ottaa päähän! Hääasiaa!
Pakko purkautua tänne kun kello on jo noin paljon!
SIis meillä on helmikuun alussa pienen pienet häät. Olemme kutsuneet vaan omat perheemme sekä pari kaveria. Tila on kiva ja ruuat on varattu.
No nyt mieheni perhe on ilmoittanut, että jos on huono sää tms, niin eivät tule! Siis ne häät menevät ihan pilalle! Ilman heitä me oltais voitu juhlia mun vanhempien kotonakin!
Olen niin vihainen, että mun tekisi mieli kiljua. MIes on koko viikon työmatkalla niin joudutaan puhelimessa riitelemään eli tätä asiaa ei voi edes kunnolla selvittää.
En mahda sille mitään, voin olla tosi lapsellinen muttta musta tuntuu, ettei hänen perheensä arvosta a) mua, b) meidän naimisiinmenoa. Harmittaa ihan älyttömästi. Tekis mieli perua koko häät.
Kiitos että sain avautua=)
Kommentit (27)
miehen perhe ajattelee asiaa vain omalta kannaltaan. nouse heidän ja asian yläpuolelle. he ajattelevat asiaa vain omalta kannaltaan: huono sää -ei lähdetä ajamaan tms. sillä ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi. mutta eivät ehkä koe naimisiinmenoanne kovin tärkeänäkään valitettavasti.
järjestätte häät suunnitelmien mukaan ja jos jäävät pois sään tms takia niin sitten jäävät. Voisihän käydä niinkin, että olisivat vatsataudissa hääpäivänne aamuna tms. älä myöskään riitele aiheesta miehesi kanssa. se ei edistä aihetta mitenkään.
appivanhempani yrittivät aikoinaan estää meidän häät, koska kukaan ei varmaan olisi ollut tarpeeksi hyä heiän pojalleen, mutta häissä olivat paikalla ja vähän osallistuivat jopa järjestelyihinkin, kun tajusivat pojan menevän naimisiin joka tapauksessa.
oletteko olleet kauankin yhdessä? Ei kauheen kunnioittavalta kuulosta. Mulle vois kyllä käydä ihan samalla tavalla: avoanoppi ja -appi eivät voi sietää minua. Jos menisimme naimisiin, en voi kuvitella että he ilahtuisivat mitenkään. No, ehkä tulisivat paikalle jos kutsuisimme. Tai sitten eivät.
riitele hänen kanssaan tai huuda hänelle!
että olen avautunut hänelle siitä. En vain enää kehtaa soittaa ja pyytää anteeksi kun miehellä on aikainen aamuherätys...
oletteko olleet kauankin yhdessä? Ei kauheen kunnioittavalta kuulosta. Mulle vois kyllä käydä ihan samalla tavalla: avoanoppi ja -appi eivät voi sietää minua. Jos menisimme naimisiin, en voi kuvitella että he ilahtuisivat mitenkään. No, ehkä tulisivat paikalle jos kutsuisimme. Tai sitten eivät.
et toki sen ymmärrän, että helmikuussa voi olla 30 astetta pakkasta. En vaan oikeasti osaa käsittää sitä, koska mun perheessä olis ITSESTÄÄN selvää että vaikka häihin olisi matkaa 1000 kilometriä niin sinne tultais.
Ollaan oltu melkein 3 v yhdessä ja suhteemme alkuaikoina appi teki miehelle selväksi, ettei hyväksy mua. On sitten vähä löystyny kannassaan ja nykyään kuulemma jo ihan pitää musta.
Mun mies on sen perheensä suhteen ihme nyhverö. Eli hän ei kuulemma voi sanoa isälleen, et häihin on tultava. Ilmoitin tosin miehelle, että jos eivät tule niin ei tarvi muakaan sinne odotella.
kuin sekin, että häihin ei tulla muuten kuin jos aurinko paistaa ja lämmintä on ainakin +10.
Me menimme aikoinaan naimisiin ihan vain keskenämme ja menisimme samalla tavoin uudestaankin.
Äitini sen sijaan on tyydyttänyt temppuilunhaluaan lastemme ristiäisten yhteydessä jokaikinen kerta. Mielestäni todella ala-arvoista käytöstä.
Minusta tuo kommenttisi oli todella julma ja loukkaava! Mitäpä, jos mies peruu häät noiden sun uhkailujen jälkeen? Kuinkas suu sitten pannaan?
Ilmoitin tosin miehelle, että jos eivät tule niin ei tarvi muakaan sinne odotella.
ja toisakseen: vaikka peruiskin, niin suu pantais ihan normaalisti. En ole miehestäni riippuvainen.
Minusta tuo kommenttisi oli todella julma ja loukkaava! Mitäpä, jos mies peruu häät noiden sun uhkailujen jälkeen? Kuinkas suu sitten pannaan?
Ilmoitin tosin miehelle, että jos eivät tule niin ei tarvi muakaan sinne odotella.
tosta noin vaan jättää tulematta häihinsä?!?!?!
Apua, tarkoitin että en olisi menossa miehen perheen luokse kylään enää hetkeen:D EN sitä että jättäisin tulematta häihini:D
enkä meuhkaa.
Ilmoitin jo alussa avautuvani, koska minua otti päähän ihan tajuttomasti tämä tilanne. Ne häät on oikeasti ihan naurettavat, jos siellä on vaan mun perhe ja ne parit kaverit. Ja se tila ja ruuat ylimitoitetut. Ja mielestäni mulla on oikeus olla siitä harmissani.
Tai kutsua tilalle joitain muita esim. ystäviä, jotka voisivat tullakin
juhlistamaan teidän suurta päiväänne?
Ymmärrän hyvin, että ap:ta harmittaa. Silti neuvoisin vähät
välittämään tuollaisista (tulevista) appivanhemmista.
Tärkeintä on, että sinä ja tuleva aviomiehesi olette onnellisia.
Ei siihen vanhempia tarvita.
En mä pahalla tarkoittanut... Pitäähän noita tuntoja johonkin purkaa, se on jokanaisen oikeus... ;) -14
Itse en henkilökohtaisesti heistä isommin edes pidä (mutta en ole ikinä tätä miehelleni sanonut, etten loukkaisi hänen tunteitaan) vaan haluaisin heidät siis ennen kaikkea miehen takia paikalle.
Toki voin kutsua ns. täytevieraita mut en tiedä että näyttäiskö se pöljältä, että olisi mun perhe ja sitten kavereita eikä miehen puolelta ketään? Ja mitä jos päättävät hääaamuna tullakin? Siis mä en tajua ihmisiä, jotka ei lähde oman lapsen ja veljen häihin...
ei se niin vakavaa ole, vaikka harmittaakin.
Ettekös kuitenkin järjestä juhlat, jotta lähimpänne voivat todista TEIDÄN RAKKAUTTANNE. Jos eivät halua todistaa niin ei voi mitään.
Itse en kutsunut isääni häihimme, koska en voinut olla varma siitä, juoko hän liikaa ja pillaa juhlat. (on pahasti alkoholiongelmainen). Meillä oli äitini, miehen vanhemmat, minun kummit sekä 3 paria lähimpiä ystäviä. Oli ihanat häät. Toki kirveli,ettei isäni ollut kutsuttu. mutta parempi niin.
Yritä vaan antaa moisen käytöksen jäädä omaan arvoonsa ja nauti juhlistanne. Älkäkä meuhkaa miehellesi. Hän varmasti rakastaa sinua sekä vanhempiaan, eli on kurjassa välikädessä. Ja toiset eivät vaan koskaan pysty sanomaan vanhemmilleen suoraan. NÄin se on.
Ihanaa hääpäivää.
Tärkeintähän siis on, että sinä ja miehesi tulette onnellisiksi.
Monet pitävät häät muutenkin enemmän ystäviä ja kavereita
ajatellen, eivätkä niinkään piittaa ns. pakollisesta suvun
kutsumisesta.
Ja jos miehesi vanhemmat ovat ilmoittaneet, että he eivät
tule, niin sitten he eivät enää voi tulla! Häihin tuleminen
pitää ilmoittaa ajoissa, eikä sitä edestakaisin voi muutella
hetken mielijohteessa. Jos he eivät tämän vertaa ymmärrä,
niin ehkä heille löytyy jotkut varatuolit takahuoneesta... :)
Tv. se, joka ehdotti alunperin kavereiden tms. kutsumista
miehen vanhempien tilalle.
eiköhän tämä tästä. Jotenkin vaan tosi paljon loukkaa se etteivät he kunnioita meidän naimisiinmenoa. Tosin mies on kyllä itsekin sitä mieltä, että perheensä on tosi omituinen ja itsekeskeinen. Siis ei sellainen oikea perhe vaan enemmän, että jokainen huolehtii vain omista asioistaan.
En ehkä vaan osaa sopeutua siihen, sillä oma perheeni on ihan erilainen.
ei se niin vakavaa ole, vaikka harmittaakin.
Ettekös kuitenkin järjestä juhlat, jotta lähimpänne voivat todista TEIDÄN RAKKAUTTANNE. Jos eivät halua todistaa niin ei voi mitään.Itse en kutsunut isääni häihimme, koska en voinut olla varma siitä, juoko hän liikaa ja pillaa juhlat. (on pahasti alkoholiongelmainen). Meillä oli äitini, miehen vanhemmat, minun kummit sekä 3 paria lähimpiä ystäviä. Oli ihanat häät. Toki kirveli,ettei isäni ollut kutsuttu. mutta parempi niin.
Yritä vaan antaa moisen käytöksen jäädä omaan arvoonsa ja nauti juhlistanne. Älkäkä meuhkaa miehellesi. Hän varmasti rakastaa sinua sekä vanhempiaan, eli on kurjassa välikädessä. Ja toiset eivät vaan koskaan pysty sanomaan vanhemmilleen suoraan. NÄin se on.
Ihanaa hääpäivää.
Laitoin miehelle anteeksipyyntötekstarin ja soitan vielä aamulla.
Ja ei, en naittaudu (vai mitne se oli) mihinkään sukuun vaan sitoudun virallisesti rakastamaani mieheen.
Tärkeintähän siis on, että sinä ja miehesi tulette onnellisiksi.
Monet pitävät häät muutenkin enemmän ystäviä ja kavereita
ajatellen, eivätkä niinkään piittaa ns. pakollisesta suvun
kutsumisesta.Ja jos miehesi vanhemmat ovat ilmoittaneet, että he eivät
tule, niin sitten he eivät enää voi tulla! Häihin tuleminen
pitää ilmoittaa ajoissa, eikä sitä edestakaisin voi muutella
hetken mielijohteessa. Jos he eivät tämän vertaa ymmärrä,
niin ehkä heille löytyy jotkut varatuolit takahuoneesta... :)Tv. se, joka ehdotti alunperin kavereiden tms. kutsumista
miehen vanhempien tilalle.
Nyt on vastuu miehellä. Jos hän ei saa vanhempiaan vakuuttuneeksi, että teidän häihinne kannattaa osallistua, vaikka sataisi kissoja ja koiria, niin toden totta muutatte suunnitelmianne ja jätätte huomioimatta miehen perheen.