Miksi mun appiukko käyttäytyy näin?
Meillä on rahasta nyt aika tiukkaa. Minä, parempipalkkainen puolisoista, olen hoitovapaalla, miehen palkka on tosi pieni. Meillä on rakennusprojekti menossa ihan loppusuorilla ja se on hiukan viivästynyt. Olimme jo irtisanoneet vuokrasopimuksen ja olisi pitänyt löytää uusi väliaikaisasunto muutamaksi kuukaudeksi tai muuttaa mökille. Muutimme kuukausi sitten mökille, jonne ei tule vettä tai sähköä. Tarkoitus on asua siellä max 3 kuukautta.
Viime kesänä ostimme mökille pitkään säästettyämme kompostoivan ulkovessan. Appiukko näki uuden vessan ja haukkui sen aivan pa**aksi. Seuraavalla kerralla mökillä vieraillessaan toi meile uuden veneeseen tarkoitetun pikkuriikkisen kemiallisen vessan. Aikaisempi perinteine huussi ei häntä koskaan häirinnyt, mutta tämä uusi kompostoiva kylläkin.
Nyt vappuna toi meille kunnon grillin, kun mähän tapan lapset nälkään mökillä hänen mielestään. Meillä on mökillä kunnon kaasugrilli ja sisällä vielä erikseen kaasuhella uunilla. Appi se sitten toi lähes pikkuauton kokoisen sähkögrillin sähköttömälle mökille.
Miksi mun appi jotenkin aina tuntuu nokittavan meidän hankintoja ja tuo jotain ökykalliita ehkeitä, joita me ei pystytä käyttämään tai ei ole mitään tarvetta tai järkeä hankkia? Ihan varmasti appiukko tietää meidän hankinnoista, sähköttömyydestä jne. Seuraavaksi varmaan ostaa mökille porealtaa, vaikkei sinne vettä tulekaan.
Kommentit (16)
jos miehesi on tosi pienituloinen. Miten paljon sä sitten oikein tienaat?
Minä tienään 4200€/kk. Rakennamme ensiasuntoa.
Sanottiin kyllä, että mitäs me sähkögrillillä sähköttömällä mökillä. Appi siihen, että kyllä tähän mörskään on sähköt saatava. Voitte sitten grilliä käyttää tai viette sinne uuteen taloon. Jotenkin tuntuu vähättelevän kaikkea mikä liittyy varsinkin minuun tai mun sukuun.
ei olekaan teillä se paremmin tienaava? Kun tuon ikäisillä miehillä varmaan istuu vielä aika tiukassa se ajatus, että miehen kuuluu elättää perheensä. En kyllä tajua sitä, että miksi sitten näyttäisi sen hankkimalla tuollaisia juttuja. Tuo ajatus tuli vaan tuosta sun viimeisestä lauseesta, että yrittää aina vähän vähätellä sinuun kohdistuvia juttuja.
Meillä nimittäin on muuten samalla tavoin, vaikka minä en olekaan se paremmin tienaava. Olen kuitenkin opiskellut paaaaljon enempi kuin mieheni ja siksipä luulen, että appiukko aina vähätteleekin jokaista tutkintoa ja niitä ammatteja, joihin mulla on koulutus. Omituista!! Luulisi, että sekin voisi olla ylpeä edes yhdestä opiskelevasta ja eteenpäin pyrkivästä miniästä!!
Senkun myytte mitä ette tarvitse, tavara kiertämään!
Johtuu kai jostain huonommuuden tunteesta tai kilpailuvietistä.
Kaikki mitä anoppini tai minä ostamme lapsillemme, on huonoa. Erityisenä huolen kohteena äidilläni ovat pipot ja lapaset.
Joko pipot ovat liian paksuja tai liian ohuita, vaarallisia, jos on nauha leuan alla tai eivät pysy päässä, jos ei ole. Sormikkaat ovat joko liian ohuet tai rukkaset liian kömpelöt.
Väärä materiaali, jos eivät ole villaa, koska eivät ole lämpimät tai väärä materiaali, jos ovat villaa, koska kutittavat ja eivät kestä vettä....jne.
Vanhenevilla ihmisillä kai tulee tarve päteä ja näyttää, että ovat asioista yleensä jyvällä. Yritys paikata huonoa itsetuntoa haukkumalla muita?
ei kauheen uskottavaa, sori. Keksi parempaa.
saatte uuteen kotiinne hienon ison sähkögrillin! Voitte säilyttää sitä mökillä meanwhile.
Miksi joka ikisen teon takana pitäisi olla jotakin pahaa - ei vain tässä tapauksessa, vaan yleensäkin? Mä en jaksa uskoa, että ihmiset jaksaisi niin sinnikkäästi tehdä toisilleen niin monimutkaista jäynää kuin mitä tällä palstalla usein epäillään.
Joskus mieheni mainitsee minulle tuosta, että ajattelen joskus liian paljon. Että ei ihmiset pitkin iltoja mietiskele, että mitähän ilkeää keksisi taas huomenna :)
ei kauheen uskottavaa, sori. Keksi parempaa.
Ja on se kesämökkikin. Ei niihen tarvi olla hurjan isot tulot jos ei niitä tarvi molempi maksaa. Mökki voi olla esim. perintö. Tai purku tms jätteestä tehty. Kaiken ei tarvi olla ökykallista.
t:Ihan vaan huomautus
mun olis vaikea olla, jos ajattelisin eläväni jossain vihollisleirissä, missä "kaikki" on mua vastaan. Ja toisekseen, mä en ole niin hirvittävän tärkeä ihminen, että "kaikki" haluaisi työntää kapuloita juuri mun rattaisiin. Itsekeskeisyyttä on monta sorttia. Parempi relata. Nyt mies käskee mua nukkumaan, pitäisikö mun loukkaantua? :-)
11
Kyllä minäkin kallistun sille kannalle, että appi on vaan sellainen "miehinen "mies joka ei tykkää tunteilusta. eli hänelle voi olla vaikea antaa teille jotain ja näin osoisttaa kiintymystään. kun sitten jotenkin samalla tölväisee, niin se on helpompi antaa ja peitellä sitä kiintymystä?
siis mitä noista sanoista, jos käytännössä osoittaa että välitää. onhan se iso grilli aivan mahtavan hieno lahja uuteen taloon? meillä ei ole ollenkaan grilliä talossa.
että: ihalile sitä appiukoasi. Riippumatta siitä, ihailetko häntä ihan oikeasti vai et. Mutta miehet nyt vain haluavat, että heitä ihaillaan. Tällä tavalla saat kaiken haluamasi ja vähän enemmänkin.
Ihan totta.
Sanon minä, joka olen sen kokenut ja olen nyt mummi ja anoppi ja yhä vielä miniä
Luulisi, että kysymykseen "mitä teemme sähkögrillillä sähköttömällä mökillä?" löytyisi helposti selitys (tai sitten ei).