa jamassa.
Olossa ei ole tapahtunut mitään sitten viime kerran. Papu on jatkanut myllerrystä ja vihlailuja vanhaan malliin. Supistuksia ei kummemmin ole kuulunut ;-) joten merkkien puolesta näyttäisi ettei lähtö synnyttämään vielä kovin lähellä ole.
Hyvät viikonloput kaikille!
Helmi ja papu 37+2
niin vierailijaksi näköjään oli heittänyt kesken keskustelun..noh jospa nää alkais pikkuhiljaa pelittämään! Tökkihän se isommillakin organisaatioilla sivujen muutos ;-) (lue sampo pankki)!
Helmi
nuo kun ei toimineet kun ryhmään liityin, joten jouduin kijautumaan uudelleen.. eli säihkysilmä = helmi! Vähän kyllä nyt menee sekaisin tämä touhu!
Moi taas tunnuksettomana...
Onnea tuoreelle rouvalle (ja tietenki miehelleki) m_maitoparta!
Mä laitoin ton palautesivun kautta viesstiä toimimattomuudesta jo eilen, mut en oo saanu mitään vastausta... Mut jos maanantaina vaikka soittais tonne...
Pikagalluppina kyselenki, et onko nyt niin, että ne jotka on lehden tilaajia, ovat nyt ensi alkuun saaneet ne tunnukset mailiinsa...? Mulle kun ei tällä hetkellä tule ko. painotalon yhtään lehteä kotiin, ni ajattelin vaan, et johtuisko palvelun hitaus kohdallani ehkä siitä... Miten lie...
( . ) Neuvola oli siis tänään -- sekä mulla, et tolla 1v3kk:lla. Mun vatsan sisäinen asukkini on laskeutunut t o d e l l a alas. Th kehotti hankkimaan tukivyön, jos tuntuu, etten pääse kävelemään... (samainen tätihän ehdotti kodinhoitajan tilaammista kaupungilta, et saan arjen pyritettyä noiden kahden tenavan ja tän mahan kanssa... ~heh~)
Kaikki arvot ok, painoa tulee ja sf oli kasvanu sentillä (nyt 32) edelliskerrasta... Kerroin tädille, et ollaan menossa pohjanmaalle vauvan vaatteita hakemaan ja lomailemaan... Seuraava käynti oliski sit vasta rv 38+, jolloin terkan mielestä mä voin hyvinki olla synnyttäny. Kerroin kyllä, etten ole ajatellu jakaantua ennen heinäkuun alkua, ni tätiä meinas huvittaa... Oli sitä mieltä, et tää tyyppi voi näin ajoissa laskeutuneena hyvinki päätyä maailmaan vähän ennen la:ta.
No mutta. Pitää alkaa ompelemaan verhoja nyt ko pojat on nukkumassa ja isännän passitin hakemaan mulle roskaruokaa... :D
Älkää nyt luovuttako näiden sivujen kanssa! Edellinen päivitys tehtiin mun edellisen raskauden aikana ja silloinki sivut tökki ja jumi ja teki vaikka mitä, mut siitä selvittiin ja me ollaan helmien kanssa nyt tuolla taaperopuolella menossa!!!!
Yhteyksin,
Luuk@ ja Oiva 36+0
Ilmassa aika napakoita suppareita mut loppuvat sit vähitellen. Eilen supisteli neljä tuntia putkeen ja väliä oli 4-7min. Eipähän se vielä, kunhan mua kokeilee.
Lapsukaiseni saattelin äsken koulutaksiin, meni tokaria hakemaan. Tuntuipa jotenkin kaihoisalta! Päivän ohjelmaan kuuluisi myös miehen siskon lakkiaiset mut olen vähän kahden vaiheilla: on vähän "kipee olo" noiden suppareiden takia, ei oo vaatteita ja siellä juhlissa on lauma "epämiellyttäviä ihmisiä" (=ihmisiä jotka ovat arvostelleet perhettäni mulle päin naamaa mm. sanoin "ei pidä hankkia lapsia jos ei niitä pysty hoitamaan" ja "te oottekin saanu niin paljon lyhyessä ajassa") suomennan suluissa olevia lausahduksia sen verran että eipä tullu mieleen lapsia hankkiessa että puoliso sairastuu kuolemanvakavasti puhumattakaan jälkimmäisestä lauseesta että siitä kuultaa mielestäni vahingonilo siitä että mies sairastui. Toisaalta nuo juhlat on once in the lifetime joten kai sinne ois raahauduttava -jos menis iltateelle, ei kai siellä silloin enää niin paljoo sakkia olis...
Maanantaina laskettu. Pitää soittaa aamu-7 jälkeen onko osastolla tilaa mulle, meinasvat puhkasta kalvot "turvallisuussyistä". (Vauva siis alhaalla, paikat auennu ja kypsyny, mut lasketaan syöksysynnyttäjäksi ja matkaa se 80kilsaa) Eli meiän papu syntynee alkuviikosta :o) on muuten hyvin epätodellinen olo koko synnytyksen suhteen...välillä mietin onko musta enää äidiksi kun en jaksa touhottaa tulokkaan takia, kärsiiköhän se siitä :o/ Puolisolla alkanu olla melkoisia mielialan vaihteiluita, johtunee sytostaateista, ja sitäkin mietin että "pärjäänkö" sen kanssa synnytyssalissa vai oisko parempi mennä yksin. Kun aina välillä iskee sellanen "MIKS AINA MINÄ"-olo, mulle saa tehä ja sanoo mitä hyvänsä ja mun pitää vaan hymyillä.
Kunhan tässä taas mietiskelen syvällisiä :o) iloista helleviikonloppua kaikille!
t. tonttis ja papu
Hei kaikille!
On tosiaan tökkivät sivut ja paljon harmia ja ärsytystä. Itselläni kävi niin, että koitin kirjautua tunnuksillani niin samantien tuli ilmoitus, että uusi salasana lähetetty ja sillä pääsikin sitten sisään.
Onnittelut kaikille jotka jo ihanat pienet pakettinsa ovat saaneet ja yhdelle joka jo Tahdon-ehti myös sanoa :) Olen ihan onneton nimien, saati sitten nimimerkkien kanssa :D
täällä oli lääkärineuvola torstaina, ja vahvaksi veikkaukseksi sanoi, että kaveri tulee kyllä ennen laskettua aikaa (22.6) ulos, paikat on sen verran pehmenneet ja hyvin on alhaalla ja kiinnittynyt. Ei enää suositellut mitään pitkiä reissujakaan. Tuli ihan sellanen apua-fiilis ja heti sen jälkeen sellanen jes-fiilis :)Painoarvio syntymähetkellä kuulemma 3500-4000 hui!
Eilen oli sitten tutustuminen naistenklinikalle, siellä tuli ehkä ensimmäinen jännitys synnytyksen suhteen, mutta koitan tässä puskea sitä pois mielestä :)
Muuten kuulumisia, vatsa ei ole laskeutunut alas ollenkaan ja kuulemma lantion ja kohdun muoto on sellanen ettei tule laskeutumaankaan. Mulla on vauvan pylly ihan ylhäällä ja terävänä vaikka onkin jo ihan laskeutunut alas. Hassua fysiikkaa :) Lääkäri sano, että ei tosiaan kaikilla se maha valahdakaan alas ollenkaan. Ihan kiva näin.
Viikko sitten hajosi selkä aivan kokonaan parvekekalusteita öljytessä, en pystynyt nousemaan enkä oikein liikkumaankaan. Mies kuunteli itkua ja siirteli paikasta toiseen ja nosti ja puki ja milloin mitäkin. Onneksi alkoi sitten päivä päivältä vähän helpottaa, tukivyönkin sain muutaman päivän viiveellä, mutta en sitä ehtinyt kamalasti kokeilla kun alkaa jo olla suht normaalia tää liikkuminen, onneksi! epätoivo kyllä meinas iskeä kun apteekki tarjosi tähänkin vaivaan vaan panadolia ja lämpöhaudetta :D "anteeksi, mulla irtos pää, oisko kipulääkettä" "no, sulle ois tätä panadolia" :D
Tästä kun pääsin niin eilen sitten kompastuin ulkona niin pahasti, että toinen polvi on nyt sitten turvoksissa :( ja vuorostaan sen takia liikkuminen hankalaa, mikäköhän ihmeen karma tässä pukkaa :D Onneksi ei tosiaan masuun osunut tuo kaatuminen, kyllä sitä niin vaistomaisesti suojelee. Pelästyin kyllä niin että silmät kostui.
Mutta näin täällä, koitetaan jaksaa sivujen kanssa, olisi ikävä lakata lukemasta kuulumisia tässä vaiheessa..
Sirunen ja alivuokralainen 36+5
Kiitos onnitteluista!
Luin vihdoin sen viikon kuulumisia, kun oltiin synnärillä ja vanhoja juttuja nyt kommentoin pikkasen..
Oli puhetta synnytyksessä syömisestä ja juomisesta sekä peräruiskeesta. Omia kokemuksia: Mulla oli sairas nälkä kun päästiin sairaalaan, aamupalasta kun oli jo pikkasen aikaa. Supparit ei olleet kipeitä ja tulivat harvakseltaan, joten pystyin hyvin syömään päivällisen, vaikka synnytys olikin jo käynnissä. Istuminen vaan oli hankalaa, joten söin kuljeskellen ympäriinsä. Koko synnytyksen ajan join vuorotellen vettä ja mehua (mehukattia oli tarjolla sairaalan puolesta). Suosittelen lämpimästi juomista, sillä vessassa joutui käymään tunnin välein ja rakon tyhjennys teki todella hyvää!
Peräruiskeen olisin saanut, jos olisin halunnut synnyttää ammeeseen (jossa siis lilluin monta tuntia), mutta en halunnut jäädä veteen loppuvaiheessa. Kävin kakallakin muutaman kerran synnytyksen aikana ja mietin silloin, kuinka paljon voi punkea, ettei punge vahingossa vauvaa ulos :) no, se oli turha pelko! Tiedän, että kakkaa tuli myös ponnistusvaiheessa, sillä kätilö sitä välillä pyyhki, mutta en kokenut sitä yhtään omituisena tai kamalana, ainoastaan luonnollisena. Enkä sitä sitä paitsi edes tuntenut, näin vain kun kätilö sen teki.
Anneh: Ei siis koskaan keretty sinne sormusostoksille, ensi viikolla sitten vauvan kanssa. Mutta kengät löyty, ne vaan jäi nyt tyhjänpantiksi, sillä häätkin jäivät väliin :) Ja kengät on pikkasen liian isot, nyt kun turvotus on vähän hellittänyt.. Mitäs pidit äitiyspakkauksesta?
Emmariina77: Nauti Tammisaaresta, se on vielä ihanampi paikka mitä luulin! Kätilöt on mahtavia. Tules heti sitten kertomaan kuinka meni ja kenen avustuksella synnytit :)
Voi sirunen tota sun selkää, ei kuullosta yhtään mukavalta. Ja onneksi satutit polven etkä mahaa.
Aurinkoista viikonlopun jatkoa!
maitoparta ja Soma 9 vrk
tonttikselle piti sanomani, että tsemppiä maanantaihin! Ja jestas teidän sukulaisia, tai niitä ihmisiä jotka tollain ajattelee..
maitoparta
että se kirjoittaja oli sitten
Anneh...(senkin jätti sitten pois tosta noin vaan.....)