Mäkkärin ruokien lausuminen?
Miten lausut esim. Caesar Snack McWrap, Quarter Pounde with Cheese tai Filet-O-Fish?
Minä en ole tilannut mäkkäristä ikinä mitään erikoista, koska en osaa lausua niitä. Alkaa tympiä syödä pelkästään tuplajuustoja ja kananugetteja. Big macin ja Mcfeastin osaan/kehtaan just ja just tilata. :( Nyt houkuttaisi toi uutuus hamppari New York Beef Classic.
Kommentit (107)
Caesar Snack McWrap, Quarter Pounde with Cheese tai Filet-O-Fish
Kaesar snak mäk rap, Kuater pounte vit heese ja villet O vis ja koka kola mukaan, kiitos!
Mä olen ollut Usassa vaihtarina ja senkin jälkeenopiskellut ulkomailla ja tehnyt töitä kansainvälisessä firmassa. Ja lausun mäkinateioisen nimet ihan miten ssattuu. Keskellä suomenkielatä lausetta en viitsi lausua englantia kovin täydellisesti joten tilaan sujuvasti fiistin, elmakon, nyyjorkin tai mitä nyt milloinkin.
Onpa ihan helvetin vaikeaa :D Ja ihan pitää jättää ostamattakin jonkun lausumisongelman takia, voi luoja :D eiköhän ne työntekijät ymmärrä jo parista sanasta.......
Miten lausut esim. Caesar Snack McWrap, Quarter Pounde with Cheese tai Filet-O-Fish
Kaesar snäk mäkwräp, kwardr paund with ziis, filee ou fish, tai ihan vaan filee o fish. TAI sitten "SE FILET... MIKÄ LIE OLIKAAN"
Huåh.
Yleensä menee näin:
K: moikka!
A: --
K: mitäs laitetaan?
A: no öö.. pistä se mitä mainostitte telkkarissakin..
K: ahaa.. oliko se "kuupee" vai "mäkfiist"?
A: (hermostuu) no vitustako mä tiiän!! Viisysiviis makso! Laita nyt jotain!"
K: Se oli varmaan tämä "kuupee"...laitanko ateriana?
A: joojoo (edelleen ärtyneenä)
K: millä juomalla?
A: pepsimax.
K: meillä ei ole valikoimassa pepsimaxia, kävisikö cocacolatsero?
A:no vittu ihan sama
K: eli kuupeeateria kokakolatserolla, viisysiviis.
A: eiku normikola ilman jäitä!
K: aha ok, pienihetki, korjataan..
----------
Näin tää yleisimmin menee. Eli turhaan stressaat ap : D
T. Entinen mägärin kassa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:28"]
Minä en ole tilannut mäkkäristä ikinä mitään erikoista, koska en osaa lausua niitä. Alkaa tympiä
[/quote]
Opettele, herranjumala. Saatanan urpo!
[/quote]
Olen kotona yrittänyt sanoa näitä ääneen, mutta en saa sitä kuulostamaan järkevältä, joten mielummin jätän tilaamatta kun menen nolaamaan itseni. Mutta täällä ketjussa on ollut ihan hyviä vinkkejä tohon lausumiseen. Lähden heti tilaamaan kun osaan omasta mielestäni lausua tuotteiden nimet niin etten joudu häpeämään ja myyjä ymmärtää varmasti ekalla kertaa, eikä pyydä toistamaan.
AP
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:31"]
Ei voi olla noin vaikeata. :D Etkö opiskellut englantia koulussa? [/quote]
Tietysti opiskelin englantia ja sain numeroksi 9. En ole silti ikinä osannut lausua oikein mitään. Olis kyllä hyvä jos saisi numerolla tilattua. En vaan kehtaa mennä sinne sönköttämään.
AP[/quote]
Käsittämätöntä muuten, aiheen vierestä, että voi saada kiitettävän jos ei osaa lausua eikä uskalla puhua - minkä takia tähän ei kiinnitetä huomiota? oon niin tyytyväinen että meillä oli aikoinaan enkunmaikka joka tosiaan huolehti myös tosta oikein lausumisen opetuksesta (80-luvulla).
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:26"]
Ootko kokeillu el-maco hampparia tai Grande el maco isompaan nälkään? Lausutaan krande el mako
[/quote]
El mako junior hampparin olen joskus syönyt. Nyt ei ole enää listalla mitään makoja. :(
AP
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:26"]
Ootko kokeillu el-maco hampparia tai Grande el maco isompaan nälkään? Lausutaan krande el mako
[/quote]
El mako junior hampparin olen joskus syönyt. Nyt ei ole enää listalla mitään makoja. :(
AP
[/quote]
Eikun olipas Kasvis ja Chicken El Maco McWrap. Voikohan ton tilata ihan vaan sanomalla kanatortilla :D
AP
Miten lausut esim. Caesar Snack McWrap, Quarter Pounde with Cheese tai
Siizar Snäk MäkWräp, Kvaarter Paundei with Ziis
Nyy jook Biif Kläsik
Failet ou fish
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"]KEESSAR ei SEESSAR
[/quote]
Äää! Väärin! Se on seeeeeeesssar.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:21"]KEESSAR ei SEESSAR [/quote] Äää! Väärin! Se on seeeeeeesssar.
[/quote]
Oikeasti se on SiiiiissöR
Hyvvee päivee! Mie ottasin keessar snäkki äm see räpin ja miun ukkolle kuatter pounte vit heese ja miun kissalle vilet oo vis!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:22"]
McFlurry on vaikein :(
[/quote]
äm see flurri / mäkflari
http://www.hesburger.fi/tuotteet/kampanjat/sriracha-hampurilainen
Onneksi hese sentään myöntää että nimi on vähän hankala.
AP
Mäk fiist, nyy jork biif, mäk wräp, dabl el mako, ziken tsiis nagets