Kun vihdoinkin saan itsestäni sen verran irti, että haen apua
niin terveyskeskuksen psykiatri on seuraavan kerran tavattavissa 5.5 ja sosiaaliasema vastaa puhelimeen vain klo 9-11 välisenä aikana.
Yhtä juhlaa.
Kommentit (68)
kuvittelee saavuttavansa herjaamalla masennusta ja masentuneita? Käsi ylös ne joiden mielestä sietäisi pitää suunsa supussa. Tuo satuttaa ihmisiä, kuten juuri AP:tä.
Haloo! Ei kai kukaan tahdo sellaista tilaa itselleen. Ahdistaa paniikkihäiriöitä yms. Todella ketä ei itse siihen ole sairastunut on väärin mennä arvostelemaan toisia! Aika lapsia liikkeellä tai muuten vain pimeitä.
Kannattaa tosiaan tutustua tuohon Wikipedian faktatietoon.
paitsi että niistä "masentuneista" (iso) osa on tekosairaita LAPSEKSI JÄÄNEITÄ luusereita, joille tuo on vain loistava tekosyy olla ottamatta vastuuta ihan itse.
Älä välitä näistä tietämättömistä kylmistä ihmisistä täällä! Tiedän tunteen kun apua ei saa silloin kun sitä todella tarvitsee..
Kannattaa näistä asioista jutella netissä jossain muualla, esim tukiasema.net on hyvä vaihtoehto.
((voimia ap:lle))
paitsi että niistä "masentuneista" (iso) osa on tekosairaita LAPSEKSI JÄÄNEITÄ luusereita, joille tuo on vain loistava tekosyy olla ottamatta vastuuta ihan itse.
luuletko että ihan oikeasti joku ehdoin tahdoin haluaa kärsiä, olla ahdistunut, työkyvytön, kyvytön nauttimaan YHtÄÄN MISTÄÄN elämässä, toivovansa kuolemaa mahdollisimman pian? ja tällainen on sinusta "lapsellista"? että ei kykene nousemaan sängystä, pesemään hiuksiaan, syömään, välittämään yhtään mistään?
voi herran tähden, en uskonut että ihan oikeasti on tuolla tavalla ajattelevia aikuisia ihmisiä..
hakee töitä ja syö näkkäriä päivät pitkät....ap
useana päivänä ja jaksaa sättiä hyvin toimivaa yhteiskuntaa jne. Ja jos häneltä puuttui aivoista aineita, miksei lääkäri määrännyt lääkkeitä? Ehkä siksi, että ap ei ole sairas.
Jos olisit lukenut ap:n tekstin, tietäisit, että hän oli lääkärille kertonut itsetuhoisista ajatuksistaan. itsetuhoiselle ihmiselle ei voida kirjoittaa lääkkeitä noin vain ilman spesialistin konsultaatiota.
Tämä yhteiskunta ei toimi moitteettomasti jne. MT-ongelmaisia pidetään hoitojonoissa ilman kunnon hoitoa. Ei varmasti sydänsairasta neuvottaisi tulemaan viikon päästä uudestaan kun rintaa ahdistaa. Aivan varmasti hänelle löytyisi joku joka hoitaa. Valitettavasti MT-puolen sairauksia ei oteta tarpeeksi vakavasti, eikä käsitetä, että toisinaan kyse voi olla ihmishengistä! Tässä maassa ei pääse sairaalahoitoon vaikka uhkailisi itsemurhalla. Sitten vain voivotellaan kun taas yksi nuori elämä on päättynyt turhaan...(kannattaa lukea esim. Anna-Leena Härkösen kirja pikkusiskonsa kohtalosta..)
useana päivänä ja jaksaa sättiä hyvin toimivaa yhteiskuntaa jne. Ja jos häneltä puuttui aivoista aineita, miksei lääkäri määrännyt lääkkeitä? Ehkä siksi, että ap ei ole sairas.
syöpään sairastuneelle anopilleni sanottiin, että häntä ei voida hoitaa, kun kotikunnan syöpäresurssit oli siltä vuodelta käytetty (elettiin helmikuuta).
Enoni kuoli sydänkohtaukseen sairaalan käytävälle, koska sairaalassa ei ollut tarpeeksi henkilökuntaa.
Nämä nyt vain joitakin minun lähipiirini esimerkkejä, jotka kertovat kyllä yleisen tilanteen.
Minä luin ap:n tekstit. Ei hän vaikuta ollenkaan epätoivoiselta, hieman närkästyneeltä ja ällistyneeltä, kun ihan KUUSI VUOROKAUTTA pitää odottaa.
syöpään sairastuneelle anopilleni sanottiin, että häntä ei voida hoitaa, kun kotikunnan syöpäresurssit oli siltä vuodelta käytetty (elettiin helmikuuta).
Enoni kuoli sydänkohtaukseen sairaalan käytävälle, koska sairaalassa ei ollut tarpeeksi henkilökuntaa.
Nämä nyt vain joitakin minun lähipiirini esimerkkejä, jotka kertovat kyllä yleisen tilanteen.
Minä luin ap:n tekstit. Ei hän vaikuta ollenkaan epätoivoiselta, hieman närkästyneeltä ja ällistyneeltä, kun ihan KUUSI VUOROKAUTTA pitää odottaa.
eikö tuo nyt todista ettei SAITAITA ihmisiä hoideta tarpeeksi hyvin? todella ikävää että näin on. mutta ei se oikeuta sua mitenkään vähättelemään masennusta sairautena.
ja vaikka SINÄ tuklkitset ap:n olevan vain hieman närkästyneeltä ja ällistyneeltä, se ei tarkoita sitä, ettikö hän olisi sairas, epätoivoinen ja avun pikaisessa tarpeessa. eikä se että jos joku SINUN mielestäsi kirjoittaa internetissä liian tyynesti ja liian vähän epätoivoisesti tee masennuksesta luonteen lapsellisuudesta johtuvaa teeskenneltyä epäsairautta.
ap on saanut apua ripeästi ja tehokkaasti, joten hänen ruikutuksensa on törkeää.
Ja mistäs sinä nyt niiiin hyvin ap:n mielentilan tunnet, että osaat sanoa, että vaikka hän vaikuttaa ihan tyyneltä, hän OIKEASTI on sitä sun tätä. Eiköhän hän nyt vain vaikuta lapselliselta ja pöllämystyneeltä, koska on lapsellinen ja pöllämystynyt.
melkein toivon että masentuisitte niin tajuaisitte mitä se on.
Ihan pahaa tekee lukea teidän juttujanne.
Vähänkö mäkin olin itsekäs kun 5v sitten istuin 2h suihkun lattialla koska en pystynyt päättämään pesenkö ensin hiukset vai kasvot.
Peruskoulumatikalla se ei ole yhtä pitkä aika.
Ja minähän en tee johtopäätöksiä kirjoituksista, luen ne. Sinulle se ei riitä.
ap on saanut apua ripeästi ja tehokkaasti, joten hänen ruikutuksensa on törkeää.
Ja mistäs sinä nyt niiiin hyvin ap:n mielentilan tunnet, että osaat sanoa, että vaikka hän vaikuttaa ihan tyyneltä, hän OIKEASTI on sitä sun tätä. Eiköhän hän nyt vain vaikuta lapselliselta ja pöllämystyneeltä, koska on lapsellinen ja pöllämystynyt.
se sinun anoppisi ja enosi saama apu on siis myös ollut ripeää?
joo, olisi kyllä mielestäni melko törkeää sanoa noin.
olet melko ristiriitainen, et salli minu tekevän minkäänlaisia johtopäätöksiä AP:n kirjoituksista, mutta itse koet olevasi AIVAN VARMA ja TÄYSIN OIKEASSA tulkinnassasi apn: lapsellisuudesta ja pöllämistyneisyydestä.
mutta totta. olen samaa mieltä kanssasi yhdessä asiassa: olisin minäkin pöllämistynyt jos hädässä saisin joutua odottelemaan ilman mitään apua ja tukea.
tuo yksi kirjoittajahan TIETÄÄ nämä asiat, kun oma äiti on kerran lapsellinen keskenkasvuinen mukamasentunut, joka vain ei halua ottaa vastuuta omasta elämästään. ehkä sunkin pitäisi vain kasvaa aikuiseksi niin et kahta tuntia miettisi suihkun lattialla itsekkäästi omaa itseäsi..
:D
voi jeesus. TOIVOTTAVASTI ETTE KOSKAAN IKINÄ SAIRASTU ITSE TE JOTKA ETTE MASENNUKSESTA MITÄÄN TIEDÄ. VOI REALITEETIT LYÖDÄ KASVOILLE VÄHÄN TURHAN LUJAA.
olet melkoinen IHME!
tuo yksi kirjoittajahan TIETÄÄ nämä asiat, kun oma äiti on kerran lapsellinen keskenkasvuinen mukamasentunut, joka vain ei halua ottaa vastuuta omasta elämästään. ehkä sunkin pitäisi vain kasvaa aikuiseksi niin et kahta tuntia miettisi suihkun lattialla itsekkäästi omaa itseäsi..
:D
voi jeesus. TOIVOTTAVASTI ETTE KOSKAAN IKINÄ SAIRASTU ITSE TE JOTKA ETTE MASENNUKSESTA MITÄÄN TIEDÄ. VOI REALITEETIT LYÖDÄ KASVOILLE VÄHÄN TURHAN LUJAA.
netissä keskustella ollenkaan, koska näitä ymmärtämättömiä tulee aina vastaan. Masentuneelle ihmiselle ne voi olla vähän liikaa. Mun yksi ystäväni oli aina kovin vihamielinen ja pilkkaava jos kuuli jostain masentuneesta. Tunsin pientä sairasta mielihyvää kun hän sairastui itse paniikkihäiriöön.
esim. Wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Masennus
tai http://www.poliklinikka.fi/?page=1539839&id=4181430
..ei taideta maineta "lapsellisuutta" missään tutkimuksissa..