terveisiä ristiäisistä = kakku hajosi
Tuli kyllä mieleen oli ihan rahastusta koko ristiäiset. Väkeä oli kutsuttu yli 30 henkeä, etukäteen sanottiin on ruokailu ja ruoka loppui kesken.
Kakku ja vähän makeeta oli kahvipöydässä ja voin sanoa että jos jotain vieraat muistaa, oli keskeltä hajonnut kakku.
Äiti ja mummo olivat leiponeet ja nähtävästi kummallakaan ei ollut mitään käsitystä mistään.
Jos haluatte pitää isot juhlat ja ette raaski tilaa tarjottavia muualta, älkää pitäkö. Ihan ok kotijuhlissa, mutta noin isoissa juhlissa olis kiva ettei vieraitten tarttis miettiä uskaltaako ottaa vikan lihapullan, tuleeko salaattia lisää tai jos tästä otan kakkua, kaatuko koko loppu maahan.
Lahjalista vaan puuttui ja kolehdin kerääminen.
Kommentit (33)
Mistä sä ap maksoit? Jos ei kerta kolehtiakaan kerätty?
Ei meidän ristiäisissä ole muut tuoneet lahjoja kuin kummit. Muut vieraat on sitten vain ihan vieraina juhlissa mut ei mun mielestä ristiäiset ole mikään lahjomisjuhla samalla tavalla kuin vaikka ylioppilasjuhlat tai synttärit.
mä just laskin tuossa että jos me järjestettäis nyt juhlat joihin kutsuttais sisarukset perheineen, vanhemmat ja isovanhemmat niin väkeä tulisi jo nyt yli 20 henkeä (appiukko ja miehen isovanhemmat kuolleet, minulla 2 isovanhemmista elossa). Tuohon vaikka pari kaveriperhettä (kummeiksi) niin alettais olla jo lähellä sitä 30 henkeä, tädeistä/sedistä puhumattakaan. Ja meillä ei edes puhuta isoista suvuista, minulla esim. on vain 1 sisko.
siis lapsen isovanhemmat ja tädit/enot/sedät puolisoineen ja serkut ja kummit eli siis meidän vanhempien perheet lapsineen ja puolisoineen plus kummit yli 30 henkeä. (näistä tosin 12 lasta)
On niin tuttua porukkaa, etten taida viitsiä hifistellä tarjoiluissa. Riittävästi herkkuja toki varaan. Toisaalta lahjojakaan ei tartteta, mutta luultavasti tuovat väkisin joka tapauksessa.
Tää palstan toiminta on perseestä...
t. 17, 18 & 19
Meillä ainakin tulee ihan lähisuvusta ja ystävistä(= isovanhemmat + meidän sisarukset lapsineen ja ne rakkaimmat ystävät = lasten kummit lapsineen) helposti tuon verran. Ihan itse ollaan kaikkien kolmen ristiäiset järjestetty, tosin mitään ruokatarjoilua koskaan olla mainostettukaan, vaan suolaista ja makeaa kahvin kanssa...
Toivoisin niiden, jotka moisen näkevät rahastuksena jäävän kotiin. Tarkoituksena ei ainakaan meillä ole kerätä niitä lahjoja (ja siksipä ei lahjoja toivotakaan kuin kulloisenkin lapsen kummeilta, ja niiltäkin perinteisellä tavalla) vaan tarkoitus on juhlia yhdessä uutta perheen jäsentä ja hänen saamaansa nimeä...
Meillä on isovanhemmat, vanhemmat ja sisarukset perheineen ja minun kummini,
10 henkeä, eli aika monta kummia siihen saisi että tulisi 30 henkeä
Mutta joo, olisi tarjottavia voinnut olla enempi. Kyllähän peruskeittokirjoissa jo sanotaan miten paljon tarjottavaa juhliin laitetaan.
Oliko tilaisuuteen kenties osallistumis- tai pääsymaksu?
WTF.
Ap vedä se pääsi jo anuksestasi ja katso maailmaa vähän laajemmin.
.
Vauvan vai omasi? Miten ihmeessä koko tuo porukka voi olla vain 10 henkeä?
Toisilla ei ehkä ole tapana kutsua ristiäisiin kaikkia ystäviä ja sukulaisia. Meidän lapsen ristiäisiin ei esim. kutsuttu ketään muita kuin lapsen kummit (minun veli ja miehen sisko), meidän vanhemmat ja miehen mummi (ainut isovanhempi joka elossa) ja minun ja miehen omat kummit.
Tietoisesti tehtiin päätös, että ystäviämme emme ala kutsumaan, eikä serkkuja perheineen ym. vaikka heihin pidämmekin paljon yhteyttä. Kukin varmaan pitää haluamansa laiset juhlat, toiset hyvin intiimit ja toiset sitten isommat kemut. Eipä liene läheskään kaikilla syynä se, ettei olisi isoa sukua ja paljon rakkaita ystäviä!
no ei nuo mitkään isot ristiäiset olleet. 30 henkeä on vähän.
Meidän pienimmissä ristiäisissä on ollut 35 kutsuttua ja oma porukka.
Toisilla nyt vaan on enemmän sukua ja hyviä ystäviä
Että:"Älkää sitten tuoko mitään, lahjoja, emme tarvitse. Ei ole tilaa enää tms."
.Vauvan vai omasi? Miten ihmeessä koko tuo porukka voi olla vain 10 henkeä?
1 isovanhempi + 4 vanhempaa + 1 veli + vaimo ja 2 lasta, minun kummi = 10
Mistä sä ap maksoit? Jos ei kerta kolehtiakaan kerätty?
Ei meidän ristiäisissä ole muut tuoneet lahjoja kuin kummit. Muut vieraat on sitten vain ihan vieraina juhlissa mut ei mun mielestä ristiäiset ole mikään lahjomisjuhla samalla tavalla kuin vaikka ylioppilasjuhlat tai synttärit.