Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden huhtikuu

07.04.2009 |

Hei vaan kaikki, piiitkästä aikaa!

En edes muista, milloin olisin viimeksi tänne kirjoitellut, ja viime lukukerrastakin on jo aikaa... Nyt luin tuota "Esikoishaaveet syksylle 2009" -pinoa, ja siellä kovasti ehdoteltiin uuden pinon perustamista, kun tosiaan ensi vuoden puolelle menee... Joten otin vapauden perustaa uuden pinon, liittykää jos huvittaa. :)

Meillä alkoi juuri neljäs yrityskierto. Kierrot ovat vaihdelleet 24-39 välillä (normaali noin 30), raskaustestejä tein parikin kertaa, kun olin ihan varma, että olisi tärpännyt. Kaikki mahdolliset oireetkin muka olivat, huhheijakkaa.

Jossain vaiheessa ajattelin, että tämä "liika" kuumeileminen ja asian ajatteleminen ei ainakaan auta asiaa... Joten jätin vauva.fi-sivuilla hengailun pariksi kuukaudeksi ja päätin keskittyä muihin asioihin... Mieheni kyllä vakuutteli, että tuskin se kuumeilu niitä mahiksia paljon pienentää : eivätköhän kaikki raskaudesta haaveilevat kuumeile, ja kuitenkin tuntuu joillain tärppäävän - onneksi.

Aloitin tuossa pari päivää sitten foolihapon ja e-vitamiinin syönnin. Greippimehua ajattelin jossain vaiheessa, mutta minulla on muutenkin välillä "stressivatsa" tms, joten päättelin, ettei kovin hapan juoma päivittäin nautittuna tee sille ainakaan hyvää. Vitamiinien napsiminen voi muutenkin olla hyvä idea, sillä olen viime aikoina ollut aika mieli maassa (useita syitä, ei todellakaan isoimpana tämä tärppäämättömyys). Jotenkin minulla on sellainen olo, että tuskin tärppää, ennen kuin olen parantunut tästä "masennuksestani". Siksi en vieläkään uskalla odottaa liikoja.

Hassua oikeastaan, kun nyt menkkojen alkaminen ei tuntunut kamalan pahalta. Ekan yrityskerran jälkeen ne olivat valtava pettymys, koska silloin oli henkisesti valmistautuntu siihen, että nyt se sitten alkaa, ja pian meistä saattaa tulla vanhempia...

Anteeksi, kun tuli näin harmaa ja tylsä viesti. Taitaa olla parasta painua pehkuihin, kun ramasee niin. Odotan innolla kuulumisianne (jos totta puhutaan, minulla ehti tulla tuossa teitä jo kova ikävä tämän tauon aikana. Vertaistuki on parasta tukea!). Oli ihanaa lukea, että plussiakin oli tullut! Lisää niitä!

Hyvää yötä kaikille, ja kuulumisiin!

terkuin deeli kp 6/24-39

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin liittyä tänne uudelleen, siis kirjottelin ehkä pari kuukautta sitten jollekkin palstalle tänne mutta yhteen viestiin jäi :(

Elikkäs olen 25 vee esikoisen haaveilija pk-seudulta ja ns. eka yrityskierto päällä. Tosin mieheni ei ehkä ole niin innostunut vaavelista kuin minä mutta lähinä sillä asenteella että tulee jos on tullakseen :) Lopetin pillerit pari kuukautta sitten ja halusin yhdet luomumenkat väliin ennen yritystä, ne olivatkin viikon myöhässä..nyt pitäs menkat alkaa loppuviikosta joten jännät paikat oisko muka heti tärpänny?!

Ihanaa kun saa lueskella täällä muiden haaveilijoiden kanssa :)

Kaikille plussia vaan nyt kevään kunniaksi! :)

Vierailija
22/89 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpä minäkin liittyä tänne taas..kirjottelin tuossa pari kuukautta sitten jollekkin palstalle mutta yhteen viestiin jäi :(

Elikkäs 25 vee esikoisen haaveilija pk-seudulta ja eka yrityskierto käynnissä. Lopetin pillerit helmikuun alussa ja yhdet luomumenkat halusin ennen varsinaista " yritystä" vaikka en tahtois yritykseski kutsua :)

Mieheni on vähän asenteella jos tulee niin tulee ja mäkin yritän suhtautua asiaan niin mutta en pysty kun kaikenlaista vauvaasiaa koko ajan pyörii ympärilla ja päässä :)

Tällä vkolla pitäs menkat alkaa ja jännittää vähäsen..sas nähdä mutta en usko et ekasta tärppäis vaik oviksena peuhailtiinkin muutaman kerran..pitäs ehkä testejä tilata silti :)

Kevään kunniaksi plussia kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tänne on tullut taas uusia kuumeilijoita! Tai ihanaa ja ihanaa, suoraanhan voisimme kaikki tuonne odottajien puolelle siirtyä... Mutta ehkä tämä välivaihekin on hyvä kokea.

Tämä tulee nyt "hieman" asian vierestä, mutta ajattelin silti kirjoittaa (hypätkää yli jos jurppii). Meillä on täällä miehen kanssa "suruaika" menossa, kun eilen teimme vaikean päätöksen lopettaa meidän toinen koira. Aika on huomenna, ja... miten tämä voi olla niin kamalaa? Päätös on oikea, vaikka silti todella vaikea hyväksyä. Olen itkenyt nyt kaksi päivää, nenä on ruvilla niistämisestä ja silmät kuin jollain juopolla. Ja pahinta on katsoa, kun mies on murheen murtama. Pelkään jo sitä, kun joku kysyy koirasta (en ole kuin vanhemmilleni sähköpostilla kertonut), koska ääneni ei varmasti kestä. Tiedän, tiedän, onhan se "vain" koira, mutta meille rakkaampi kuin monet kaksijalkaiset.

Kovasti kuulostaa siltä, että monilla ovat puuhapäivät menossa. Olisipa täälläkin... Päädyimme siihen, että otan ne pirskatin punkkirokotteet, jotan ehkäisystä päästään eroon vasta kesäkuun alussa. Eli ei mene silläkään saralla hyvin (paitti jos jostain syystä olisikin tärpännyt jo tästä kierrosta, olimmehan alkukierron ilman kumiukkoja). Siitä vielä sen verran, että minulle joku terkkari väitti, ettei punkkirokotetta suositella raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, vaan sen jälkeen sen voi kyllä ottaa. Mene tiedä sitten, monenlaista informaatiota liikkuu asiasta.

Eli tällaista tänne. Ai niin, jos sitä esittelyä vielä... Eli olen 23-vuotias ja aviomieheni himppusen vanhempi. Molemmat olemme opiskelijoita. Ja...hmm..yritystä on ollut vuuen alusta asti, mutta nyt siis tämä noin 1,5 kuukauden harmittava tauko (vaikka toisaalta siihen "hermoiluun" oli kyllä hyväkin saada vähän taukoa - toisaalta). Tällä hetkellä menossa kait kp 21/24-39 (minulla on luonnostaan noinkin epäsäännölliset menkat, vaikka normaalisti kierto on noin 30)

Vierailija
24/89 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taallahan on ollu sapinaa! :)

Rosmiksella on jannat paikat! Ihan oviksen ole tikkuun oikein bongannut! Nyt vaan jannitetaan "tulosta".. ;)

Deeli86 tosi ikava kuulla sun koirasta! En tosiaankaan ajattele, eika varmaan muutkaan, etta "vain" koira, sehan on perheenjasen!! Itsellani on kissa ja en ollenkaan halua ajatellakaan, etta joutuisin siita luopumaan!! ovasti voimia sinne!

Joku kyseli, etta keta raskautu siita edellisesta pinosta, niin ma en nyt muista muita kuin Tulpaanin! Oli vrmaan muitakin, jotka kirjottelivatsillon, kun itse en viela palstaillut...

On: Enpa usko, etta olen raskautunut tassa kierrossa... Ei oo minkaanlaisia oireita. Paitsi menkkaoireita! Elikkas syopotyttaa ihan hirmuisesti! Tuntuu etta koko ajan vois aukoa jaakapin ovea (vaikka ei silla, ei siella kylla mitaan syomista ole...........)! Mulla aina nain viikko ennen menkkoja. Ja niitten pitais siis alkaa la-su. Etta sita odotellessa....

Tinttis

Vierailija
25/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin että sori tuo tuplaviesti kun herjas illalla etteti oo menny läpi ja sivut eivät käytössä ja nyt onki tullu tuplana :( Ihmeelliset sivut, prkl! ooneks en useempaan kertaan laittanu..

Vierailija
26/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, voin kuvitella miltä susta tuntuu, ihan kamalaa mutta koita selvitä ja ajatella niin että se on koiran parhaaksi( en tunne tapausta mut niin ajattelin)

Voimia ja jaksamista! Nää hännänheiluttajat on kyllä niin rakkaita perheenjäseniä ja niihin kiintyy niin vahvasti..

Vierailija
27/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolla odottajissa mutta palailen takaisin haaveilijoihin. Verenvuoto alkoi rv 5+2. Tänään lääkärissä kuulemassa kaamea totuus. Pääseekö siis mukaan porukkaan???

Vierailija
28/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen takaisin tuolta odottajista. Verenvuoto alkoi rv 5+2. Tänään lääkärissä kuulemassa kaamea totuus. Pääsiskö siis tähän sakkiin mukaan.

Vierailija
29/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen takaisin tuolta odottajista. Verenvuoto alkoi rv 5+2. Tänään lääkärissä kuulemassa kaamea totuus. Pääsiskö siis tähän sakkiin mukaan.

Vierailija
30/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mahtuu mukaan! Ikävä asia tapahtunu sulle :( Voimia!

ON: Minulla menossa kp 48 tällä hetkellä, ja kovasti yrittää menkkoja tehdä. Pikkusen verestävää vuotoa ollu jopa nyt eilen ja tänään, mutta ei vielä oikeita menkkoja. Nyt on tällä hetkellä vaan sellanen olo, kun alkais ne s....nan kk:t!!! No, huomiseks sain soittoajan gynelle, joten ehkäpä se vähän nyt selvittää, miten jatkaa eteenpäin. Se PCO vaan kummittelee mielessä ja haluaisin kovasti kontrolliultraan... :/

Jeps, huomenna lisää, kun tiedän mitä gyne sanoi.

Vierailija
31/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi sinulle jatkosta? Itsellä km samoilla vkoilla kuin sinulla ja mulle lääkäri sanoi, että ovulaatio on odotettavissa noin 14 vrk kuluttua. Mitään tutkimuksia ei kuitenkaan tehty...

Monelle vaan kaiketi lääkärit on suositelleet pientä taukoa, miten sinulle?

Ja kyllä se aurinko taas paistaa, usko pois! Minä odottelen jo ovulaatiota, kesken meni 10 pv sitten.

Vierailija
32/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sano, että uutta saa alkaa yrittään kun vuoto on loppunut. Jos ennen niin ehkäsyn kanssa. Ovulaatiosta sanoi, että on 10-14 vrk kuluttua. Mulle tehtiin sisätutkimus ja sitten menen ens ma ultraan.

Pelottaa vaan aloittaa kaikki alusta.

Vierailija
33/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en osannut edes pyytää, kun olo oli niin sekava. Toisaalta lähdin lääkärin luota aika luottavaisin mielin, kun hänen mielestään km:n ei pitäisi vaikuttaa jatkoon. Tarvii nyt katsoa, jos tästä kierrosta ei sitä plussaa tule, niin varaan ajan gynelle, niin saa katsoa, että onko kaikki varmasti kunnossa.

Vierailija
34/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas. Pitäis mennä jo kait kohta nukkumaan. Jännittää vaan tuo huominen, että mitäs lekuri sanoo näistä mun pitkistä kierroista. Harmittaa tosissaan, ku just nyt menkat että mitään tarkastuksia ei voi tehdä.

Vauva 10: tottakai olet tervetullut meidän kans keskusteleen. Voimia km jälkeen mös Mariahialle.

Hienoa, että oviksiakin on bongailtu. Kertokaa, miten asiat etenee.

+++++++

Vierailija
35/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 10: Voima sinulle sinne! Osaan kuvitella miltä tuntuu aloittaa kaikki alusta, varmaan ahdistavaa. :(

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)

Täältäkin suunnalta pahoittelen monia samanlaisia viestejä, sivut olivat tosiaan epäkunnossa.

Itselläni ei ole ollut muuta kuin menkkamainen olo ja ovisolo samaan aikaan... Alavatsaa on vihlonut nyt koko illan, eritavalla kuin koskaan aikaisemmin. Voipa johtua mistä tahansa. Pissalla olen juossut usein, koska hirveä jano koko ajan... Väsyttää ja paleltaa... Kaikki voi johtua liian vähäisestä unesta... Olishan se ihanaa tehdä testi äitienpäivänä ja saada tietoonsa, että on tuleva äiti! :)

Plussailuja kaikille! Jaksamisia kärsimättömille!

Vierailija
36/89 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tanne kummiskin! Kylla se siita viela hyvaksi muuttuu!

Vahan janskattaa olisko nuo Hentta raskausoireita! Olis niin jannaa saada plussauutisia!! :)

Taalla ei ihmeita tanaan... Menkkoja odotan alkavaksi... :/

Vierailija
37/89 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas te kanssa km kokeneet, että miten olette asiasta selvinnyt? Mulla tuntuu tuo itku olevan niin herkässä. Tänään peruin neuvolan ja jo varatun ultran. Onko teillä pelkoa uuden raskauden aloituksessa? Jotenkin se pelottaa. Onneks mies on kannustava.

Vierailija
38/89 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin huono sanomaan siinä suhteessa, että itsellä meni kesken niin varhain. Mutta totta kai sitä miettii, että miten jatkossa tulee käymään. Itsellä on jotenkin epärealistiset odotukset, että tulisin raskaaksi heti.

Asiasta ovulaatioon: kun nyt kerran olen alkanut seuraamaan omaa ovuloimistani, niin onko se niin, että jollei ovulaatioliuskat (mammaks) näytä lainkaan viivaa, ei ovuloi? Vai voiko olla niin, ettei se aina näy testeissä? Itsellä vasta kp 11 menossa eli periaatteessa ei testissä vielä pitäisikään näkyä mitään, mutta kun on vaan niin kärsimätön :)=

Vierailija
39/89 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta älä ihmeessä masennu, uutta yritystä kun mahdollista :)

Onko totta että joka kolmas raskaus päättyy keskenmenoon? Kuulin jostain..

Kävin tänään kylässä mun kaverilla, jolla on 3 viikkonen nyytti ja arvatkaas nousiko oma kuume taas sataan!! :) Jubailtiin kaikkea ihanaa vauvaan liittyen ja sain ohjeitakin että älä yritä liikaa, yritän muistaa mutkun ois vaan niin kiva saada se oma nyytti pian :)

Vierailija
40/89 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tämänpäiväinen gynen soittoaika tuotti tulosta! :) Laittoi minusta lähetteen lapsettomuuspolille tarkempiin tutkimuksiin, n. 3 kk:n päästä odotettavissa aika. Siihen asti popsin sitte Terolutia, jotta kierto pysyy kunnossa. Tässä otetaan sitte vielä labroja, ainakin kilpirauhaskokeet ja jotain hormonimäärityksiä, ainakin prolaktiinista puhu.

Tuntuu jännältä, että lähete LAPSETTOMUUSpolille menossa, mutta tällä hetkellä olen vain tyytyväinen, että asiat etenee eikä itekseen tarvii miettiä ja stressata. Nyt siis kp 49, ja ruskehtavaa vuotoa nyt 13. päivä menossa eikä vieläkään menkkoja. Epäilen kovasti PCO:a ja sen löydöksen takia se laittokin lähetteen eteenpäin, varsinkin, kun omalla hormonitoiminnalla näin epäsäännölliset menkat.

Mutta ei enempää omaa napaa. Hirmusen tyytyväinen olo vaan nyt! :)