kokemuksia koulupsykologista?
lapseni on nyt kevään ajan tavannut koulupstkologia viikottain. kuulin tänään lapsen kertomana, että "arviointijakso on nyt loppu" ja että tapaavat kuitenkin ja psykologi oli kysynyt lapselta lupaa "kertoa asioista vanhemmille". kuulin tänään tuon lapselta, mutta tämä tapahtui viikko sitten.
pitäisikö minun ottaa jotenkin aktiivisesti yhteyttä psykaan? vai aikooko hän ottaa yhteyttä minuun? aiemmin, koko tämän alkaessa ko. henkilöä ei saanut kiinni puhelimella, ei s-postilla, vasta yhteydenotto ylempiin tahoihin sai psykologin tapaamaan lastamme.
en oikein tiedä kuinka tapaamiset ovat menneet ja tietenkin haluan kuulla mikä "arviointijakson" tulos on. odottelenko nyt tässä vain vai koitanko saada tuota psykologia kiinni?
Kommentit (3)
koulupsykologi otti yhteyttä testien jälkeen meihin ja puhelimitse hän kertoi lyhyesti testien tuloksista ja sovittiin tapaamisaika, jossa oli paikalla koulupsykologi, opettaja ja minä. Saanko kysyä sulta ap, että minkä takia testejä tehtiin lapsellesi? Millä luokalla? Meillä testit tehtiin viime syksynä. Koulutehtävien ja läksyjen teko oli hyvin aikaa vievää ja vaikeaa. Taustalta löytyi muistin ja hahmottamisen ongelmia ja tarkemmissa testeissä painottui lähinnä tuohon hahmottamisen vaikeuteen. Kesällä aloitetaan neuropsykologinen kuntoutus oppimisvaikeuksiin.
Jos lapsesi on > 15 v., kysyisin minäkin lupa häneltä vanhempien kanssa puhumiseen. Sen ikäisenä menee suurinpiirtein raja siinä, että on kypsä päättämään kerrotaanko vanhemmille kaikkea. HUOM ei kaikilla! Vrt. esim e-pilleri- ja aborttiasiat terkkarin luona.
että sinun pitäisi ottaa yhteys sinnepäin.
Minulla ei tosin ole kokemusta vastaavasta:
olen ollut kaksistaan toisen lapsen kanssa koulupsykologin luona ja toinen lapsi taas kävi kasvatusneuvolassa pidempään, mutta siellä oli ihan selvä sävel, miten meitä tapaavat ja kuka milloinkin tulee ja yksin vai kenen kanssa.