Synnytyskö alkamassa??
Parisen tuntia ollut tosi kipeitä supistuksia n.5-8min välein.Kamala alaselkäsärky,paineen tunne takapuolen kohdalla.Ei lapsivettä tai muita vuotoja.
Neljäs synnytys,ei oo koskaan alkanu supistuksilla eli oon epävarma..Sairaalaan n.tunnin matka,kauankohan uskallan odotella?Kivut melkosia,mutta kestettäviä vielä.
Ei oo syöksysynnytyksiä takana,mutta en haluis et tulee kiirekään.Mitähän täs tekis?Kertokaa kokemuksia,pliis..
MagicaL rv41
Kommentit (5)
heippa!
sinuna kyllä kävisin tarkistuttamassa tilanteen. itselläni ei ole kuin yksi synnytys takana, mutta se alkoi supistuksilla, ja vedet meni vasta kun sairaalassa puhkaistiin kalvot, vaikka siinä vaiheessa olinkin jo pitkälle avautunut.
eikös uudelleensynnyttäjiä muutenkin neuvota lähtemään aikasemmin laitokselle kuin ensisynnyttäjiä?
onnea matkaan! t.VadelmaMama
Itselläni (toiskertalainen) oli yhtenä yönä kipeitä supistuksia just pari tuntia yöllä, mutta juuri alkaessani katsoa kellosta supistusväliä, ne sitten laantuivatkin. Olin juuri aikeissa soittaa synnytyssairaalaani. Ehkä sinunkin kannattaisi pirauttaa?
Eka synnytys käynnistyi vesien menolla, minkä jälkeen supistukset alkoivat aika pian vähitellen koventuen. Toki myöhemmät synnytykset voivat alkaa hyvinkin eri tavalla. Sitä varten olin itsekin aika kysymysmerkkinä silloin yöllä.
Jos pääsit tosi toimiin, niin onnea vaan! Minä täällä edelleen odotan niitä supistuksia tai vesien menoa...
Hannele9 rv 41+1
Supistusten väli ei ainakaan vielä oo tihentynyt ja sairaalan kätilö oli tyyppiä:tule-kun-et-enää-kestä.Tarkkailen vielä tilannetta.Jos pahemmaksi menee,on kait lähdettävä.Epätodellista..
mulla oli kolmas lapsi mahassa ja oli jo yliaikainen. eräänä iltana alkoi tuntua vähän erilaisia supistuksia kuin pelkkiä mahan kovettumisia. aattelin vaan, että nämä on vaan jotain ennakoivia harjoittelusupistuksia, kun eivät olleet edes niin kipeitä. yritin vaan nukkua. suppareita tuli 10-15 min välein ja jatkuivat . sitten alkoi maha olla löysällä ja piti juosta vessassa. yöllä sitten tuli jotain limaa. soitin synnärille ja ne vaan neuvoi ottamaan särkylääkettä ja nukkumaan, koska supistuksia ei tullut ton tiheempää. sanoivat samaa, että tuu sitten jos ei asetu ja et enää kestä... supistukset eivät tiheentyneet, mutta lopulta en enää voinut olla yhtään paikallaan niiden aikana. sanoin miehelle, että mee käynnisteleen autoa (-25astetta pakkasta). matkaa puoli tuntia ja kun lapset oli viety mummolaan ja päästiin sairaalaan, olin 7 senttiä auki. edelleenkään suppareita ei tullu 10-15 min. tiheempää! vastaanotossa meni puoli tuntia ja salissa ehdin olla vain toiset puoli tuntia, kun vauva syntyi. mun pointti tässä on se, että jos mielii saada jotain tehokkaampaa kivunlievitystä, kantsii mennä ajoissa sairaalaan. oisin halunnu epparin, mutta enhän enää ehtiny mitään sellaista saada, jonkun puudutteen ne laittoi, joka vähän lievensi supistuskipuja, mutta ponnistusvaihe sattui kamalasti(onneksi se oli kuitenkin lyhyt).ja ihan lopussakaan ei supistuksia tullut tiheesti. jos oisin oottanut kotona, että niitä ois ollu 5 min välein, vauva ois syntyny sinne!
Eilen lääkärin kanssa keskustelin...neljttä odotan. Itselläni paikat vielä kiinni ja vauva ylhäällä, mutta lääkäri sanoi, että neljäs kun jo tulee niin paikat aukee nopeesti ja laskeutuminen voi tapahtua ihan vasta H-hetkellä. Antoi neuvon, että kun supistelut alkaa säännöllisinä niin pitää käydä ainakin tarkastamassa tilanne ettei tule yllätyksiä...
Risella rv 35+6