Esikoishaaveilijoiden huhtikuu
Hei vaan kaikki, piiitkästä aikaa!
En edes muista, milloin olisin viimeksi tänne kirjoitellut, ja viime lukukerrastakin on jo aikaa... Nyt luin tuota "Esikoishaaveet syksylle 2009" -pinoa, ja siellä kovasti ehdoteltiin uuden pinon perustamista, kun tosiaan ensi vuoden puolelle menee... Joten otin vapauden perustaa uuden pinon, liittykää jos huvittaa. :)
Meillä alkoi juuri neljäs yrityskierto. Kierrot ovat vaihdelleet 24-39 välillä (normaali noin 30), raskaustestejä tein parikin kertaa, kun olin ihan varma, että olisi tärpännyt. Kaikki mahdolliset oireetkin muka olivat, huhheijakkaa.
Jossain vaiheessa ajattelin, että tämä "liika" kuumeileminen ja asian ajatteleminen ei ainakaan auta asiaa... Joten jätin vauva.fi-sivuilla hengailun pariksi kuukaudeksi ja päätin keskittyä muihin asioihin... Mieheni kyllä vakuutteli, että tuskin se kuumeilu niitä mahiksia paljon pienentää : eivätköhän kaikki raskaudesta haaveilevat kuumeile, ja kuitenkin tuntuu joillain tärppäävän - onneksi.
Aloitin tuossa pari päivää sitten foolihapon ja e-vitamiinin syönnin. Greippimehua ajattelin jossain vaiheessa, mutta minulla on muutenkin välillä "stressivatsa" tms, joten päättelin, ettei kovin hapan juoma päivittäin nautittuna tee sille ainakaan hyvää. Vitamiinien napsiminen voi muutenkin olla hyvä idea, sillä olen viime aikoina ollut aika mieli maassa (useita syitä, ei todellakaan isoimpana tämä tärppäämättömyys). Jotenkin minulla on sellainen olo, että tuskin tärppää, ennen kuin olen parantunut tästä "masennuksestani". Siksi en vieläkään uskalla odottaa liikoja.
Hassua oikeastaan, kun nyt menkkojen alkaminen ei tuntunut kamalan pahalta. Ekan yrityskerran jälkeen ne olivat valtava pettymys, koska silloin oli henkisesti valmistautuntu siihen, että nyt se sitten alkaa, ja pian meistä saattaa tulla vanhempia...
Anteeksi, kun tuli näin harmaa ja tylsä viesti. Taitaa olla parasta painua pehkuihin, kun ramasee niin. Odotan innolla kuulumisianne (jos totta puhutaan, minulla ehti tulla tuossa teitä jo kova ikävä tämän tauon aikana. Vertaistuki on parasta tukea!). Oli ihanaa lukea, että plussiakin oli tullut! Lisää niitä!
Hyvää yötä kaikille, ja kuulumisiin!
terkuin deeli kp 6/24-39
Kommentit (89)
ja tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat!
Täällä on tenttiviikko ja viimoiset rutistukset menossa ennen lyhyen loman alkua. Ulkona vaan tuppaa olemaan niin ihana ilma, ettei tekisi yhtään mieli istua nenä tenttimateriaaleissa kiinni. Onneksi välillä ehtii ulos, ja valoisa aikahan kestää kuitenkin ihanan pitkään.
Onkos kellään uutisia? Oletteko testaillut, onko kellään tärpännyt? Olisi ihanaa, jos joku meistä saisi sen tammivauvan... Ilmoitelkaan heti tänne, kun tiedätte. :)
ON: Minulla on taas viime päivinä ollut ihan kamala vauvakuume! Niin se taas tulee ja menee (tai no, oikeastaan minun kohdallani se ei mene, vaan on järkevissä rajoissa - ja sitten hetkittäin paisuu niin, etten muuta voi ajatellakaan. Varmaan tuttua monelle. :)).
Täällä menossa kierron...hmmm.. 28. päivä, luulisin. Eli tätiä odotellaan kylään ihan hetkenä minä hyvänsä. Ja oireitakin on siihen suuntaan ollut. Kuitenkin on mielessäni koko ajan toive, että jospa se ei tulisikaan... Vaikka oikeastihan nyt pitäisi tulla, kun meidän piti olla yrittämättä sitä nyt sen rokotuksen takia... Mutta kun muutamaan kertaan "unohdimme" sen ehkäisyn, ja jospa se "vahingossa" olisi päässyt tapahtumaan. Ajattelin oikeastaan tuossa ylihuomenna tehdä testin, niin että voin sitten vähän jotain juoda vappuna (vaikka yleensä olen aina lähes kuivin suin, kun alkomaholi ei oikein meikäläiselle maistu). Jospa sitä nyt vetäisi kalsarikännit, kun vähän potuttaa...:)
Että tämmöistä tänne. Ehkä pitäisi palata takaisin tenttimateriaalin pariin. Plussatuulia teille kaikille!
- deeli yk4 kp 28/24-39
Tervetuloa mukaan Orkidea! :)
Tuon saman olen minakin kuullut, etta pillereiden lopettamisen jalkeen (eka kierto) olisi hedelmallisempi ja kuulemma kaksosraskaudenkin mahdollisuus on suurempi! :O Etta siita vaan sitten (kaksosia) yrittamaan! ;)
Eika se "vauvanteko" ihan aina ole salatiedetta, mutta toisilla se tosiaan menee sen puolelle! Meinaan joskus saa yrittaa kauankin, ennen kuin tarppaa. Meidankin pinossa nyt pari, jotka ovat joutuneet/paasseet tarkempiin tutkimuksiin/IVF, kun vauvaa ei kuulu. Tsemppia heille!! :)
Mutta tuntuu, etta varsinkin miehet kuvittelee, etta kun ne pillerit jaa pois, niin vauva tulla tupsahtaa heti! Silla he niin jarjella asiaa miettivat... :)
Itsellani muuten kaks ekaa kiertoa pillerien lopettamisen (10/08) jalkeen olivat aika pitkat, tai no, eka oli jotain 35 paivaa, toka tais olla 33 paivaa. Sen jalkeen ovat olleet 28-31.
Omasta navasta: menkat lopuillaan, etta kohta paastaan taas puuhailuhommiin! Paremmalla tuurilla toivottavasti tassa kierrossa!!
Sen verran viela lisattava, etta mulla olis viime kierrosta ollu laskettu aika 1.1.2010 ja nyt tasta kierrosta olis 31.1.2010!! Eli edelleen siis tammivauvasta haaveilen mina, vaikka aiemmin jo sanoin, etta helmivauvasta... =)
nyt on kp 25/28-30.. vähän on sen tyylisiä kipuja että varmaan täti on tuloillaan parin päivän päästä kylään. Hitsi! Harmittaa jo nyt!
No mutta huomenna teen kuitenki sen testin, uskaltaa vähä sit juhlii jos ei yhtikäs mitään näy :D
Onpas ollu tosi lämpimät ilmat nytte! Ihanaa, kesä on tuloillaan!
Huomenna aamulla olis tarkotus raskaustesti tehdä että tietää uskaltaako juhlia vappuhuminoissa! ;) Olis kyllä ihana vappulahja sellanen tieto, että äidiks sitä ollaan tulossa! :) Jos kierto olis säännöllinen niin jossain viikonlopun tienoilla pitäis menkat alkaa... Saapi nähdä sitten. Pakko kuitenkin tehdä testi jo huomenna aamulla, että on edes vähän parempi omatunto kun alkaa juopottelemaan.
Plussaonnea kaikille ja tervetuloa uudet kuumeilijat! :)
Voihan kyseessa olla raskauden aiheuttamat kivut...?? :)
Kovasti tsemppia Hentalle ja toivotaan plussatulosta!!
Itsellani tadin vierailu vasta takana, joten tassa sitten vaan peitonheilutuspuuhiin!! :)
Mukavaa vappua kaikille!
Tinttis
mie teen varmaan kans aamulla heti testin niin tuleepa varmempi tulos, eiks se aamuvirtsasta oo yleensä tarkin (?)
hmmh. mut ei sitä kait silti kovin uskalla ottaa vaik ei mitään tuliskaan näkyviin ku kuitenki muutama päivä vielä kierron loppuun aikaa... hmmph!
plussatuulia kaikille toivotellen
vappu-MonnY :)
hetkeen en ookkaan kirjotellu mut palstaa oon tiiviisti seuraillut :)
nytpä kirjottelen taas kun on uutisia :)
ovun siis piti olla pääsiäisen aikaa ja ensimmäistä kertaa ja esikoista yritetää. nii ja eka kierto ilman pillereitä. nyt tiistaina piti menkkojen alkaa mut olin sunnuntaina jo niin kärsimätön niin testasin ja negahan se oli, luulin et pitää alkaa laskeskelee jo seuraavaa kiertoo mut menkat ei alkanutkaa eilen niinkun piti ja tänää äskön kun testailin niin himme plussahan se tuli! Aivan käsittämätön fiilis! Ei kyl pysty uskoo et näin olis käyny jote huomen suuntaan ostaa uuden testin ja teen vaiks illalla uudestaa. Voi kun tää vois olla totta!
Aika moni on kai testailemas huomenissa, kertokaa si mitä tuloksia tuli, voi kun saisitte paljon plussia ni saatas paljo tammmivauvoja <3
huomenta!!
ihan ensiksi onnittelut pienoinen:) varmasti mahtava fiilis! :) <3
laitoin kellon soimaan puoli tuntia aikasemmin ennen normaali herätystä että kerkeän tehä sen testin. nyt se on tuolla ja ei kyllä tullu ku se yks viiva. pitää käydä vielä pariin otteeseeen tarkistamassa, ku sitä niin haluais ja toivois... uskaltaneen ottaa vappuna vähän simaa ;P taikka pari siiteriä tiikeri puvussa <3
mutta toisaalta, ei mun menkkojen ois kuulunu vielä alkaa, vasta parin kolmen päivän päästä että sitten testailemaan uudestaan jos ei kuulu...
kp 26/28-30
-monnY so saD :( -
Onnittelut pienoinen plusasta ja toivottvasti teet toisenkin plussan tänään :)
Mites muut, kertokaa jos on tärpänny? :)
ON: mulla menkat alko sit maanantaina ja näyttäs loppuvan jo..ihmeen niukat menkat kun ennen pillereitä oli kuin olis tulva ollut aina viikon..no mut hyvä vaan, ehkä hormoonit muutenkin vähä tasottunu murkkuiästä ;) mutta siis ens kierrosta yrittämään sitten, ja LA menis helmikuun alkupuolelle jos sattus onnaamaan..kyllä vähän harmittaa mutta mitäs tässä..pää pystyyn ja iloista vappumieltä, uskaltaa ainaki skoolata!
Mukavaa wappua kaikille ja plussia kehiin!! Toisten plussat kyllä aina ilostuttaa ja saa itsellekiin uutta tarmoa ja uskoa! :) Onks siis meidän pinosta muita plussanneita kun pienoinen?
Huomaan roikkuvani täällä palstalla koko ajan...=) Onneksi olkoon pienoinen! Toivottavasti toinenkin testi antoi saman tuloksen.<3
ON: Meillä on kotosalla vauva ollut päivien pääpuheenaihe. Pilleriliuska lähenee loppuaan ja pohditaan, josko sitä toista aloittaa ollenkaan. Ilmassa alkaa olla sellaisia merkkejä, että vauvan yritykseen voisi alkaa jo tulevan taukoviikon jälkeen. On mietitty, että ei tollanen kuukaus sinne tänne mitään merkkaa. Muuta kuin että vauva hyvällä onnella tulee aiemmin.=)
Olen niin täpinöissäni tämän asian kanssa, että pitää koko ajan olla avautumassa. Sori! =)
Voi kiitos onnitteluista!
mut en vielä nuolase etten tipahda si kovasti.. kävin äskö ostaa kakskin uutta apteekin testiä. Ei vaa pysty uskoo et ois tullu ekasta kierrosta. Mut ny jännää venaa et vois tehä uuden testi.. kuinkakohan nopsaa se raskaushormoni lisääntyy et tulis vahvempi viiva?
MonnY- voihan siulla käydä samanlailla kuin miulla (sunnuntaina ei viel näkyny mitää ja ny eile torstaina olikin si haalee plussa) jote älä juo liikaa vappuna :D
Onnittelut pienoiselle! :) Ilmeisen hedelmällinen olet, kun eka kierrosta tärppäsi! :D
ON: Täällä lähenee kp 60, en enää edes tarkkaan muista, mutta nyt ihana "kuiva" aika menossa ilman mitään epämääräisiä vuoteluja. Terolut teki taas tehtävänsä! :) Jatkan Teroja nyt viikon normaalia pitempään, että saan seuraavia menkkoja siirrettyä, koska ollaan toukokuun lopulla lähdössä Budapestiin avomiehen kanssa ja olis muuten sattunu matkan aikaan. Ihanaa päästä hetkeks pois arkiympyröistä... :)
Toivon, että kesä menis nopeaa ja tulis pian kutsu lapsettomuuspolille. Sais tutkimukset ja hoidot kunnolla käyntiin. Vaikka eihän sitä ikinä tiedä, vaikka se luomunakin vielä nappais...
Mutta nyt hyvää vappua kaikille! Itse vietän rauhallisen vapun digiboksin tallennettuja ohjelmia katsellen ja sidua kotisohvalla naukkaillen... :)
eih ei näin! piti ottaa ne pari siideriä mutta tuliki otettu parikymmentä. nyt on paha olo ja paha mieli. ilta meni muuten mukavasti, mutta itkin vissiin kahestatoista aamukuuteen sitä että kuinka paljon mieluummin olisin ollu kuskina ja kasvatellu masua. hmmph. en tiedä.
yk 3 kp 27/28-30
no jospa ne ei sit alkais... en todella tiedä. harmittaa kyllä eilinen.
Ala MonnY huoli! Vaikka olisitkin raskaana, niin tuskinpa tuo sun siiderinjuonti pinokaista vahingoitti! On niin pieni viela! Meinaan, etta jos alkoholinjuonti vahingoittais sikioo ennen positiivista raskaustestia, niin taalla maailmassa olis kylla hyvin paljon enemman alkoholin vaurioittamia lapsia!! On varmasti niin monta naista, jotka eivat tieda olevansa raskaana ja juovat noitten ihan ensimmaisten viikkojen aikana! Harmi, etta sulla ei nyt ollu mukava vappu. :(
Onkohan Pienoinen testannut uudestaan??? Taalla jannittaa niin kovasti! Vaikka kyllahan se viiva siita varmasti vahvistuu. Onnea vaan ensiyrittamisella onnistumisesta!! :)
Omasta navasta ei raportoitavaa... Ei ole edes krapula, kun ei taalla pain vappua tunneta! :)
Tinttis (kp6/28-31)
kiitos tinttuliina , näinhän se on :)
varmaan aamulla teen uuden testin tai sitten huomenna... hmm... :)
eipä harmita enää wappujuominen
ku tuli negatiivinen testi tulos. Ärsyttää niiiiiiin paljon!! Tulis nyt se tätiki sieltä niin pääsis uudelle kierrolle.
Mieheke sano tossa yks päivä, ku puhuttiin et seuraavan kerran juhlintaan sitte juhannuksena että ethän sä kultapikkunen sitten varmastikaan pääse enää juhlimaan. Jostain kumman syystä tuntuu että kyllä pääsen, ei se ainakaaan mitenkään varmaa ole.
En tiedä mitä tässä nyt sitten tekis. Heittäiskö toivon kaivoon ja oli stressaamatta asiaa. Niin, kyllä se tulee sitten kun sen aika on... No nyt nukkuu sitte takasin...
PluSSatuuLia muiLLe.. <3
terv. SuRuSiLmä MonnY kp 28/28-30
perustin uuden pinon, esikoishaaveilijoiden toukokuu:)
Pitkästä aikaa kuulee siustakin. :) Mie oon kokeillu noita samoja mitä sie ja nyt syön vehnäalkio- öljyä ja raskausvitamiineja. Myös greippimehua sillon tällön juon... Harmillista tuo masentuneisuus.. :/ Eikä siun viesti ollu yhtään harmaa tai tylsä. Tulipa kaikki kuulumiset samaan viestiin... :)
Joo ja mie kävin kirjottaa tuonne esikoishaaveet-09 pinoon, että hypätään tänne. :) Ja sanoin, että olet joskus kirjotellu siihenkin pinoon. Muut siltä ajalta onkin tainnu tipahtaa pois paitsi mie. :)
Reetu1 kp 18/30
Täällä olisi uusi kuumeilija seuraanne. Mietin, että uskaltaako sitä messiin vielä tulla, kun varsinainen yritys ei vielä ole käynnissä. Mutta ajattelin, että voisin saada loistavia vinkkejä teiltä jo yrittäviltä. ;)
Tilanne on meillä se, että esikoisesta tosiaan haaveillaana, minä todella pahasti ja mies hieman järkevämmin - hän kun tuppaa olemaan suhteen järki ja minä ne tunteet.=) Alunperin oli suunnitelmissa, että jättäisin pillerit pois kesäkuussa ja sitten alettais yritellä... Mietittiin aiemmin asian niin, että jätän pilleri pois ja sitten vaan katellaan, josko tulee. Nyt kun näitä palstoja olen seuraillut, niin tuntuu, että lapsen saaminen tuntuu olevan varsinaista salatiedettä! =/
Mietinkin pillereiden pois jättämistä jo tämän liuskan jälkeen eli ensi viikolla olisi taukoviikko, jonka jälkeen en uutta liuskaa enää aloittaisi. Voisi kattella, miten se kierto tasoittuu. Ennen pillereiden aloittamista kieroni oli aika tasan 28 päivää (jos enää oikein muistan =) ). Millaisia kokemuksia on pillereiden pois jättämisen jälkeen. Sekoileeko kierto ihan miten sattuu ja eroaa paljon ajasta ennen pillereitä? Olen myös kuullut legendaa, että heti pillereiden pois jättämisen jälkeen olisi jotenkin hedelmällisempi ja tärppäisi paremmin?
Huoh. Alan olla tämän asian kanssa jo nyt ihan sekaisin, kun ei tuo vauvojen saaminen ole mitään hirmusen tuttua puuhaa.=) Toivottavasti äidit tuolla turuilla ja toreilla ei pahastu, kun aina pää kallellaan heidän pienokaisiaan ihmettelen.<3 Näillä mietteillä mennään.
Jännitän kaikkien puolesta ja täytyy sanoa, että menkkojen alkaminen tuntuu varmasti lasta yrittäessä pahalta. Kohdallamme kävi meinaan kerran niin, että unohdin pari pilleriä liuskasta ja sitten odoteltiin, että mitä tuleman pitää. Kun menkat alkoivat, oli olo jotenkin typerä: miksi surettaa, vaikka mitään ei edes yritetty? Kai se on sitä jo piilossa ollutta vauvakuumetta.