Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3<3--Haahujen Toukokuu--<3<3

01.05.2009 |

Meitä keskenmenon kokeneita haahuja on odottajissa jo monta! Onnea kaikille!

Nimim: myy_81

Ikä:27

Keskenmeno/t: 10/07, 08/08

Lapsia ennestään: t 12/06

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Tampere / TAYS

LA: 10.7.09

Nimim: virvaliekki

Ikä: 26

Keskenmeno/t: 08/08

Lapsia ennestään: Eipä ole, eka tulossa.

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Kätilöopiston sairaala, Helsinki

LA: 29.09.2009

Nimim: Helene26

Ikä: 31v

Keskenmeno/t: 11/07, 10/08, 2/09(tämä oli tuulimuna)

Lapsia ennestään: 3 tyttöstä

Paikkakunta / Synnytyssairaala: LUS

LA: 20.11 (neuvolan väittämä), 23.11 ultran mukaan

Nimim: Irish79

Ikä: 29(kohta 30)

Keskenmeno/t: 11/07 (spontaani rv 10-11, sikiö kuollut jo rv5-6), 07/08 (keskeytynyt rv10+ sikiö kuollut rv6+, lääkkeellinen tyhjennys)Lapsia ennestään:-

Paikkakunta / Synnytyssairaala:

LA:19.11.09 ultran mukaan

Nimim: Hermione-79

Ikä: Pian 30v

Keskenmeno/t: 12/04, 01/08, 07/08(tm), 12/09(kaksoset)

Lapsia ennestään: Yksi poika :)

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Akaa/Tays

LA: 23.12.09

Nimim: nau

Ikä: 30

Keskenmeno/t: 8/08 10/08 ja jotain kummaa hcg-hässäkkääLapsia ennestään: tyttö 9/06

Paikkakunta / Synnytyssairaala: Turku/tyks

LA: 9.12.2009

Nimim: minitassu

Ikä:32

Keskenmeno/t: 2/09

Lapsia ennestään: poika 04/08

Paikkakunta/ synnytyssairaala: Pohjois-Pohjanmaa/ OYS

La: joulukuun alkupuolella?

Nimim: Danja

Ikä: 28

Keskenmeno/t: 08/08 tm?

Lapsia ennestään: -

Paikkakunta / Synnytyssairaala: LKS

LA: 24.11

Nimim: HuldaTilda

Ikä: 29

Keskenmeno: 01/09

Lapsia ennestään: 2 (-01 ja -03)

Paikkakunta / Synnytyssairaala: PKS/ Kättäri

LA: 25.12

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, ihanat sydänäänet kuului:) Pienen syke 145 ja taas herkistyin kovasti, kun jälleen ehdin pelätä pahinta, kun ei tuon np-ultran jälkeen ole ollut mitään tutkimuksia. Pahoinvointi on tosi hyvin hellittänyt, lähinnä väsyneenä se iskee, muttei läheskään niinkuin aikaisemmin. Paino on vielä 3,6kg alle alkupainon, mutta ehtii tuo siitä nousta:) Tänään oli kahteen kertaan omituista nenäverenvuotoa, neuvolatätin mukaan ihan raskauteen liittyvää, mutta ekan kerran sitä on nyt, koskaan en ole raskaana ollessa moisesta kärsinyt :| Mutta ennemmin kuitenkin nenästä kuin muualta :D :D

Joku tuolla aiemmin kirjoitteli pikkuisten hurjasta kasvusta, itsekin samaa ihastellut tän raskauden aikana, kun noita ultria oli muutaman viikon välein:

7+1 11mm

9+3 22mm

11+0 41mm

Ja kattelin tuossa noiden kolmen olemassaolevan muksun vanhoja ultrakuvia niin kakkonen ollut 13+0 70mm ja kolmonen 13+2 74mm. Että kyllä on huima kasvuvauhti alkavilla elämillä!!

Höh, oli jotain mitä piti vielä kertoa mutta se katosi.. Sitä se väsy tekee..

VIRVA nyt vaan ottaa rauhallisesti, josko siitä olisi apua. Muistan kyllä kuopuksesta nuo aikaiset supparit, olin levossa (mutten sänkypotilaana, vaan rauhallisemmin ja leväten PALJON viitisen viikkoa) ja sitten kävikin niin, että muksu ei meinannut tulla millään ulos, syntyi vasta 42+0 :D

Jaksuja kaikille, ihanaa että on niin eri vaiheissa haahuja niin näkökulmaa on kaikenlaisiin kysymyksiin täällä :D

*helene 12+6*

Vierailija
82/94 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta Sabriina! Ja on täysin sallittua "tuppautua" keskusteluun. :) Juu onhan mulle järki päässä huuellut koko ajan, että tällasta tää vaan on. Siskoilla ja äidillä samat vaivat. Mutta silti sain jotenkin semmosen jännityksen päälle. En tiiä miksi juuri eilen alkoi niin kovin supistaa, liekö lapsi liikkunut niin paljon vai mikä sen on sitten tehnyt, mutta tänään on ollut jo parempi päivä. Vähemmän supistaa, vaikka varoa saa silti, ettei esimerkiksi kipitä yhtään mihinkään.

Kiitos tosiaan omista kokemuksista. :)

Ai niin ja Jennuli se ketju minkä laitoit, se oli mun aloittama. xD

Minitassu, kiva kun meni hyvin lääkärineuvola! Meillä onkin se vasta viikolla 24 tai sen jälkeen. Mutta itte kävin silloin varhaisultrassa yksityisellä, ja se tarkisti sillon kohdunsuun ja muut. Ja joo, doppler on kyllä luojan lahja raskaanaoleville hermoilijoille. :) Ainakin mun kaltaisille, toiset tietty kokee sen enemmän rasitteena kuin helpotteena.

Hermione, ymmärrän kyllä tuonkin puolen. Varmasti niissä luontaistuotekauppojen tavaroissa on paljon hyvää ja parempaakin kuin apteekin tuotteissa. En oo itte syönyt vielä mitään vitamiineja, paitsi silloin alussa d-vitamiinia. Se vaan alkoi niin pahasti oksettaa silloin, etten pysty sitä syömään. Menin höhlä nääs ostamaan appelsiinin makuisia..

Jennuli, se on kyllä jännä miten saa ittensä varomaan kaikkee tässä. Mutta en tiiä, kyllä sitä herkästi sitten itteensä syyttää varmaan silti. Ite keskenmenon jälkeen koin tuskaa, kun olin pomppinut kahtaa päivää ennen trampoliinilla pari kertaa, ja anoppi tuskaili kun saunoin ja uin. Sisko empii, onko aiheuttanut ekan lapsensa koliikin ja levottoman luonteen tökkimällä sitä hereille jatkuvasti kohdussa. :D Voivoi, ei oo helppoo.

Jännä muuten miten noi synnytykset on ainakin näin kokemattomalle unissa aina helppoja. LApset vaan tulee, ja sitten ne on. Sitten aina joskus mulla unet siirtyy johonkin toiseen aiheeseen, ja kesken ihan uutta unta muistan että ai saakeli, mähän sain lapsen ja nyt se on unohtunut johonkin! :D

Kävin tänään pitkästä aikaa kaupungilla. Ostin kahet imetysliivit. Ei enää mahu nääs kuin yhet normirinareista, ja aattelin sitten samantien ostaa imetysliivit. Otin aika isot. :o Kun luulen, että oikein koko olis nyt 75E-F, mutta siellä oli vaan 80 E, niin otin sitten niitä kahet. Ostin myös miehellä synttärilahjan, toivottavasti se tykkää siitä. Ja kanssa Våra namn-kirjan, niin päästään valkkaa nimii. Emmin kauheesti suomenkielisten ja ruotsinkielisten nimien välillä, mutta sitten hinta ratkaisi, tuo oli puolet halvempi. Niin kattellaan nyt eka tuosta.

On muuten nyt tosi väsynyt selkä. Rupes jo kaipaamaan istumista tuolla. Ai niin, se muuten pitää sanoa, että uusi vaiva ilmaantunut: istuessa bussissa tms kovalla penkillä, puutuu privaatit. Hullun tuntuista.

virva, 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin kuolla nauruun kun luin sun juttujas XDDD

Sisko empii, onko aiheuttanut ekan lapsensa koliikin ja levottoman luonteen tökkimällä sitä hereille jatkuvasti kohdussa. :D Voivoi, ei oo helppoo.

...Sitten aina joskus mulla unet siirtyy johonkin toiseen aiheeseen, ja kesken ihan uutta unta muistan että ai saakeli, mähän sain lapsen ja nyt se on unohtunut johonkin! :D

... uusi vaiva ilmaantunut: istuessa bussissa tms kovalla penkillä, puutuu privaatit. Hullun tuntuista.

virva, 20+3

Kiitti nauruista, hyvä ettei tullut pissat housuun :)

Vierailija
84/94 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on parhaan ystäväni tupaantuliaiset. He ostivat ihanan vanhan asunnon, ja sinne mennään nyt sitten juhlimaan. Kuulemma on raskausystävällisesti marjamehujakin tarjolla, jee. :) Siellä se kodinhengetär varmaan tälläkin hetkellä häärää valmisteluissa, tukka vesihöyryistä lättänänä. <3

Katteltiin eilen illalla nimiä lapselle. Tytölle löytyy monta vaihtoehtoa helposti: Alve, Fia, Helle, Elsi, Isa, Lilly, Svea.. Vaikka mitä. Pojat onkin sitten hankalia! Tällä hetkellä vain muutama vaihtoehto mielessä, Toivo, Oiva ja Olle ehkä ekoina. Mutta rehellisesti, ei vielä hajuakaan! Tykkään kanssa ihan Juhosta, mutta siskon mies on juho, enkä oikeen voi sitä ottaa.

Että jos keksitte samantyylisiä nimiä, jotka kävis sekä suomeksi että ruotsiksi, niin saa tulittaa.

En tahtois semmosta, mikä on kauheen yleinen. Noista suomessa harvinaisin on Olle, mutta mies on vähän alkanut kylmetä sille, vaikka aluksi innostuikin. Huoh. Kauheen vaikeeta tää! Mun mielestä mies vois olla vaikka hiljaa ja antaa mun päättää nää jutut ite. :D

Täytyy ehkä käyä hakemassa se suomenkielisten nimien kirjakin, tai sitten semmoinen harvinaisten nimien kirja. Sitä vähän hypistelin, mutta kun en haluais ihan outoakaan laittaa, mitäään Rakli Kurnokkiakaan kumminkaan. Ensiselaukselta ne harvinaisnimet kuulosti kutakuin tuolta.

Eipä muuta, over and out. Aamiainen kutsuu.

20+4

Vierailija
85/94 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvalle nimien etsintään linnkkivinkki

http://uotila.tripod.com/uotila/suominimet.html

Labrassa kävin valkkarinäytteen antamassa, mut ei mitään tulehdusta ollut. Kai nää kutinat ja oudon väriset vuodot on normaaleja raskaus juttuja.

Maitohappobakteereja yritän muistaa nappailla ja lisäks syön kalaöljykapseleita, joissa on foolihappoa, b6, b12 ja e-vitamiinia. Yritysaikana popsin raskausmonivitamiineja ja niitä ehkä taas kohta, jos tuntuu et tarvii lisää rautaa.

dopplerin hankitaa oon miettinyt itselle synttärilahjaks, kun vaan sais päätettyä mistä hommais.

nau rv 10+2/10+5

86/94 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doppler tuli tänään =) Avasin paketin heti ja kokeilin samantien kuunnella mutta en saanut mitään sydänääniä muistuttavaakaan kuulumaan. Sit parin tunnin päästä välipalan jälkeen kokeilin uudestaan ja aivan lyhyeksi hetkeksi sainkin sydänäänet kuuluviin :D Sitten kuitenkin hukkasin ne taas, pöh. Kaipa se vain vaatii harjoitusta...

Danja, rv 13+1

Vierailija
87/94 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja: Jee! Harjoitus tekee mestarin :) Mä oon ihan varma että puolessa vuodessa susta tulee täysin oppinut mustan vyön doppler-mestari ja voit harkita uraa neuvoloiden konsulttina. Ne soittaa sulle lepakkopuhelimella kun tulee oikein kinkkinen asiakas B)

nau: hyvä tietysti ettei mitään tulehdusta löytynyt, mutta onpa kyllä suoraan sanottuna aika vittumainen vaiva sulla! Toivottavasti et joudu sen kanssa kauhean kauan kärvistelemään!

VIrva: ihanaa että on huomioitu mammarajoitteet juhlien juomapuolella, toivottavasti sulla oli kiva ilta! Kivoja nimiä olit keksinyt, mun suosikkeja oli Fiia ja Lilly. Poikien nimistä tulee sun ehdoilla mieleen Peter, Johan ja Martin, mutta en kyllä yhtään tiedä ovatko yleisiäkin. Ruotsissa varmaan ainakin, Suomesta en tiedä. Rakli Kurnokki kuulostaa minustakin lähinnä ihottumalta tai joltain harvinaiselta sammakkolajikkeelta...

( . ) Rytmini on näköjään sellainen että herään joka yö kolmen ja neljän välillä mahakipuihin, välillä tulee myös oksu. Hajuherkkyys on mulla lisääntynyt siten, etten kestä pahoja hajuja ollenkaan, yleensä mulla on aika huono hajuaisti. Viime yönäkin oli tilanne aika koominen, haistoin oman pieruni ja oksensin X)

Siis lievästi mentaali näky kun kyykin halailemassa pönttöä keskellä yötä ja nauran.... Oli nimittäin jo sen luokan koominen tilanne että alkoi itseäkin huvittamaan! Mulla oli eilen illalla ekan kerran tissit aika kipeenä, mutta tilanne on nyt siltä osaa ohi. Turvotuksen olen huomannut housujen kiristymisenä ja vyö pitää jättää tosi löysälle, muuten tulee huono olo.

Ihanaa ja aurinkoista lauantaita kaikille!

Jennuli-81 rv 5+5

Vierailija
88/94 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä haju-jutusta on tullut nyt ihan vakkarikäytäntö. En siis kestä oman pierun tai kakan hajua oksentamatta :/ Piti viedä vessaan erillinen oksennusastia, jotta voin ryykätä rauhassa samalla kun suoritan noita muita asioita. Tuli vähän liian kiire kiskoa housuja ylös ja alas ja kyykätä ja kumarrella pöntölle, josta on tulossa hyvin nopeasti tosi palvottu kotialttari. Miehellä on mun kustannuksella vähän liiankin hauskaa...

Uuh, sori likaiset yksityiskohdat, tää oli tällanen paska juttu.

Jennuli

Vierailija
89/94 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kusta housuuni kun luin sun paska juttua, niin paljon nauroin!! :D :D :D No joo täällä on vähän samaa ongelmaa ilmassa mutta ällötyksen kohde on meidän pojan kakkavaipat!! Niin ja poika tietenkin kummasti on alkanut kakkaamaan yhtäkkiä kaks kertaa päivässä ja aina tietenkin silloin kun olen sen kanssa kaksin kotona, ettei voi edes passittaa miestä vaipanvaihtoon.. Sitten kyökin pytyllä siinä aikani sen jälkeen, en ole vieläkään varsinaisesti oksentanut mutta niin liki että pytyllä pakko kyökkiä jos tuleekin ylös. En ole kovin herkkä muutenkaan oksentamaan..

Jep... nyt nukkumaan... :D

Hermione & B-J rv 8+2 <3

Vierailija
90/94 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja, se on aluksi vähän hankala, kun se tyyppikin on niin pieni. Mulla kuului paraiten ihan siitä karvarajasta. :) Nykyään ei tartte kuin länttää se mahalle niin jo kuuluu jotain.

Jennuli, on sulla reaktiot! :D Ainakaan ei tartte epäröidä onko paksuna vai ei. Onneksi et oo päiväkodissa töissä, vois tehä hankaluutta! Tai vedenpuhdistamolla..

Mutta oot ehkä jotain sukua mun miehelle, sekin reagoi aina kakkaan. Tosin silä on semmoinen pikkupoikamainen refleksi alkaa nauraa heti kun jossain sanotaan/lukee mikään ruumiineritesana. Se on tosi hupaisaa: mies istuu tietokoneella ja nauraa, kysyn lukiko siellä kakka, ja se myöntää vedet silmissä. :D Ei sillä että itte olisin immuuni sen tason jutuille.

Tänä aamuna heräsin ja makoilin sängyssä kyljellään. Alkoi tuntua siltä, että tyyppi on mahassa poikittain, ja hyppii! Se otti jaloilla vauhtia alhaalla olevasta kyljestä, ja osui välillä yläkyljeen, ymmärrättekö. :D Se teki niin monta kertaa. Hauskaa. :)

Ai juu, kerroinko että mies tunsi liikkeen jo? Yhen kerran kyllä vasta, mutta silti. aloin itkee, kun liikutuin niin.

virva, 20+6

Vierailija
91/94 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennulilla ihan kamala reaktio... Osin tuttua täälläkin. Kyllä paskajutut naurattaa aina =D

Danja oli saanu doplerin. Kiva että jo jotain kuulu, ja harjoittelemalla lisää ;D Ite oon vieläkin harkintakannalla sen laitteen suhteen. En ole uskaltanu otta vielä kaverilta sitä vastaan. JOtenkin tuntuu, että stressaanko sit vielä enemmän. Toisaalta haluaisin kuulla pienen sydämen sykkeen.

Meillä olis tänää appivanhempien luo mentävä... uutisten kera ;) Vitsailin, että pitäiskö tilata amppari pihaan valmiiks tai jotain rahottavia olis vähintään voinu töistä ottaa mukaan... anoppi näet todennäkösesti sekoo täysin =D Voin kuvitella ettei se tiiä itkiskö vai nauraisko ja istusko vai heilusko ympäriinsä.

Mulla on muuten ollu aika kipeitä "viiltoja" tossa häpyluun tietämillä. Liekö ihan normaalia? Ei niitä koko ajan ole, mutta aika-ajoin tuntuu ja on ikävän tuntusta. Samoten lonkkiin sattuu välillä. Selkä ollu ihan jumalattoman kipee välillä ja liikkuminen on hankalaa. Viime viikolla ukkini sanoikin, että oot tyttö pilannu selkäs ihan vaan liikkumala liikaa. =D nykyisin liikunta on aika vähäistä, mutta nuorena harrastin kaikkea ja aika rajujakin lajena, josta tää vamma liene alkunsa saanutkin. Todennäköistä on että raskauden edetessä selkä on todella kipeä :(

Ostin tukivyön, mutta on kyllä aika epämukava käyttää. Vaatii totuttelua varmaan ennen kun saa sen oikealle kohdalle asettumaan. Huomaan kyllä että se korjaa selän asentoa todella hyvin, joten suosittelen jos joillakin vaiva on yhtä sietämätön kun täällä. Sitä harjoitellessa...

Nyt laittamaan ruokaa ja sit anoppia kiusaamaan =D

Irish

Vierailija
92/94 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ollut viimeiset viikot niin laiska kirjoittamaan. Juttuja käyn lukemassa päivittäin toki ja ihanaa seurata niin monen Haahun olevan samoilla viikoilla ja käyvän läpi samoja tunteita, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Ihanaa on ollut myös lukea niin hyviä ultrakuulumisia!! Toivottavasti Jennulikin pääsee niitä pian saamaan!!

Ehkä minusta on tullut taustailija jos senkin takia, että tänne ei kuulu mitään. Ja toisaalta on aikalailla eri kuviot jo kuin muilla. Välillä on melkein syyllinen olo olla jo näillä viikoilla. Typerää, tiedän. Mulle on ollut tämä raskaus aikamoinen yllätys sen helppouden vuoksi. Enää ei edes supistele, liitoskivut ovat hellittäneet ja voin ihan hyvin. Tuskinpa tyyppi ymmärtää edes syntyä, vaan joskus 42+3 aletaan miettiä käynnistämistä. Olenkin tehnyt jo paljon kesäsuunnitelmia ja ollaan reissussa miltei kaikki viikonloput. Ehkä tämä on nyt se energinen keskiraskaus :)!

Jatkakaahan ihanien kuulumisten kirjoittelua ja piristäkää paivää! Olette korvaamaton tuki tänne taustallekin.

-Myy 32+2

Vierailija
93/94 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish, miten meni, onko anoppi vielä elossa? :)

Mulla oli kansa semmosia viiltoja. Niitä oli justiin siinä keskellä, ja sitten tavallan siinä vähän kohdun sivuilla kanssa. Ja lonkatkin oli kipeet, nyt ne ei enää oo. Selkä on mulla kipee jos makaan kovalla. Tai jos kävelen pitkään. Tukivyötä oon kyllä harkinnut, mutta katotaan nyt.

Kiva kuulla Myystä! Oot kyllä ihanan pitkällä, jee. :) Kirjottele vain kun viittit, mitään tuskaa ei kyllä tartte kokea vaikkei kirjoitteliskaan kuin silloin tällöin. Kiva kun oot voinut niin hyvin, toivottavasti olo jatkuu yhtä hyvänä. :) Hyvä kun sulla on paljon tekemistä, menee aikakin nopsemmin. Onko maha jo valtava? Varmaan. :) Tuntuu taas, että sun aika on kulkenut kamalan nopeasti kun oot jo noilla viikoilla. mutta tuntuu samalla että oma aika matelee. :D Miten se meneekin aina niin? Samaahan jennuli sanoi, että miten minä oon jo näillä viikoilla kun vasta plussasin. Toisten raskaudet on varmaan oikeasti nopeampia.

Oltiin taas anoppilassa sunnuntaikäynnillä, ja appi korjaili siellä leikkimökin kattoa. Ihana kun ne on niin innoissaan.

Semmonen hankaluus on, että kun oon syönyt niin ei meinaa henki kulkee. Pitäis syödä tosi pieniä annoksia varmaan.

virva

Vierailija
94/94 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi hengissä =D Totaalinen repeäminen kyllä. Istuttiin ulkona ja mies yhtäkkiä iski ultrakuvat anopin käteen: näitä me haluttiin tulla näyttämään ;D

Ilme oli kyllä mahtava anopilla kun ei meinannu saada sanaa suustaan. Onnesta soikeena itkettiin ja naurettiin yhdessä. Kakkukahvitkin sattumalta osui tälle päivälle kun ei viime viikolla olleet kotona äitienpäivää viettämässä. Appiukko otti vähän rauhallisemmin ja hymähteli itsekseen... Tuleva tätikin sattui paikallle joten saatiin useampi kärpänen samalla iskulla.

Virvan viillot kuulostaa kovin samoilta kun mulla... jospa ne olis samoja ;D En sillain osaa kamalan huolissani niistä olla, koska menevät nopeaa ohi ja ei mitenkään maata kaatavan kovaa satu.

Kamala kun mulla on nykyään koko ajan jano. Täytyy taas käydä tuoppi täyttämässä kylmällä vedellä ;D nam!

Irish rv 13+3