Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko nyt huono äiti?

Vierailija
10.04.2009 |

olen 23 ja äiti (mies 26). Lapsi on ERITTÄIN haluttu ja en hetkeäkään ole kyllä katunut.. mies töissä suht hyvällä palkalla eikä olla mitään sossuelättejä..itse tietenkin vielä kotona kunnes lapsi menee tarhaan. Olen aina pitänyt itseäni ihan hyvänä äitinä..kunnes aloin aihe vapailemaan. On semmoisia kommentteja tullut nuorista äideistä että ihan ihmetyttää.. tuli ihan semmonen olo että enkö siis nyt vaan voi olla hyvä äiti nuoren ikäni vuoksi?? Kun suurinpiirtein väistämättä tyrmätään nuori äiti kun eihän se voi olla mitään.

Kyllä mä ymmärrän että moni ei missään nimessä haluaisi mun ikäisenä lasta, mutta jokaisen oma päätöshän se on minkä ikisenä lapsensa toivoo.. Sitten taas toinen sanoo ettei 40 vuotiaana ole sopivaa tai lihavana..tai laihana taitaitai :D eli jos ei lasten "hankinta" ole mennyt oman tyylin mukaisesti niin se on automaattisesti huonoa? Olenko nyt todellakin huono äiti?

taas kyllä voisi etsiä sen ketjun missä pyydettiin jokaisen sanomaan jotain hyvää toisista äideistä niin ei aina tarvitsisi syyllistää muita;)

Ja ihanaa kevättä ihan jokainen äiti, koitetaanko hyväksyä toisemme;)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruvennu ihmetyttää noi asenteet! Ja kerran kun sanoin että vitsit mua väsyttää kauheesti kun lapsi oli valvottanu niin sanin kommentin että niin sitähän se on kun nuorena tekee. Olin hetken aivan äimänkäkenä ja kysyin sitten takaisin että minua ei siis koskaan väsyttäisi jos olisin vanhempi? Meni hiljaiseksi:D

Onneksi toi on ainoa..ja hyvää kevättä sullekkin!

Vierailija
2/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas lapsi tulossa 22 vuoden kypsässä iässä. ja lapsia en olisi hankkinut yhtään jos niistä en pitäisi huolta ja rakastaisi niitä ylikaiken. tekisin ihan mitä vaan lasteni vuoksi mutta jos ikäni tekee minusta huonon äidin niin minkäs teet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä jokainen jos sitä itse haluaa ei se ole todellakaan siitä kiinni. Kerran jaksoin (ihan totta) masentua siitä kun jotkut täällä mollas mun ikäisiä äitejä ja onneks ystävä ravisteli ja kysyi että "ihan totta, mik sä kuuntelet tollasia laput silmillä kulkioita muutenkaan" ja tottahan se on! mun äiteyttä ei kukaan syyllistäjä-äiti pilaa!

Olen siis se "liian vanha" äiti.. On se kumma kun olen sitten sillon22 vuotiaana 35 vuotiaana ja nyt kuullut jos jonkimmoisia ikäkommentteja. Ja joka hiton iässä olen ollut PARAS äiti juuri omille lapsilleni ja niin olette tekin!

ja kevättä sinnekkin;)

Vierailija
4/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä itseäni NIIIIIIIN nuorena äitinä mutta sekin on näköjään palstailioilla vähän eri kanteilla.. joku sanoo teini-äidiksi jopa ja joku taas toista:D tiedä sitä sitten.. mutta heitän ikäni roskiin siitä viis olen hyvä äiti PARAS äiti juuri omalleni;)

Vierailija
5/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan osannut pitää itseäni erityisen nuorena äitinä. Varmaan en siis osannut tuollaisista kommeneteista ottaa mitenkään itseeni, koska en kokenut itseäni nuoreksi äidiksi.

Vierailija
6/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä jo 5-vuotiaan pojan äiti :)

Vierailija
7/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa kannustaa nuorempaa.. aina tuntuu kun itse menen puolustamaan kun joku typerys haukkuu "liian" vanhoja että silti nokitaan vaan lisää.. Kiitos sinulle siitä! Mä taidan sitten kans olla aika huono äiti hehehe!:D

Vierailija
8/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kun olin 20v ja toinen kun täytin 22v. Näytän paljon ikäistäni vanhemmalta ja ulkoiset puitteet ovat "täydelliset", eikä naapurit, tuttavat, työkaverit, tai sukulaiset kauhistelleet tilannetta. Mutta täällä on sitten saanut lukea ettei nuori voi olla hyvä äiti.. Onneksi tämän koneen voi sulkea kun alkaa ahdistamaan..=)

Vierailija
9/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitään kauhisteluja mutta kun palstalle tulin niin olin heti ihan surkea keskenkasvuinen ja pidin lapstani nukkena...hmm ja kaikki tämä ei minkään kommentin takia vaan pelkästään ikäni vuoksi:DD enkä tätä ennen edes pitänyt itseäni mitenkään järkyttävän nuorena:D en tiedä mistä tää johtuu, onko täällä jotain tietyntyyppisiä ihmisiä välillä liikenteessä vai hääääh??:)

Vierailija
10/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni täyttää tänä vuonna 23v ja vaikka nykyisin ajattelen, että oikeastaan olisin saanut olla ainakin 30v kun lapsia aloin tehdä, olin kuitenkin ihan aikuinen ja paras äiti lapselleni.

Nykyisin olen enemmän huolissani tuosta omasta 23v, joka ei halua vielä olla aikuinen vaan haluaa olla pätkätöissä ja opiskella sivussa ja viettää välillä välivuotta Australiassa ja jättää mukavan naapurin pojan, koska kuitenkin eroaa viimeistään 30v, matkustella reppu selässä ympäri Eurooppaa vieraiden ihmisten sohvilta majapaikan löytäen ja muuta ihan omituista minun keski-ikäisen maailmasta katsottuna.

Minusta 23v äiti siis on paljon normaalimpaa, kuin 23v hippimaailmanparantajareissariopiskelijapätkätyöläinen.

Vierailija
11/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet jo vanhus. Tervetuloa messiin!

Vierailija
12/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ootte ollu ihanan asiallisia ja kerrankin ei väkisin ole yritetty pahottaa toisen ikäisen äidin mieltä:) kiitos tulipa parempi mieli tästäkin palstasta;) ei täällä ollutkaan pelkkiä ilkeileviä:D

kerran oli aika paha kun kerroin että olen lapsettomuushoidoissa ja voitte varmaan kuvitella (ellette kokeneetkin) kuinka raskasta se on.. niin yksi oli heti sanomassa että miten sun ikänen voi edes saada lapsettomuushoitoja ja toinen että odota nyt vielä sen (wannabe miehesi) kanssa.. Se tuntui TODELLA pahalta koska meidän tilanne on kauhea ja noi kommentit oli tosi loukkaavia ja vieläkin tulee paha mieli kun ajattelen.. hassua että joku av mamma voi mun mielen pahottaa mutta kun on tällasessa herkässä tilanteessa niin kyllä ne kommentitkin satuttaa..

ihan niinkun lapsettomuus ei saisi sattua kun vasta tietyllä iällä.. eikö mulla tosiaan ole oikeutta surra sitä?

Vierailija
13/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 on parempi kuin 23?

Vierailija
14/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassuttele, täälä äidit pönkittää omaa itsetuntoaan haukkumalla muita ja muiden tyyliä tehdä asioita. kun minä aloin odottaa ensimmäistäni olin 15kg ylipainoinen 24 vuotias, enkä varmasti ole yhtään huonompi äiti kuin kukaan muukaan täälä. lapsi ei ole ylipainoinen koska syö terveellisesti, ja olen koittanut häneltä salata taipumukseni syödä herkkuja iltaisin :/

olen itsekin koittanut päästä tuosta pirun suklaasta eroon. en ole antanut täälä kommenttien vaikuttaa itseeni.

minä olen iloinen siitä että saan molemmat lapseni alle 30 vuotiaana, niin minä tahdoinkin. tahdon nähdä vielä lapsenlapseni ja ehkä mahdollisesti vielä heidänkin lapsensa. tahdon olla suht nuori ja pirteä isoäiti kuten mun isoäidit ovat aina olleet. ja olen todella onnelinen että minun osaltani asiat menivät niin kuin suunnittelin ja haaveilin.

minä olenkin niitä ihmisiä joka tahtoo ensin perustaa perheen, kasvattaa lapset ja ajatella niitä raha-asioita ja työjuttuja sitten joskus myöhemmin. muutama vuosi olisi vielä tarkoitus olla kotiäitinä, mutta tämä on vain minun tyylini hoitaa asiat. minä olen valmis luopumaan paljosta materiasta että saan nyt tämän ajan lasteni kanssa. joskus on kyllä tosi raskasta olla ainam köyhä..

Vierailija
15/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotit varmaan että 33 on parempi kuin 23?

niin sun lapseshan ei haluakkaan lapsia vielä joten hän ON liian nuori. Musta jokainen itse päättää kun on valmis ja tapeeksi vanha oman lapsensa tekemiseen. Eihän se että minä olen nuorena hyvä äiti tarkoita sitä , että jokaisen parikymppisen on aika saada lapsia, eihän? kuka sanoi niin? sama asia kun jollekkin oman lapsen saaminen neljälläkympillä olisi liian "vanha" ja jollekkin se on aivan loistava ikä! Se on vaan niiiiiin ihmisestä kiinni.. Miten joku ei sitä vielä ymmärrä:DD

Vierailija
16/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ennen hyvä itsetunto on niin romuttunu noitten hoitojen ohella, että tarvitsin jotain rohkaisevaa ja toi helpotti ettei kaikki sittenkään täällä av:ssa noki mua..

musta on niin outoa että ennen hoitojen alotusta olin tosi vahva ja pirtsakka ja nyt rupee tääki itkettää kun liikutun ihanista kommenteista..vaikken siis äiti olekkaan jos koskaan olen.. mutta "samalta" alueelta aihe kuitenkin..

Vierailija
17/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis saanut lapseni 23v ja vaikka ihan hyvä äiti olin jo silloin, nyt ajattelen että ehkä olisin voinut miettiä tarkempaan, ainakin isän valintaa lapsilleni eli sinne 30v.

Oma tyttäreni on siis nyt saman ikäinen kuin minä hänet saadessani ja on tuo maailmanmatkaajatuuliviiri. Hän ei omasta mielestään ole valmis aikuiseksi eikä varsinkaan kenenkään äidiksi.

Minusta kuitenkin nyt 46-vuotiaana, on normaalimpaa että 23-vuotias on äiti, kuin vähän sinne tänne tempova ja kaikkea kokeileva "teini". Eli odotan että siitä omasta lapsesta kasvaisi aikuinen muutenkin kuin iän puolesta.

12

Vierailija
18/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sanoi ett' haluan matkustella:DD toi on just tota kun "mä halusin matkustella niin automaattiseti kaikki muutkin haluaa!"

mä en ikinä oo ollu matkustelia tyyppiä enkä mielellään tykkää edes käydä missään:D eli haluat nyt tulla pikkasen nokkimaan kun on saatu rohkaisevia sanoja esim lapsettomuudesta kärsivälle ja muille nuoremmille äideille? vähän ku sais potkia niin hyvä mieli tulee itelleen? anna olla jookos? en mäkään halua sua arvostella olit sitten minkä ikänen tai kokonen tahansa. ja juuri kun luulin että saatiin asiallinen ketju ...huoh..

Vierailija
19/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen, ja asuakin ulkomailla, kuten me olemme tehneet, vaikka olin 24 kun esikoinen syntyi.

En usko 'hyviin' äiteihin. Kaikissa meissä on vahvuuksia ja heikkouksia, ja kokemuksen myötä jotain oppii, mutta jotain myös menettää. Täydellistä äitiyttä jos odottaa, masentuu varmasti.

Vierailija
20/29 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v ja toista tässä odottelen :) Mutta en tunne itseäni huonoksi äidiksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme