Minkä ikäisenä olet muuttanut omillesi lapsuudenkodistasi?
Toivottavsti sitten, kun ovat siihen valmiita. mutta kiitos enne, kuin täyttävät 30...
Mun sisko oli 27 kun muutti kotoo pois.
Kommentit (41)
töissä ja opiskelin. Eikä vanhemmat puuttuneet asioihini enää siinä vaiheessa mitenkään. Tuntuu että nykyajan 19-vuotiaita pidetään täysinä kakaroina. No, ehkä he käyttäytyvätkin kuin kakarat.
piti olla vain kesä siellä, mutta jäin sinne kolmeksi vuodeksi.
Asuin alussa serkun luona ja sitten muutin omaan kämppään.
Toivon että lapset muuttaisivat aikaisintaan 18v ja viimeistään siinä 20v.
Sama systeemi sopii mun puolesta lapsillenikin. Eli opiskelemaan armeijan jälkeen, ja silloin olisi kiva vielä nähdä lapsia kotona melko usein. Siitä sitten vähitellen ihan kokonaan omilleen.
Ja minkä ikäisenä kuvittelet / toivot lastesi muuttavan omilleen?
Olen muuttanut kotoa pois 17v. Kävin kolua ja töissä samaa aikaa. Omat lapset toivon että muuttavat sii ä vaiheessa kun ovat saaneet koulunsa käytyä ja ammatin hankittua jotta voivat elättää itsensä.Mutta aika näytää sitten milloin muuttavat vielä on aikaa siihen ovat niin pieniä vielä.
omien lasteni haluaisin muuttavan omilleen parikymppisinä.
Omat lapset muuttaisivat mieluiten ton iän jälkeen, ihan viimeistään 28v.
Omien lasten haluan muuttavan sitten, kun se on luontevaa eli varmastikin kun on lukio/ammattikoulu käytynä.
Samaa luokkaa oletan lasteni olevan, eli lukion käytyä kun lähdetään opiskelemaan.
loppuisin töissä. Vanhemmat eivät avustaneet missään rahallisesti tai muissa hankinnoissa. Toivon,että omat lapseni asuvat kotona opiskelujen ajan.
pikkusiskoni muutti 17 vuotiaana kun lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle..
itse toivon omieni muuttavan viimeistään 20vuotiaana..
eräs ystäväni asuu vieläkin vanhempiensa kanssa ja on 23v.. minusta se on typerää.. opiskelee ykiopistossa ja sitten hän juoksee kaikki viikonloput baareissa ja vanhemmat maksaa..
Ja omien lasten "sopiva" muuttoikä on haarukassa 18-20
Mä haluan että tyttö muuttaa pois kotoa lukion käytyä, eli 19v. Vois lähtee yliopistoon vaikka Hesaan...
Omien lasten toivon muuttavan aikaisintaan 18v - mielellään pari vuotta myöhemmin. :)
Toivottavasti eivät kuitenkaan kauas lähde, Otaniemi on kotikaupungissa ja muutakin tarjontaa löytyy, kun ulottaa naapurikaupunkiin asti opiskelupaikan etsinnän.
omat lapset sais muuttaa siinä 18-20v.
Lukion verran voi lapset ihan hyvin asua kotona, mutta kyllä sen jälkeen on aika muuttaa omilleen. Aikuiset ihmiset tarvitsevat oman kodin.
Minusta se on ihan hyvä ikä, siis siinä parin kympin tienoilla kun on saanut opiskelupaikan (tai työn, mutta useimmat tuolloin opiskelee).