Montako suklaamunaa lapsesi saa pääisiäisenä?
Kommentit (17)
meillä ihme muksuja (11 ja 8), kun eivät tykkää jostain syystä suklaasta, joten eivät halua vaikka saisivat. Äiti varmaan syö pari mignonia. Muksut syö mielummin irtsareita...
Itse ostan kolme ja mummu oli ostanu yhdet. Parit on syöty jo nyt ennen pääsiäistä ja virpomispalkat on myös "tuhottu".
Meillä pääsiäiskukko käy munimassa sunnuntaiaamuksi näin:
joka ipanalle:
- 1 iso (isoille Kyöpelivuori, pienelle Nalle Puh)
- 2 keskikokoista (isoille Disney ankkalinna ja Star Wars, pienelle Disney Princess ja Muumi)
Yhteisesti:
- Korillinen niitä pikkumunia (olisko yhteensä 500g tms.)
- 8 kpl Mignoneita jotka taitaa mennä pääasiassa vanhempien suihin ;)
Piilotettujen lisäksi:
- lapsilla taitaa osalla olla jotain virpomispalkkoja jäljellä.
- lisäksi meillä on ostetuista virpomispalkoista jäljellä Rölli-munia aika paljon mutta niitä en välttämättä laita jakoon ellei tule yllätysvieraita tms.
Meillä ei syödä pääsiäismunia ennen sunnuntaita (paitsi virpomispalkoista olen antanut syödä sen, minkä palmusunnuntaina jaksoivat). Yritämme selkeästi erottaa paastonajan, hiljaisen viikon ja pääsiäisen juhlan toisistaan, eli perjantai-lauantai meillä eletään aika hiljaiseloa eikä herkutella ja sitten pääsiäisyönä, sunnuntaina ja maanantaina saa herkutella niin paljon kuin napa vetää :-)
Saivat viime sunnuntaina virpomispalkkaa 6 munaa kumpikin, sekä pussilliset pieniä munia vielä lisäksi. Nämä kaikki ovat vielä tallessa, ja ne on tarkoitus syödä pääsiäisen aikaan. No, lapset lähtivät pääsiäiseksi kummiensa kanssa pohjoiseen, jossa pääsiäisnoidat ovat liikkeelle lauantaina, ja siellä on tiedossa lisää munia. Lisäksi kummitäti oli ostanut molemmille iiiisot suklaamunat, ja minäkin pakkasin kassiin yhdet. Eli mun villi veikkaus on että saldo menee jonnekin kymmenen paremmalle puolelle pitkän matkaa...
Mun isompi tykkää suklaasta ja varmaan syö yhteensä tosi monta suklaamunaa. Mutta ei se tule oikeastaan lisäksi. Jos olisi tavallinen viikonloppu, söisi varmaan jotain leivonnaista ja varmaan suklaata muuten.
2-vuotiaalle ei ehkä anneta ollenkaan. Katsotaan onnistuuko.
Meidän 1v8kk kyllä pitää huolen, että saa tasan samat jutut kuin isosiskot. Pitääkö teillä isomman sitten syödä salassa? Mäkin ajattelin, että olisin pitänyt kauemmin erossa herkuista, mutta ei onnistunut kun aina tajuaa, että jää jostain paitsi. Siitä seuraa sitten kova huuto..
Virpomispalkoiksi varatuissa taitaa olla vielä jäljellä pieniä munia, syököön niitä.
Pääsiäisen jälkeen voin ostaa kun ovat -50% hinnoilla
saavat lauantaina karkkipäivän karkit. Extraa ei osteta, menee hampaat. Myöskin limut ja mehut on pois, vain maitoa tai vettä. Kaakaota saa aamulla ja illalla jos haluaa.
miksi niitä pitää lapsille syöttää minä en anna ensimmäistäkään hampaan rikkojaa lapselleni ehdoin tahdoin vastuutonta antaa lapselle älytön määrä suklaamunia ettekö keksi mitään järkevämpää esimerkiksi itse annan lapselleni porkkanan pääsiäisenä koska pääsiäspupukin syö porkkanaa!!!järki käteen!!
jokaisena pääsiäispäivänä (perjantaista maanantaihin) aamupalan jälkeen yhden pienemmän munan ja päivällisen jälkeen vähän isomman. Eli kahdeksisen munaa tulee yhdelle lapselle pääsiäisen aikana. Jos käydään mummulassa, saavat varmaan sieltäkin yhdet. Musta toi nyt ei ole mikään mahdoton määrä, koska varsinkin meidän kolmevuotiaalla ne suklaat jää usein lähes syömättä, kun ylläri on pääasia. Tai siis, äiti ja isi syö suklaat...
Kyselin ihan mielenkiinnosta, että millaisia määriä muut ostavat, meillä on ajateltu 1-2 isompaa suklaamunaa/lapsi, 1-2 Kinderiä ja sitten niitä pikkumunapusseja
Tuleehan siinä paljon makeaa, mutta kyseessä on kuitenkin erikoistilanne eikä normaalisti syödä noin paljon makeaa. Hampaiden pilaantumiseen sen verran, että erot ovat tietenkin yksilöllisiä, mutta pilatakseen hampaat niin sen makean syönnin täytyy olla pitkäkestoista eli jatkuvasti syödään makeaa. Ja hampaiden reikiintymisenhän aiheuttaa syömiskerrat ei niinkään sen syödyn makean määrä. Eli jos syöt vaikka nyt yhden karkin, tunnin päästä toisen, kahden tunnin päästä taas ja sitten taas illalla niin se on tuhoisampaa hampaille kuin jos söisi koko pussin nyt. Makean syönnin jälkeen meillä ainakin syödään xylitol-purkkaa ja muutenkin huolehditaan hampaista, ettei tosiaankaan yksi pääsiäinen niitä pilaa.
t. ap
On jotenkin säälittäviä noi, "meillä pääsiäiskukko munii kiirastorsiasta maanantaihin joka aamu suklaamunan ipanoille" -tyypit. Säälittävää, surullista ja ah niin moukkamaista. Ihan sama jos joululahjoja jaettaisiin itsenäisyyspäivästä loppiaiseen joka päivä.
Meillä pääsiäiskukko käy munimassa sunnuntaiaamuksi näin:
joka ipanalle:
- 1 iso (isoille Kyöpelivuori, pienelle Nalle Puh)
- 2 keskikokoista (isoille Disney ankkalinna ja Star Wars, pienelle Disney Princess ja Muumi)
Yhteisesti:
- Korillinen niitä pikkumunia (olisko yhteensä 500g tms.)
- 8 kpl Mignoneita jotka taitaa mennä pääasiassa vanhempien suihin ;)Piilotettujen lisäksi:
- lapsilla taitaa osalla olla jotain virpomispalkkoja jäljellä.
- lisäksi meillä on ostetuista virpomispalkoista jäljellä Rölli-munia aika paljon mutta niitä en välttämättä laita jakoon ellei tule yllätysvieraita tms.Meillä ei syödä pääsiäismunia ennen sunnuntaita (paitsi virpomispalkoista olen antanut syödä sen, minkä palmusunnuntaina jaksoivat). Yritämme selkeästi erottaa paastonajan, hiljaisen viikon ja pääsiäisen juhlan toisistaan, eli perjantai-lauantai meillä eletään aika hiljaiseloa eikä herkutella ja sitten pääsiäisyönä, sunnuntaina ja maanantaina saa herkutella niin paljon kuin napa vetää :-)
Meillä lapset saavat 5 suklaamunaa per lapsi. Lapset ovat kohta 6 v, 4v ja 2v. Satunnaisesti ovat jo etukäteen saaneet suklaamunia esim. mummoilta, mutta mikäpäs siinä. En minä revi stressiä jos mummot haluavat vähän lapsia hemmotella ja muutaman Kinderin etukäteen ostaa lapsille. Olen itsekin tullut pariin kertaan kaupassa sortuneeksi ja ostanut lapsille suklaamunat. Ja meillä 2v pitää hyvin tehokkaasti huolen siitä, että saa samaa kuin muutkin. :)
Nyt pääsiäislauantaina kun menevät trullittelemaan niin annan pannuihin isommat munat mukaan (joku Auto-muna ja Bratz-muna). Lisää en luultavasti annakaan. Sitten saavat varmaan muiltakin kun käyvät trullittelemassa.
En kyllä koskaan antaisi karkkeja joka päivälle, oli sitten pääsiäinen tai ei.
Sai kindermunan viime viikonloppuna, ja tais saada pikkumunan viikolla. Varmaan 3-5 isoa munaa tulossa mummolasta ja tädeiltä, mutta ei tietysti syö kaikkia niitä vaan ne "häviävät" kaappiin, ja lapsi saa ehkä puolet munasta, ja sekin jaettuna parille päivälle. Ei ole mitään tajua antaa pienelle liikaa suklaata, eikä varsinkaan joka päivä.
Vaikea sanoa mutta kun virpomispalkat ja meidän palkaksi varaamat jääneet (meillä ei virpoja niin sitten käynytkään) ja mummon antamat lasketaan, niin kaikki lapset saivat varmaan lähemmäs 10munaa.
Nyt meillä kipot täynnä munasuklaata odottamassa että lasten kaverit käyvät niitä syömässä... Meillä ei lapet syö yhdenkään pääsiäismunan suklaata. Eivät tykkää.
Joten meillä on ihan sama kuinka paljon suklaata saavat kun eivät syö yhtään.
mutta itse olen ostanut yhden isomman ja kinderin; mummolasta saa varmasti useampia mummolta, papalta, tädeiltä jne. sekä kummitädin luona kanssa. Tähän mennessä on syönyt 3 kinderiä.