Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vai kissa?

Vierailija
29.03.2015 |

Olen seurustellut miehen kanssa muutaman vuoden ja olemme asuneet kokoajan erillään, vierailleet toki toistemme luona. Olemme ajoittain puhuneet yhteenmuutosta. Lapsia ei ole. Nyt kun yhteenmuutto hiljattain tuli taas puheeksi niin mies kertoi että sitten minun tulisi kylläkin luopua kissastani.

Olen tietoinen ettei mies ole kissaihminen, mutta tuo pyyntö tuli kyllä puun takaa. Sanoin etten suostu koska kissa on ollut minulla vuosia ja tietysti jo ennen kuin mieheen edes tutustuin. Olen ottanut kissan aikuisena löytöeläinkodista aikoinaan.

Nyt mies on suuttunut (...) koska sanoin hänen olevan aika lapsellinen jos vaatii minua luopumaan kissastani että voisimme muuttaa yhteen. Itselleni yhteenmuutto ei ole mikään pakko, olen tyytyväinen näinkin, mutta miehelle se on avain parisuhteen jatkolle. Kellään vastaavia kokemuksia? PS. Haluan vielä tarkentaa että kissan pois antaminen miehen pyynnöstä ei ollut missään vaiheessa edes harkinnan alla, kissa on perheenjäsen.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille mielipiteistä. Aloituksen varsinainen tarkoitus oli kysellä jos joku on ollut vastaavassa tilanteessa että miten siitä on selvitty eteenpäin... :) Jos mies ei suostu muuhun ratkaisuun kuin heivaamaan kissan niin ei kai tässä sitten ole oikein vaihtoehtoja kuin siirtyä eteenpäin! Ärsyttävintä tässä on se että hän pitää "mykkäkoulua" asiasta. Olis mukava jos asioista voitaisiin keskustella. -AP

Vierailija
2/74 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopettaisin suhteen, koska pyyntö on kohtuuton ja epäempaattinen, kun allergiaakaan ei ole. Ei kerro hyvää kyseisestä miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa

Vierailija
4/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt luovut kissasta miehen vaatimuksesta, niin mitä mies kohta vaatii lisää?

Vierailija
5/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa. Mies vaihtoon.

Vierailija
6/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa. Etenkin kun mies ei ilmeisesti edes ole antanut mitään syytä miksi kissasta pitäisi luopua.

Näitä tapauksia on tullut vastaan ihan riittämiin, että on luovuttu eläimistä kumppanin vaatimuksesta ja sitten todella harmittanut kun on mennyt poikki ja olen lemmikit annettu pois.

Vierailija
7/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ärsyttävä mies. Mäki äänestään kissaa!

Vierailija
8/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies olisi allerginen? Luopuisitko silloinkaan kissasta? Mä en ymmärrä näitä että eläin menee kaiken muun edelle.

Vierailija
9/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pidä vaan kissas, vaikka tuntuu että siinäkin on sulle liikaa.

Vierailija
10/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tottakai! Meri on täynnä kaloja ;-)

Vierailija
11/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies allerginen?

Vierailija
12/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia tai kissapelko olisi hyväksyttävä syy, mutta ilmeisesti miehelläsi ei ole kumpaakaan.

Vierailija
13/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni mies joka rakastaa ja välittää sinusta ei vaatisi sinua luopumaan jostain noin tärkeästä. Varsinkaan ilman mitään kunnon syytä (kuten esim. vakava allergia).

Vierailija
14/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on tosissaan kanssasi, niin kyllä yhden kissan kanssa pystyy asumaan eli sen verran kompromissia tekemään. On varmaan viettänyt luonasi aikaa tähänkin mennessä. Ei ole edes allerginen.

Vierailija
15/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:45"]

Entä jos mies olisi allerginen? Luopuisitko silloinkaan kissasta? Mä en ymmärrä näitä että eläin menee kaiken muun edelle.

[/quote]

Tässä tapauksessa mies ei ole allerginen, ei vain pidä yhtään kissoista. Koira olisi kuulemma OK. Ja täytyy todeta että en luopuisi kissasta vaikka mies olisikin allerginen, koska kissa on ollut minulla jo vuosia ennen miestä. Allergiallehan ei tietysti mitään voi, yrittäisin todennäköisesti vakuuttaa miehen että parisuhde voisi jatkua vaikka asuisimme omissa asunnoissamme. -AP

Vierailija
16/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa jää, mies lähtee. Tietysti.

Vierailija
17/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on päivänselvä. Talo ilman kissaa ei ole koti.

Vierailija
18/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa! Olen itse joskus miettinyt, että voisinko olla loppuelämäni ilman miestä vai kissaa. Tulin siihen lopputulokseen, että ilman miestä. :D

Vierailija
19/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa. Tuo pyyntö kertoo miehen empatiakyvystä aika paljon..

Vierailija
20/74 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten rikas mies on kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi