Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin jäädä kotiin hoitamaan lastani vanhempainvapaan jälkeen mutta ei

Vierailija
19.05.2009 |

Mä aina ihmettelen näitä, ei ole varaa äitejä. Itse olen 9 vuotta ollut kotiäitinä, ja koskaan en ole miettinyt onko varaa. Pärjätty on aina. Miehen tulotkaan eivät päätä huimaa. Parhaimmillaan olleet 2500e/kk ja sillä on elätetty koko perhe, maksettu asuntolainaa, autolainaa ja maksettu kaikki muut laskut. Nyt olen äitiyslomalla, mies työttömänä. Tulot ovat yhteensä 1900e, ja nyttenkin pärjäämme viiden lapsen kanssa ja maksamme edelleen asuntolainaa. Miten ei muka voi olla varaa jäädä kotiin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisän, elatusmaksun, asumistuen. Joten ei ole siitä kiinni etteikö olisi varaa.

eli ei siinä ole miehen palkkaa, tai 1900e! Siis ilmeisesti ei ole miestä, tokihan tuo nyt kaksistaan onnistuis!

Vierailija
22/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti, ennen kuin äitiysloma loppui. Minulle jäi kaksi lasta. Mies kieltäytyi neuvottelemasta elatusavusta. Senhän saa sitten kunnalta, 112 e per lapsi. Sitten kodinhoidontuki. No ne ei yhteensäkään vielä riittäneet edes asumiskuluihin. Kun kolmellakympillä korotettu lapsilisä laskettiin päälle, niin sitten saatiin jo asunto maksettua. Mutta kas, lapsille olisi pitänyt olla myös ruokaa ja vaatteita.

Töihin menin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen yh:na, sain toki elatustuen,lapsilisät yh korotettuna ja asumistuen, sossusta en saanut mitään ja kyllä me pärjättiin, vaikka rahaa ei ollutkaan ostella kokoajan jotain uutta ja kivaa. Katto päänpäällä ja ruokaa kaapissa, niin kaikki on silloin hyvin :) ei pidä haalia kaikkia ylimääräisiä menoja niin pärjää.

Vierailija
24/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti teilataan jos jollain ei kerta kaikkiaan ole varaa jäädä kotihoidontuen turvin kotiin. Hoh-hoijaa. Ei itsellänikään ollut varaa jäädä, pakko oli laittaa lapsi hoitoon >1v ja mennä itse töihin, yh minäkin. (ei, minulla ei ole asuntolainaa yms) Asumistuki ei olisi lähellekään riittänyt vuokraan ja lapsilisä + elarit olisivat menneet kokonaan vuokranmaksuun. Milläs sit ois eletty? Toimeentulotukeakaan ei olisi saatu koska minulla oli työpaikka odottamassa. Joten hieman avarkatseisuutta ihmiset!! Elämäntilanteita kun on niin monia!

Vierailija
25/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai yhdestä lapsestaan siis kunnan elatusavun, kotihoidontuen ja siihen sen tuloista riippuvan lisän, lapsilisän ja asumistuen. Aika reilusti oli enemmän kuin tuo 300 euroa.

Meillä on pärjätty myös, mutta minulla onkin mies, jolla on palkkatuloja.

Mutta en pysty keksimään tilannetta, missä pitäisi pärjätä tuolla pelkällä kotihoidontuella.

Vierailija
26/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vie oikeuteen lapsi. Hänelle ei yleensä ole tuloja joten oikeusapu on maksuton! Saat myös asumistukea jos tulosi on niin huonot. Älä siis valehtele että oli pakko mennä töihin, et vaan halunnut jäädä kotiin!

Mies lähti, ennen kuin äitiysloma loppui. Minulle jäi kaksi lasta. Mies kieltäytyi neuvottelemasta elatusavusta. Senhän saa sitten kunnalta, 112 e per lapsi. Sitten kodinhoidontuki. No ne ei yhteensäkään vielä riittäneet edes asumiskuluihin. Kun kolmellakympillä korotettu lapsilisä laskettiin päälle, niin sitten saatiin jo asunto maksettua. Mutta kas, lapsille olisi pitänyt olla myös ruokaa ja vaatteita.

Töihin menin.

Vierailija
27/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä mitään. Toinen valinta olisi voinut olla siirtää tuota muutamalla vuodella eteenpäin, ja hoitaa lapset pidempään kotona.

ja on siinä kiinni täyspäiväisesti. Vie luonnollisesti aikansa, ennenkuin tuottoa alkaa tulemaan. Ei hän kotona lorvi.

Jos hänellä ei kerran joka tapauksessa ole töitä, niin miksi sinä et voi mennä töihin ihan hyvällä omallatunnolla, kun lapsi on kotona isän kanssa?

Minä en ole ap. Bruttotuloni yli 4000, joilla olen elättänyt kolmihenkistä (nyt ´nelihenkinen) perhettäni viimeiset puoli vuotta yksin. Mies on yrittäjä, jonka firma kaatui laman vuoksi. Olenko siis valinnut vääränlaisen miehen? Kyllä minäkin äitiysloman jälkeen haluaisin jäädä vielä kotiin, mutta perheemme ei pärjää edes äitiyslomarahoillani, ellei mies saa hommaa taas pyörimään.

Vierailija
28/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloinhan tulee kuva että hän ei tiedä saavansa muutakin rahaa. Tietenkään kaikki eivät pärjää kaikilla saamillakaan rahoilla, mutta ovat ne joka tapauksessa paljon enemmän kuin 300 e kuussa. Ei kukaan saa vain sitä kotihoidontukea.

Vierailija
29/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai vahinko vauvan 20 vuotiaana. Isä lähti heti kun kuuli raskaudesta.

Hyvin tuo pärjäsi 3 vuotta kotona lapsen kanssa. Sai kotihoidontuen,lapsilisän,elatusavun ja toimeentulotuen soskusta. Sosku maksoi myös kaikki lääkäri ja lääkekulut, sähkölaskut yms.

Ei sitä rahaa hirveästi ollut ,mutta ruokaan ja vaatteisiin riitti oikein hyvin sekä pieneen ylimääräiseenkin. Eli jos vaikka tivoli tuli kaupunkiin pystyi lapsen sinne viemään yms.

Minun mielestäni toimeentulotuki on juuri tuollaisia tilanteita varten!

Vierailija
30/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan tuli laskettua ja itkettyä se, ettei kotiin ollut varaa jäädä.

Mitä elatusmaksuihin tulee, lastenvalvojan avulla päädyttiin näihin ratkaisuihin. Niin kauan kuin et ole seisonut minun saappaissani, et tiedä tilanteita etkä ihmisiä.

Älä jumalauta tule noin heppoisilla perusteilla sanomaan minulle elämäni kipeimmästä ratkaisusta, että valehtelen.

Vierailija
31/31 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa nettona 1600€/kk ja meillä on 5 lasta. Lapsilisät on oiva apu, ilman niitä ois kyllä tiukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi