Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden huhtikuu

07.04.2009 |

Hei vaan kaikki, piiitkästä aikaa!

En edes muista, milloin olisin viimeksi tänne kirjoitellut, ja viime lukukerrastakin on jo aikaa... Nyt luin tuota "Esikoishaaveet syksylle 2009" -pinoa, ja siellä kovasti ehdoteltiin uuden pinon perustamista, kun tosiaan ensi vuoden puolelle menee... Joten otin vapauden perustaa uuden pinon, liittykää jos huvittaa. :)

Meillä alkoi juuri neljäs yrityskierto. Kierrot ovat vaihdelleet 24-39 välillä (normaali noin 30), raskaustestejä tein parikin kertaa, kun olin ihan varma, että olisi tärpännyt. Kaikki mahdolliset oireetkin muka olivat, huhheijakkaa.

Jossain vaiheessa ajattelin, että tämä "liika" kuumeileminen ja asian ajatteleminen ei ainakaan auta asiaa... Joten jätin vauva.fi-sivuilla hengailun pariksi kuukaudeksi ja päätin keskittyä muihin asioihin... Mieheni kyllä vakuutteli, että tuskin se kuumeilu niitä mahiksia paljon pienentää : eivätköhän kaikki raskaudesta haaveilevat kuumeile, ja kuitenkin tuntuu joillain tärppäävän - onneksi.

Aloitin tuossa pari päivää sitten foolihapon ja e-vitamiinin syönnin. Greippimehua ajattelin jossain vaiheessa, mutta minulla on muutenkin välillä "stressivatsa" tms, joten päättelin, ettei kovin hapan juoma päivittäin nautittuna tee sille ainakaan hyvää. Vitamiinien napsiminen voi muutenkin olla hyvä idea, sillä olen viime aikoina ollut aika mieli maassa (useita syitä, ei todellakaan isoimpana tämä tärppäämättömyys). Jotenkin minulla on sellainen olo, että tuskin tärppää, ennen kuin olen parantunut tästä "masennuksestani". Siksi en vieläkään uskalla odottaa liikoja.

Hassua oikeastaan, kun nyt menkkojen alkaminen ei tuntunut kamalan pahalta. Ekan yrityskerran jälkeen ne olivat valtava pettymys, koska silloin oli henkisesti valmistautuntu siihen, että nyt se sitten alkaa, ja pian meistä saattaa tulla vanhempia...

Anteeksi, kun tuli näin harmaa ja tylsä viesti. Taitaa olla parasta painua pehkuihin, kun ramasee niin. Odotan innolla kuulumisianne (jos totta puhutaan, minulla ehti tulla tuossa teitä jo kova ikävä tämän tauon aikana. Vertaistuki on parasta tukea!). Oli ihanaa lukea, että plussiakin oli tullut! Lisää niitä!

Hyvää yötä kaikille, ja kuulumisiin!

terkuin deeli kp 6/24-39

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas tulla tänne norkoileen ja valittaan : ) no ei silti. Kp 39/30-45 menossa. Testasin äsken negan rt:n. Aika varattu lekurille tämän pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia. Sitä tässä odottelen, että sais jotain tietoo tästä tilanteesta. Kävin katsomassa esikoishaaveet syksylle 2009 ketjun ja siellä oli joitain onnellisia plussanneita joukossa, onnea! Oikein ihanaa pääsiäistä ja plussaonnea!

Vierailija
82/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä minäkin tänne. Tuli hypättyä jo 2010 haaveilijoidenkin joukkoon, kun enpä oikein usko, että tälle vuodelle sitä pienokaista enää tulee... :/

Minulla menossa kp34/???. R-testejä en viime viikon jälkeen ole jaksanut tehdä, jotenkin tuntuu, että oma kierto vaan taas sekaisin, mitään raskausoireita tms. ei ole ollut. No, jos ei ens viikon alkuun ole menkkoja tullu, pitä testata...

Toivotaan, että alkais ropista niitä plussia kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vielä kuukautivuotoa ja mies on työmatkoilla, joten ei ole puuhailtu. Täytyy kyllä yrittää puuhailla mahdollisimman usein nyt kun menkat on saatu pois alta, kyllähän se kuitenkin parantaa mahdollisuuksia raskautua, vaikka tärkeintä on kylläkin oikea ajoitus. Itse syön vain C-vitamiinia, mutta lähinnä siitä syystä, että sen pitäisi hapantaa virtsaa eli tulehdukset pysyisivät paremmin loitolla. Itselläni vauvakuume vaan kasvaa koko ajan kun olen tällä hetkellä työharjoittelussa päiväkodissa ja sitten vielä kun ystäväni käy välillä 1,5 vuotiaan poikansa kanssa meillä kylässä. En jaksaisi odottaa raskautumista enempää, mutta vastahan on ensimmäinen kunnollinen kierto meneillään pillereiden jälkeen, voihan tässä mennä vielä pitkäänkin.

Deeli: Ihanaa kuulla sinustakin, koita jaksella! Kevät tulee, aurinko tulee ja sitä kautta mielikin piristyy! :) Toivottavasti pian pärähtäisi sinne plussa!

Plussaonnea kaikille muillekin! :)

Hentta, kp 5/...?

Vierailija
84/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun kirjoittelitte tänne perustamaani pinoon. Tajusin vasta tuossa äsken, että suurin osa teistä ei varmaan muistakaan mua (tai ei vielä silloin kirjoitellut, kun minä kirjoittelin), joten tein ehkä hieman tökerösti kun noin vain aloitin uuden pinon. :)

Olin juuri käymässä ystäväni luona, ja siellä oli yksi kaverini nelikuukautisen poikansa kanssa. Voi että... Poika oli ihan kamalan isoksi kasvanut. Sain pitää sylissäkin aika paljon, tarjouduin vaihtamaan vaippaa ja nuuskutin pehmeää tukkaansa... Tekee juu tosi hyvää tälle vauvakuumeelle, mutta en malttanut oikein pitää käsiäni erossakaan. :) Kun toinen oli niin suloinen - mäkin haluan sellaisen!

Tuli nyt niin omaa napaa... Kertokaapas taas kuulumisianne (vaikka pääsenkin niitä lukemaan ehkä vasta maanantaina)

Nyt pitää kiiruhtaa taasen, aurinkoista pääsiäistä kaikille!

Deeli

Vierailija
85/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Deeli86 uuden pinon perustamisesta! On ollu se jo tarkotuksena perustaa tassa muutaman paivan ajan, mutta en oo kerinny nettiin.

Itsella menossa "tarkea" viikko... Eli ovis pitais olla talla viikolla! Kovasti ollaan yritetty puuhastella... ;)

Mutta mika ihme siina on, etta ennen tata vauva-projektia kylla tunsin oviksen, mutta nyt on ollu kumman oireetonta! Tanaan tuntu pienta nippailua oikean munasarjan tienoilla, mutta ei mitaan sen enempaa. Toivottavasti se ovis siella kuitenkin luuraa! :)

Kavasenpa viela lukemassa sen meidan vanhan pinon, etta oliko siella viela jotain uutta...

Vierailija
86/89 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkottaa kun viiva vaan heikkenee päivä päivältä? Haaleneeko se oviksen jälkeen? En kyllä saanu missään vaiheessa vahvaa viivaa, mutta eka tai toka päivä joilloin testasin tais olla vahvin.. Mutta kontrolli viivakin oli melko haalee ainakin verrattuna raskaustesteihin.. Osaako joku kertoo?

Reetu1

Vierailija
87/89 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt vielä tännekin kun en oikein osaa vielä sisäistää tätä vauvan odotusta. Onko täällä vielä muita, jotka odottavat? Oletteko liittynyt johonkin uuteen ryhmään odottajissa? Olis kiva päästä jatkamaan kuulumisia siellä puolella "tuttujen" kanssa.

Joku kyseli, lasketusta ajastani. Oman laskurin mukaan se olis joulukuun 22. päivä mutta netin laskurin mukaan jo 19. päivä. Mutta aika lähellä joulua kuitenkin.

Hyviä plussamunia kaikille näin pääsiäisen kunniaksi :)

Vierailija
88/89 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on lista meijän pinosta plussanneista mukaan lukien siut:

jkl87

tiukunen

vauvakuumeilija-87

Santsuli

tulpaani

vauva-10

Kannattaa varmaan näitä ehtiä sieltä odottajista... :)

Vierailija
89/89 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla tanne vuodattamaan, kun ottaa paahan! Tama viikko olis se tarkea ovisviikko ja meitsi on iltavuorossa melkein joka paiva!! Tanaan olis vissiinkin ehka varmaankin THE ovispaiva, mutta iltavuoro taas! Kyllahan sita aamullakin vois puuhastella, mutta tuo meidan isanta on aikaslailla aamu-uninen ja illalla on lahdossa ulos kaverinsa kanssa.... Etta en tiia tuliko tasta kierrosta nyt sitten mitaan, vaikka sillon kierron alussa olinkin niin toiveikkaana...

Voihan itku! :/

Mitas muille??? Yhtaan parempi tuuri? Toiveikas olo?