Jalkahoitaja pilasi varpaankynteni! Vinkkejä miten niitä voisi hoitaa??
Olin eilen jalkahoitajalla joka leikkasi isovarpaideni kynnet aivan liian lyhyiksi ja vielä pyöristi kulmat, niin että kynnet taatusti kasvavat sisään kynsivalliin ja aiheuttavat taas kivuliaan tulehduksen niin kuin monesti aikaisemmin! Olin juuri kipeiden isovarpaankynsien takia vuosia sitten ensimmäistä kertaa jalkahoitajalla, joka sanoi ettei kynsiä ikinä saa leikata liian lyhyiksi eikä pyöristää. Niitä neuvoja kun noudatin niin kipeät kynnet eivät vaivanneet.
Nyt olin eri jalkahoitajalla, joka siis leikkasi isovarpaankynnet niin lyhyiksi että verinahka paistaa alta! En huomannut sitä heti, mutta illalla suihkussa tuntui että varpaat kirvelee, jolloin huomasin mitä jalkahoitaja oli tehnyt. Tänään on kävely ollut tuskaista kun toisessa peukkuvarpaassa on jo kynsivalli kipeä.
Ärsyttää ja harmittaa, luulin että hoitaja oli ammattilainen! Onko mitään keinoa millä kynnen kasvun kynsivalliin saisi ehkäistyä? Muistan jostain lukeneeni että kynnen alle voi laittaa jotain joka ohjaa kynttä kasvamaan irti kynsivallista, pitääkö se paikkansa?
Kommentit (45)
Eikä minusta ole pyöristetty liikaa. Kynsilakkaa sen sijaan näyttäisi olevan vähän siellä sun täällä.
ihan amatööri ja idiootti ollu asialla näköjään sulla. suosittelisin että käyt siellä jalkahoitajalla ja laitat sen maksamaan nuo liuskat ja kaikki muutkin mitä nyt saatat joutua maksamaan väärän hoidon takia.
Kiitos vaan sille jonka mielestä varpaat ovat muutenkin rumat, omasta mielestäni mulla on ihan kauniit varpaat silloin kun ovat hoidetut. :)
Olen raskaana ja kahden pienen lapsen äiti joten itsellä ei ole kovin paljon aikaa varpaita hoidella kotona, sen takia välillä on luksusta päästä jalkahoitoon ammattilaiselle(?).
Soitin hoitajalle tänään (en pääse sinne käymään koska ei ole lapsenvahtia), hän oli tosi tyly ja sanoi aina leikkaavansa kynnet noin lyhyiksi!! Sanoin että viime yönä oli vähän tuskaa nukkuakin kivun takia, ja sanoin että pelkään että varpaat tulehtuvat (toinen varvas on jo nyt kuumottavan tuntuinen). Hoitaja totesi siihen että "tuskin ne nyt mitään tulehtuu". Ei mitään pahoitteluja eikä muuta.
Soitin toiselle, oikeasti asiansa osaavalle jalkahoitajalle, joka kauhisteli tilannetta ja antoi pari vinkkiä ja pyysi soittamaan uudelleen jos kipu ei helpota.
Sille joka epäili vedätystä, kyllä ne varpaat tossa kuvassa olivat tosiaan ihan vastahoidetut. Jalkahoitaja kyllä viilasi niitä leikkaamisen jälkeen. Kynsinauhoja ei todellakaan näköjään hoitanut, mutta siihen en hoitotilanteessa huomannut kiinnittää huomiota, kun noita omia varpaita ei oikein nykyään kovin läheltä pääse katselemaan... :) Sitä hiukan ihmettelin kun olen tottunut siihen että jalkahoitaja viilaa kynnet (ja ehkä kynsinauhatkin?) sellasella koneella, tämä hoitaja teki koko hoidon käsin.
Kynsilakat on ihan suhruiset varmaan sen takia koska lakka ei ollut vielä kuivunut kunnolla kun laitoin sukat jalkaan. Sinänsä kumma koska lakkaamisesta oli kyllä kulunut vähän aikaa, ehkä lakka oli vanhaa ja kuivui siksi hitaasti? Tekisi kovasti mieli lakata kynnet uudelleen mutta ei nyt tule mieleenkään laittaa kynsilakanpoistoainetta lähellekään kynsiä, kirvely olisi varmaan helvetillinen!!
t. ap
mummojen jalkahoitaja ja kauneushoitolassa tehty jalkahoito ovat täysin eri asia.
Kosmetologi hoitaa myös kynsinauhat ja lakkaa kunnolla. Jalkojenhoitaja hoitaa ensi sijaisesti känsiä ja tulehtuneita kynsiä.
halpa hoito, halvin mitä löysin oli 38 e täällä päin. kaikki muut kalliimpia. itse menen pe ja maksaa 52 e.
on kyllä karseen näköiset jalat, just sen näköiset ku ei ois koskaan käyny jalkahoitajalla...
vaadit rahat takas!
Vaikkakin varmaan oikeasti myös tosi kipeät, sillä onhan nuo kynnet leikattu hirmuisen lyhyiksi. Mutta söpöt nuo varpaat ovat, ainakin omiini verrattuna. Minulla on järkyttävän iso isovarvas muihin varpaisiin verrattuna...
noin 50 e. Ei tulis mieleenkään mennä jonnekin mummojen jalkahoitajalle....
Kosmetologi hoitaa myös kynsinauhat ja lakkaa kunnolla. Jalkojenhoitaja hoitaa ensi sijaisesti känsiä ja tulehtuneita kynsiä.
mutta eipä ollut tästä jalkahoitajasta mitään hyötyä, koska kynnet olivat hyvässä kunnossa (=ei tulehtuneet) ja nyt varmasti tulehtuvat... Sovin erikseen jalkahoitajan kanssa että jos/kun jaloissa ei ole kovin paljon hoitamista niin lakkaa sitten myös kynnet (sitä sinänsä en varsinaisesti kaivannut). Kovettumat hoiti pois ihan kiitettävästi, ainakin mitä nyt itse olen pystynyt arvioimaan. Toisessa jalassa oli hiukan känsää mutta sille ei kai pahemmin tehnyt mitään.
Mutta eikö jokaisen jalkahoitajan pitäisi osata leikata kynnet niin ettei verinahka näy????
ap
se jalkojen raspaaminen on vähän jäänyt... Kyllä itse lakkaan kynteni, se kovettumien hoito oli se mitä tällä kertaa kaipasin.
Ei tulis mieleenkään mennä jonnekin mummojen jalkahoitajalle....
Kyllä noita jalkahoitoja suunnilleen tuolla hinnalla saa juuri tuollaisista kotihoitoloista missä minäkin kävin.
t. ap
jalkahoitola? jos siis menee firmaan jonka nimi ja osaaminen on jalkahoitola niin onko se silloin mummojen hoitola????
jalkahoitola? jos siis menee firmaan jonka nimi ja osaaminen on jalkahoitola niin onko se silloin mummojen hoitola????
ja pappojen hoitolat antavat alennusta eläkeläisille ja esim sokeritautisille kaupunki kustantaa ilmaisia jalkahoitoja juuri näissä mummohoitoloissa.
ja pappojen hoitolat antavat alennusta eläkeläisille ja esim sokeritautisille kaupunki kustantaa ilmaisia jalkahoitoja juuri näissä mummohoitoloissa.
mutta hain siis enemmänkin sellaista perinteistä jalkahoitoa kovettumien poistoineen kuin mitään pedikyyriä.
Aikaisemmin tosin olen ollut "mummohoidoissa" (joihin ei mm. lakkaus kuulunut), kyllä silloin on kynsinauhatkin hoidettu ja kynttä viilattu päältä tasaiseksi jne.
Kotihoitolaan menin ensinnäkin hinnan takia ja toiseksi sen takia että ko. hoitaja sattui olemaan tässä ihan lähellä.
Rahoja en vaatinut takaisin, en vaan jotenkin osannut kun hoitaja oli niin tyly kun hänelle soitin. Tiedän että olisi pitänyt mutta olen niin huono tälläisissa valittamisasioissa.
t. ap
Aivan järkyttävä lopputulos!! Ei varpaat saa tuolta hoidon jälkeen näyttää. Eikä olla kipeät missään nimessä. Vaadi korvausta ehdottomasti!
mutta suht keskellä Espoota.
En oikein tiedä miten alkaisin vaatimaan rahoja takaisin, kun hoitaja kuulosti puhelimessa vähän siltä että vika on minussa, että hän on leikannut kynnet niinkuin kuuluu... Tuntui siltä ettei hoitaja oikein uskonut että varpaat voivat olla kipeät, enkä tosiaan nyt pääse näyttämään varpaitani ko. hoitajalle. :(
t. ap
Siis apua!! Ei voi olla totta, etta joku jalkahoitaja leikkaa noin lyhkaseksi kynnet! Siis ei kamala, ma naen varmaan painajaisia noista kynsista.
Ja siis mulla on aivan jarkyttavan arat varpaankynnet, joten kaikki sympatiat ap:n puolella! Ala valita noita idiooteista, jotka tanne kirjoittelee, ei kaikki voi ymmartaa miten hel..tin kipeet tulehtuneet varpaankynnet on!
Ja meinasin ehdottaa, etta haet heti antibioottikuurin. Mutta onnistuuko, kun olet raskaana?
Jalkahoidossa olekkaan tarkoitus silitellä kynsiä hienoksi. Hoitajalla käy suurimmaksi osaksi vanhuksia jotka HALUAVAT että kynnet leikataan oikein lyhyiksi ettei tarvitse joka viikko käydä.
jalkojenhoitaja vai mikä mahtaa olla ammattinimike, leikkaa diabetestä sairastavien vanhusten varpaankynnet, niin että veri tirskuu. Ja sitten niitä hoidetaan jälkeenpäin vuosi ennenkuin paranevat... Eipä asiakas enää mene hälle jalkahoitoon...