Onko jotain haittaa, jos syö pillereitä aina kaksi laattaa peräkkäin?
Oon aloittanu pillerit viime kesänä ja inhoan kuukautisia. Pillereillähän voi siirtää kuukautiset eteenpäin syömällä kaksi laattaa peräkkäin. Onko kenelläkään tietoa onko siitä jotain haittaa, jos tekee niin jatkuvasti. En ole vielä kertaakaan syönyt kahta peräkkäin. Tuleeko siinä jotain oireita toisen laatan ekalla viikolla tai jossai vaiheessa?
Oon vaan pohdiskellut, että jos söisi aina kaksi peräkkäin, niin pitäis harvemmin kärsiä niistä inhotuksista.. Meneeköhän kroppa siitä ihan sekasi..?
Kommentit (10)
Ekalla "tuplakierrolla" paisuin ja sain hirveät ilmavaivat, mutta sen jälkeen helpotti eikä vaivoja ole ollut. Tiputtelua ei ole ja kuukautisvuotokin on vähäisempää kuin normaalista (vaikka toisin luulisi). Minulla toimii, kokeile sinäkin! Tuntuu aivan ylelliseltä kun on niin harvoin menkat :)
Mä olisin ikionnellinen, jos kuukautisia ei olisi ollenkaan. Onneksi pillereillä sain vuodon vähenemään entisestä niagarasta murto-osaan. Kokeilen kyllä jo seuraavan tauon jättää väliin.
Raskauden keston määritteleminen minulla oli hankalaa jo ilman pillereitä, koska minulla oli epäsäännöllinen kierto. Ultrassa laskivat ihan erin lasketunajan kuin neuvolan kiekoilla tuli. Ja ultrassa annettu piti paikkaansa. Lapsi syntyi päivää ennen la:ta.
Kiitos paljon vastauksista!!
*ap*
ja ihan lääkärin kehoituksesta. Minulla on endometrioosia ja näin se saadaan pidettyä edes jollakin tavalla aisoissa.
eli kaks laattaa putkeen ja sit se norm. viikon tauko. En kokeillut kun mua ei menkat häirinny.. Mutta ei siitä kuulemma haittaa ole.
ja tästä syystä en rohkaistuisi täällä kenenkään neuvoista, vaan kysyisin asiasta omalta lääkäriltäni.
tauko kun tiputtelu alkoi.Eli todellakin käytetään endometrioosin hoidossa yleisesti ei siitä ole mitään haittaa.Ihan turha rahtautua lääkäriin kuulemaan tuo ja maksaa siitä jokin palkkio vielä.
Olen käynyt viimeisen 5 vuoden aikana varmaan 3 kertaa läärillä terveyskeskuksessa ja muutaman kerran raskauden aikana ja jälkeen neuvolassa. Joka ikinen kerta vastassa on ollut eri lääkäri. En usko, että kukaan lääkäri osaa sanoa asiaan yhtään mitään nimenomaan minun tapauksessani. Ehkä hänkin ehdottaisi kokeilua tms.
Täältä halusin vain vastauksen, että onko yleistäkin syödä useampi laatta peräkkäin vai onko se vain poikkeus, jota ei kannata tehdä usein. Sain vastauksia, joissa lääkärikin oli kehottanut syömään useampia peräkkäin ja rohkenen kokeilla sitä itsekin. Jos ongelmia ilmaantuu, palaan taas takaisin yksi laatta-7vrk tauko -sykliin.
Mietin ensin soittamista ehkäisyneyvolan terveydenhoitajalle (jonka olen nähnyt 2 kertaa) mutta päätin olla häiritsemättä häntä, kun voin saada tarvittavat tiedot täältäkin muiden pillereiden käyttäjien kokemuksista.
Kiitos.
*ap*
Enkä tiedä miten sitä edes tutkitaan. Mutta siis suvussani on sitä ja minullakin on epäilty, kun lasta yritettiin 1,5 vuotta (kaksi keskenmenoa sinä aikana) ja kovien kuukautiskipujen takia. Mutta siis nyt tiedän, että pillereillä sitäkin näytetään hoidettavan. En toki itse sen takia ala syömään useampaa laattaa peräkkäin, vaan ihan vaan sen takia, ettei kuukautiset olis niin usein. Inhoan sitä kipua, jota joudun kestämään aina kuukautisten aikana. Ja muutenkin sitä veren kans läträämistä.
Kiitos ruusuista (en muista numeroa, kuka olit).. :)
*ap*
Ei ongelmia tai oireita. pillerinä Mercilon.
Mulle yksityinen gyne jopa kirjoitti sen reseptiin!
Joskus olen syönyt 3 laattaa peräkkäin kun on pitänyt siirtää kuukautisia, se ei toimi mulla, tulee tiputtelua.