Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä ok, jos esim. kaverit, ystävät tai sukulaiset teillä vieraillessaan,

Vierailija
22.04.2009 |

suihkussa tai saunassa käydessään lupia kyselemättä käyvät suihkuhuoneen kaapeilla lainaamassa esim. kasvovettä tai kosteusvoiteitasi??

Toimitko/teetkö itse näin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin harvoin saavat mun puolesta jotain ottaakin, kohtuudella tietysti.

Jos olen oikein kutsunut naisia saunomaan niin osalla porukasta on mukana omia, mutta pääsääntöisesti olen ihan tarjonnut saunahunajat, kuorinta-aineet suihkugeelit ja rasvat päälle. On kiva viettää kylpylämeininkiä yhdessä:)

Vierailija
2/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kysyvät lupaa vaikka kaikin mokomin saisivat kysymättäkin käyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöskin harvoin käy vieraita pesulla mutta aina kun on käynyt ja jotain tarvinneet niin ovat tietääkseni kysyneet luvan. :)

Mutta en tykkäisi jos joku penkoisi kaapeista jotain kysymättä... Eri asia jos käyttää kylppäristä "tarjolla olevia" shampoita ym. Ne on ihan vapaasti käytettävissä...

Vierailija
4/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa ja kosteusvoidetta (tavallista, ei mitään sikakallista) saa kysymättäkin lainata, muuta saa lainata kun kysyy ensin.

Vierailija
5/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ärsyttää vaan, kun yksi kaveri menee kaapeille ihan muina miehinä, kuin omilleen.. Itelle ei tulis kyläillessä mieleenkään..

ap

Vierailija
6/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä menisi kenenkään kaapeille, paitsi ehkä omien vanhempieni

Vierailija
7/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tarjolla olevat" shampoot ja saippuat on tottakai käytettävissä lupia kyselemättä!Mut tarkoitin siis tota kaapeilla käymistä!, ja sieltä sitte otetaan ja käytetään ihan sumeilematta, lupia kyselemättä mitä ny sattuu tarvitsemaan.. Oon välillä miettiny, et oispa "hauska?" jos säilyttäisin jotain tosi intiimituotteita noissa kaapsissa!? :/

ap

Vierailija
8/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jos menen kylään, yleensä tiedän etukäteen saako lainata vai viedä omat. Kysymättä en mitään ota tai lainaa.

ainoa mitä nyt tulee mieleen, mitä en lainaisi on ripsari ja luomivärit.

Vierailija
9/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minua haittaa vaikka käyttävätkin

tosin huulipunaa, ripsiväriä ,puuteria en haluaisi käytettävän

Vierailija
10/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat esillä eli esim shampoo, hoitoaine, suihkusaippua jne.

Jos vieraalta jostain syystä olisi esim oma perusvoide unohtunut kotiin, lainaisin sitä toki, mutta oletan kyllä, että kukaan ei lähtisi kaappeja tutkimaan omin nokkineen vaan kysyisi minulta lupaa lainata.

Vierailija
11/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kylässä ollessani vedän rajan niihin esillä oleviin shampoisiin. Niitä käytän aina, en viitsi raahata omia shampoita kylään, kun lapsiperheellä tunnetusti tavaraa riittää, shampoot aukeavat helposti ja sotkevat ja isäntäperheestäkin varmasti löytyy. Shampoisiin en myöskään kysy lupia - paitsi yhdessä saunoessa - ja ihan siitä syystä, että en edes muista asiaa ennen kuin siellä suihkussa.

Rasvaa ja meikinpoistoainetta olen joskus pyytänyt ja saanut, samoin hammastahnaa.

Vierailija
12/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kyllä parhaan kaverin kaapista tamponin ottanut kysymättä, mutta hän ei siitä taatusti hermostuisi. Mutta en muuten toisen kaapilta mitään ottaisi. En toisaalta muista koska olisin käynyt jonkun muun suihkussa.. eikä meillä kukaan muu suihkuttele. Mutta en usko että hermostuisin toisen käymisestä kaapeilla, en silti itte niin tekisi.

Vierailija
13/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edes tajua, että esim. kylppäristä kuuluu tietynlainen kolahdus huoneistoon, kun se sitä kaappia uteliaisuuttaan penkoo.

Jotenkin tuntuisi vaan hassulta alkaa selventää aikuiselle ihmiselle, että katsos kun tämä on meidän koti, sinulla ei ole tarvetta availla meidän kaappeja tmv. kun olet meillä kylässä. Mutta seuraavalla kerralla sitä tarvitsee viissiin opastaa tavoille!

Vierailija
14/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kylppärin tms. kaapeissa rasvan rasvaa, koska en meikkaa enkä hoida ihoani siellä. Sampoota ja hoitoainetta sopii ottaa vapaasti, mutta myöskään esim. vanua ei ole kylppärissä, eikä tietenkään lääkkeitä.

En haluaisi, että kukaan työntäisi sormiaan rasvapänikkääni, mutta toki syy pitää nuo tavarat muualla on ihan toinen. Haluan nimittäin istua kun meikkaan ja kampaan.

Vierailija
15/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kavereilla vessassa käydessäni kurkkaan kaappiin. En pengo, mutta tarkastan käyttääkä kalliita merkkejä tmv :) Enkä lainaa mitään, jos joskus vietetään saunailtaa, niin otan kaikki omat tökötit mukaan. Osaan avata ja sulkea kaapin niin ettei kuulu kolahdusta. Jos joku haluaa katsoa meillä mihin vaan kaappiin, niin siitä vaan jos kiinnostaa.

Vierailija
16/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan varmuuden vuoksi vessan ja kylppärin kaapeista kaiken "intiimin" piiloon. Tai siteet jätän, mutta liukkarit, kuulat yms. siirrän väliaikaisesti vaatekaappiini. Tiedän, että kaappien tonkiminen on yleistä, vaikka en tiedä tekevätkö minun tuttuni sitä.

Toivoisin että minulta kysyttäisiin jos jotain kaapista tarvitsee. Saa kyllä jos kysyy. Esillä olevia suihkusaippuoita ja käsirasvoja saa toki ottaa kysymättäkin. En pahastu, jos joku ottaa kysymättä kaapista pumpulipuikon tai meikinpoistoainetta, mutta kohteliaampaa olisi kysyä.

Vierailija
17/17 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs sukulaisnainen menee mitään kysymättä käyttämään kaikkea mahdollista ja sitten huolettomasti ilmoittaa, että käytin muuten sun shampoota, hammastahnaa, harjaa, hiuslenkkiä, pesuainetta jne.

Itse kannan kaikkia pesutarvikkeita aina mukana yökylässä, mutta joskus olen suihkusaippuaa ottanut, mutta en ole kyllä siitä mitään isäntäväelle kertonut.