Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita Helsinki City Runiin osallistuvia?

Vierailija
09.05.2009 |

Mitkä on fiilikset ja mikä on aikatavoite? Aika kurja sää juuri nyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälleni... Olin ajatellut juoksucapreja ja liivi sekä kevyen kevyt juoksutakki.

Aikatavoite on se 3h. Olen vasta aloittanut harrastuksen ja itsekseni juoksen aamuisin vaan 5 kilsaa kerralla noin 3-4 kertaa viikossa.

t. mami

Vierailija
2/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa juoksua sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ja vettä tulee kun Esterin sieltä, mutta ei haittaa. Minä osallistun N35-sarjaan ja aikatavoitetta ei varsinaisesti ole. Luulen ajan menevän johonkin 1.40 tietämille. Ihan ilosella fiiliksellä vaan ja kunnon tuuletukset sitten Stadionilla... "Nähdään kolmelta!" Ja tsemiä!

Vierailija
4/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt ensimmäistä kertaa aion juosta "yksin", eli siis en rinnakkain kaverin kanssa ja mulla on myös aikatavoite (2h 15min). Jännittää jotenkin todella paljon. :)

Mitä syötte nyt ennen juoksua?

ap

Vierailija
5/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HCM on vasta elokuussa.

Vierailija
6/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten treenaat nopeutta.

t. mami

Vierailija
7/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siellä edes kokomaratonia, ekaa kertaa osallistun. Kertokaa kokemuksia, jotka aiemmin juosseet.

Vierailija
8/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi syön puuroa ja raejuustoa. Otan omenan mukaan ja syön noin 30 min ennen tapahtuman. Kaikilla pisteillä juon vettä ja urheilujuomaa. Täytyy nyt vielä juoda vettä, en halua juoda kauheeasti ennen kilpailun.

t. mami

Vierailija
9/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen täällä vielä. Mun aika"tavoite" perustuu siis ihan aiempiin juostuihin puolikkaisiin. Aika on sinänsä aika kova, mutta olen harrastanut pitkän matkan juoksua koko ikäni ja tonne 20-vuotiaaksi ihan SM-tasolla (siis ikuisuus sitten). Nyt olen asunut 3 vuotta ulkomailla ja olen täällä Suomessa vain käymässä, mutta tämä sattui sopivasti aikatauluun. Siksi kysynkin, millainen juoksu? Itse harjoittelen 5 päivänä viikossa, juoksua kolmena-neljänä (lyhyitä lenkkejä välillä) ja muuten esim. kuntosalia, sulkapalloa, kuntopiiriä jne. Riippuu aika lailla töistäni, miten/milloin pääsen treenaa. Olen kuitenkin jo niin "vanha" tekijä, että tunnen kroppani hyvin ja siihen on tietty auttanut toi vanha urheilutausta. Mutta hei, kertokaa enemmän tapahtumasta. Ja tulen Suomeen taas lomalle 15.7.-8.8., oisko silloin jotain hyviä puolikkaita etelä-Suomessa, mitä voisitte erityisesti suositella?

Vierailija
10/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi aamulla puuroa mustikkasopalla, 2 ruisleipä viipaletta juustolla tomaatilla ja kurkulla, jugurtti ja tyrnimehua. Lounaaksi en enää syö kun 2 banaania. Ja tankkausta tietysti koko ajan. Niin ja energiageeliä on messissä, tarpeen mukaan otan.

Vierailija
11/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonko vettä pitää juoda päälle, eix sit pidä mennä vessaan jos lipittää hirveesti vettä...

Vierailija
12/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaset lättänät 40 gramman annosgeelipussit. Eka kerran otan yleensä n. 20 min juostuani, jotta ehtii vaikuttaa ja pari desiä vettä päälle. Joskus puolikkaalla olen ottanut toisen tossa tunnin kohdalla, mutten aina. Katson tilanteen mukaan. T. nelonen

Vierailija
13/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi syön puuroa ja raejuustoa. Otan omenan mukaan ja syön noin 30 min ennen tapahtuman. Kaikilla pisteillä juon vettä ja urheilujuomaa. Täytyy nyt vielä juoda vettä, en halua juoda kauheeasti ennen kilpailun.

t. mami

Vierailija
14/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HCR on vähän liian kaukana, mutta pakko vähän jakaa kokemuksia omasta juoksusta.

Ensinnäkin tuo tankkaaminen ja juomien... Jos ei ole juossut pitkiä lenkkejä aikaisemmin eikä juonut lenkin aikana, niin ei ehkä kannata vetää puolikkaan aikana kovin paljoa nesteitä. Voi tulla ylös. Itse en ollut juonut ennen omaa puolikasta ikinä lenkin aikana mitään, joten otin tosi varman päälle. Aamusta join vettä, söin ruisleipää leikkeleellä, juustolla ja kananmunalla. Kahvia myös. Meillä startti oli jo klo 13, joten en syönyt lounasta enää. Aamupalan söin klo 9 aikoihin.

Juoksun aikana otin n. 15km kohdalla vähän energiajuomaa ja sitten vielä parilla seuraavalla tankkauspisteellä vähän. Siis ihan vaan hörpyt. Riitti mainiosti. Pelkkää vettä en juonut ollenkaan. Sää oli aurinkoinen, +15 astetta.

Itse olin treenannut ihan hyvin ja juossut pitkä lenkkejä. Mulla oli aikatavoite myös tuo 2:15 ja se alittui, aika oli 2:05.

Vierailija
15/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.40 pitäis pystyä kyllä juokseen ilman sellaisia.

on sellaset lättänät 40 gramman annosgeelipussit. Eka kerran otan yleensä n. 20 min juostuani, jotta ehtii vaikuttaa ja pari desiä vettä päälle. Joskus puolikkaalla olen ottanut toisen tossa tunnin kohdalla, mutten aina. Katson tilanteen mukaan. T. nelonen

Vierailija
16/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla menee siihen koko 3 tuntia! Toivottavasti mulle kirjataan aika ;(

Vierailija
17/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista vaan. Onhan se selvää, että 5krt vkossa treenaavaa, kerran viikossa pitkän (yli 1,5 tunnin) lenkin juoksevalla on parempi aika, kuin max 5km lenkkejä muutaman kerran viikossa juoksevalla. Enemmän treenaava ehtii tehdä peruskuntolenkkien lisäksi vauhtikestävyystreenejä ja muutenkin treenaamaan monipuolisemmin. Ei siinä oikein kehity, jos juoksee koko ajan samaa matkaa samalla tavalla.

ja mulla menee siihen koko 3 tuntia! Toivottavasti mulle kirjataan aika ;(

Vierailija
18/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taplaa tyylillään (energiageeli) , mulle sopii. Ja säännöllistä pitkän juoksua takana 20 vuotta. Nyt poistun, mukavia juoksuhetkiä kaikille!

Vierailija
19/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin HCR:iin testatakseni, voiko maaliin päästä vain olemalla hyvässä kunnossa - ilman varsinaista juoksuharjoittelua. Aikatavoitetta ei siis ole, maaliin vaan pyritään.

Harrastan talviaikaan pitkänmatkan hiihtoja, tälle talvelle tuli käytyä "harjoituskisana" helmikuussa Finlandia (50km) ja päätavoitteena maaliskuussa Pirkanhiihto (90km). Juoksemassa olen käynyt nyt kevään aikana ehkä kymmenen kertaa, semmoisia 5-10km:n pyrähdyksiä vain. Treenaan kuitenkin muutoin 4-5 x viikossa ja kunto on talven jäljiltä edelleen huipussaan, urheiluopistolla tehdyssä mattotestissä sain pari viikkoa sitten parhaat tulokset ikinä.. Katsotaan siis, mihin se riittää :) Huolissani olen ainoastaan siitä kestääkö mun jalat asfalttiin hakkaamista kun siihen ei ole tottunut.

Syömispuoli on ollut kuten ennen hiihtoja: aamupalaksi puuroa & leipää, kohta lounaaksi tomaattipohjainen täysjyväpasta. 1,5 tuntia ennen lähtöä vielä palautumisjuomatetra välipalaksi, sitten mennäänkin juomapisteiden tarjoilujen varassa. Olen myös sitä mieltä ettei puolimaratonilla ole tarvetta millekään geeleille tms kun kelikin on tällainen ettei varmaan tule hiki mahdottomasti virtaamaan..

Tsemiä kaikille, maalissa tuuletetaan! =)

Vierailija
20/23 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut viime heinäkuusta lähtien 3-4 kertaa viikossa, yhteensä nyt noin 1200 km. Tänään tavoittelen alle 2.10 aikaa, ja seuraava tavoite on juosta Helsinki City Marathon 15.8.

Aamulla söin puuroa ja mustikoita, lounaaksi pastaa tomaattikastikkeessa. Otan omat juomat mukaan juomavyöhön ja varuiksi myös yhden Dexalin geelin.

Hauskaa juoksua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän