Mitä mieltä tästä riidasta?
Auto on miehen nimissä, joten ehkäpä se kannattaisi myydä? Älä maksa äläkä käytä autoa niinkauan kuin et halua. Onko teillä lapsia? Jos on, niin mitenkäs lasten kulut jaetaan?
Kommentit (52)
jossa pidetään noin tiukasti kiinni oman edun tavoittelusta. Miehesi käytös kuulostaa itsekkäälle ja sinuna tekisin asian hänelle selväksi. Huolto ja katsastus kuuluu musta tässä tapauksessa miehellesi, koska olet käyttänyt autoa yhteiseen hyvään ja auto on miehesi nimissä ja hänellä nyt kuitenkin on ne isommat tulot.
Mun on vaikea ymmärtää, että liitossa on noin erilliset rahat. Eikö tärkeintä ole perheen hyvinvointi? Jos ei ole valmis jakamaan omastaan edes perheenjäsenille, on musta kyseessä tosi itsekäs ihminen. Toki tarpeetonta multa ulkopuolisena tuomita miestäsi tämän yhdentapauksen perusteella.
Teillä taitaa olla auton kanssa sellainen sopimus, että koska auto on miehen, sinä saat käyttää sitä kunhan maksat huollot ja katsastukset. Ihan reilu systeemi mielestäni, jos kerran elätte tiukasti omista rahoistanne. Eli kyllä sun pitää maksaa ne huollot yms. Se on ikään kuin vuokranmaksua autosta.
Mutta jos sinä kuskaat lapset harrastuksiin ja teet yhteiset ruokaostokset (ja siivoatko myös kodin yksin kenties?), niin kai mies maksaa sinulle tai tekee saman verran muita kotihommia?
Te pariskunnat joilla on omat rahat, olettehan puolittaneet tarkasti myös kotityöt, lastenhoidon jne.? Monesti mies tienaa enemmän eli hänelle jää enemmän käyttörahaa menojen jälkeen. Silti nainen hoitaa kotia ja lapsia miestä enemmän eikä saa siitä mitään korvausta. Eli ,miehelle jää enemmän rajaa JA aikaa! Joissain perheissä äiti jää kotiin hoitamaan lasta ja joutuu pärjäämään niillä pienillä tuloilla sitten: mies kokee, että ei tarvi elättää vaimoa silloinkaan.
Olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen, että minulla ja miehelläni on täysin yhteiset rahat. EI koskaan riitoja mistään tuollaisista.
plus olen kiikuttanut sitä miehenkin työsuhdeautoa kaikenmaailman katsastuksissa ja renkaiden vaihdoissa, kun mies ei ole ehtinyt. Myös ruoat teen pääsääntöisesti minä, mies silloin kun huvittaa, eli aika harvoin. Eikä se noista tekemisistä mitään maksa. Kaipa mä tässä vähän odotin mieheltä jeesiä, kun se tietää mun tulevan rahatilanteen. Mutta ilmeisesti odotin liian paljon siltä ymmärrystä.
kun sinun tulosi tippuu.
Lasteni isä on just samanlainen nuukaperse ja erohan meille lopun viimein tuli. Toki oli muitakin asioita jotka vaikutti eroon. Nyt onnellinen liitto uuden miehen kanssa, yhteinen talo, autot ja kaikki. Ei mitään ongelmia. Se maksaa kummalla on rahaa..
lomautuksen aikana kulkemaan jalkasin, pyörällä tai yleisillä? Onko monta lasta? Pystytkö esim kulettamaan lapsia pyörällä? Jätä auto seisomaan ja elä käytä sitä enää jos miehes ei tilannetta ymmärrä.
Itsekäs mies sulla!
mies ei taida tajuta, ettei mulla kohta ole varaa elää samoin kuin aiemmin. Saa nähdä millanen kesä tästä tulee.. ap.
ja otan lapset pois hoidosta lomautuksen ajaksi. Muuten ei ongelmaa, mutta miehen työreissujen aikana ei sitten kaupassa hirveästi käydä, jos auton jätän seisomaan.
Miksi suostut tuollaiseen suhteeseen?
Eli teillä on molemmilla tiukasti omat rahat (mies tienaa enemmän vai mitä?), mutta sinä teet kaikki kotityöt ja hoidat lapset. Sori vaan, mutta olet tosi tyhmä nainen.
Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin olemassa...
sympatioita tuntemaan : ( itse olette sotkunne kehittäneet ja sääntöihin sitoutuneet.
Nimim 14 vuotta yhdessä, yhteiset rahat alusta asti, yhtään riitaa ei rahasta (kaikesta muusta kylläkin maan ja taivaan väiltä)
Miksi suostut tuollaiseen suhteeseen?
Eli teillä on molemmilla tiukasti omat rahat (mies tienaa enemmän vai mitä?), mutta sinä teet kaikki kotityöt ja hoidat lapset. Sori vaan, mutta olet tosi tyhmä nainen.
Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin olemassa...
oilen ajatellut olevani fiksu, kun hoidan kotia, ruoanlaitot ja lapset, kun se mies reissaa työnsä puolesta niin paljon. Aika pian tulis kyllä nälkä ja muuten hankalaa, jos miestä odottaisin reissuiltansa niitä tekemään. Eikä asia olisi yhtään hankala, jos mulla työt jatkuisi normaalisti ja palkka juoksisi. Ihmetteln vain suuresti miestäni, kun se ei asiaa oikein älyä.
Onneksi en ole tuollaisessa avioliitossa.
Meillä kaikki on yhteistä, ihan kaikki. Miehen mielestä jopa hänen nuoruutensa hevilevyt ovat "meidän levyjä", minusta hän saa ne kyllä pitää aivan ominaan.
Mutta kertakaikkiaan aivan älytöntä. Onpa tosi avioliitto, myötä- ja vastamäkeä kerrakseen.
Kumpi ne maksaa vai meneekö tasan 50-50? Paljonko miehesi tienaa kuukaudessa? Kumman nimissä asunto on? Millä mies perustelee sitä, ettei hän voi nykyisessä tilanteessanne maksaa oman autonsa huoltoa?
Mies tienaa kuussa sellaiset 7500€ brutto. Asunto on miehen nimissä, on sen aikanaan itse ostanut ja minä olen muuttanut sitten myöhemmin. Maksan yhtiövastikkeita. Ei kuulemma käytä autoa, joten ei tarvitse sitä maksaa.
Ihan oikeasti jaksan joka kerta ihmetellä näitä tilanteita, joihin ihmiset itsensä ajaa. Ja joka kerta jaksan ihastella sitä elämisen helppoutta, mikä oikeasti sitoutuneessa suhteessa on, kun ei lasketa mun rahoja ja sun rahoja erilleen. Te olette perhe! Siis yksi yksikkö! Tuollainen on HULLUA!!! Jättääkö mies sut lomamatkalta pois, jos sun rahat menee nyt auton huoltoon? Ei herranen aika voi olla todellista. Pistä sinä lasku miehelle lastenhoidosta ja ruokahuollosta niin johan menee puntit tasan. Mutta siis itsehän olet kuoppasi kaivanut, kun tuollaiseen olet mukaan lähtenyt. Koita kiivetä nyt ylös. Mies ei varmasti heitä köyttä avuksi.
Ap on ehkä Porvoosta kotoisin, mutta kyllä tällaisia perheitä on varmasti ihan oikeasti olemassa.
Jos pariskunta haluaa pitää omat rahat niin pitäkööt. Jos nainen haluaa pienipalkkaisen työnsä lisäksi hoitaa kaikki kotihommat, hoitakoot. Sitten voi pitää myös sen pikkuisen suun kiinni ja lopettaa valittamisen.
Miksei hän voi auttaa kun sinun tilanteesi on radikaalisti muuttunut? Miten lomailette jos teillä on 2 täysin erilaista elintasoa perheessä?
vai maksaako vain osan kun perheellä on toinenkin oma auto.
itsensä ja kaksi lasta, minä itseni ja yhden lapsen.
Mun tietääkseni mies maksaa autostaan täyden verotusarvon.
Mies on koko ajan hokenut mulle, että älä huoli, ei ole mitään hätää vaikka sut lomautetaankin. Siksi olinkin yllättynyt, kun ei suostu edes puolia maksamaan tuosta auton huollosta. Että kyllä mua huolestuttaa ja paljonkin.
Kannattaa sanoa miehellesi ettei susta tunnu tämä järjestelmä enää reilulta.
Pidä puolesi äläkä anna hänen istuttaa päähäsi minkäänlaisia ajatuksia, että teidän järjestelmänne lomautuksen aikana olisi mitenkään reilu.
Oon kovin ilonen, että mun mies ei koskaan tekis mulle mitään tuollaista. Meillä on yhteiset rahat, velat, tavarat, lapset ja koti. Meillä on yhteinen elämä.
koska jos sulta rahat loppuu, niin sittenhän saat rahaa mieheltäsi. Tai jos maksatte puoliksi, sitten maksat tulevia menoja itse. Nyt joudut pyytämään mieheltäsi. Ei sillä ole mitään väliä kumpi teistä sen maksaa.
Meillä esim minä maksan sähkölaskut, 200e, niin mies sitten ostaa tuolla summalla ruokaa. Jos mies maksaa, minä ostan.
Loppujen lopuksi ihan yksi hailee kuka maksaa, vaikka olisikin omat rahat, koska sitten se, jolta aiemmin rahat loppuu, saa rahaa toiselta, näin meillä ainakin. Meillä nettotulot jotain 3500e kuussa, ja hyvin on pelannut.