Valitkaa nimi pojalleni: Kouta, Ouna tai Kauri
toisena nimenä Aaretti ja sukunimi suomalainen.
Mutta mieheni kanssa ollaan pähkäilty kovasti eikä osata valita.... Mielipiteitä?
Kommentit (50)
Minun korvaan sointuva. Sointuvampi, koska ensimmäinen nimi loppuu iihin ja toinen alkaa aalla. Ei siis samalla kirjaimella.
Muutenkin Kauri on noista minun suosikkini.
Noista jos ois pakko valita, niin Kauri. Mutta kun sekin on jo niin käytetty! Lauri olis parempi. Tai laita se Aaretti etunimeksi.
Kauri on suosikkini. Olisin antanut sen pojalleni nimeksi, mutta tulikin tyttö.
Urmas, Mies, Uolevi, Heimo, Rauni, Vieno
ei taatusti ole koululuokassa tai kuvataidekerhossa ketään saman nimistä
joka kannattaa Vihreitä tai kommunisteja ja roikkuu yliopistolla n:ttä vuotta saamatta ikinä mitään aikaan elämässään.
oksettavan karseita vaihtoehtoja. Kääk! Paskamaisia vanhempia oote kun lasta noin meinaatte rääkätä.
On annettu sinä vuonna n. 30 kpl, kun tyttömme kastettiin. Ja samalla luokalla ei tule olemaan saman nimisiä.
Mutta se nimi on todella kaunis, kenenkään ei tarvitse kysellä MIKÄ? nimen kuullessaan. Ei mikään outo väännös! Lapsen ei tarvitse nimeään hävetä tai selitellä.
En ymmärrä noita outoja väännöksiä!
joka kannattaa Vihreitä tai kommunisteja ja roikkuu yliopistolla n:ttä vuotta saamatta ikinä mitään aikaan elämässään.
Tuota nimeä ei varmaan tarvitsisi kovasti aikuisiällä edes selitellä.
Muita vaihtoehtoja en edes harkitsisi.
Minunkin nimeäni annettiin vain 36 lapselle sinä vuonna ja törmäilen jatkuvasti saman nimisiin.
On annettu sinä vuonna n. 30 kpl, kun tyttömme kastettiin. Ja samalla luokalla ei tule olemaan saman nimisiä.
Mutta se nimi on todella kaunis, kenenkään ei tarvitse kysellä MIKÄ? nimen kuullessaan. Ei mikään outo väännös! Lapsen ei tarvitse nimeään hävetä tai selitellä.
En ymmärrä noita outoja väännöksiä!
muut kuullostaa pohjoissuomalaisilta paikannimiltä, joissa kirjainten järjestys sekoittunut tai wannabe-saamelaisilta.
Vaikka mullekin kyllä tulee siitä samankaltainen mielleyhtymä kuin 39 kirjoitti.. mutta haittaakos tuo.. Kauri on ihan jees, ei liian outo. Muut vaihtoehdot vähän saamelaisen kuuloisia. Ja Kauri tosiaan passaa parhaiten tuohon Aarettiin, joten ehdottomasti se!
*Kari*?
Ei tule luokalle varmaankaan monta samannimistä!
Minä laittaisin silti Oula, vanha ja hieno oikea nimi Lapista
Ajatelkaa vähän sitä lapsiparkaa, joka joutuu teidän erikoisuuden tavoittelusta kärsimään koko ikänsä! No, voihan nimensä sitten vaihtaa.
En tajuu en.
Valitkaa nimi pojalleni: Kouta, Ouna tai Kauri
toisena nimenä Aaretti ja sukunimi suomalainen.
Mutta mieheni kanssa ollaan pähkäilty kovasti eikä osata valita.... Mielipiteitä?
Mielleyhtymiä noista nimihirvityksistä:
Kouta = Gouda-juusto :D
Ouna = Ounou!
Kauri = Kauris, Nauris
Voi apua! Armahtakaa lastanne noilta nimiltä. Lapset on julmia ja aivan varmasti noista nimistä tulee sanomista! :D
Minulle tulee mieleen tällainen ekoperhe, jossa äiti pukeutuu pitkiin pellava/villamekkoihin, maanläheisiin väreihin, pitkät hiukset, aika hamppuiset. Villapaita (itsetehty) hameen seurana, miehellä vastaavat vaatteet, hameen tilalla jotkut peltohousut. Ylipitkiksi kasvaneet sotkuise hiukset, mahdollisesti parta.
Keskittyvät ekoelämään maalla.
Antakaa lapselle nimeksi vaikka Jorma tai Seppo, ei varmasti ole muita samannimisiä luokalla.
no voi herra isä, eiköhän jokainen meistä ole törmännyt siihen väkisin väänettyyn nimeen. Mä tapasin juuri yhden Kaurin ja se ei vaan ole hyvä nimi. Tyyppi vaikutti itsekin jotenkin vaivaantuneelta nimeensä. Vaikka itse tavoittelette erikoisuutta niin poikanne ei välttämättä iloitse siitä