Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaette lasten kustannukset perheissä, jossa EI ole yhteisiä rahoja?

Vierailija
13.04.2009 |

Kauhulla luen ketjua, jossa äidit maksavat sentilleen oman lainanlyhennysosuutensa myös äitiys- ja hoitovapaalla ja jäin miettimään, miten lasten elintaso tälläisissä perheissä jakautuu? Jaetaanko kaikki lastenkin kulut ( talvihaalarista hoitomaksuun tai vakuutukseen) sentilleen tasan? Entä jos toinen puoliso tienaa selkeästi enemmän kuin toinen ja haluaisi ostaa jotain lapselle; saako hän ostaa vaikka toinen puoliso ei pystyisi 50% ko. hankinnasta maksamaan?

Miten järjestätte ulkomaanmatkat tms.? Lähteekö perheestä vain toinen vanhempi jos toisella ei ole varaa?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat puoliksi tarkoittaisin myös sitä, että lapset hoidettaisiin TASAN puoliksi. Mies hoitaisi lapsia siis 12 tuntia JOKA vuorokausi viikon ympäri.

Sama myös ruuanlaiton, siivouksen ja pyykinpesun kanssa. Mies saisi pestä omat vaatteensa ja tasan puolet lasten vaatteista ja liinavaatteista.

Jääkaappiin molemmille omat hyllyt, samoin omat siivousvälineet, pesuaineet jne.

Jos mies haluaisi esim. harrastaa, voisi hän ostaa minulta lastenhoitoa vaikka kympin tunti jos hän ei muuten lastenhoidolta ehtisi.

Mies kyllä viettää lastensa kanssa aikaansa, totta kai! Pyykit pesen minä, mies laittaa ne paikoilleen, mies laittaa ruuan viikonloppuisin, minä arkena. Ostokset tehdään yleensä yhdessä.

Vierailija
122/128 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistäkin nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen jako tällänen on, että mies elättää itsensä ja vaimo itsensä ja lapset?

Vierailija
124/128 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu siinä vaiheessa kun perheessä on lapsia?

Vierailija
125/128 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huolehtiin asumiskuluista ja minä lasten kuluista + ruuasta. Ostan perusruokaa ja meis ostaa sitten itseleen, jos haluaa siäfilettä tai korin kaljaa. Noin kärjistetysti. Myös me saamme syödä sitten sisäfilettä. Molemmat huolehtivat omista kuluistaan, omistavat sellaiset autot kuin haluavat ja ostavat mitä haluavat. Tosin meillä on niin pienet tulot ettei paljon laskujen jälkeen ostella. Minä olen käynyt 2 kertaa kavereiden kanssa Tallinnasta ja tästä ei ole tullut ongelmaa ; ). Saisin mennä pidemmällekin, koska miestä ei matkustelu kiinnosta. Miestä ei myöskään kiinnosta lasten vaateet, joten sille on ihan yksi hailea onko lapsilla reimatecit vai lassiet.

Tämä systeemi ollut käytössä 10 vuotta. Tätä enne riideltiin rahasta jatkuvasti, kun meis tuhlaa musta ihan liika aja ottelee kulutusluottoja. Nyt ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
126/128 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 50/50 molempien omistuksessa olevassa asunnossa. Sen lainan maksamme puoliksi. Minulla on jonkun verran pienemmät tulot kuin miehellä, mutta minulla on varakkaat vanhemmat, joita miehellä ei ole (tämä aiheuttaa riitaa silloin tällöin). Yleensä muut kulut maksaa mies. Minä ostan sitten lapselle vaatteita jne. Yleensä meillä minä päätän, mitä laitetaan päälle. Ihan vaan siitä syystä, että se tappelu,jota en halua hävitä. Muuten tehdään kompromisseja, joissa kumpikaan ei päätä tai sitten päättää molemmat (miten asian haluaa nähdä).

Olen sitä mieltä, että niin kauan mun euro on 80 % miehen eurosta, niin mies maksaa.

Vierailija
127/128 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 50/50 molempien omistuksessa olevassa asunnossa. Sen lainan maksamme puoliksi. Minulla on jonkun verran pienemmät tulot kuin miehellä, mutta minulla on varakkaat vanhemmat, joita miehellä ei ole (tämä aiheuttaa riitaa silloin tällöin). Yleensä muut kulut maksaa mies. Minä ostan sitten lapselle vaatteita jne. Yleensä meillä minä päätän, mitä laitetaan päälle. Ihan vaan siitä syystä, että se tappelu,jota en halua hävitä. Muuten tehdään kompromisseja, joissa kumpikaan ei päätä tai sitten päättää molemmat (miten asian haluaa nähdä).

Olen sitä mieltä, että niin kauan mun euro on 80 % miehen eurosta, niin mies maksaa.

Siis kostat miehellesi sen, että olet neuvotellut työpaikallasi huonomman palkan kuin miehesi :) Eihän tuo palkkaero johdu mistään muusta kuin alavalinnasta tai lammasmaisuudesta palkkaneuvotteluissa. Olikohan tuo vain vitsinä heitetty lause?

Vierailija
128/128 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itsehän me kaikki palkkamme valitsemme. Voi elämä!

Siis kostat miehellesi sen, että olet neuvotellut työpaikallasi huonomman palkan kuin miehesi :) Eihän tuo palkkaero johdu mistään muusta kuin alavalinnasta tai lammasmaisuudesta palkkaneuvotteluissa. Olikohan tuo vain vitsinä heitetty lause?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan