lohi - mitä saa syödä
Hei,
en tiedä kuuluuko tänne palstalle, mutta mitä lohta saa odottaja syödä? Miten kaupan kalatiskiltä tietää valita oikean lohipalan? Mitä pitää etsiä..Eli onko esimerkiksi norjalainen lohi turvallista tai kirjolohi, miten se on turvallisempaa..olen itse kova lohen syöjä ja mietityttää saako syödä ja mitä..! Kiitos jos joku osaa vastata!
Kommentit (5)
Tuoretta lohta voi syödä. Vakuumiin pakattuja ei lainkaan.
Katso lisää
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165…
Kypsennetyistä lohikaloista voi kirjolohta syödä ilman rajoituksia.
Merilohen syömistä suositetaan rajoittamaan noin yhteen kertaan kuukaudessa. Mulla olisi vielä sitten sellainen käsitys, että Itämerestä pyydystetty lohi eläisi saastuneemmassa ympäristössä kuin Norjan meren lohi, joten jos voi valita, niin suosisin siis norjalaista kalaa.. (korjaisitteko tämän, jos olen väärässä?)
Ravintoloissa ruokalistoilla oleva kala on yleensä merilohta, ja lounasaikaan lounaslistalla kirjolohta, (koska se on halvempaa) Yleensä tarjoilijat tietää, kumpaa lohi on, mutta joskus ei...
Tuntuu, että turvallisten kalojen valitseminen on niin vaikeaa, että itse olen suosiolla syönyt omega 3:et purkista, ja kalaa hieman harvemmin...
...dioksiinipitoisuuksien takia. Norjalaista lohta saa kyllä huoletta syödä.
Kunhan vain muistaa varoa ketjussa jo aiemmin mainittuja tyhjiöpakattuja graavi- ja kylmäsavukaloja, kommenttini koskivat siis kypsennettyä kalaa.
eiköhän noita lohia saa syödä.
järvikalaahan ei vissiin suositella ja raakaa kalaa.
kohtuudella tietenkin.