Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuinko turhasta??? Siskoni ja hänen miehensä

Vierailija
22.04.2009 |

menivät äskettäin sitten salaa naimisiin. Olisin toki mielelläni osallistunut juhliin ja olin siitä hivenen pettynyt, mutta ei se isoin pahan mielen syy ollut.

Enemmän loukkasi se, että pari päivää ennen vihkimistä tuleva aviopari kävi meillä kylässä ja huijasi meiltä valkoisilla valheilla lainaan vihkiäisissä tarvittavaa rekvisiittaa. Minulta he huijasivat omat hääkenkäni ja mieheltä videokameran. Keksivät jotain peitetarinoita niiden saamiseksi, emmekä me aavistaneet mitään.

Kun sitten kuulin heidän menneen naimisiin, olin aivan tyrmistynyt ja loukkaantunut. Kuin pisteenä i:n päälle he vielä kehtasivat tuoda meille vihkitilaisuudessa kuvatun videomateriaalin ja pyytää miestäni editoimaan siitä valmiin häävideon. Ilmaiseksi tietenkin.

Olin niin äimistynyt, etten osannut muka-onnettelun lisäksi sanoa mitään. Purin vain hammasta ja nielin kyyneliä. Kun olen jutellut siskon miehen sukulaisten kanssa, niin kaikkien mielestä salahäät olivat älyttömän hauska idea. Omien sukulaisteni reaktioita en pääse kysymään, sillä vanhempamme ovat jo kuolleet.

En tiedä, mitä sanoisin sille ämmälle ja hänen kekseliäälle siipalleen. :(

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisivat mennä rauhassa naimisiin ilman yli-innokkaiden sukulaisten puuttumista joka asiaan.

En ymmärrä mikä tässä närkästyttää? Lainasivat kengät ja kameran sekö?

Ne oli heidän häänsä, jokainen saa tehdä niinkuin tykkää

Vierailija
2/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainataan tavaraa, pyydetään ilmasta työpanosta, mutta ei katsota että olisitte niin arvokkaita, että olisitten kelvanneet juhlapaikalle.

Itsekkyttä piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sitten alunperin antoi tavaroita lainaan? Miten asiaa muuttaa se, että niitä käytettiinkin vihkimisessä, kun tavarat kuitenkin oli jo annettu lainaan?

Vierailija
4/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä närkästyttää? Lainasivat kengät ja kameran sekö?

Ne oli heidän häänsä, jokainen saa tehdä niinkuin tykkää

Ymmärrän täysin ap:ta. Minäkin olisin loukkaantunut. Olisivat itse ostaneet kenkänsä ja kameransa.

Vierailija
5/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salahäät olisi olleet salahäät vain teiltä, ja muu suku paikalla, niin sitten saisi suuttua... Mutta jos ovat menneet ilman ketään läheisiä naimisiin ja vain todistajat paikalla, niin sitten asia ok eikä mitään aihetta loukkaantua.

Vierailija
6/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai menivätkö vain todistajien kanssa kirkkoon/maistraattiin?

Silloin on kyllä syytäkin loukkaantua, jos työpanos ja lainatavarat kelpaa, mutta juhliin ei kutsuta!

Jos oli vain pienimuotoinen tilaisuus todistajien läsnäollessa, niin silloin en näe mitään outoa siinä ettei siskoa tai ketään muutakaan ole kutsuttu.

Vierailija
7/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meitä vaan käytettäisiin hyväksi.

Mutta jos oikeasti menivät salaa naimisiin, niin sitten minusta kaikki olisi ok, ja iloitsisin heidän puolestaan todella vilpittömästi.

Vierailija
8/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pikainen visiitti virastoon ja siinä se, ei mitään juhlallista. Sitten kuitenkin odotellaan että kaikki ovat jonossa käsi ojossa onnittelemassa.

Jos kerta avioliitto ei ole parille juhlan aihe, niin miksi odottaa onnitteluja, saati jotain lahjoja.

Vähän sama jos odotettaisiin vuolaita onnitteluja siitä kun isä käy tunnustamassa lapsensa, siinäkin liitetään kaksi ihmistä sukulaisiksi toisilleen kirjoittamalla nimi paperiin.

Vierailija
9/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa aloitusviesti uudestaan, jos tämä jäi epäselväksi. Vihkiminen oli maistraatissa ja siellä oli vain pari todistajaa.

Toki olisin mielelläni osallistunut häihinkin, mutta en loukkaantunut siitä.

Sen sijaan minua loukkasi se, että meiltä huijattiin tavaraa lainaan. Esim. omilla hääkengilläni on minulle tunnearvoa, ja totta kai olisin mielelläni lainannut ne siskolleni, jos hän olisi reilusti kertonut käyttötarkoituksen.

Nyt minulle jäi ainoastaan olo, että meitä ja tavaroitamme haluttiin käyttää hyväksi!

ap

Vierailija
10/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen sitten annoit tavarat lainaan? Miksi annoit ne lainaan, jos niitä ei ollut lupa käyttää?

Lukekaa aloitusviesti uudestaan, jos tämä jäi epäselväksi. Vihkiminen oli maistraatissa ja siellä oli vain pari todistajaa.

Toki olisin mielelläni osallistunut häihinkin, mutta en loukkaantunut siitä.

Sen sijaan minua loukkasi se, että meiltä huijattiin tavaraa lainaan. Esim. omilla hääkengilläni on minulle tunnearvoa, ja totta kai olisin mielelläni lainannut ne siskolleni, jos hän olisi reilusti kertonut käyttötarkoituksen.

Nyt minulle jäi ainoastaan olo, että meitä ja tavaroitamme haluttiin käyttää hyväksi!

ap

Vierailija
11/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kyyneliä nielit??

En tajua sua sitten ollenkaan. Jos sua haittaa häävideon editointi niin pyydä maksu.

Vierailija
12/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kertoisi siitä siskolleni mitään. Sitten vain joku kerta pyytäisin siskon kylään, lähtisinkin itse shoppailemaan ja vaatisin, että sisko kanniskelee sillä välin huutavaa vauvaa ja vaihtaa kakkavaipat.

En ymmärrä tällaista touhua, ettei haluta jakaa iloa - ainoastaan käyttää toisia hyväksi oman ilon eteen.

Olisivat pitäneet häänsä kaikessa hiljaisuudessa omine tavaroineen ja työpanoksineen mieluummin.

ap

Vierailija
13/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. omilla hääkengilläni on minulle tunnearvoa, ja totta kai olisin mielelläni lainannut ne siskolleni, jos hän olisi reilusti kertonut käyttötarkoituksen.

eihän ne sitten olisi mitkään salahäät olleet!

Vierailija
14/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikalla ei ollut ketään muitakaan, niin tuskin kutsumatta jättäminen oli henkilökohtaista. Jos olisi ollut kaikki muut sukulaiset, mutta sinä et, niin sitten olisi syytä loukkaantua.

Olisivat ehkä voineet hommata tarvittavat tavarat muualta, mutta kun lainasit ne kuitenkin, niin onko siinä sitten enää valittamisen varaa? Ehkä pitävät juhlat myöhemmin, johon kaikki vieraat sitten kutsutaan.

Vierailija
15/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kertoisi siitä siskolleni mitään. Sitten vain joku kerta pyytäisin siskon kylään, lähtisinkin itse shoppailemaan ja vaatisin, että sisko kanniskelee sillä välin huutavaa vauvaa ja vaihtaa kakkavaipat.

En ymmärrä tällaista touhua, ettei haluta jakaa iloa - ainoastaan käyttää toisia hyväksi oman ilon eteen.

Olisivat pitäneet häänsä kaikessa hiljaisuudessa omine tavaroineen ja työpanoksineen mieluummin.

ap

Vierailija
16/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä otat asiaa niin paljon ittees??? kai aikuiset ihmiset saa tehdä mitä haluaa! eihän se oo ollenkaan sun asias. eri asia jos olis pitänyt häät johon kaikki muut olis tullu paitsi ku sinä/sun perhe.

Vierailija
17/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasit kenkäsi mutta loukkaannuit kun niitä käytettiin hääkenkinä. Olisiko sitten ollut parempi jos niillä olisi menty vappuna jonnekin patsaan lakitukseen? Jos et halunnut lainata kenkiä mihinkään tarkoitukseen, et olisi lainannut. Minä olisin ollut otettu, että siskoni haluaisi käyttää minun hääkenkiä ominaan. Olisitkohan kuitenkin loukkaantunut siitä, ettei sinua pyydetty todistajaksi?

Vierailija
18/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi, saisiko ottaa niistä mallia erääseen käsityöhön, jota on tekemässä kotona.

Videokameraa taas he pyysivät lainaan, jotta mies voisi kuvata työpaikan pienimuotoisella retkellä.

ap

Vierailija
19/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta ymmärrän tuon, että suutuit noista kengistä, jos et tiennyt, että hän aikoo käyttää niitä. Mutta tuo kamera, mitä väliä sillä on, kuvataanko sillä vihkiminen vai työpaikan retkikohellusta.

Vierailija
20/101 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pidettäväksi? Ja jos editointi kiusaa, niin sanokaa ettei teillä ole aikaa.

En kyllä ymmärrä miksi tuosta nyt pitää kauheasti loukkaantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän