Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkahoitaja pilasi varpaankynteni! Vinkkejä miten niitä voisi hoitaa??

Vierailija
12.05.2009 |

Olin eilen jalkahoitajalla joka leikkasi isovarpaideni kynnet aivan liian lyhyiksi ja vielä pyöristi kulmat, niin että kynnet taatusti kasvavat sisään kynsivalliin ja aiheuttavat taas kivuliaan tulehduksen niin kuin monesti aikaisemmin! Olin juuri kipeiden isovarpaankynsien takia vuosia sitten ensimmäistä kertaa jalkahoitajalla, joka sanoi ettei kynsiä ikinä saa leikata liian lyhyiksi eikä pyöristää. Niitä neuvoja kun noudatin niin kipeät kynnet eivät vaivanneet.

Nyt olin eri jalkahoitajalla, joka siis leikkasi isovarpaankynnet niin lyhyiksi että verinahka paistaa alta! En huomannut sitä heti, mutta illalla suihkussa tuntui että varpaat kirvelee, jolloin huomasin mitä jalkahoitaja oli tehnyt. Tänään on kävely ollut tuskaista kun toisessa peukkuvarpaassa on jo kynsivalli kipeä.

Ärsyttää ja harmittaa, luulin että hoitaja oli ammattilainen! Onko mitään keinoa millä kynnen kasvun kynsivalliin saisi ehkäistyä? Muistan jostain lukeneeni että kynnen alle voi laittaa jotain joka ohjaa kynttä kasvamaan irti kynsivallista, pitääkö se paikkansa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen lausunto toiselta jalkahoitajalta. Tuskin tuollaisella edes oikeaa pätevyyttä on.

Vierailija
42/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niihin apukeinoihin. Mulla tuli (ihan omasta syystä, kun leikkasin kynnen huonosti) just toiseen isovarpaaseen kynsivallin (tuskaisa) tulehdus, joten keinot on tuoreessa muistissa. Kokeilin seuraavia:

- liottelin/suihkuttelin varvasta aamuin illoin

- suihkun jälkeen, kun kynsi on vähän pehmeä, niin laitoin ainetta (kokeilin kolmea: normaali desinfiointiaine, vetyperoksidi ja teepuuöljy)

- sitten tungin ihan ohuen pumpulista pyöritellyn suikaleen kynnen ja kynsivallin väliin pitämään ne erillään toisistaan

- aluksi en saanut tulehdusta hallintaan, varvas märki pumpulista huolimatta, ja kokeilin yhtenä päivänä pumpulin sijaan laittaa nestemäistä laastaria (suihkutettavaa) sinne väliin - se tuntui ainakin katkaisevan märkimisen, seuraavana päivänä laitoin taas pumpulia

Inhottava juttu :-( Mulla kynsivallin paraneminen kesti noin viikon. Ja olin enimmäkseen paljain jaloin ja kotona, onnistui, kun olen äitiyslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkojaan hoitanut--karmea näky. lisäksi turvoksissa...mikä mahtaa olla paino???

ei ne jalat kaikkea kestä....

mutta siis,et ole kyllä hoitanut jalkojasi aikoihin,miten helvetissä ne voi olla muuten noin rujot??

vaikka käytkin jalkahoitajalla,ei se riitä! sinun pitää ITSEKKIN huolehtia niistä,ja hygieniastasi.

Vierailija
44/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 voisi opetella lukemaan. Ap sanoi olevansa raskaana, eipa siin paljon taivu varpaita hoitamaan.

Ja miten ihmeessa tasta on tullut ap:n vika??? Kyllahan nyt sokea idioottikin huomaa, etta nuo varpaankynnet on leikattu aivan liian lyhkasiksi.

Ja toivon, etta te, jotka puolustelette tuota jalkahoitajaa, niin alkaa nyt lapsienne varpaankynsia liian lyhkasiksi leikatko.

Jos ap on linjoilla, niin tilaa nyt aika laakarille. Jos varpaat tulehtuvat, niin tarvitset antibioottikuurin. Ja ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Vierailija
45/45 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hain siis enemmänkin sellaista perinteistä jalkahoitoa kovettumien poistoineen kuin mitään pedikyyriä.

Minulla on ollut todella paljon kovettumia kantapäissä ja päkiöissä, varpaissa, kun ei ollut tullut hoidettua jalkoja niin kovin hyvin lasten ollessa pieniä.

Luin jostain että raspaus ei olisi hyväksi vaan että rasvaus auttaisi - ja voilá, niinpä auttoikin!

Ostin Erisanin käsivoidetta (valkoinen purkki, vihreä kansi) ja laitan aina suikun jälkeen ja sukat päälle, kaikki kovettumat ovat hävinneet. Joitain kk siinä kyllä taisi mennä, mutta toimii siis tosiaan.

Ap:lle tsemppiä, valita oikeasti huonosta hoidosta/palvelusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän