Esikoishaaveilijoiden huhtikuu
Hei vaan kaikki, piiitkästä aikaa!
En edes muista, milloin olisin viimeksi tänne kirjoitellut, ja viime lukukerrastakin on jo aikaa... Nyt luin tuota "Esikoishaaveet syksylle 2009" -pinoa, ja siellä kovasti ehdoteltiin uuden pinon perustamista, kun tosiaan ensi vuoden puolelle menee... Joten otin vapauden perustaa uuden pinon, liittykää jos huvittaa. :)
Meillä alkoi juuri neljäs yrityskierto. Kierrot ovat vaihdelleet 24-39 välillä (normaali noin 30), raskaustestejä tein parikin kertaa, kun olin ihan varma, että olisi tärpännyt. Kaikki mahdolliset oireetkin muka olivat, huhheijakkaa.
Jossain vaiheessa ajattelin, että tämä "liika" kuumeileminen ja asian ajatteleminen ei ainakaan auta asiaa... Joten jätin vauva.fi-sivuilla hengailun pariksi kuukaudeksi ja päätin keskittyä muihin asioihin... Mieheni kyllä vakuutteli, että tuskin se kuumeilu niitä mahiksia paljon pienentää : eivätköhän kaikki raskaudesta haaveilevat kuumeile, ja kuitenkin tuntuu joillain tärppäävän - onneksi.
Aloitin tuossa pari päivää sitten foolihapon ja e-vitamiinin syönnin. Greippimehua ajattelin jossain vaiheessa, mutta minulla on muutenkin välillä "stressivatsa" tms, joten päättelin, ettei kovin hapan juoma päivittäin nautittuna tee sille ainakaan hyvää. Vitamiinien napsiminen voi muutenkin olla hyvä idea, sillä olen viime aikoina ollut aika mieli maassa (useita syitä, ei todellakaan isoimpana tämä tärppäämättömyys). Jotenkin minulla on sellainen olo, että tuskin tärppää, ennen kuin olen parantunut tästä "masennuksestani". Siksi en vieläkään uskalla odottaa liikoja.
Hassua oikeastaan, kun nyt menkkojen alkaminen ei tuntunut kamalan pahalta. Ekan yrityskerran jälkeen ne olivat valtava pettymys, koska silloin oli henkisesti valmistautuntu siihen, että nyt se sitten alkaa, ja pian meistä saattaa tulla vanhempia...
Anteeksi, kun tuli näin harmaa ja tylsä viesti. Taitaa olla parasta painua pehkuihin, kun ramasee niin. Odotan innolla kuulumisianne (jos totta puhutaan, minulla ehti tulla tuossa teitä jo kova ikävä tämän tauon aikana. Vertaistuki on parasta tukea!). Oli ihanaa lukea, että plussiakin oli tullut! Lisää niitä!
Hyvää yötä kaikille, ja kuulumisiin!
terkuin deeli kp 6/24-39
Kommentit (89)
Tänne ei mitään uutta. Menkkojen pitäis alkaa viikon päästä. En usko että on tärpänny. Ku ei se oviskaan löytyny niillä testeillä.
reetu1 kp 23/30
Täällä päin poden paraikaa flunssaa, kuumetta oli muutaman päivän, mutta nyt alkaa olemaan pelkkää räkätautia ja kurkkukipua, toivotaan ettei kuume enää nouse. Ollaan puuhasteltu flunssasta huolimatta ahkerasti! ;) Toivotaan että tällä kierrolla tärppää! :) Nyt alkaa olemaan pääsiäispyhät ohi ja arki häämöttää, no pakko totutella taas siihenkin. Mies punnertaa tossa vieressä ;))) , ehkä kohta taas peitot heiluu. ;DD
Plussaonnea kaikille! :)
paasiainen lusittu... ;) Toissahan tuosta suurin osa meni.
Sain kuin sainkin miehen puuhastelemaan perjantaiaamuna, etta kaikki toivo ei ole mennytta! Mutta oviskivut mulla kesti pe-su. Etta en tieda sitten.......... Ei muuta kun piinaviikkoa kohti! ;)
Mukavaa alkanutta viikkoa ja paasiaisen jalkeista aikaa toivottaen Tinttuliina, yk2 kp 17/29
Iltaa vain kaikille! Mitenkäs teillä on pääsiäispyhät menneet? Me olimme reisussa, ja palasimme kotia vasta hetki sitten. Teki hyvää pitää taas muutaman päivän tauko arjen rutiineista...
Minulle on tullut eräs ongelma... Sain tuossa torstaina tietää, että saan yhden työharjoittelupaikan neljäksi kuukaudeksi alkaen kesäkuun alusta. Hyvä juttu sinänsä, mutta työtä tehdään "riskialueella" pusikoissa heiluen, eli punkkirokote saataisiin työn puolesta. Pakko sitä ei ole ottaa, jokainen ottaa oman harkintansa mukaan. Rokotetta annetaan kaksi kertaa kk sisällä, ja ensimmäisen kerran kesätyöntekijöille sitä on tarjolla toukokuun alussa.
Lueskelin netistä, että raskaana oleville ei suositella lainkaan rokottamista, koska sikiölle aiheutuvia riskejä ei tunneta. Etenkään ei suositella eläviä eikä tapettujakaan taudinaiheuttajia sisältäviä rokotteita, ja punkkirokote on juuri tällainen. Voi kökkö! Onko teillä kokemuksia asiasta?
Nyt harmittaa kovasti. En siis saisi tulla raskaaksi ennen ensi kuun loppua. Toisaalta, rokotetta ei ole pakko ottaa, mutta ei minua nyt sekään huvita, että tarvitsee neljää kuukautta tarkistaa hulluna, että onkohan punkkeja tarttunut mukaan matkaan vaiko eikö. Muutenkin pelkään punkkeja (vaikka riski onkin kai aika pieni, että juuri aivokuumetta kantava punkki purisi...liikun kuitenkin kesäisin alueilla, joilla punkkeja on paljon). Viime kesänä punkkeja näkyi paljon, minullakin kiipeili jalkaa pitkin ja koirien turkeissa niitä oikein vilisi! Että sikälikään rokote ei olisi mikään pöllömpi juttu.
Että voipi olla niin, että meidän kohdalta pitää jättää tämä "yrittäminen" tuonne kesäkuun alkuun asti. Kyllä ketuttaa (ja miestä miltei enemmän). Yksi vaihtoehto olisi, että koittaisi hakea sen rokotteen tervarista sitä ennen. Pitää nyt katsoa... Flunssaakin pukkaa päälle, jotta ei kai ihan vielä muutenkaan voi.
Taas tuli omaa napaa. Mites teillä? Jaksamista yritykseen ja piinaviikoille!
deeli
Hentta: paranemisia sinne suuntaan... :) Ja hyvä että olette kuitenkin saanu peuhattua..
Tinttuliina: No hyvä että sait miehenkin mukaan, vaikka aamu-uninen onkin. :D
deeli86: tosi inhottava tilanne. Yritä saada nyt aiemmin se rokote.. Ku ei sitä oikein voi jättää poiskaan jos joutuu niillä "riskialueilla" työskentelemään pitempäänkin..
Omaa napaa: Miulle riitti nyt vauvan yritys. Ei ole nyttenkään tärpänny. Olen 99% varma siitä. Siksipä lähdenkin nyt jokskin aikaa ulkomaille. Mies jää odottamaan kotiin eikä siis ole tarkotus erota tai mitään. Ja tuskin olen kuukautta pitempään. Kattoo nyt. Mutta joka tapauksessa tarviin nyt etäisyyttä kaikkeen... Lähtö on viikonloppuna.. Yritän käydä lukemassa kuitenkin teidän kuulumisia ja saatan jotain kirjotellakkin...
reetu1 kp 24/30-
reetu1: Lähdössä ulkomaille siis. Kuulostaa tosi hyvältä, varmasti tauko tekee hyvää tähän kuumeiluun. Tekin olette niin kauan joutuneet jo yrittämään. Tsemppiä sinulle, ja jaksamista. Toivottavasti ulkomaanmatka saa hetkeksi unohtamaan asian ja jaksat sitten taas paremmin.
Omaa napaa: Olen oikeastaan koko päivän (ja yön) miettinyt tätä rokoteasiaa. Soitin tervariinkin, ja siellä olivat ihan sitä mieltä, että raskaana olevia ei rokoteta kuin ihan erityistilanteissa. Olen nyt tässä yrittänyt saada itseni uskomaan, että kuukaudella "siirtäminen" sinne tai tänne ei merkkaa mitään. Jotenkin tuntuu vain niin tylsältä (etenkin kun tuli jo kierron alussa sanottua miehelle, että tällä viikolla olisi sitten hyvä puuhailla ahkerasti...ja kun aloitin niiden vitamiinienkin napsimisen - ne kyllä lopetin jo). Ja rokotettakaan en voi hakea yhtään aiemmin kuin ensi kuussa, koska saan tietää vasta parin viikon päästä varmasti, että olenko raskaana vai en (tuskin olen, mutta kun ei ole hajuakaan, missä vaiheessa kiertoa mulla olisi ovis vai onko jo ollut - ja vielä toissapäivänä oltiin ilman kumiukkoa). Eli kai meidän pitää ne kondomit kaivaa sieltä kaapista ja käyttää niitä loppukierto, ja oikeastaan kesäkuun alkuun asti. Yäk ja yäk.
Että tällaista tänne. Voi voi kun on kevät jo pitkällä ja kaikki kesken, Ystävät puurtavat hiki hatussa, kuka lukien pääsykokeisiin ja kuka lopputentteihin - kuka muka tykkää tästä vuodenajasta? Onneksi itsellä ei ole pääsykoeressiä..vaikka toisaalta päiviä tulee kyllä kytättyä siihen malliin, että jokin suoritus on meneillään. :) Ehkä kesän koittaessa mieli rentoutuu ja plussia rupee satelemaan tännekin pinoon. :)
Jaksamista kaikille!
Itse odottelen edelleen räkätaudin poistumista... Haaveilen myöskin koko ajan siitä ihka ihanasta esikoisesta ja eilen tuli juteltua pitkät puhelut ystävän kanssa lapsen kasvatuksesta ja vaihdoimme mielipiteitä jne. Kyllä tämä odottavan aika on sitten pitkä, vaikka tässä vasta odotellaankin raskautumista.
Reetu: Toivottavasti olosi helpottaa kun pääset vähän uusiin ympyröihin. Kannattaa antaa itselleen ja ajatuksilleen tilaa ja muistaa hemmotella itseään! Te olette yrittäneet jo aika kauan ja ymmärrän kuinka pettynyt olet, mutta älä vielä toivoasi heitä!
Deeli: Itselläni tuli tuo rokoteasia vastaan myöskin ihan vähän aikaa sitten, kun aloitin opiskelut. Meidän koulussamme suositellaan otettavaksi kaikki hepatiittirokotteet ydistelminä, terveydenhuoltoalaa kun opiskelen. Terkkarin kanssa juttelin ja sain siihen reseptinkin koululääkäriltä, mutta kun keskusteluista paljastui, että me yritämme miehen kanssa vauvaa, niin terkkari sanoi kaksi vaihtoehtoa: joko yritetään vauvaa ja rokotetta ei saa ottaa tai sitten käytämme ehkäisyä vähän yli puoli vuotta (rokotussarja kestää niinkin pitkään!), joka on minusta liian pitkä aika. Päätin, että otan rokotteen sitten kun mahd. esikoinen on syntynyt ja imetys loppunut. Ja sitten kun rokotussarja on ohi niin ei tarvitse murehtia, vaan voi ehkä aika pian alkaa toista tekemään! ;) On nuo hankalia juttuja ja ymmärrän sun kärsimättömyyden, mä oon liian kärsimätön, joten en ota rokotteita vielä!
Plussaonnea kaikille! :) Ehkä vielä tärppää!
Kiitos Hentta ja Deeli86 tuesta... Nyt on rinkka pakattu ja huomenna lähtö.. Plussaonnea koko palstan porukoille miun poissaollessa.. Vähän on haikee olo, mutta tarviin tätä oikeesti...
Reetu1
Reetu, etta poistut kuvioista. Jotenkin sellanen surullisuus kuultaa lapi tuosta sun viestista. Harmittaa kovasti sun puolesta, kun teilla on yrittaminen venyny niin pitkaan! Varmasti stressaa kovasti. Toivottaasti kuitenkin saat nautittua reissustasi! Tsemppia!
Deeli86: Mietin, etta pystysitko sa oleen siella tyoharjottelussa pitkahihanen paita ja pitkalahkeiset housut paalla?? Auttaisko asiaa yhtaan? Tietty kesalla saattaa olla aika kuuma, mutta jos yrittais jotain kevytta kangasta?
Alkaahan nyt "kaikki" jattako mua yksin tanne kuumeilemaan!! Olis niin kiva kun tahankin pinoon tulis plussia! :)
Omasta navasta ei ihmeita.. Viela pitais pari viikkoa odotella ennen kun tietaa onko tassa kuussa tarpannyt. Jotenkin en usko... En voi uskoa, etta kavis niin helpolla etta tokasta kierrosta tarppais...
Viikonloppua jo kaihoisasti odottava Tinttuliina
pelkää, että jäisit tänne yksin kuumeilemaan, ei täälläkään mitään tapahdu, tuskin ikinä tapahtuukaan... :/ Ärsyttää!!!
Täällä siis kp 43, ja ruskeaa tuhruttelua seitsemättä päivää. Menkkoja edelleen odotellessa... Minun lämpökäyrätkin on ihan mitä sattuu. Olen mittaillu lämpöjä joka aamu maaliskuun alusta lähtien, ja tänä aikana kaksi isompaa lämmön nousua, mutta toisaalta olen edeltävästi tuolloin juonu alkoa. Eikä ne ole kestäny yhtä päivää pitempään. Ja fertilityfriendkään ei noita oviksiks tulkitse. Tai itse asiassa toisen noista tulkitsi ovikseks, kun oli vielä joku laajempi ilmainen trial-versio käytössä alussa, mutta sen trial-version loputtua ei ole niitä oviksiks tulkinnu. Enkä ole nyt kyllä r-testejäkään tehny, kun on vaan tuota tuhruttelua, se on nimittäin aina mulla ennakoinu menkkoja.
En tiedä pitäiskö tässä taas alotella Terolut jossain vaiheessa, että sais kiertoon jotain tolkkua. Mutta kun en tiedä missä vaiheessa sen aloittais, kun ei just ole mitään tolkkua kierrosta, ja niitä pitäis popsia kp 15-24! ?:| Huoh, ehkäpä varattava ainakin soittoaikaa sille gynelle, jolla joulukuussa kävin, voisin kysyä samalla niistä minun polykystisista munasarjoista, että voisiko ultrata uudestaan, että näkis onko todellista vai liittyikö sillo pelkästään pillereiden lopettamiseen. Minun habitus ei kyllä ole niinkuin PCOS:ssa, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Äh, nyt lopetan purnaamisen. Plussatuulia!
Piti ihan kirjottaa, ettei tiputa liian alas! :)
Mita teille kuuluu?? Miten SaMaHa?? Joko on menkat alkanu vai mika tilanne?
Mietin tuossa, etta pitaisko meidan ihan jonkinlaista esittelykierrosta pitaa tassa?? Kun en mina ainakaan oikein tieda kenestakaan mitaan?? Vaikkakin aika hiljanen taa meidan pino tuntuu olevan! Onko meita esikoiskuumeilijoita tosiaan niin vahan??
No, esittelenpa tassa nyt itseni... Elikkas Tinttuliina, 31v, naimisissa, mies 30v ja asutaan Englannissa. Yk 2 menossa, kierto noin 29 paivaa. Piinaviikkoa kohti ollaan menossa!!
Kertokaahan muutkin jotain itsestanne! :)
Tinttis
Edelleen menkkoja odotellessa... :/
Esittelenpä minäkin itseni lyhyesti: siis minä ja avomies 25-v., mies töissä ja minä loppuvaiheen opiskelija, Pohjois-Savossa asutaan. Karvainen lapsi jo olemassa, mutta nyt kovasti haluaisimme jo sen ihmislapsen. :) Pillerit pois 8/08, siitä lähtien enemmän tai vähemmän aktiivista yritystä. Yk???, kiertokin ???
Jospa tämä ketjukin tästä vilkastuisi... :)
Vihdoin sain itseäni niskasta kiinni ja rekisteröidyin :) Kauan olen vain muiden jutteluita seuraillut.
Olen siis ihan uusi, joten jospa vaikka esittelisin itseni ensin.
Eli olen vähän reilu parikymppinen avioliitossa onnellisesti elelevä vaimonen ja pillerit jätin pois viime kierron jälkee, eli ekaa kiertoo mennään ilman mitään. Kovasti haaveilisin jo tammikuisesta esikoisesta, mutta saapi nähä oonko niitä jolla on kroppa ihan sekasin pillereiden jälkeen ja lasta ei kuulu vai sellanen jolla si nappais heti.
ovulaatio piti ola tuos pääsiäisen tienoil jote jos vaan ekasta kierrosta nappaa niin elämäni ekan raskaustestin saisin tehä ens viikonlopun jälkeen :)
Tää jännitys on ihan mahdotonta, mut ihana päästä höpötteleen teidän kanssa :)
mukaan pienoinen! :)
Taallahan sitten yhdessa kuumeillaan ja jannitetaan!
Hei, tosin porukkaa tullut ja mennyt näissä keskusteluista (esikoisesta haaveillen). Esittelyt on varmaan paikallaan. Pk-seudulta alle kolmikymppisiä ja avioliitossa. Tänään päättyi 2 varsinainen yrityskerta.
Kirjoittelinkin tuossa aikaisemminkin, että kierrot on pillereiden lopettamisen jälkeen (vuoden vaihteessa) olleet tosi epäsäännölliset. Vihdoin kp50 tänään alkoivat. Odotan, että lekurilta saisimme jotain apua tilanteeseen... ens viikolla aika.
Toivottavasti kuulemme reetusta pian taas!
Tervetuloa pienoinen keskusteluihin mukaan!
Minä yritän pysyä realistisen positiivisella mielellä, vaikka välillä tuntuu, ettei tämä meidän kohdalla olekaan niin helppoa. Onneksi on ihana mies tukemassa ja yhdessähän tässä ollaan.
Tessa_ yk3 kp1/30-50
Tervetuloa uudet kuumeilijat! Nyt voidaan kaikki yhdessä jännäillä mitä tämä vuosi tuo tullessaan! ;)
Omaa napaa: Jos kierto on säännöllinen, ovulaatio oli mulla viikonloppuna. Kierrosta en oo tosiaan ihan perillä kun lopetin pillerit ja ekat luomumenkat oli just eli eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeisten menkkojen jälkeen menossa. Kovasti ollaan yritetty puuhastella, saapi nähdä miten käy! Olis se kyllä ihanaa tulla jo raskaaksi. Kävin viikonloppuna kaverin kanssa kirpputorilla, missä oli ihania vauvahaalareita ja kaiken maailman ihania vaatteita ja leluja! :) Vauvakuume vaan kasvaa koko ajan!
Hentta, kp 17/...?
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, voidaan kaikki yhdessä sitten jännäillä mitä tämäkin vuosi tuo vielä tullessaan! ;)
Omaa napaa: Jos kierto olisi säännöllinen niin viikonloppuna olisi pitänyt olla ovulaatio. Ollaan kyllä yritetty puuhailla mahdollisimman tiheään tahtiin. Saapi nyt sitten nähdä... Olisi se ihanaa tulla jo raskaaksi! Oltiin viikonloppuna ystävän kanssa kirpputorilla, missä oli ihania vauvan haalareita ja vaatteita ja leluja, kaikkea!!! Vauvakuume vain kasvaa koko ajan!
Hentta, kp 17/...?
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, voidaan kaikki yhdessä sitten jännäillä mitä tämäkin vuosi tuo vielä tullessaan! ;)
Omaa napaa: Jos kierto olisi säännöllinen niin viikonloppuna olisi pitänyt olla ovulaatio. Ollaan kyllä yritetty puuhailla mahdollisimman tiheään tahtiin. Saapi nyt sitten nähdä... Olisi se ihanaa tulla jo raskaaksi! Oltiin viikonloppuna ystävän kanssa kirpputorilla, missä oli ihania vauvan haalareita ja vaatteita ja leluja, kaikkea!!! Vauvakuume vain kasvaa koko ajan!
Hentta, kp 17/...?
minä siinä edellisessä pinossa kirjottelin pari kuukautta sitte...
vissiin melkein samoilla meen ainaski deelin ja hentan kanssa :) nyt ois nimittäin kp 18/32...
oili piipahti eilen tai tänään...en tiedä.. ovisplussa oli eilen, mut kipuiluaki oli eilen...ja kun tarkasti tunnustelen niin tänäänkin on ollu nippailua.. peittoja heiluteltiin ke, pe ja su...elikkäs nyt ois ainaski pitäny olla noita vilkkaita siimahäntiä oilia vastassa :D saas nyt nähdä mitä tuleman pitää.. nyt jotenki jänskättää aiempaa enemmän ku kierto on tasaantunu ja ovisplussa löytäny paikkansa ja sitä rataa oli helpompaa ajottaa pupuilut.. vaikka ukollehan näistä ajotuksista ei parane puhua...sehän varmaan resaantus ja lamaantus siihen paikkaan jos tietäs mun jo suunnitelleen pupupäivätki etukäteen :D vaikkakin on siis yhdessä mun kanssa sillä mielin et beibi saa tulla jos tahtoo ;) että näin meillä :D
mikäs täällä muuten on meininki? joko on jännäilijöitä? plussasiko siitä edellisestä ketjusta monta? onko tiedossa vauvoja tän vuoden lopulle? kun meille sitä ei ainakaan suotu vielä..
niin ja esittelyistä... täällä siis kuikkii rosmis 22v yk4 kp18/32
Kp 39 menossa ja tuhruttelua ollu muutaman päivän. Menkkoja siis odotellessa... :(
Ruvettava ovista bongailemaan, kunhan menkat loppuu (jos suvaitsisivat edes alkaa...)