ottaa päähän! Hääasiaa!
Pakko purkautua tänne kun kello on jo noin paljon!
SIis meillä on helmikuun alussa pienen pienet häät. Olemme kutsuneet vaan omat perheemme sekä pari kaveria. Tila on kiva ja ruuat on varattu.
No nyt mieheni perhe on ilmoittanut, että jos on huono sää tms, niin eivät tule! Siis ne häät menevät ihan pilalle! Ilman heitä me oltais voitu juhlia mun vanhempien kotonakin!
Olen niin vihainen, että mun tekisi mieli kiljua. MIes on koko viikon työmatkalla niin joudutaan puhelimessa riitelemään eli tätä asiaa ei voi edes kunnolla selvittää.
En mahda sille mitään, voin olla tosi lapsellinen muttta musta tuntuu, ettei hänen perheensä arvosta a) mua, b) meidän naimisiinmenoa. Harmittaa ihan älyttömästi. Tekis mieli perua koko häät.
Kiitos että sain avautua=)
Kommentit (27)
miten meidän häissä kävi? :)
Eli kaikki ne asiat mitkä vaan voivat, menivät pieleen: tarjoilijat oli tuplabuukattu kahteen paikkaan ja eivät sitten tulleet häihin tarjoilemaan, pitopalveluyrittäjä ei asetellutkaan ruokia tarjolle, vaan lykkäsi ne keittiöön ja häipyi paikalta. Laittoi myöhemmin julmetun laskun perään, josta saimme puolet pois uhkailemalla kuluttajansuojaviranomaisella. Äitini meinasi myöhästyä häistä, koska autosta puhkesi rengas. Olin itse lasten kanssa vatsataudissa häitä edeltävän päivän ja lapset olivat 40-asteen kuumeessa hääpäivän. Juhlapaikalla tuli kahdella häävieraalla poistuessa tappelu ja miehen sisko erosi miehestään häiden jälkeen: mies kännäsi ja tappeli siis.
Että sellasta...:)
Mä tekisin ihan niin, että valmistelisin häitä täydessä rauhassa ja sillä oletuksella, että he tulevat. Jos eivät tule, niin sitten vain sanotte kaikille, että he eivät halunneet osallistua.
Häiden jälkeen lähetätte hääkuvat ja voit myös kirjoittaa muutaman sanan, että muu suku pahoitteli, että he eivät päässeet paikalle.
Uskoisin, että tuo on todella jotain mielenosoitusta tms., joten paras taktiikka on olla provosoitumatta ja olla täysin menemättä mukaan tuohon. Sitähän he yrittävät, saada riitaa aikaiseksi teidän kahden välille. Tai että pääsevät sanomaan, että ilkeä ja pahansuopa miniä.
Harmi on kuitenkin heidän puolellaan, kun jälkeenpäin tajuavat, että eivät olleet läsnä jonkun typerän pelin vuoksi.
Kyllähän jokainen normaali ihminen matkustaa lapsensa häihin vaikka toiselle mantereelle jos vain suinkin kynnelle kykenee.
sinun ei tarvitse hävetä jos miehen perhe puuttuu. Se on heidän ongelmansa. Voithan aina sanoa kysyjille, että eivät voineet tulla, kun sää ei ollut tarpeeksi hyvä, jos haluat vähän piikitellä...
Ja älä ihmeessä riitele miehesi kanssa, hän on ihan varmasti poahoillaan jo muutenkin. Sinun asiasi on ennemmin tukeä häntä, sillä onhan se aika tylyä, jos omat vanhemmat eivät pidä häitä tuon tärkeämpinä bileinä...
miten meidän häissä kävi? :)
Eli kaikki ne asiat mitkä vaan voivat, menivät pieleen: tarjoilijat oli tuplabuukattu kahteen paikkaan ja eivät sitten tulleet häihin tarjoilemaan, pitopalveluyrittäjä ei asetellutkaan ruokia tarjolle, vaan lykkäsi ne keittiöön ja häipyi paikalta. Laittoi myöhemmin julmetun laskun perään, josta saimme puolet pois uhkailemalla kuluttajansuojaviranomaisella. Äitini meinasi myöhästyä häistä, koska autosta puhkesi rengas. Olin itse lasten kanssa vatsataudissa häitä edeltävän päivän ja lapset olivat 40-asteen kuumeessa hääpäivän. Juhlapaikalla tuli kahdella häävieraalla poistuessa tappelu ja miehen sisko erosi miehestään häiden jälkeen: mies kännäsi ja tappeli siis.
Wow. Aika hienoa. Jotenkin se, kun yksi asia menee pieleen on ikävää, mutta sitten, kun kaikki kohdat kertakaikkiaan kusee ihan täysin, menee niin pahasti farssin puolelle, että siitä tulee huvittavaa... Ainakin jälkeenpäin.
meillä siis tuo epäonnen hääjuhla :)
Tulevana Uudenvuodenaattona juhlitaan neljättä hääpäivää ja nyt jo pystyy nauramaan noille onnettomille sattumille :)
Siis että ei nyt voi tulla siitä ja siitä syystä, yleisimmin siksi "kun se on niin hankalaa". Nyt ei edes mennyt miehen veljen lapsen ristiäisiin, siis oikeasti jäi vaan pois oman lapsenlapsensa ristiäisistä. Ihan käsittämätöntä. Mutta tämmöisiä nämä nykyisovanhemmat kai ovat :-(
Kyllähän jokainen normaali ihminen matkustaa lapsensa häihin vaikka toiselle mantereelle jos vain suinkin kynnelle kykenee.
Alunperin keskustelimme että meidät vihittäisiin jossain ulkomailla, siis tyyliin Italiassa, että ei edes missään Belizessä. Kun puhuin tästä äidilleni niin hän totesi vain, että täytyy sitten olla päivä tms ajoissa tiedossa, että voi varata lomaa siihen aikaan. Miehen isä oli saanut kauhean raivarin, että törkeää vaatia vieraita maksamaan omat lentonsa... Siis tokihan se onkin mutta siis hänen periaatteensa oli, että meidän (ja mun vanhempien) pitää kustantaa miehen koko perheen reissu....
Mutta jatkan normaalisti häävalmisteluja, miehellekin ehdin jo soittaa anteeksipyyntöpuhelun=)
yrittää pienentää sitä ruokamäärää ja sitten keskittyä ajatukseen, että menet naimisiin rakastamasi miehen kanssa. Ihan sama vaikka siellä ei olisi yhtään vierasta, teidän liittonne siinä saa alun ja teidän päivänne on kyseessä.