Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö vauvoilla sisällä trikoista myssyä päässä? Entä yöllä?

Vierailija
29.04.2009 |

En tiedä mistä moinen tapa on pinttynyt, mutta aina puen sen vauvalle (4pvä vanha). Olisiko laitokselta, kun siellähän vauvalle laitetaan lakki?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan terve lapsi tuli silti ;)

Vierailija
2/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yöllä enkä päivällä. Siis mulle on ainakin laitoksella sanottu molempien lasten kanssa, että sitä pidetään vaan se eka vuorokausi. Mulle siis ihan sanottiin jo siellä, että nyt pipo pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen huoneilmahan on tosi lämmintä, aina päälle 20 astetta. Sairaalassa vauva on kuitenkin vasta syntynyt ja kroppa varmaan jonkinlaisessa shokissa, ja siellä voi käydä veto, joten myssy on aiheellinen.

Vierailija
4/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa sisälämpötilassa täysiaikaisena syntynyt vauva ei tarvitse myssyä sisällä. Päinvastoin, pään kautta vauva haihduttaa ylimääräiset lämmöt kun vanhemmat toppaavat nukkuessa aina liikaa päälle.

Vierailija
5/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sitä enää tarvitse:)

Vierailija
6/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli silkkivillaa. Eli hengitti hyvin. Toisella aloimme pitämään nukkuessa, kun huomasimme myssyn rauhoittavan häntä.

Vierailija
7/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kuuma ei ole hyväksi vauvoille (kätkytkuolemariski nousee).

Vierailija
8/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan lämmönsäätely toimii nimenomaan pään kautta ja jos päästä ei pääse (ihan aidosti) höyryt pääsemään pihalle vauva saattaa ylikuumentua.

Vierailija
9/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukehduttaisi vauvan?

Vierailija
10/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sairaalassakaan laitettu. En ole edes ennen kuulut että pitäis pipo olla.

Vierailija
11/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaailmaan heti totu.

Vierailija
12/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään trikoomyssyä en olis pitänyt. Muta meilä on makkarissa about 15 astetta lämmitnä kesät talvet, että ihan taatusti vauva on onnelliempi se myssy päässä ilman tukkaa, raukka kun tule 37 asteesta tänne kylmään tuuliseen maailmaan.......

Vierailija
13/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli viikon synnytyksestä antibioottikuurilla ja jotenkin minusta tuntui, että pieni on niin heiveröinen.. :) olipas taas typerästi sanottu :)

Pidin puuvillaista pipoa aina yöllä, joskus päivälläkin pari viikkoa kotiutumisen jälkeen. Joskus otin pois ja mieheni laittoi sen takaisin "pitää se pipo olla päässä.."

En miettinyt tätä kovinkaan tarkasti.. ei sairaalasta annettu ohjeita pipon käyttöön ja luulin, että kaikki muutkin pitävät vauvoillaan myssyä päässä :)

Vierailija
14/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myssyt todellakin häiritsee oman lämmönsäätelyn kehittymistä. Näin mua ohjeistettiin.

Ekana päivänä sairaalassa pidettiin, silloinkin se oli hankalaa, kun aina oli vinossa ja nauhat meinasi kuristaa vauvaa.

Vierailija
15/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myssyt todellakin häiritsee oman lämmönsäätelyn kehittymistä. Näin mua ohjeistettiin.

Ekana päivänä sairaalassa pidettiin, silloinkin se oli hankalaa, kun aina oli vinossa ja nauhat meinasi kuristaa vauvaa.

Oikeesti älä suolla tollasta skeidaa.

Vierailija
16/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti älä suolla tollasta skeidaa.

Jos et itse ole kuullut asiasta ja ketuttaa että olet mahdollisesti tehnyt väärin niin älä sitä pura tänne.

Ensimmäisenä (ja toisena) päivänä vastasyntynyt vasta ymmärrettävästi tottuu uuteen elinympäristöönsä ja silloin myssy päässä sisälläkin on hyvä juttu. Sen sijaan laitokselta kotiin päästyä (jolloin myös vastasyntynyt on todettu uuteen elinympäristöönsä sopeutuneeksi) ei sisätiloissa tule vauvalla pitää myssyä päässä ellei sitten ole huomattavan kylmää siellä sisällä.

Vierailija
17/17 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi juuri talven kynnyksellä ja oli minusta niin kylmettyvä ja sinertävä herkästi, että pidin silkkipipoa sisällä yötä päivää yli puoli vuotiaaksi asti ja sain siitä kyllä monet haukut ja päivittelyt kuullakin. Neiti on vieläkin (6v) tosi vilukissa ja vaatii aivan eriluokan pukeutumista kuin pienemmät sisaruksensa. Nyt tietty vaatii ja huolehtii jo itse ekstravaatekerrokset päälle eikä kukaan noin ison lapsen vaatteita enää päivittele. Ei aikanaan ollut kiva puolustautua, kun ihan tuntemattomatkin puhisivat pienen lapsen hengiltä toppaamisesta kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi