Näin tänään jotain tavallaan aika huvittavaa kaupungilla:D
Kannattaisi vaan valita joko se tupakka tai sitten lapsi!Idiootit...
Kommentit (29)
Olin itse vielä tosi nuori, kun musta tuli täti ja työntelin välillä siskontyttöä vaunuissa. Siihen aikaan poltin vielä, mutta en ikinä ollessani tekemisissä vauvan/lapsen kanssa. Vaikka olin muuten vielä henkisesti keskenkasvuinen bilehile...
Valitettavasti minäkin tupakoin, myös silloin kun lapsi on vaunuissa MUTTA en polta niin, että savut menisi lähellekkään lasta. Kotona kun poltan pesen kädet ennen lapsen käsittelyä.
Yleensä jos ulkona poltan, laitan vaunut sivuun ja itse menen hieman kauemmas polttamaan.
noita jotka kehtaa polttaa ja työntää vauvaa vaunussa. Säälittävää. Samoin mulkoilen niitä, jotka polttaa autossa jossa on lapsia, se on vielä säälittävämpää. Miten tyhmiä aikuiset ihmiset voi olla??!
EI siitä, että joku menee kauas vaunuista sauhuamaan...
jos poltan joskus ulkona samalla kun vauva nukkuu vaunuissa kun savut ei mene lähellekkään vaunuja? Eri asia olisi jos puhaltelisi suoraan vaunuihin, enemmän noista saasteista on haittaa kun savuista jotka menee aivan muualle kuin vaunuihin!!
Eihän nyt kukaan kuitenkaan voi polttaa autossa jossa on lapsia, EIHÄN??
ja ei tosiaan savut mene lähellekkään lasta!
Työnnän AINA toisella kädellä edelläni mahd pitkällä vaunuja, toisessa joskus harvoin on tupakka, pidän tupakkaa takanani ja puhaltelen savut taakse..
Kertokaa nyt oikeasti mikä tässä on niin kamalaa? Joo voi näyttää rumalta, mutta lapsi ei vaarannu.
Tiedän monta muutakin rumaa asiaa...
Siis jos tuolla tavalla ajatellaan.
Ja pakko mainita vielä, että itse en polta, mutta pidän polttamista oikeasti pahana (lapsen kannalta) vain tilanteissa, joissa poltetaan kun ollaan raskaana, jos pakotetaan lapsi passiiviseen tupakointiin tai jos poltetaan ja raha on tiukilla (että esim. ruoka- ja lastenvaate ym. ostokset kärsivät tupakan ostamisen vuoksi).
Poltin aikaisemmin 11 vuotta. Silloin kuvittelin, että kun näkyvä savu menee jonnekin muualle kuin kohteeseen A, säästyy kohde tupakansavulta. Noh, muutama vuosi sitten lopettaneena olen todennut, että kyllä perskeles se savu leviää ihan joka suuntaan siitä huolimatta mihin sitä puhaltaa ja minne se näyttää kulkeutuvan. Jos sinö poltat vaunuja työntäessä, niin sitä savua menee niihin. Ja haitallisia pienhiukkasia myös sinusta itsestäsi, kun vauvan otat röökaamisen jälkeen syliin. Tuskin tuo siihen kuolee, mutta otetaan faktat silti faktoina. Jos poltat, niin voit samalla olla rehellinen itsellesi ja hyväksyä tämän.
Varmaan myös kiroilet ja räyhäät lapsen kuullen. Tai ainakin syötät lapselle kaupan soseita tai pidät turvaistuinta etupenkillä! Ällöttävää, lastensuojelun pitäisi viedä lapsesi laitokseen.
onnistut polttamaan savustamasta vauvaa?
Toisekseen tupakoivien lasten verestä löytyy nikotiiniä, vaikka vanhemmat polttaisivat aina parvekkeella. Savu tarttuu kuitenkin tekstiileihin jne. lasten iho läpäisee paljon helpommin erilaiset aineet.
Käsienpesu ei siis riitä.
Ja juu, kaupan soseita saattaa matkoilla mennä, kotona ihan kotiruokaa, turvaistuin ei ole missään sillä emme käytä autoa. Julkiset kulkee yhtä hyvin...
Lapsella on aina siistit vaatteet, ruokaa ja hoivaa tarjolla. Käymme puistoissa, teemme paljon kaikkea yhdessä.
Tule hakemaan lapsi ja vie lastensuojeluun, kerro myös minkä takia... Koska äiti polttaa joskus tupakkaa.
Mahtaisivat nauraa sinut pihalle, luulisin.
Ja huom!! Emme ole mitenkään rikkaita, jos rahat vähissä ei tupakka tosiaan ole etusijalla, ensin lapsen tarpeet sitten omani.
Ja alkoholia ei muuten tässä talossa käytetä, ennenkuin joku on jo siitäkin varma.
En tosiaan puolustele polttamistani, pisti vain vihaksi kun pidätte paskana äitinä!!
Voi olla myös hyvä äiti vaikka polttaakin. Paljon on lapsia alkoholisti, mielenterveys, huume yms perheissä.
sisätiloissa jossa poltettiin, puhumattakaan automatkoista?
Ei tupakointia ole missään kielletty lapsiseurassa eikä muuten. Varsinkaan ulkona. Jos joku siitä viitsii valittaa niin oma on häpeänsä.
Mutta vaunujen työntäminen tupakka suussa ällöttää minuakin. Olen kieltänyt mieheltäni jo etukäteen (olen siis raskaana) vaunut + tupakka -yhdistelmän, sillä kyllä sinne vaunuihin menee savua vaikka millä tekniikalla.
Olen itsekin välillä sortunut polttamaan ulkona, kun lapsi on ollut vaunuissa, esim. kun mies ei ole tullut kotiin tai on ollut jotain muuta riitaa. Meillä ei ole parveketta, enkä tietenkään voi jättää lasta kotiinkaan.
Häpeän suuresti aina jos poltan, varsinkin silloin kun vauva on mukana, mutta mieluummin poltan yhden ja hillitsen hermojani, kuin itken kotona ja vauva ihmettelee mikä äidillä on. Poltan ainoastaan kun tosiaan on joku riita, vanhasta tottumuksesta paha mieli lähtee tupakalla.
Yritän aina piiloutua jotenkin, mennä puiston viimeiseen nurkkaan ja poltan usean metrin päässä vaunuista. En halua, että joku ajattelee, että olen "tupakoiva äiti", vaikka satunnaisesti olenkin. Pelkään kamalasti juuri sitä, että joku mulkaisee pahasti, enkä saa mahdollisuutta selittää, että "meillä on just kamala riita menossa", jne..
Toivoisinkin, että kukaan ei pelkästään ohikävelemällä tuomitsisi tupakoivaa äitiä, toisen taustoja ei voi tuolla tavalla tietää. Tietysti on parempi olla polttamatta, mutta nähdäkseni lapselle ei omasta tupakoinnistani ole kovin suurta haittaa, varsinkin kun riitelemme mieheni kanssa todella harvoin.
Ei oltais niin ilkeitä toisillemme, pliis..?;)
Varmaan myös kiroilet ja räyhäät lapsen kuullen. Tai ainakin syötät lapselle kaupan soseita tai pidät turvaistuinta etupenkillä! Ällöttävää, lastensuojelun pitäisi viedä lapsesi laitokseen.
Minä poltan (en polttanut raskaus- ja imetysaikana) juon siideriä, pelaan uhkapelejä sekä saatan jopa käväistä kuppilassa. Kiroilen ja näytän tunteeni.
Mitäs sitten? Lapseni hoidan aina hyvin: rakkautta, rajoja, hyvää ruokaa sekä normaalia turvallista perhe-elämää. Ei ole itsellä ikinä pinna niin tiukilla että tarvisi lapsille raivota.
Jokainen kantakoon vastuunsa.
Eli oli nainen lastenvaunujen kanssa ja tällä naisella oli TUPAKKA KÄDESSÄ...Tämä ei siis ollut mielestäni millään tavalla huvittavaa, vaan sai aikaan todellista vihaa ja raivoa tuota naista kohtaan...Mutta sitten siitä kulki ohi nuori tyttö, joka vilkaisi ensin rattaita ja sen jälkeen äitiä ja mulkaisi tätä muijaa oikein pahasti:D Musta jotenkin huvittavaa:D