Mäkkärin ruokien lausuminen?
Miten lausut esim. Caesar Snack McWrap, Quarter Pounde with Cheese tai Filet-O-Fish?
Minä en ole tilannut mäkkäristä ikinä mitään erikoista, koska en osaa lausua niitä. Alkaa tympiä syödä pelkästään tuplajuustoja ja kananugetteja. Big macin ja Mcfeastin osaan/kehtaan just ja just tilata. :( Nyt houkuttaisi toi uutuus hamppari New York Beef Classic.
Kommentit (107)
Ei voi olla noin vaikeata. :D Etkö opiskellut englantia koulussa? Mutta riittää varmaan että sanot sinne päin, kyllä ne ymmärtää. Tai sitten kysyy jos ei ymmärrä. Rohkeasti vain! Ja joissain niissä on jotkut numerotkin jos muistan oikein?
Ja ton New York Beef Classicin voit lausua Nyy jork biif klassik. Varmasti tajuaa. :D t. 2
noista voi sanoa vaikka pikkuwrappi, quupee ja kala. kyllä se henkilökunta ymmärtää, kuullut miljoona versiota..
Mä kävin pari kk sitten lasten kans mäkkärissä ja tilasin: "3 happy meal ateriaa". Että mua hävetti jälkeenpäin. :D
ja jos et halua yrittää tota new yorkia, sanot vaan että toi iso kampanjahampurilainen ;)
terkuin vitonen
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:31"]
Ei voi olla noin vaikeata. :D Etkö opiskellut englantia koulussa? Mutta riittää varmaan että sanot sinne päin, kyllä ne ymmärtää. Tai sitten kysyy jos ei ymmärrä. Rohkeasti vain! Ja joissain niissä on jotkut numerotkin jos muistan oikein?
[/quote]
Tietysti opiskelin englantia ja sain numeroksi 9. En ole silti ikinä osannut lausua oikein mitään. Olis kyllä hyvä jos saisi numerolla tilattua. En vaan kehtaa mennä sinne sönköttämään.
AP
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:35"]
ja jos et halua yrittää tota new yorkia, sanot vaan että toi iso kampanjahampurilainen ;)
terkuin vitonen
[/quote]
Sitä minäkin ajattelin että kun ei ole nyt kun 1 kampanjahampurilainen niin silleen se tilaus onnistus. :)
AP
Miten jotkut ihmiset kehtaa edes elää, jos joka asia hävettää? Selitäpä ap nyt, mitä helvetin hävettävää on lausua vieraskielisiä nimiä ihan niin hyvin kuin osaa? Mitä sä luulet että tapahtuu jos menee vähän väärin? Kassaneiti alkaa huutonauraa ja osoitella sormella, laittaa tilauksesi suorana youtubeen?
Oletteko te oikeasti noin avuttomia, että ventovieraiden ajatukset estää tilaamassa jossain pihtiputaan essolla ihan sitä pikaruokaa mitä mieli tekee?!
New Yorkin voit varmaan lausua myös suomalaisittain Nyki. Tai sitten tilaat "Teillä on se kampanjahampurilainen?" Jolloin myyjä vastaa "Kyllä, New York Beef Classic.". Johon sinä toteat "Sellainen ateriana Fantalla, kiitos."
Helvetin alemmuuskompleksiset. Itse lausun juuri niin kuin itse haluan. Se on myyjän ongelma jos ymmärrä, ei asiakkaan. Tehkööt suomenkieliset menyt jos eivät ymmärrä suomalaisten puhetta. M24
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:31"]
[/quote]
Tietysti opiskelin englantia ja sain numeroksi 9. En ole silti ikinä osannut lausua oikein mitään. Olis kyllä hyvä jos saisi numerolla tilattua. En vaan kehtaa mennä sinne sönköttämään.
AP
[/quote]
Siis itse olen 15v ja minulla ei olisi mitään ongelmaa ääntää noita..:D No tottakai kaikki on hyviä eri asioissa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:39"]
Miten jotkut ihmiset kehtaa edes elää, jos joka asia hävettää? Selitäpä ap nyt, mitä helvetin hävettävää on lausua vieraskielisiä nimiä ihan niin hyvin kuin osaa? Mitä sä luulet että tapahtuu jos menee vähän väärin? Kassaneiti alkaa huutonauraa ja osoitella sormella, laittaa tilauksesi suorana youtubeen?
Oletteko te oikeasti noin avuttomia, että ventovieraiden ajatukset estää tilaamassa jossain pihtiputaan essolla ihan sitä pikaruokaa mitä mieli tekee?!
[/quote]
Mikään muu asia ei mua hävetä yhtä paljon kun vaikeiden sanojen lausuminen, en halua kuulostaa vammaiselta, sönköttää tai joutua toistelemaan myyjälle mitä oikein yritin sanoa.
Asioita jotka eivät hävetä:
-kysyä kaupassa apua
-olla alasti parvekkeella
-mennä juttelemaan tuntemattomalle
-paskoa, vaikka miesystävä on kotona
...enpä keksi mikä muu suht normaali asia hävettäisi kun tuo lausuminen.
AP
Sano vaikka että: " ottaisin tuon kamppisateria mikä se nyt olikaan mihin tulee sitä ja tätä.." kyllä kassa auttaa sit :)
oon ollu 4 vuotta Mäkkärissä töissä (nyt vuoropäälikkönä opintojen ohella) ja oon kuullu tuhansia eri lausuntatyyliä, onpa joskus kirjoitettu paperillekin, kun on ollut ns. kielimuuri. Älä ressaa etukäteen tai varsinkaan murehdi jälkikäteen!
Onhan tuo aika ahdistavaa! Sanon itse Nyy Joork Biif Klässik, mutta tuntuu kauhealta kun tietää että kassaneitiä huvittaa lausumiseni.
Hehe mulla on vähän sama. Sanon vaan QP. Tai sitten tilaan "fiisti- aterian" :D
Kokeile etsiä esim youtubesta mäkkärin mainoksia suomeksi tai englanniksi ja kuuntele, miten ruokien nimet lausutaan :)