Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monesko lapsi itse olet? Koetko olevasi vanhempiesi arvostama?

Vierailija
07.05.2009 |

Kiinnostaisi tietää, minkälaiseksi koet asemasi lapsuuden perheessä? Täällä kirjoitetaan paljon sisarkateudesta, viimeksi aloitus jossa surtiin kun siskon lapselle oli ostettu vauvanvaunut ja itselle ei. Aloin miettimään, johtuuko tällainen lapsuuden perheen kuvioista.

Millainen rooli sinulla oli? Monesko lapsi olit, arveletko sen vaikuttavan? Itse olen vanhin lapsi ja ainoa tyttö (lisäksi kolme poikaa) joten olen kyllä tuntenut itseni aina rakastetuksi.. ehkä tuo esikoisen asema ja ainoana tyttönä oleminen sitten ovat myös antaneet tukea. Vaikka väitän että myös sisarukseni ovat saaneet hyvää kohtelua, koen että meitä on tuettu tasapuolisesti, ja myös aikuisena kohdellaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, miten me koemme asiat. Jotenkin vaikea uskoa, että kaikilla on niin tylymeininki vai eikö ne arvostusta saaneet sitten kirjoita tähän pinoon.

Vierailija
22/22 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimmäinen lapsi ja ainoa tyttö. Veljet on saaneet kaikki mitä ovat vaan tajunneet pyytää. Mä jos jotain joskus pyysin, niin ehkä sain yleensä en. Veljillä oli omissa huoneissa telkkarit, stereot ja pelikonsolit. Mulla oli vanhan mankka missä toimi vaan radio. Veljet ajeli pyörillä, mulle ei sellasta ostettu vaikka se oli mun harras ja suuri toive, jota jaksoin usein pyytää. Lupauksia sain siitä, mutta itse pyörää en koskaan.

Veljet sai uusia merkkivaatteita alvariinsa, mä en. Vaatteita oli kuitenkin että ei ihan alasti tai rikkinäisissä tarvinnut kulkea.

Veljien todistuket jaksettiin aina kehua ja käydä läpi, yleensä saivat vielä rahaa jos olivat nostaneet numeroita. En mä vaan, en edes silloin kun sain stipendin, ei sitä muutenkaan pahemmin noteerattu. Onhan näitä vaikka mitä ollut lapsuudessa. Ja sama meno jatkuu edelleen.

Äiti voitti Kenossa muutama vuosi sitten aika kivan summan rahaa. Veljet saivat molemmat saman suuruisen summan, mä en mitään. No, tuskin olisin tässä vaiheessa edes huolinut.

Ja, ei oo välit mitenkään läheiset keneenkään lapsuudenperheen jäseneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla