Voi Elina :/
Kommentit (93)
jotka eivät pidä paikkaansa, eikä jaksa joka päivä erikseen todistella toisin.
*Elina oli käynyt lääkärissä ja hänet oli juuri nyt todettu terveeksi, eikä ollut nyt siis maniaa eikä masennusta päällä.
tilanteet voivat muuttua to-del-la noeasti. lääkärin tavatessaan saattoi vallan hyvin olla tasaisessa tilassa. mutta tuossa lähetyksessä ei olut, vaan hypossa vähintään.
Mun mielestä taas on kuvottavaa, että ihmiset jotka eivät kykyene huolehtimaan lapsistaan, niitä tekevät. Mutta tällä palstallahan ei ikinä puolustella niitä viattomia lapsia vaan milloin minkäkin ongelman kanssa painiskelevia vanhempia. Mutta sehän on jo huomattu kuinka itsekkäitä nykyvanhemmat ovat.
Minusta on kyllä hienoa, jos julkkikset puhuvat avoimesti mielenterveysongelmistaan. Niin paljon on tälläkin palstalla tätä "lapsensa hylkääjää" lyöty.
http://www.iltalehti.fi/viihde/200904179428360_vi.shtml
Hän on kieltämättä aika rasittava maniavaiheessa mutta on itsekin sanonut että mielummin niin kuin sitten jatkuva masennus. Lääkkeissä ei ole 7 vuoden jälkeenkään löydetty tasapainoa. :(
Mun mielestä taas on kuvottavaa, että ihmiset jotka eivät kykyene huolehtimaan lapsistaan, niitä tekevät. Mutta tällä palstallahan ei ikinä puolustella niitä viattomia lapsia vaan milloin minkäkin ongelman kanssa painiskelevia vanhempia. Mutta sehän on jo huomattu kuinka itsekkäitä nykyvanhemmat ovat.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on rankka sairaus, eikä siitä parannuta.
Tämän tiedän siitä, että omalla isälläni on kyseinen sairaus. Vuosikymmentenkään jälkeen täydellistä hoitotasapainoa lääkkeiden avulla ei ole löytynyt. Aina välillä mopo edelleen karkaa käsistä ja välillä taas maataan ja tuijotellaan seinää. On raskasta olla kaksisuuntaisen eli bipon läheinen :(
Voimia Elinalle ja hänen läheisilleen!
"Jos kerran sairastuu niin se on loppu elämä siinä sitten vai?"
Mikä loppuelämä? Ei kai se elämä siihen lopu, mutta ei kai nyt lapsia siihen tarvi tehdä kärsimään.
Miksi ei saisi tehdä lapsia, jos sairaus pysyy lääkityksellä aisoissa?
Mikä loppuelämä? Ei kai se elämä siihen lopu, mutta ei kai nyt lapsia siihen tarvi tehdä kärsimään.
Tarkoitan juuri sitä mitä sanoin! Miksi ei saisi tehdä lapsia, jos sairaus pysyy lääkityksellä aisoissa?
Itse kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan henkilön lapsena kyllä harkitsisin vakavasti lapsiluvun kasvattamista kyseisen diagnoosin jälkeen. Rankka sairaus, josta ei toivuta ikinä. Erittäin raskas läheisille. Täydellisen tasapainon löytyminen lääkityksellä on mun tietojen mukaan harvinaista.
Katsoin ohjelman netistä ja ihan normaalilta rempseämmältä likalta vaikuttaa.
T: Jotain asiasta tietävä
http://www.nelonen.fi/videot/default.asp?video=5765&c=16
ja kukas sitä lääkitystä pakottaa käyttämään? Tässä maassa saa jatkuvasti lukea järkyttävistä tapahtumista eikä edes sijoitusta tarvitsevia lapsia kyetä enää sijoittamaan. Joten ei, lapsia ei tarvitse tahdä, jos ei niistä SYYSTÄ tai TOISESTA kykyene huolehtimaan.
Lääkkeet koko ajan päällä ja elämä on "normaalia". Myös lapset ovat kunnossa. Että ei kaikilla kaksisuuntaisilla mene koko ajan huonosti.
Ja Elina Nurmesta vielä että kovin on lyhyt aika siitä kun osastolta pois pääsi. Itselläni meni tähän kuntoon toipumiseen puolitoista vuotta.
SINÄ et voi tietää sairastutko sinä tai läheisesi joskus mielisairauteen. Pari prosenttia siihen sairastuu ja sitä ei voi valita.
Mun mielestä taas on kuvottavaa, että ihmiset jotka eivät kykyene huolehtimaan lapsistaan, niitä tekevät.
Ko. henkilön masennus puhkesi raskauden aikana ja psykoosi synnytyksen jälkeen. Hän ei siis voinut tietää sairastuvansa lasta "tehdessään".
Täällä ilmoittautuu yksi kaksisuuntainen, jolla asiat hyvin Lääkkeet koko ajan päällä ja elämä on "normaalia". Myös lapset ovat kunnossa. Että ei kaikilla kaksisuuntaisilla mene koko ajan huonosti.
Ja Elina Nurmesta vielä että kovin on lyhyt aika siitä kun osastolta pois pääsi. Itselläni meni tähän kuntoon toipumiseen puolitoista vuotta.
Tosi hieno juttu että sulla on lääkkeillä saavutettu tasapaino. Hyvä homma. Toivon todella että saisit lääkkeiden avulla elää tavallista arkea koko ikäsi lastesi kanssa, ihan oikeesti!
Silti minä kaksisuuntaista sairastavan lapsena sanoisin, että älä tee lisää lapsia. Sairautesi kytee sinussa aina ja joku päivä tasapaino voi järkkyä. On ihan hirveää katsoa oman vanhemman tempoilua laidasta laitaan. Välillä täyttä vauhtia vaikka tiiliseinää päin, samalla kaikki raha ja ihmissuhde -asiat solmuun sotkien, välillä taas niin synkkää, ettei sängystä jaksa nousta.
ollut mitenkään maaninen. Ihan normaali, sanavalmis, ja ilmeisen fiksukin ihminen.
Älkää juorutko (julkisesti) ellette tiedä taustoja.
Itselläni on alan taustaa, ja omasta mielestäni oli liian aikaista tuollaiseen esiintymiseen, ja etenkin jälkipyykin tuomaan rasitukseen. Mutta Elina on aikuinen ihminen ja päätöksiin ei voi vaikuttaa kukaan muu, jos on jo "paperilla terve". Toivon jaksamisia hänelle.
Silti minä kaksisuuntaista sairastavan lapsena sanoisin, että älä tee lisää lapsia. Sairautesi kytee sinussa aina ja joku päivä tasapaino voi järkkyä. On ihan hirveää katsoa oman vanhemman tempoilua laidasta laitaan. Välillä täyttä vauhtia vaikka tiiliseinää päin, samalla kaikki raha ja ihmissuhde -asiat solmuun sotkien, välillä taas niin synkkää, ettei sängystä jaksa nousta.
sitä eniten tekevät. Hänkin halusi ensimmäisen lapsensa nuorena ja nyt lisää. Ihan varmasti lapset kärsivät vanhempiensi, erityisesti äidin, mielenterveysongelmista.
mutta ikävintä tässä on se, että nainen toivoo vielä lisää jälkikasvua jossain vaiheessa, vaikkei esikoiselle kyennyt edes vaippaa vaihtamaan. Ei hyvä, ei.