Miksi mua ärsyttää, että aikuiset ihmiset syövät
aamupalan
välipalan
lounaan
välipalan
päivällisen
iltapalan?
Tuli vain mieleen tuosta "mitä söit tänään" -ketjusta. Tarvitseeko aikuinen tosiaan kaikki nuo? Ja käytättekö noita nimikkeitä ruuistanne?
Mä syön mitä milloinkin ja mitä tekee mieli. En koskaa tosin ilmoita että "söin iltapäivän välipalaksi banaanin". Mä vain söin sen banaanin nälkääni. Ei sillä tarvitse olla mitään himskatin nimeä "välipalabanaani".
Ja inhoan kun on hirveät pohdinnat siitä mitä laittaa "iltapalaksi". No hitto, syö sitä mitä tekee mieli. En mä tarvitse mitään ohjeita tai vinkkejä mitä mun tekee mieli syödä. Syön mitä haluan ja milloin haluan, ilman mitään "pala"-nimikkeitä.
A>RGH.
(on mullakin ongelmat, mutta ärsyttää ihan simona.
Ai niin, ja ärsyttää sekin että AIKUISET ihmiset syövät jugurtteja niistä pikkupurkeista. Mä en voi sietää sitä kaapimisen ääntä. Lapsille se toimii, mutta että aikuiset ihmiset kaapivat ja rapsuttavat sitä kalorimassaa kiduksiinsa. Raivostuttaa.
Kommentit (51)
No jo on pienet murheet kun ärsyyntyy toisten välipaloista ja päivällisistä. :)
Täällä kritisoitu että noin monta ateriaa päivässä lihottaa. Ei kyllä pidä paikkaansa kun katsoo mitä suuhunsa laittaa. Säännöllinen syöminen pieninä kerta-annoksina on paljon terveellisempää kuin iso tankkaaminen kerran pari päivässä. Tän sanon ihan kokemuksella, koska olen tässä taannoin laihduttanut liki 30 kiloa ja nyt syön useammin kuin ennen mutta järkevämmin.
...raskausdiabeetikko. Mutta muakin ärsyttää ihmiset jotka a. maiskuttaa syödessään b. nuolevat näkyvästi sen jugurttipurkin kannen!! Ja muutenkin juuri sellainen syödään suuauki jne.
Ärsyttää ihmiset, jotka miettivät sata vuotta jotain ensi viikon vitun ruokalistaa. Mikä on ongelma?? Senkus menee vaan kauppaan ja ostaa mitä mieleen tulee. Tuollainen suunnittelu on neuroottista.
Mä muuten kerran jätin yhden miehen, koska se söi Jacky-makupaloja ja maiskutti.
Kun asuu korvessa, käy kerran viikossa ruokakaupassa ja ruokittavana on kolme pientä lasta, on pakko miettiä etukäteen se ensi viikon vitun ruokalista. Voisin toki käydä kaupassa joka päivä, mutta on aikaa vievää ja epäekologista ajaa päivän ruokien takia 50 km joka päivä.
On se ihana kun kerrankin tällä palstalla nousee hirveä haloo jogurtin syönnistä sekä "miksi mitäkin syömistä kutsutaan". Onhan tässä jo luettu kymmeniä otsikoita meksikon taudista ja parisuhde ongelmista. :)
tavalla usean pienen aterian päivässä, syynä se, että myös liikun paljon ja en halua kerralla vetää mahaa täyteen. En mä niistä mitään erityistä sanaa käytä ja mulla ruoatkin on melko pitkälle samoja, ainoastaan lämmin ruoka vaihtuu päivittäin. Hedelmistä en tykkää ja banaanin sijasta otan treenin päälle proteiinipirtelön. Bananas are for monkeys, tai jotain sinnepäin :)
Jugurtteja en pahemmin syö, mielummin rahkaa. Mutta eipä mua nuo pienet jugurttipurkit saa kierroksia ottamaan...
aamupalan, lounaan, välipalan, illallisen ja iltapalan. Oma paino ollut aina hallinnassa kuten myös omien lasten.
koska se auttaa hahmottamaan sen mitä syö.
ylipainoinen aikoo pitää painonsa normissa tai laihduttaa niin hänen on syötävä vähintään
aamupala
lounas
välipala
illallinen
iltapala
Ja lautasmallin mukaan.
Ja toisaalta säännollinen ruokailu myös aikuisella pitää varsan ja suolet kunnossa.
Outoa että jotakin ärsyttää tuollainen asia.
Kyllä käytän kyseisiä nimityksiä, johtuukohan ammatista.
keittiömestari
Vierailija kirjoitti:
PS: itselläsi taitaa olla jonkin sortin neuroosi, jos JOGURTTI on sinusta kamalan epäterveellistä. ihan tosiko se on sinusta epäterveellisen ruuan pelsebuubi nro 1? Itse voisin keksiä paaaaaljon pahempiakin..
Riippuu niin paljon JOGURTISTA, useimmissahan on ihan helvetisti lisättyä sokeria, eli n. 8 grammaa per desi. Parista desistä saat siis jo 16 grammaa lisättyä sokeria. Ei mitenkään kauhean terveellistä. Maustamaton jogurtti vaikka marjoilla tai hedelmillä ryyditettynä sen sijaan on jo ihan kohtuu terveellistä.
Usein syömisen tärkeys on ruokateollisuuden keksintö, menee ruokaa enemmän kaupaksi. Ihmiset eivät vain tajua, että eivät ole lehmiä, jotka märehtivät kaiken aikaa.
kuka edes jaksaa syödä noin paljon puhumattakaan siitä että semmoisesta lihoo kamalasti.
Minä itse syön yleensä yhden lämpimän ateriantoista päivässä (aika täysin random ja myös puuro lasketaan lämpimäksi) ja sen lisäksi jotain mitä tekee mieli ehkä kerran aamupuolella ja kerran iltapuolella ellei sitten se "lämmin ruoka" ole aamu- tai iltapalan asemassa.
Myöskin lapseni syövät tähän tyyliin. Turha edes tarjota esim toista lämmintä ateriaa, kukaan ei sitä suostu syömään.