Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mua ärsyttää, että aikuiset ihmiset syövät

Vierailija
05.05.2009 |

aamupalan

välipalan

lounaan

välipalan

päivällisen

iltapalan?

Tuli vain mieleen tuosta "mitä söit tänään" -ketjusta. Tarvitseeko aikuinen tosiaan kaikki nuo? Ja käytättekö noita nimikkeitä ruuistanne?

Mä syön mitä milloinkin ja mitä tekee mieli. En koskaa tosin ilmoita että "söin iltapäivän välipalaksi banaanin". Mä vain söin sen banaanin nälkääni. Ei sillä tarvitse olla mitään himskatin nimeä "välipalabanaani".

Ja inhoan kun on hirveät pohdinnat siitä mitä laittaa "iltapalaksi". No hitto, syö sitä mitä tekee mieli. En mä tarvitse mitään ohjeita tai vinkkejä mitä mun tekee mieli syödä. Syön mitä haluan ja milloin haluan, ilman mitään "pala"-nimikkeitä.

A>RGH.

(on mullakin ongelmat, mutta ärsyttää ihan simona.

Ai niin, ja ärsyttää sekin että AIKUISET ihmiset syövät jugurtteja niistä pikkupurkeista. Mä en voi sietää sitä kaapimisen ääntä. Lapsille se toimii, mutta että aikuiset ihmiset kaapivat ja rapsuttavat sitä kalorimassaa kiduksiinsa. Raivostuttaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä.

Mä kaavin viilejä. :D

Vierailija
2/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa painonhallinnassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran purkkiako itse kannat. Tosin maustetut jogurtit musta aivan liian makeita, joten kaavin useimmiten jotain maustamatonta jogurttia (bulgarian tai viiliä).

Vierailija
4/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään. Jos luettelee vain putkessa ei muut tajuu, että vaikkapa lounaan ja banaanin välissä on tauko eikä banaani kuulu lounaaseen. Get it?

Vierailija
5/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään. Jos luettelee vain putkessa ei muut tajuu, että vaikkapa lounaan ja banaanin välissä on tauko eikä banaani kuulu lounaaseen. Get it?

Onko sillä oikeasti mitään hiton väliä, kuuluuko se banaani siihen lounaaseen vai välipalaan?!?! Syöty se on joka tapauksessa. Ja ei sen olemus siitä muutu, vaikka sen söisi minkälaisena palana.

Ja ei, en syö mitään jugurtteja, koska ne ovat lastenruokia. Aikuiset voivat hankkia kalsiuminsa ihan jostain muualta terveellisemminkin. Se lapsenomainen pikkupurkin kaapiminen vain ärsyttää mua ihan käsittämättömän paljon.

Mun lapset ja mies syövät noita pieniä purkkeja, joten en vie teiltäkään sitä iloa. Eikö kukaan muu tunne suunnatonta ärsytystä moista asiaa kohtaan? ;)

ap

Vierailija
6/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ihan samoin kun sinä:)

Vierailija
7/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiti ap! Hauskasti kirjoitit vaikka olen eri mieltä joistain kohdista.

Vierailija
8/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että purkin kaapimisen puolustelijoita löytyy... "ne on niin käteviä".

Mutta kun en voi sietää niitä. Hienoa etten ole yksin :D

ap

Vierailija
9/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tavallaan

plus että mä inhoon ihmisiä jotka syö banaania YÖK YÖK YÖK

meinaan oksentaa kun näänkin banaanin

Vierailija
10/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ääni.......

Vierailija
11/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

litran paketissa olevaa jugurttia syödä?

Vierailija
12/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla ap aika hyvin asiat elämässä, kun jaksat "simona" ärsyyntyä moisista.

No.

Minäkään EN kyttää kamalasti syömisiä, edes lasten. Kokonaisuus ratkaisee ja lapseni ovat jo siinä iässä, että osaavat itse ilmoittaa, jos ovat välipalan tarpeessa. Pääateriat syödään toki suht ajallaan.

Mutta tällä palstalla tosiaan on vähän väliä avauksia siitä, mitä kukin syö. Veikkaan että joukossamme on laihdutusintoilijoita, kenties terveelliseen ruokaan neuroottisesti suhtautuviakin.

Jos täällä joku selittää, millä aterialla söi sen banaanin, kyse on juuri siitä, että halutaan tarkemmin selvittää, miten paljon ja millaista ruokaa milläkin kerralla syö. Seikalla ON väliä esim. laihdutettaessa.

Jos joku kyselee vinkkejä, koen, että hän a) tykkää ruuasta ja ruuanlaitosta ja b) haluaa uusia ideoita. Ei siis ole kyse siitä, etteikö keksisi jotain ruokaa, mutta ei vain halua tyytyä "mihin tahansa".

PS: itselläsi taitaa olla jonkin sortin neuroosi, jos JOGURTTI on sinusta kamalan epäterveellistä. ihan tosiko se on sinusta epäterveellisen ruuan pelsebuubi nro 1? Itse voisin keksiä paaaaaljon pahempiakin..

Vierailija
13/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopetin, kun aloin lihomaan. Kolme kunnon ateriaa päivässä pitää kilot poissa.

Vierailija
14/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia en ole syönyt vuosiin, eikä meillä syö lapsetkaan (nekin saavat kalsiuminsa paremmista lähteistä), enkä syö mitään tarkalleen määrättyä välipalaa (syön ip jotain pientä, jos mieli tekee). Syön kyllä aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Jos mulla ei olisi lapsia, söisin varmaan suurpiirteisemmin, mutta kun lapsetkin syö nuo ateriat, siinä ne menee samassa, nimineen kaikkineen. ;)

Ja mun todellakin täytyy syödä noin monta kertaa päivässä tai tulen kiukkuiseksi ja syön mitä tahansa moskaa mitä eteen sattuu. En ole koskaan tajunnut näitä naisia, jotka syö aamupalan jos ehtii ja seuraavan kerran joskus illalla! Jessus, mä kuolisin sellaisella dietillä. Nykyisellä syömiselläkin on vaikeuksia pitää painoa järkevissä lukemissa, olen todella hoikka. :/

Vierailija
15/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy nousi huulille mullakin :)

Ihanaa, että joku jaksaa niin raivostua toisten syömisajoista/-nimikkeistä ja eväistä.

Vierailija
16/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku jaksaa niin raivostua toisten syömisajoista/-nimikkeistä ja eväistä.

Niin, piti vielä kysyä ap:n "suhde" Activia tmv. terveysvaikutteisiin _aikuisille_ suunnattuihin jugurttteihin. Saako niitä siis syödä ja kaapia? :D

Vierailija
17/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on liian vähän muuta mietittävää. =)

Vierailija
18/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, piti vielä kysyä ap:n "suhde" Activia tmv. terveysvaikutteisiin _aikuisille_ suunnattuihin jugurttteihin. Saako niitä siis syödä ja kaapia? :D

Vierailija
19/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ainakin pakko syödä säännöllisesti, 5-6 krt päivässä. Että jos rupeaisin selittämään syömisiäni niin varmaan käyttäisin noita sanoja aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Oon toipumassa anoreksiasta niin on pakko syödä noin, jos menee rytmi sekaisin niin voi tulla huonoja seurauksia. Ja näin paino pysyy parhaiden, ei nouse liikaa. :) Eikä nuo jogurtit ole mitään superepäterveellisiä kaloripommeja, ihan hyvää ruokaa, vaikka olisikin vähän sokeria mukana kun syö muutaman desin päivässä eikä litrakaupalla. Täytyy niitä kaloreitakin saada tarpeeksi, tai voi terveys kärsiä. Miksi yleensäkään pitää demonisoida ruokaa? Ei normaalilla syömisellä liho.

Yleensä ostan litran tölkkejä jogurttia mutta joskus en osaa päättää mitä makua haluan, niin sitten on kivampi ottaa monta pientä purkkia. Ja jos on ahmimiseen taipumusta niin helpommin sitä hallitsee syömällä pienistä purkeista. Käytä korvatulppia jos niin ärsyttää. :D

Vierailija
20/51 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos en syö tarpeeksi usein, tulee herkästi päänsärkyä, väsymystä ja vitutusta, ja kaikista suurin ongelma on se, että sitten syön ihan mitä sattuu myöhemmin.

Ja koitan ihan tosissaan pitää kiinni viidestä syöntikerrasta päivässä, noin suunnilleen, mutta elävässä elämässä se ei tietenkään aina mene niin kuin ajattelee, eli välillä tulee useampi välipala ja kunnon ruokaa sitten myöhemmin.

Ja täytyy sanoa, etten yhtään ymmärrä tuota jogurttipurkkiangstia. :D