Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku maksaisi ostokset kahdessa erässä???

Vierailija
29.04.2009 |

.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että maksan ensin käteisellä(niin paljon ku sitä on) ja loput tililtä. Jos on vähän rahaa, niin joudun näin tekee.

Vierailija
2/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin oikein miettimään kun luin tuota pph ketjua. Olen sen (tällä hetkellä vika) vastaaja joka on nähnyt useinkin omassa lähikaupoissa (Cittari ja Prisma) kun mammat lapsikatraan kanssa (3-4 lasta) tekee ostoksia ja maksaa ostokset kahdessa erässä. Usein osa menee kortilla ja osa käteisellä. Ja tämä on jos ei joka päiväistä jota olen nähnyt mutta joka viikkoista.

Olin tosi ylpeä itsestäni kun pitkän pohdinnan jälkeen hokasin että jaa, ovat varmaan pph:ita jotka maksavat erikseen omat ostokset ja kaupungin maksamat ruoat mutta tuosta toisesta ketjusta opin ettei kuitteja tarvitse minnekään toimittaa eli ei kai tästä voi ollakaan kyse.

Mutta siis...miksi joku maksaisi ostokset kahdessa erässä? Usein yhdessä satsissa on enemmän "kunnon ruokaa" ja toisessa "sekalaista". Ei ymmärrä ei mutta tällaista olen nähnyt todella usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko pph samalla läheishoitaja tai omaishoitaja jollekin perheenjäsenelleen?

Vierailija
4/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyse voisikin olla pph:ista.

Osan siis maksavat usein käteisellä ja osan ihan pankkikortilla.

Vierailija
5/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn ja perheen menot. Itse seuraan aika tarkasti, kuinka paljon meillä menee rahaa kuussa eri asioihin ja jos joutuisin maksamaan omalta tililtä jotain työhön liittyviä juttuja, niin olisin varmaan vielä tarkempi.

Vierailija
6/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa, esim MLL:n toiminnassa oli joitain sääntöjä, että omia kortteja, bonus-korttejakaan ei saa käyttää, jos on vaikka keksejä ostamassa MLL:n kerhoon.

Vierailija
7/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ostaa ruokia sekä kotiin että huonokuntoiselle sukulaiselle tai naapurille. Esimerkiksi mieheni äiti ostaa kerran viikossa ruuat myös mieheni isänisälle häneltä saamallaan käteisellä rahalla.

Vierailija
8/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä maksan monesti omat ostot omalla pankkikortilla ja yritykseni käyttöön menevät ostot yrityksen pankkikortilla. On näin helpompi liittää kuitit kirjanpitoon.

Vierailija
9/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avomiehen kans yhteinen tili, joka on tarkoitettu YHTEISIIN RUOKAOSTOKSIIN. Omat mässyt, lehdet ym. maksetaan omalta tililtä, näin ollaan sovittu. Joskus saatan kaupassa käydessäni ostaa kunnon ruokaa yhteiseltä tililtä ja käteisellä itelleni vaikka karkkipussin. Voi tuntua jonkun mielestä turhalta hiustenhalkomiselta, mut me joudutaan oleen tosi tarkkoja kaikista menoista.

Vierailija
10/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on jos joku maksaa kahdessa erässä? Koska noin paljon kiinnostaa, niin etköhän seuraavalla kerralla mene ja kysy suoraan tältä ko henkilöltä.

Meidän on täällä ihan mahdoton sanoa miksi joku maksaa noin, ei voida muuta kuin arvailla ja mitä järkeä siinä on??

Jos itse olisin pph, niin aivan varmasti maksaisin omat ostokset ja työ ostokset erikseen.

Vierailija
11/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mikä oikea termi lieneekään...yksityinen lastenkoti tms. Heille käsitykseni mukaan korvataan lasten kustannuksia kuittien perusteella. Pph:t eivät saa vähennyksiin hoitolasten ruokia.

Vierailija
12/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannuskorvaus tulee saman suuruisena riippumatta siitä, millaista ruokaa lapsille laitan. Ei ole tullut mieleen maksaa erikseen omia ja hoitolasten ruokia enkä niitä kyllä kotonakaan mitenkään erittele. Samaa sapuskaa syö perhe ja hoitolapset.

Vierailija
13/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ostaa jollekin toiselle henkilölle tuon henkilön antamilla rahoilla ja haluaa eri kuitinkin vielä. Tai voi olla just esim. lastenkodin hoitaja, joka ostaa sekä itselleen, että lastenkotiin ruokaa tms.

Vierailija
14/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin ostan yleensä kahdella kortilla. Vien kahdesti viikossa mummolleni (86v) ruuat, siinä satsissa on juuri kunnon evästä, kun taas omassa osuudessani usein myös jotain turhakkeita. Miksiköhän muakin luullaan kaupassa?

Vierailija
15/15 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä esim. ostan noin kerran viikossa yhdistyksen laskuun kahvitarpeita yms. joten ne on pakko ottaa eri erässä kuin oman perheen ruuat. Ja lapsiakin on yleensä kauppareissussa mukana 1-4 omaa, enkä ole pph.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi