Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa vaadittu kun hoitaja toivoo, että lapsen ulkovaatteista olisi putsattu

Vierailija
07.04.2009 |

edellisen päivän kurat ja hiekat?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voi unohtaa huuhtoa hiekkaiset kurahousut? Kyllä sen näkee ja tuntee jos ne on huuhtomatta.

Vierailija
22/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua kuraista lasta autoon ja se on myös päiväkodin toivomus. Kuravaatenaulakossa roikkuu kyllä myös tosi likaisia kuriksia, joten joiltakin vanhemmilta se on selvästi liikaa vaadittu... Taitavat olla niitä samoja, jotka jättävät lapsen hoitoon tullessaan ulkoeteiseen, vaikka toivomus on, että lapsen kanssa käydään pesemässä kädet, minkä jälkeen hänet saatetaan ryhmään.

suihkuta enkä riisu, harjata saatan. Meillä lapset saa olla lapsia kotipihallakin! Usein leikit jatkuu omalla pihalla joka on myös kurainen tähän aikaan vuodesta...

Yksikään pk EI toivo, että kuravaatteet riisutaan päivän päätteeksi ja suihkutetaan! Ei todellakaan. Kyllä se on sun omaa nirppanokkaisuutta. Olet "vähän" käsittänyt jotain väärin... Mä kyllä vähän hymähtelisin jos näkisin jonkun äidin noin tekevän! :-D

Ja nämä sun "taitavan olla samoja..." menee kyllä jo ihan yli! Taidat itse olla niitä samoja vanhempia joiden lapset tekee askartelutkin hillityn asiallisesti ettei vaan mikään paikka likaannu ja jonka lapsille pitää ulkonakin olla koko ajan sanomassa, että älä niin ja älä näin ettei äiti suutu!!! Ja niitä vanhempia, jotka hakevat lapsensa tasan klo. 17 joka ilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieleenkikään ei oo koskaan tullut, että ne vois viedä kuraisina takaisin hoitoon. -olenko siis tehnyt turhaa työtä???

Minulla oli aikanani hoitolapsia ja yksi perhe, ei koskaan putsannut kuravaatteita.

Ensi en yksinkertaisesti meinanut uskoa, lopulta sanoin korrektisti, että ois varmasti mukava jos kuravaatteet välillä huuhtoisi kurasta, että hajoavat moisesta hiekkaisuudesta ja on aika kurja niitä pukea aina jalkaan kun hiekat karisee eteiseen(joka oli tosi ahdas)

Heillä oli vanhempiakin lapsia kuin nämä joita hoidin joten ei tosiaan juolahtanut mieleen että joku voi toimia niin.

On eriasia että vaatteissa on vähän jälkiä kuin se että on leikitty todella kuraisena ja olin ystävällinen ja riisuin lapsen kurahousut nurinpäin ja pistin muovikassiin ja ojensin "tässä hiukan pestävää" -lauseen kanssa hymyillen, jotta lapset pääsivät siisteinä autoon.

Seuraava aamuna lapset tulivat hoitoon samaisen antamani kassin kanssa ja ne kurahousut olivat siellä koskemattomina :-O

Meni tosiaan hetki että tajusin ettei se ollut vain unohdus tai vahinko.

Vierailija
24/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu putsata lapsetn kuravaatteet päivän päätteeksi, mikä on ihan tyhmää, koska kuraantuvat taas seuraavana päivänä. Umpi tyhmää

Jos siis lapsi pissaa housuun, niin miksi suotta pestä niitä, kun pissaa niihin kuitenkin seuraavanakin päivänä. (kuivaksiopettelija) umpityhmää totisesti :)

Miksi ihmeessä pestä mitään vaatteita?Aina ne vaan likastuu uudestaan.

Kiitos kun kerroit, en suotta hukkaa aikaani moiseen turhuuteen :D

Vierailija
25/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa että kaikkien kodeissa on mahdollisuus kuivata ne seuraavaa päivää varten.

Ei ne kuravaatteet yleensä sisältä likaannu, joten huutelu riittää loistavasti.

Siksi juuri se EI voi liikaa vaadittu.

Nykymateriaalit kyllä on jo hyviä ja kuivuukin yleensä yönaikana. Nurinpäin suoraksi roikkumaan lahkeen kummapreista tai henkseleistä.(pyykkipojalla, jso on isojen housut ilman em.)

Joku heittikin tuossa hyvä pointin, lapset tse yleensä eivät halua pukea kuraisia vaatteita päälleen , ei kukaan kai haluaisi?!

Riittääkö esim. vedellä huuhtelu? Minä en nimitääin pese joka päivä vaatteita, mutta toki pyyhin pahimmat hiekat ja kurat pois. Jälki niistä silti yleensä jää kunnes pesen ne koneessa.

Vierailija
26/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis illalla on käyty ulkoilemassa, haalari kuivuu yön ja lapsi kävelee se haalari päällä autolle ja hoitoon- johan ne hiekat rapisee lapsen omaan kotiin ja matkalle. Jos hoitaja vieläkin valittaa niin on kyllä helvetin nipottaja.

Vierailija
27/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurahousut on useimmiten meillä pakattuna kassiin, joten en kai minä niitä sinne laita aamulla puhtaiden varavaatteiden sekaan tai johonkin hiekkaiseen muovipussiin. Huuhtelen ne joka päivä jos ovat kurassa, siinä menee se 15 sekutia. Sitten kun olen niin lopussa että en tuohon pysty niin menen itse jonnekin hoitoon.

Vierailija
28/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis illalla on käyty ulkoilemassa, haalari kuivuu yön ja lapsi kävelee se haalari päällä autolle ja hoitoon- johan ne hiekat rapisee lapsen omaan kotiin ja matkalle. Jos hoitaja vieläkin valittaa niin on kyllä helvetin nipottaja.

Jos olisin hoitaja ottaisin ja lakaisisin sen hiekkamäärän joka jokaisesta lapsesta tulee pussiin ja lähettäisin kotiin :) Tai keräisin päivän hiekat koko hoitolapsikatraasta pussiin ja näyttäisin vanhemmille, jos sitten valkenisi niillekin joiden mielestä se hiekka itsestään katoaa taivaantuuliin.

Päiväkodissa ongelma moninkertaistuu. Pph:lla taas on kyllä ihan sama ongelma koska ehkä lapsia on vähemmän mutta vastaavia tilojakin on vähemmän verrattuna päiväkotiin.

Ainakin teoriassa päiväkoti on suunniteltu vartavasten tällaisiin toimintoihinkin, pph:n koti tuskin on rakennettu/hankittu vain sitä varten että se parhain mahdollisin tavoin palvelisi hoitopaikkana. Se on koti, jossa hoidetaan lapsia.

Sitäpaitsi on eriasia "hiukan hiekkaa" kuin ihaka oikeaa kuraa vaate täynnä.

Vierailija
29/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ainakaan. Jos näen että lapsi on ulkoleikeissä sotkenut vaatteensa pahasti, kuraan, hiekkaan tai johonkin muuhun, niin kyllä mä ihan automaattisesti putsaan ne vaatteet. Joskus se vaatii kunnon pesun ja välillä riittää ihan vaan huuhtelu veden alla tai harjalla pyyhkäisyt.

Vierailija
30/30 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina on ollut seuraavana päivänä kuivat. kengistä putsaan myös kurat ja hiekat. ja ihan vain siitä syystä, et lapsilla olis mukavempaa puhtaissa vaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän