Kuka käyttää oikeasti sitä äitiyspakkauksen "kevyttoppista"?
Kommentit (29)
molemmilla lapsilla... Toppahaalari jäi sen sijaan pitämättä kokonaan, kun ekana talvena oli iso ja toisena jo pieni...
käytetty, jos siinä ois ollu kuppaa. Kannattaisko valittaa kelaan, sais varmaan sairauskorvausta?
Minä ajattelisin kyllä, että se villapuku on paaaljon parempi kuin se kuppainen vanupuku, joka ei pidä tuulta eikä juurin lämpöä ja tuntuukin niin tekokuituiselta.. Esikoisen pakkauksessa aikanaan oli sellainen ja käyttämättä jäi. En käsitä milloin sitä olisi voinut käyttää?Syksyllä meillä on kaikilla vauvoilla käytetty esim. Lindexiltä ostettuja fleecekankaisia (tai sellaista pörröistä neulosta) puuvillavuorisia haalareita, talvella kunnollista toppahaalaria ja keväällä puuvillakankaista vuorillista kevätpukua tai vuorillista fleecehaalaria vaihdellen ja sään mukaan.
Käytettiin kevyttoppista varmaan syyskuun puolestavälistä marraskuun puoleenväliin päivittäin!
Paras vaate ehdottomasti koko pakkauksessa!
Vauva syntyi marraskuussa ja ensin se haalari oli liian suuri ja sit se olikin jo liian pieni. Käyttämättä jäi mut laitoin säästöön jos seuraavalla vaikka tulisi käytettyä.
Keväälle ompelin sitten sellaisen tuultapitävämmän haalarin vaaville, kun se vanupuku oli auttamatta liian pieni. Jotenkin niska-haara-väli ahdisti ensimmäisenä, olisko johtunut kestovaipoista... mut en mä siitä vanupuvusta muutenkaan niin välittänyt, musta se on aika ruma. Toppahaalaria käytettiin ja se olikin paljon nätimpi. Vuoden -07 pakkaus siis.
Pakkauksen toppapuku oli aivan käsittämättömän ruma, sellainen kelta-sininen hirvitys. Talvi 2007-2008 oli tosi leuto ja tuota samaisen 2006 pakkauksen vähän hillitymmän näköistä yksiväristä vaaleansinistä kevyttoppapukua tuli käytettyä *todella* paljon, melkein puhki. Meillä se oli ehdottomasti käytetyin vaate pakkauksesta. Tuona talvena ei juuri toppahaalarille ollut käyttöä.
kestovaipat oli mullaki ainoat jotka jäi kokonaan käyttämättä.
Tosi kätevä tammivauvalle kevätkeleillä! Eikä sen vaunussa-nukkumis-puvun ulkonäöllä ollut mulle edes väliä, sinne vaunujen sisään piiloutuu. Sisävaatteiden kauneus paljon tärkeämpää, niitähän sitä katselee.
tuollaista pukua on ja kumpikin jääneet lähes käyttämättömiksi. On ollut jotenkin omituisen mallinen. Ei ole sopinut päälle omille pullukoille vauvoille.
mutta mun mielestä se on ollut niin tolkuttoman ruma ettei ole kyllä ollut kellään käytössä.
Toivoisinkin nyt tulevani nopeasti raskaaksi, jotta saisin seuraavalle vauvalle tuon pakkauksen jossa sitä pukua ei ole.
Ja kesällä kun oli viileää. Kovassa käytössä ovat olleet kyllä kaikilla neljällä lapsella, mutta kelpaa minulle villapukukin.
Toivoisinkin nyt tulevani nopeasti raskaaksi, jotta saisin seuraavalle vauvalle tuon pakkauksen jossa sitä pukua ei ole.
Aiheuttaako Kelan äitiyspakkaus sinussa äkillistä tarvetta lisääntyä? :D Ei härreguud! :D Go Kela Go! :)
Ostimme lokakuussa syntyneelle vauvalle teddyhaalarin (50/56) ja lisäksi saimme toisen lahjaksi (62). Nämä olivat kovassa käytössä. Kun nyt keväällä olisi ollut tarkoitus siirtyä käyttämään äp:n 70-senttistä kevyttoppahaalaria, se ei mahtunutkaan päälle. Niska-haara -väli kinnasi. Mielestäni haalari ei myöskään ollut kovin hyvännäköinen (08 pakkaus), joten eipä hirveästi harmita.
vaikka poika onkin pullukka 4kk reilut 8 kiloo ja 65 cn pitkä..
toppis meni (karsee liila 04-vuosi) käyttämättömänä vauva-kassi keräykseen
tuollaista pukua on ja kumpikin jääneet lähes käyttämättömiksi. On ollut jotenkin omituisen mallinen. Ei ole sopinut päälle omille pullukoille vauvoille.
Tuosta toisesta ketjusta nousi esiin se kuinka joitakin harmitti, kun uudessa pakkauksessa eio edes oll.ut kevyttoppapukua vaan villapuku.
Minä ajattelisin kyllä, että se villapuku on paaaljon parempi kuin se kuppainen vanupuku, joka ei pidä tuulta eikä juurin lämpöä ja tuntuukin niin tekokuituiselta.. Esikoisen pakkauksessa aikanaan oli sellainen ja käyttämättä jäi. En käsitä milloin sitä olisi voinut käyttää?
Syksyllä meillä on kaikilla vauvoilla käytetty esim. Lindexiltä ostettuja fleecekankaisia (tai sellaista pörröistä neulosta) puuvillavuorisia haalareita, talvella kunnollista toppahaalaria ja keväällä puuvillakankaista vuorillista kevätpukua tai vuorillista fleecehaalaria vaihdellen ja sään mukaan.
Mulla on lapset syntyny kesällä, ja syksyllä ja talvellakin autossa käytettiin tota pukua tosi paljon. Toppapukua taas ei tullu käytettyä ollenkaan.
On kätevää, kun lähtee autolla johonkin, kun ei tarvii kun pipo ja puku. Ei tartte tumppuja eikä sukkia ollenkaan. Muuta kun nilkkasukat/terälliset potkairt tietty.
Ja vauva nukkuu vaunuissa sillä kevättoppiksella makuupussi auki. Juuri sopiva vaatetus näillä keleillä meidän vauvalle.
Miksi pitäisi osta lindexiltä joku karvapesä?
oli ehdottomasti nro 1 äitiyspakkauksessa
Ikävä tosiasia, mutta kestot olivat ainoat, jotka jäivät vauvantarvikkeista käyttämättä.
Meillä vanupuku on ollut käytetyimpiä vaatteita. Käytössä syksyllä/keväällä "välikausiasuna". Minulla on kolme sellaista eri vuosien pakkauksista ja kaikissa voi kääntää hihoja ja lahkeita, joten sopii monenkokoiselle ja -ikäiselle.