Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä taitaa olla kondylooma

Vierailija
22.04.2015 |

Peniksen varteen ilmestynyt juuri sellainen HPV-viruksen aiheuttaman kukkakaalimaisen näpyn oloinen näppy. Alussa luuli, että olen käynyt vieraissa, kunnes esitin 4 kk sitten otetut puhtaat papat, tutkittiin sitten asiaa internetistä ja tultiin siihen tulokseen että mahdotonta sanoa kumpi sen on saanut ja missä elämänvaiheessa. Kun voi itää vuosia oireettomanakin, olla välillä piilossa ja aktivoitua uudestaan jne..

Kysymys kuuluu, että miten tästä eteenpäin, kun seksi kondomin kanssa ei ole oikeen ikinä luonnistunut..ollaan käytetty kyllä kumia usein, kun hormonit ei sovi minulle, mutta tarkoitus oli siirtyä kuparikierukkaan kun ei tuosta kumin kanssa olosta oikeen oo tullut mitään välillä. :( Toisaalta en haluaisi ottaa riskiä mahdollisista tartunnoista itseeni ja saada sitä riesakseni, syöpäriskistä puhumattakaan.. Miten olette toimineet jos jommalla kummalla todettu HPV-virus/kondylooma?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:56"]

Duodecimin Sukupuolitaudit-kirjan mukaan 80 % ihmisistä saa kondylooman elämänsä aikana, joten ei kovin ihmeellistä jos teidänkin perheestä sellainen löytyy. Kondomin käyttö on turhaa, koska tartunta on jo sinussa mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Kondomi ei myöskään suojaa välttämättä lainkaan, sillä viruksia on usein esim. välilihan alueella ja ihokontaktia sinne tulee usein kondomista huolimatta.

Suurin osa ihmisistä ei välttämättä huomaa kantavansa näitä syyliä (voivat olla vain pieniä näppylöitä tai suorastaan litteitä) tai sitten mitään näkyvää ei edes kasva. Naisillakin tulehdus saattaa olla näkymättömänä kohdun kaulalla ja selviää Papa-kokeessa vain silloin, kun se on aktiivisena. Oma immuunipuolustus hoitelee tulehduksen yleensä pois, mutta tulehdus voi aktivoitua uudestaan jossain vaiheessa, jos immuniteetti syystä tai toisesta laskee.

[/quote]

80 % saa jonkun hpv:n, ei kondyloomaa. Mun mielestäni pitäisi tehdä joku selvennys tästä asiasta, kun niin monilla on tämä väärä luulo. 

Vierailija
22/32 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen sukupuolitaudin voi hoidattaa vaimoltaankin salaa pois. Tiedän yhden tyypin joka sai taudin, en enää muista mikä niistä, kun oli vieraissa käynyt. Sai tutun lääkärin kirjoittamaan reseptin ja syötti tabut salaa vaimolleen. Eikä muija tiedä asiasta tänäkään päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duodecimin Sukupuolitaudit-kirjan mukaan 80 % ihmisistä saa kondylooman elämänsä aikana, joten ei kovin ihmeellistä jos teidänkin perheestä sellainen löytyy. Kondomin käyttö on turhaa, koska tartunta on jo sinussa mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Kondomi ei myöskään suojaa välttämättä lainkaan, sillä viruksia on usein esim. välilihan alueella ja ihokontaktia sinne tulee usein kondomista huolimatta.

Suurin osa ihmisistä ei välttämättä huomaa kantavansa näitä syyliä (voivat olla vain pieniä näppylöitä tai suorastaan litteitä) tai sitten mitään näkyvää ei edes kasva. Naisillakin tulehdus saattaa olla näkymättömänä kohdun kaulalla ja selviää Papa-kokeessa vain silloin, kun se on aktiivisena. Oma immuunipuolustus hoitelee tulehduksen yleensä pois, mutta tulehdus voi aktivoitua uudestaan jossain vaiheessa, jos immuniteetti syystä tai toisesta laskee.

Vierailija
24/32 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:10"]

Jotenkin uskomaton ajatusmaailma täällä AV:lla, että jos ihminen petettyään huomaa saaneensa taudin, ei hän suinkaan hoidata sitä hiljaisuudessa pois vaan alkaa "epäillä" kumppania pettämisestä.. :D

[/quote]

Siis sehän on ihan perus reaktio pettäjällä. Alkaa syytellä toista pettämisestä kun pettää itse. Tästä löytyy juttua ties kuin paljon. 

[/quote]Tämä pitää paikkansa ja monet miehet kehuskeleekin sillä, että on saanut "akan" uskomaan valheisiinsa.

[/quote]

Taas yksi hyvä syy ettei kannata seurustella! kehenkään ei voi koskaan luottaa 100%

Vierailija
25/32 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että täällä AV:lla taas suurinosa vastauksista täysin ohi aiheen :D Muualta luin, että voi olla toisella oireeton, joten minultakin voinut sen saada. Tai voi mennä vuosikaudet että näpyt puhkeaa. Ikävää jos teillä on noin hirveitä suhteita, mutta lyhyemmän aikaa kestäneessä nuorten suhteessa eroaminen on helpompaa eikä niin suurta kiusausta pettää tule jos menee huonommin. Ap

Vierailija
26/32 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla oireeton jopa vuosikymmeniä. Mies kannattaa hoitaa kuntoon niin, että näkyvät muutokset saadaan poistettua.

Vierailija
27/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni teki juuri näin, alkoi kyseenalaistamaan MINUN uskollisuutta ja vasta vuosia myöhemmin selvisi että oli itse käynyt panemassa työkaveriaan ilman ehkäisyä ja toi minulle kondylooman tuliaisiksi. Hyökkäys on paras puolustus on miesten yleisin tapa näissä pettämistapauksissa, joten ei kannata olla niin sinisilmäinen.

Vierailija
28/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella sinisellä "laapistusnesteellä" lähti eikä koskaan tullut takaisin. Lääkäri määräsi.

Vierailija
29/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen saatkin, niin se jossakin vaiheessa paranee itsekseen. En nyt muista minkä ajan Käypä hoito -sivusto spontaanille paranemiselle antoi, mutta oma tartuntani noudatti aikataulua täydellisesti. Siihen saakka voi häätää syyliä lääkeliuoksella.

Lääkäri lohdutti minua, että nuo syylinä ilmentyvät ovat yleensä vaarattomia, ja ns. matala eli näkymätön kondylooma, joka täytyy havaita erillisin tutkimuksin, on sitten se joka aiheuttaa syöpiä. 

Vierailija
30/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua ap. Tottakai mies käyttää sinuun käänteispsykologiaa ja se näyttää uppoavan kuin veitsi voihin.

Miten tuollaisen voisi hoidattaa salaa kun tietää itsekin, että on jo tartuttanut sen sinuun. Piti vaan pistää kaikki näyttelijänlahjat peliin, että esitys menee läpi.

Vierailija
31/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole kondylooma. Se ilmaantuu virtsaputken suulle eikä peniksen varteen. 

kyseessä on tippuri tms. Katso vaikka kuvahaulla netistä jollet usko. 

Vierailija
32/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen sukupuolitaudin voi hoidattaa vaimoltaankin salaa pois. Tiedän yhden tyypin joka sai taudin, en enää muista mikä niistä, kun oli vieraissa käynyt. Sai tutun lääkärin kirjoittamaan reseptin ja syötti tabut salaa vaimolleen. Eikä muija tiedä asiasta tänäkään päivänä.

Kondyloomasyyliä on hieman hankalaa penslata kumppanin alapäästä tämän huomaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä